پیام فارس

آخرين مطالب

جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

قدرت ملت ایران در مقابله با دشمنان الهام گرفته از روح عاشورا است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز – جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قدرت شهدا و ملت ایران برای مقابله با دشمنان الهام یافته از روح عاشورا بود که در قامت این ملت تجسم یافته بود.

 سردار حسین سلامی در یادواره سرداران و 1300 شهید شهرستان کازرون با ابراز خرسندی از حضور در این شهرستان اظهار داشت: قرآن به حق می‌گوید که شهیدان ما زنده‌اند و نزد خداوند روزی‌خوارند، آنها را مرده نپندارید. این یک افتخار است که در آن عملیات‌های سخت دوران دفاع مقدس در سخت‌ترین نبردها و در نزدیک‌ترین مواضع دشمن و در شدیدترین و خطرناک‌ترین موقعیت‌های جنگ فرزندان شما درخشیدند و افتخار آفریدند.
وی افزود: ما هرچه عزت، افتخار، شرافت، کرامت و منزلت داریم و به هرچه در این سرزمین افتخارمی‌کنیم از شهیدانمان به ما رسیده است. آنها نقشی جاودانه در شکل‌دهی به سیمای منور ایران اسلامی در این 4 دهه سخت نبرد با مستکبران ایفا کردند. شهدا سبب شدند این ملت در محاصره و فشار سیاسی همه قدرت‌های جهان نشکند و این سرزمین مستقل و آزاد از اراده قدرت‌ها باقی بماند. آنها حجت‌های آشکار برما و علامات راه برای ما بودند، شهدا مظاهر و منابع قدرت ما هستند.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: انسان‌های عادی می‌میرند، اما شهدا پس از شهادت بیش از قبل به جامعه قوت و نور می‌بخشند ما بدون شهیدان نمی‌توانستیم ادامه حیات دهیم آنها قاعده جنگ را برای ما تغییر دادند.
سردار سلامی عنوان کرد: هرقدرتی ساز و قدرت پیشروی داشته و از قدرت سیاسی و اقتصاد قوی‌تری برخوردار باشد یا هرکسی که قدرت نظامی و عملیات روانی بیشتری دارد، پیروزی او وسیع‌تر است اما شهدا این محاسبات را تغییر دادند. ما براساس این محاسبات بسیار از دشمنانمان ضعیف‌تر بودیم.
وی گفت: دشمن ما از هر مانعی می‌گذشت، اما وقتی به جسم مستحکم سرشار از ایمان این ملت می‌رسید، می‌شکست. قدرتی وجود داشت که ماورای مسائل مادی بود. آن قدرت ایمان حقیقی بود. شهیدان ما با قلب‌های پر از ایمانشان می‌جنگیدند و با تکبیر، لحظات کبریایی را ایجاد می‌کردند.
سردار سلامی تاکید کرد: این قدرت الهام یافته از روح عاشورا بود که در قامت این ملت تجسم یافته بود، اینها آرزوی یک ملت بود که همیشه آرزو داشت در عاشورا می‌بود و اهل بیت را در حلقه فداکاری خویش حفظ می‌کرد. هر که می‌جنگید فکر نمی‌کرد باز می‌گردد، ضعیف‌ترین احتمال برگشت بود. خدا خریدار جان آنان بود آنها به طمع بهشت جان نمی‌باختند بلکه رضوان الهی را هدف خود داشتند.
وی گفت: شهدا می‌گفتند برای رضای خدا می‌رویم، کسی نمی‌گفت برای بهشت؛ هرچند بهشت ماوای دائمی آنان بود، اما آنان فقط رضوان الهی را طلب می‌کردند. آنها در جست‌وجوی خدا بودند. مملکتی که چنین ملتی دارد هرگز شکست نمی‌خورد.
سردار سلامی ضمن برشمردن شرایط کشور گفت: امروز در کشوری هستیم که رهبرش در عصر پیچیده‌ترین توطئه‌های بشر یک تنه با یک امت وفادار در مقابل یک جهان ایستاده است. رهبری که مثل امام با همان شجاعت و تدبیر و نزدیک به 3 دهه بیرق‌دار این امت است. او سفینه نجات است و رهبری نورانی است.
وی ضمن بر شمردن تلاش‌های آمریکا برای بازگشت به منطقه و ایران گفت: پس از شکست دادن طاغوت و بیرون کردن آمریکا از جاسوس‌ خانه‌اش، همواره دنبال راهی برای غلبه بر این ملت بود. همه تجربیات سنگین خود را در شکست دادن نظام‌های سیاسی به میدان آورد از تمام قدرت خود استفاده کرد تا انتقام سختی از این ملت بگیرد. این ملت را در تحریم سخت ِ جهانی قرار داد. تهاجم فرهنگی سنگین برای پشیمان کردن مردم از انقلابشان انجام داد. برای ایجاد این تصور که باید با آمریکا ساخت، تمام نیروی خود را به صحنه آورد و از هیچ چیزی دریغ نکرد.
سلامی در ادامه گفت: جوانان دانشمند ما را در خیابان ترور کردند. تلاش کرد همه راه‌های پیشرفت این ملت را مسدود کنند همه متحدان خود را به صحنه آورد. یک میدان جنگ همه جانبه‌ای ایجاد کردند که در سده‌های اخیر هیچگاه به مدت 40سال وجود نداشته است اما آنها خوب آموخته‌اند که فرار کنند.
جانشین فرمانده سپاه بیان کرد: ایران امروز ایمن، امن و آزاد و سربلند و نیرومند است و این به برکت اسلام و تجلی نور ولایت بر این سرزمین است. اینکه امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیبی نرسد، امروز عملی، مجسم و باورپذیر تحقق یافته است ما نه فقط توانسته‌ایم دشمن را از قلب کشورمان دور کنیم، بلکه او را در جبهه‌های پراکنده‌ای درگیر کرده‌ایم که آنها تضعیف شده‌اند.
وی در تحلیل این مسائل گفت: این ملت آنقدر سر آمریکا را به چکش و سِندان زده که نه تنها قدرت نظامی آنها بلکه عقل سیاسی آنها به زوال رفته است. آمریکا در آستانه فروپاشی قدرت است و این برگرفته از سنت الهی است. 7 تریلیون دلار خرج کرده‌اند، جز متحد شدن ملت‌های مسلمان بر محور امام و ولایت نتیجه‌ای برای آنها نداشته است، جز ضعف اقتصادی و سیاسی برای آنها دستاوردی نداشته است. چرا 40 میلیون آمریکایی زیر خط فقر شب‌ها روی کارتون در خیابان می‌خوابند؟ چرا قدرت نظامی او عمل نمی‌کند، عاجز است و بیمار است؟ چرا از سوریه عقب می‌نشیند؟
سردار سلامی گفت: ما سختی‌ها را پشت سر می‌گذاریم؛ اما اگر شرایط برای ما سخت است، برای آنها سخت‌تر است. ما به خدا امید داریم ولی آنها خدا را ندارند یعنی امیدی ندارند در جنگ هم همینطور بود، آنها همه چیز داشتند جز خدا و ما هیچ چیز نداشتیم جز خدا، ولی ما پیروز شدیم ما روزی آمریکا را شکست دادیم که قدرت فراوانی داشت، اما امروز ما قدرتمندیم.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران گفت: امروز نام ایران را هرجا ببریم، با افتخار از آن یاد می‌شود اگر دنیای اسلام امروز مقابل آمریکا می‌ایستد به خاطر ایستادگی شماست، چون شما یک الگوی جاودانه مقاومت ساختید.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/72300/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

فاضلاب و بیمارستان مطالبه جدی مردم مرودشت است

خانه‌های کلنگی تهران چند؟