پیام فارس

آخرين مطالب

مروری بر وضعیت تیم های فجر و قشقایی شیراز در دور برگشت لیگ ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- تیم های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز در حالی دور برگشت لیگ دسته یک را آغاز می کنند که در این تیم ها به ویژه در تیم فجر تغییر و تحولات زیادی صورت گرفته و هر 2 تیم در دور رفت حاشیه های بسیار زیادی داشتند.
به گزارش ایرنا این 2 تیم در نخستین هفته از دور برگشت لیگ دسته یک فوتبال کشور که از فردا (پنجشنبه) آغاز می شود به مصاف تیم های اکُسین البرز و مس رفسنجان خواهند رفت.
تیم فجر شهید سپاسی شیراز که کارنامه بسیار بدی را در دور رفت بر جای گذاشت، دست به یک خانه تکانی اساسی هم در کادر فنی و هم در نزد بازیکنان زد تا خون تازه در رگ های این تیم در دور برگشت که بازی ها به مراتب سخت تر است، جریان یابد.
دست اندرکاران تیم فجر که در شروع لیگ دسته یک تصمیم های خوبی نگرفته بودند ابتدا داوود مهابادی که پیشینه بازیگری و همچنین مربیگری در این تیم را دارد به عنوان سومین سرمربی در نیم فصل معرفی کردند.
سرمربی جدید تیم فجر به خوبی می دانست که تیمش خوب بسته نشده و کار بسیار دشواری را پیش رو دارد، از این رو تعدادی از بازیکنان که کارایی خوبی نداشتند را کنار گذاشت و چند بازیکن جدید را به خدمت گرفت تا نقاط ضعف تیمش را بر طرف کند و بتواند فجر را به حاشیه امنیت برساند که سقوط نکند.
زردپوشان فجرشهید سپاسی در دور رفت با انجام 15 بازی، 2 بُرد، هشت مساوی و پنج باخت با 14 امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفتند و با تیم انتهای جدول هم چهار امتیاز فاصله دارد و در نهایت بدترین کارنامه تیم فجر در دوران حیاتش رقم خورد.
این تیم آمار بسیار بدی در تعداد گل های زده و خورده دارد که این امر بیانگر بد بسته شدن تیم و دیر شروع کردن تمرینات تیم در آغاز فصل است .
** تیم فجر را درمیانه جدول حفظ می کنیم
سرمربی جدید تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز به ایرنا گفت: با تغییر و تحولاتی که در مورد بازیکنان این تیم صورت گرفته، مقرر شده در پایان رقابت های فوتبال دسته یک، تیم را در میانه جدول حفظ کنیم.
داوود مهابادی افزود: از بازیکنانی که در نیم فصل نخست بازی کردند 17نفر را انتخاب و چهار بازیکن خوب دیگر را نیز اضافه کردیم.
وی ادامه داد: هم اینک یک دروازه بان جدید را به خدمت گرفتیم و در پست هایی هم که ضعف داشتیم چند بازیکن جدید اضافه شدند.
باید منتظر ماند و دید آیا تیم فجر شهید سپاسی شیراز با توجه به صحبت مربی این تیم در میانه جدول باقی خواهد ماند و یا اینکه در ادامه بازی های دور رفت دچار مشکل خواهد شد.
تیم فجر بر اساس برنامه ریزی مدیران این باشگاه قرار است ظرف سه سال که 2 سال آن سپری شده و نشانه هایی هم از لیگ برتری شدن، ندارد پس از 6 سال به سطح اول فوتبال ایران بازگردد.
تیم فجر در نخستین هفته از دور بر گشت لیگ دسته یک فردا (پنجشنبه) در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز میزبان تیم اکُسین البرز که در رده پنجم جدول قرار دارد و سرمایه گذاری خوبی هم برای حضور در لیگ برتر کرده، است.
** قشقایی شیراز در نیم فصل جایگاه نسبتا خوبی کسب کرد
اما تیم قشقایی شیراز دیگر نماینده استان فارس که در دسته دوم فوتبال حضور داشت پس ازخریدن امتیاز تیم برق جدید شیراز وارد لیگ دسته یک فوتبال کشور شد و در نیم فصل اول لیگ با وجود حاشیه های فراوان اما جایگاه نسبتا خوبی را کسب کرد.
نماینده ایل قشقایی پیش از شروع لیگ یک با اصغر اکبری به عنوان سرمربی که در دسته دوم با این تیم کار می کرد، فعالیت خود را آغاز کرد، اما این مربی پس از چند هفته جایش را به مهرداد شکاری که مدرک مربیگری حرفه ای دارد و با تیم های برق قدیم و جدید شیراز هم سابقه مربیگری دارد، داد.
شکاری، به خوبی می دانست تیمی که در دسته دوم حضور دارد برای بازی در یک سطح بالاتر نیاز به بازیکنان بسیار خوب دارد که این امر نیز محقق شد و این تیم را با بازیکنان بومی که شاکله آن را تشکیل می دادند و سه بازیکن غیربومی به خوبی بست.
تیم قشقایی با مهرداد شکاری، فصل جدید لیگ دسته یک را آغاز کرد و برای تیمی که تحولات زیادی در آن صورت گرفته نیاز به زمان داشت تا تیمش در لیگ روی غلتک بیفتد.
اما در یک اقدام عجولانه و غیر کارشناسی، مدیر باشگاه قشقایی تصمیم گرفت در هفته چهارم عذر مهرداد شکاری را بخواهد و در ادامه هم مدیر باشگاه دست به اشتباه بزرگتری زد و ابراهیم طالبی را که سابقه خوبی از نظر فنی در سطح کشور نداشت، جایگزین شکاری کرد.
از آنجا که معمولا همه تیم ها در لیگ های طولانی پس از هفته چهارم به بعد شکل می گیرند، این اتفاق از خوش شانسی برای سرمربی جدید قشقایی که تیمش خوب بسته شده بود، رخ داد و از هفته پنجم به بعد نتایج خوبی گرفت و حتی تا رده اول و دوم جدول هم صعود کرد.
در حالی که تیم قشقایی، شکل تیمی خود را پیدا کرده بود در هفته دهم به ناگاه سرمربی این تیم دچار مشکل خانوادگی شد و توسط نیروی انتظامی به دلیل شکایت همسرش بازداشت شد تا تیم قشقایی وارد بحران جدیدی شود و سیر نزولی خود را که ناشی از تصمیم های اشتباه مدیر این باشگاه بود، آغاز کرد.
مهدی فروردین که در کادر فنی این تیم حضور داشت چهارمین مربی بود که هدایت تیم قشقایی را بر عهده گرفت تا این مربی جوان و بومی خود را در بوته محکی جدید بگذارد و در نهایت هم توانست این تیم را از حاشیه ها دور سازد و در پایان نیم فصل با 22 امتیاز در رده هفتم جدول نگه داشت.
این تیم 16 گل زده و 16 گل خورده داشت که بی شک ناشی از ضعف تیم در این 2 پست بود که باید تقویت می شد.
** پنجره نقل و انتقالات تیم قشقایی بسته شد
به دلیل اینکه تیم قشقایی با صاحب امتیاز تیم برق جدید شیراز تسویه حساب مالی نکرده بود، پنجره نقل و انتقالات این تیم بسته شد، البته از ابتدای فصل هم این مشکل وجود داشت که با رایزنی مدیر کل ورزش و جوانان فارس در فدراسیون این مشکل حل شد و قشقایی مجوز بازی در لیگ یک را دریافت کرد تا با صاحب امتیاز قبلی در یک پروسه تسویه حساب کند.
از آنجا که همچنان مشکل مالی میان طرفین باشگاه قشقایی حل نشده است، بر اساس شکایت صاحب امتیاز از سوی سازمان لیگ، تیم قشقایی از گرفتن بازیکن جدید در لیگ دسته یک محروم و پنجره نقل و انتقال زمستانی این تیم بسته شد.
مهدی فروردین، سر مربی جدید تیم قشقایی در پایان دور رفت به گرفتن چندین بازیکن جدید برای تقویت تیمش اشاره کرده بود، حال باید ببینیم با این مشکلی که برای تیمش به وجود آمده آیا می تواند بازیکنان جدید را به خدمت بگیرد و یا اینکه با همین بازیکنان باید دور برگشت را سپری کند.
تیم قشقایی در نخستین هفته از دور برگشت لیگ دسته یک فردا (پنجشنبه) در رفسنجان کرمان به مصاف تیم مس این شهر خواهد رفت که در انتهای جدول قرار دارد.
در رقابت های فوتبال دسته یک کشور 16 تیم حضور دارند و به صورت دوره ای با هم بازی خواهند کرد و در پایان تیم های اول و دوم جواز حضور در لیگ برتر فصل 98 را خواهند گرفت و سه تیم انتهای جدول هم به دسته دوم می روند.
7368 /6118

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/73612/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

کشف 190 کیلوگرم تریاک در فسا

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین