پیام فارس

آخرين مطالب

رییس جهاد دانشگاهی فارس تاکید کرد:

لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رییس جهاد دانشگاهی استان فارس با اشاره به اقدامات گسترده‌ی این نهاد در ابعاد، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تاکید کرد که بهره‌وری بیشتر از ظرفیت‌ها و توجه به نوآوری را در دستور کار دارد .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان فارس، دکتر مظاهر بابایی در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ضمن ارائه‌ی گزارش مبسوطی از اقدامات جهاد دانشگاهی فارس در ابعاد مختلف، ظرفیت‌های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی این نهاد را یادآور شد .
وی گفت: تنها سال گذشته بیش از 20 هزار نفر در قالب آموزش‌های کوتاه مدت، مهارت‌های منتهی به اشتغال را در مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی فارس فرا گرفته‌اند .
بابایی با تصریح این که جهاد دانشگاهی با هدف روزآمدی، رویکرد آموزشی خود را توجه به توسعه آموزش‌های مجازی قرار داده است، گفت: با توجه به پتانسیل‌های مطلوب آموزشی و مهارت افزایی، جهاد دانشگاهی آمادگی دارد با همکاری آموزش و پرورش، در مسیر تحقق اهداف نظام اسلامی گام بردارد .
او گفت: با توجه به رویکرد آموزش و احساس نیاز به بومی‌سازی و تدریس مطالب مرتب با فرهنگ و ساختار فرهنگی و اجتماعی کشور این نهاد با چاپ و انتشار کتاب زبان "ایت" گامی مهم در جهت اعتلای آموزش در حوزه زبان‌های خارجی برداشته است که ان‌شاءالله از ابتدای فصل جدید از این کتاب در تمامی دوره‌های آموزشی زبان انگلیسی استفاده خواهد شد .
بابایی همچنین به محول شدن وظیفه برگزاری آزمون استخدامی کشور به جهاد دانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌افزایی تمام سازمان‌ها و نهادها خصوصا آموزش و پرورش در برگزاری موفق این آزمون، یک نیاز است .
او همچنین با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی جهاد دانشگاهی، خصوصا به فعالیت 2 خبرگزاری ایسنا و ایکنا، در زیرمجموعه این نهاد دانشگاهی، اضافه کرد: قطعا در فضای کنونی که ایران اسلامی تحت تاثیر فضاسازی‌های رسانه ‎ های معاند قرار دارد، استفاده از ظرفیت خبرگزاری‌های توانمندی نظیر ایسنا و ایکنا یک ضرورت است .
بابایی، توجه به شفافیت، صحت اخبار، سرعت در اطلاع‌رسانی، دقت و امانتداری را از اصول مدنظر فعالان حوزه رسانه‌ای در زیرمجموعه جهاد دانشگاهی دانست و با تاکید براینکه ایسنا همواره یکی از خبرگزاری‌های برتر و موثق کشور بوده است، ایکنا را تنها خبرگزاری تخصصی قرآنی جهان اسلام برشمرد .
معاون آموزش جهاد دانشگاهی فارس نیز در این جلسه به تشریح عملکرد و فعالیت‌های این نهاد در زمینه آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت پرداخت .
غلامپور یادآور شد که امروز حوزه آموزش جهاد دانشگاهی در بخش آموزش‌های کوتاه مدت در زمینه‌های پزشکی، علوم انسانی، زبان خارجه، فنی و مهندسی و ... آموزش‌های مهارت محور را با ارائه گواهینامه معتبر بین‌المللی، فعالیت دارد .
رییس مرکز علمی کابردی جهاد دانشگاهی نیز در این جلسه به تشریح اقدامات و فعالیت‌های علمی آموزشی این مرکز پرداخت .
زاهدی با اشاره به رویکرد جهاد دانشگاهی در ایجاد مرکز علمی کاربردی، تاکید کرد که بخش قابل توجهی از فارغ التحصیلان این مرکز، جذب بازار کار شده اند .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: جنس کار آموزش و پرورش و جهاد دانشگاهی، به واسطه فرهنگی بودن و سرکار داشتن با زبان و آموزش یکی است بنابراین زبان هم را بهتر می ‎ فهمیم .
جهاددانشگاهی برندی خوشنام است
علی عسگر نجفی آموزش و پرورش را بستری خوب برای فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی دانست و با تاکید براینکه به فعالیت‌های فوق برنامه اعتقاد دارم، گفت: اجرایی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، وظایف این مجموعه را بسیار سنگین تر و تاثیرگذاری آن را عمیقتر کرده است .
او با بیان این که تمام صاحب نظران بر لزوم تحول در نظام آموزش و پرورش و بومی سازی آن تاکید داشته و دارند، گفت: آموزش و پرورش نظام اسلامی باید در اساس خود مبانی نظری اسلامی را مد نظر قرار دهد.
نجفی با اشاره به ابعاد مختلف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاثیرات آن بر ارتقاء کیفی فعالیت‌های آموزش و پرورشی، مهمترین فاکتورها در این سند را بحث مهارت های زندگی دانست .
وی تاکید کرد که فراهم شدن بستر حضور و همکاری نهادهایی نظیر جهاد دانشگاهی در آموزش و پرورش، خیال برنامه ریزان را برای ورود و آموزش مسائل فرهنگی از مجاری و مبادی معتبر، راحت می کند، گفت: با توجه به هجمه‌های جدید دشمن در مسایل فرهنگی و طمع سودجویان نسبت به آموزش و پرورش، که با شگردهای مختلفی دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان را جذب می‌کنند، ما نگران انتقال فرهنگ مسموم به دانش‌آموزان هستیم .
نجفی، جهاد دانشگاهی را برندی خوشنام و مجموعه‌ای کارآمد و باسابقه‌ای درخشان توصیف و اضافه کرد: ایسنا از خبرگزاری‌های معتبر کشور و جهان محسوب می‌شود که اخبارش موثق و قابل استناد است .
مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به توانمندی جهاد دانشگاهی در ارائه آموزش‌های مهارتی خصوصا به فارغ التحصیلان دانشگاهی، بر استفاده از این ظرفیت در برگزاری آموزش برای دانش‌آموزان خصوصا در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و همچنین برگزاری دوره‌های پودمانی برای شاغلان و فرهنگیان تاکید کرد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/70795/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در شیراز

انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی

حریق گسترده انبار کالا در میدان مهارت + فیلم

آتش سوزی گسترده در انبار کالا در شیراز

فیروزآباد رکورد دار بارندگی در فارس

ممنوعیت و محدودیت‌های ترافیکی مراسم روز ارتش در بندرعباس

(تصاویر) اهدای شاخه گل به بانوان کم‌حجاب در باغ عفیف آباد شیراز

آماده باش کامل گروه های عملیاتی و سیمبانان در فارس

آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در میدان مهارت شیراز