پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس:

راه اندازی مراکز بین المللی دانشگاهی برای فارس ارزآور است فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استاندار فارس گفت: راه اندازی مراکز بین المللی دانشگاهی در این استان افزون بر حل مشکلات ناشی از کمبود دانشجو، موجب ارز آوری و حضور دانشجویان خارجی در فارس و همچنین تبادلات فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.
به گزارش ایرنا عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در دیدار با مدیران دانشگاه پیام نور استان فارس اظهار داشت: وجود بیش از 183مرکز آموزش عالی در استان فارس، بازوانی قوی برای تدوین برنامه های راهبردی و برنامه ریزی برای توسعه استان است و باید هرچه سریع تر شرایط لازم برای حضور دانشگاهیان در همه حوزه ها فراهم آید.
وی، با تاکید بر ضرورت توجه به کارآفرینی در دانشگاه‌ها بیان کرد: متاسفانه تا کنون نتوانسته ایم فرصت های شغلی مناسبی برای دانش آموختگان جامعه فراهم کنیم و اگر چه وظیفه دانشگاه ها کارآفرینی نیست، می توانند با تدوین راهبردهای بلند مدت، پایه های کارآفرینی و هدف گیری به سمت بازار کار را با خلاقیت در آموزش ایجاد کنند.
رحیمی ادامه داد: توسعه واقعی زمانی صورت می گیرد که بتوانیم از توان فکری و مهارت نیروهای آموزش دیده در جامعه بهره برداری کنیم.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه پیام نور با برخورداری از زیرساخت های مختلف فیزیکی و نیروی انسانی، نقش مهمی در توسعه آموزش عالی استان ایفا می کند.
وی، دانشگاه پیام نور را مرکزی ضابطه مند و منضبط خواند که اهداف توسعه علمی کشور را در کنار سایر دانشگاه های کشور به خوبی دنبال می کند.
رحیمی، همچنین نشاط و سرزندگی را یکی از نیازهای امروز جامعه دانست و گفت: متاسفانه برخی به دنبال تزریق روحیه یاس و ناامیدی در جامعه هستند، اما دانشگاهیان می توانند با ارایه راهکار و برنامه، روحیه نشاط و امید به آینده را در بین آحاد مردم جامعه بهبود بخشند.
** ظرفیت های دانشگاه پیام نور فارس بدون استفاده مانده است
سرپرست دانشگاه پیام نور استان فارس نیز در این نشست اظهارداشت: دانشگاه پیام نور، بزرگترین دانشگاه دولتی ایران است که با 44 مرکز و واحد در همه نقاط این استان فعالیت می کند و 250عضو هیات علمی در کنار 2 هزار مدرس مدعو، به علم آموزی به 30هزار دانشجو اشتغال دارند.
محمدحسن صیف افزود: دانشگاه پیام نور در سطح اداری استان فارس به درستی شناخته نشده و ظرفیت ها و قابلیت های آن بدون استفاده مانده است.
وی اضافه کرد: دانشگاهیان پیام نور برای حضور در کارگروه های تخصصی و ارایه راهکاری علمی برای حل مشکلات استان و توسعه و آبادانی فارس آمادگی کامل دارند.
**بهره گیری از توانمندی دانشگاه، ثروت اقتصادی ایجاد می کند
همچنین بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، رحیمی همچنین در دیدار با رئیس و هیات رئیسه دانشگاه شیراز، تکیه گاه جهان پیشرفته امروز را خلاقیت، تفکر، اندیشه و علم دانست و گفت: بهره گیری از این توانمندی ها می تواند به ایجاد، خلق ثروت و ارزش اقتصادی منتهی شود.
استاندار فارس افزود: مقایسه درآمد حاصل از یک بشکه نفت با آنچه از ایجاد محصول علمی و فناوری به دست می آید به خوبی نشان دهنده اهمیت جایگاه علم در امور اقتصادی است.
وی، دانشگاه شیراز را یکی از توانمندی های مهم فارس برشمرد و اظهار داشت: این جایگاه برجسته علمی با تلاش و کوشش استادان و جامعه دانشگاهی از گذشته تا امروز محقق شده که قابل تقدیر است.
استاندار فارس، خواستار تقویت نقش آفرینی دانشگاه شیراز در عرصه های مختلف شد و بیان کرد: امروز جهان به سمت بهره گیری از نیروهای آموزش دیده و دانش آموخته حرکت کرده و توجه به این مهم در کشورمان می تواند زمینه ساز ایجاد رفاه و توسعه شود.
استاندار فارس گفت: آموزش های دانشگاهی باید هدفمند بوده و زمینه ایجاد جایگاه مناسب برای دانش آموختگان را در جامعه فراهم کند و دانشگاه نیز باید به سمت تقویت و توسعه ظرفیت های آشکار و برنامه ریزی برای ظرفیت های پنهان حرکت کند.
رحیمی، پیوند بخش های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، نفت و گاز را با دانشگاه ضروری دانست و اظهار داشت: این هم افزایی سبب تقویت بنیه اقتصادی دانشگاه و همچنین تربیت دانش آموختگانی که آموزش های عملی دیده اند خواهد شد.
وی، اضافه کرد: گستردگی کمی واحدهای دانشگاهی بدون توجه به کیفیت، یک آسیب است و در پیش گرفتن چنین رویه ای، سطح علمی دانشگاهیان و دانشجویان را کاهش داده و استادان را از پرداختن به تحقیق و پژوهش باز می‌دارد.
رحیمی گفت: دانشگاه نیاز به سرزندگی و نشاط دارد و باید بتواند دانشجویانی، نقاد، شجاع و ظلم ستیز پرورش دهد که حاضرند برای دفاع از عقاید خود تلاش کنند.
استاندار فارس ادامه داد: این شاخص ها باید در یک چارچوب قانونی مشخص شکل گیرد و همه گروه ها و تشکل های دانشگاهی در آن چارچوب فعالیت کنند.
وی افزود: دانشگاه محیطی برای بیان عقاید، انتقادها و تضارب آراست و این امر می تواند موجب پویایی فضای دانشگاه ها و جامعه شود.
** جایگاه برتر فارس درکشاورزی با حفظ منابع تجدید ناپذیر حفظ شود
استاندار فارس همچنین در دیدار رئیس و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: جایگاه برتر این استان در تولید محصولات کشاورزی با حفظ منابع تجدید ناپذیر و توسعه کشاورزی دانش بنیان حفظ شود.
رحیمی افزود: یکی از شاخص های برتری و پیشرفت فارس کشاورزی است که بخشی از آن مربوط به اقلیم چهار فصل و زمین مناسب و بخش دیگر مربوط به مردمان پُر تلاش و سختکوش است که تولید را در شرایط مختلف اقلیمی حفظ کرده اند.
وی ادامه داد: هم اینک هیچ یک از روش های قدیمی در حوزه های مختلف پاسخگوی نیازها نیست و به همین دلیل باید با ارزیابی تجربه های گذشته، اقدام به اصلاح مشکلات و حذف روش های ناکارآمد کنیم.
او اظهار داشت: انجام امور در هر یک از حوزه ها از جمله کشاورزی باید به سازمان های مردم نهاد، گروه ها و تشکل های مردمی سپرده شود و دستگاه های اجرایی سیاست گذاری، کنترل، نظارت و هدایت را بر عهده داشته باشند.
استاندار فارس افزود: باید با ایجاد اعتماد میان دست اندرکاران جهاد کشاورزی و کشاورزان، زمینه پذیرش توصیه های علمی از سوی آنها فراهم شود.
رحیمی، با تاکید بر لزوم توجه به برنامه سازگاری با کم آبی گفت: توسعه روش های جدیدی همچون کشت گلخانه ای، احداث شهرک های کشاورزی و آبیاری قطره ای از راهکارهای حفظ و ارتقای جایگاه کشاورزی استان است.
وی، حفظ اشتغال کشاورزی در فارس را بسیار مهم توصیف و بیان کرد: شأن و آزادگی کشاورزان همواره حفظ شده و بنابراین باید این شأن و کرامت را پاس بداریم و زمینه بیان انتقادها و مطالبه ها را برای بهره برداران فراهم کنیم و پاسخ های قانع کننده برای آنها داشته باشیم.
7375/ 6122 / 6118

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/73611/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید