پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس:

نوسانات ارزی عامل کمبود سرمایه درگردش صنعت فارس است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که به علت نوسانات ارزی و ... تعداد قابل ملاحظه ای از واحدهای صنعتی با مشکل کمبود سرمایه در گردش روبرو شده‌اند.
به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، علی همتی در جلسه بررسی مشکلات برخی واحدهای صنعتی فارس افزود: بسیاری از واحدها به علت وجود بدهی‌های غیرجاری، چک برگشتی یا کسری تامین وثیقه نتوانستند تسهیلات خود را دریافت کنند .
وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید در استان فارس در راستای بررسی و رفع مشکلات واحدهای تولیدی گفت: مصوبات این کارگروه حکم قانون را دارد و برای تمام دستگاه‌های اجرایی لازم الاجراست .
همتی افزود: چنانچه دستگاه‌های اجرایی مصوبات این کارگروه را نادیده بگیرند و عمل نکنند ،موارد از طریق سازمان های نظارتی نظیر پی گیری و برخورد قانونی انجام می شود .
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس افزود: چنانچه مسائل در کارگروه استانی قابل رفع نباشد به کارگروه ملی ارجاع می‌شود .
همتی از سازمان بسیج کارگری نیز برای حضور در این کارگروه دعوت و خاطرنشان کرد: از ظرفیت های این سازمان نیز به منظور رفع مشکلات واحدهای صنعتی استفاده خواهد شد .
وی با اشاره به اینکه از دور جدید فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون 238 میلیارد تومان از طریق نظام بانکی به واحدهای صنعتی تسهیلات پرداخت شده است، گفت: سال گذشته نیز افزون بر 1250 میلیارد تومان تسهیلات که از طریق این کارگروه به بانک‌ها معرفی شده بود ،تسهیلات خود را دریافت کردند .
این مقام مسئول با اشاره به بهره برداری از 250 طرح صنعتی در استان فارس با ارزش 23 هزار میلیارد تومان تا پایان سال گفت: برخی از این طرح ها نظیر کربنات سدیم فیروزآباد یا سیمان خاکستری نی ریز، اشتغالزایی بالایی خواهد داشت.
سید علاالدین خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رفع موانع و مشکلات بخش تولید و صنعت و تلاش در راستای ایجاد اشتغال از اولویت های نمایندگان است و در این زمینه نمایندگان تمام تلاش خود را انجام می دهند و دستگاه های اجرایی نیز در سطح ملی و استانی نیز موظف به حمایت از این بخش ها هستند.
او گفت: اگر مشکلات و موانع در سطح استان قابل چاره اندیشی و رفع باشد که باید با هماهنگی مجموعه مدیریتی استان پیگیری و رفع شود و چنانچه نیاز به اختیارات فرا استانی باشد، نمایندگان از ظرفیت های ملی استفاده و تا حصول نتیجه آن را پیگیری می‌کنند.
خادم با بیان اینکه برخی از وزارتخانه‌ها بخش زیادی از اختیارات را به مدیران استانی واگذار کرده‌اند، گفت: در سازمانی نظیر محیط زیست تا 90 درصد اختیارات رئیس سازمان به مدیرکل استان تفویض شده که باید از این اختیارات برای رفع مشکلات استان نهایت استفاده را داشت.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز عمده مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی را در حوزه بیمه، بانک کار و مالیات اعلام کرد و گفت: انعطاف در قوانین و مقررات می ‌تواند مشکل بسیاری از این واحدها را حل کند .
سهراب مختاری افزود: زمانی که تحریم های ظالمانه دشمن وجود دارد، باید قوانین نیز انعطاف پذیری لازم را داشته باشد .
وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه رفع موانع تولید استان فارس گفت: تا آنجایی که در توان و بضاعت مجموعه دستگاه های اجرایی استان بوده برای رفع موانع مشکلات واحدهای صنعتی تلاش شده است
معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس نیز گفت: الگوهای جهادی حلال بسیاری از مشکلات است و در این زمینه باید با روحیه بسیجی و جهلدی مشکلات واحد های صنعتی و تولیدی بررسی و رفع شود .
سرهنگ پاسدار قاسم علی پور همچنین با اشاره به پیگیری های سازمان بسیج کارگری برای رفع مسائل و مشکلات برخی واحد های صنعتی گفت: در این زمینه تا سطح وزارتخانه ها نیز بمنظور پرداخت مطالبات واحدهای صنعتی اقدام کرده ایم که امیدواریم برخی از آنها بزودی به نتیجه برسد .
علی پور همچنین برآمادگی سازمان های بسیج کارگری برای پیگیری مطالبات ومشکلات واحد های صنعتیی تاکیدکردو گفت:باید در این زمینه با ایجاد هم افزایی و تعامل بین نمایندگان مردم درمجلس،مدیران استانی و مدیران واحد های صنعتی اقدامات اثرگذاری انجام داد .
مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه فجر فارس در این مراسم از مهم‌ترین رسالت های بسیج کارگری را فرهنگ‌سازی برای رونق تولید ملی در جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در این زمینه برنامه‌های مختلفی در استان در حال انجام است و برگزاری جلسات رفع موانع و مشکلات واحد های صنعتی نیز با این رویکرد انجام می شود .
سرهنگ پاسدار محمدعلی حمیدی افزود: سازمان بسیج کارگری برنامه های مختلفی را در زمینه استفاده از تولیدات و توانمندی های واحدهای صنعتی توسط پیمانکاران استان و نیز پیگیری مطالبات صنایع در دست اجرا دارد .
رئیس کانون کارآفرینان استان فارس نیز با اشاره به اهداف این کانون و تلاش در زمینه رفع مشکلات کارآفرینان صنعت، گفت: کانون کارآفرینان کشور بر اساس بیست و نهمین مصوبه شورای عالی کار به ریاست رئیس‌جمهور در سال 1389 در تمامی استان‌ها راه‌اندازی شده و با نظارت هیئت امنایی 12 نفره که استاندار هر استان ریاست آن را بر عهده دارد، فعالیت می‌کند.
علی‌رضا ظهیرامامی گفت: افزایش توان مدیریتی استان در شناسایی موانع و دست‌یابی به راهکارهای رفع آن‌ها، تشکیل شبکه‌ای از کارآفرینان به‌منظور هم‌افزایی و افزایش توان رقابت‌پذیری کارآفرینان و بروز ایده‌های نو، ایجاد زمینه و بستر مناسب جهت گسترش و شناسایی عوامل مؤثر در توسعه کارآفرینان از مهم‌ترین اهداف این کانون است .
وی با تاکید بر تفکیک بخش خصوصی واقعی و کاذب و توجه دولت به بخش خصوصی حقیقی، افزود: باید برای برای کارآفرینان واقعی، معافیت‌های مالیاتی، تخفیف‌های ویژه بیمه‌ای مختص کارفرمایان، معافیت از تعرفه‌ها و حقوق گمرکی برای تأمین مواد اولیه و ماشین‌آلات پیشرفته و تخصصی و همچنین معافیت از عوارض شهرداری‌ها و... حداقل برای یک دوره 10 ساله اعمال شود تا این شرکت‌های مولد جان تازه‌ای یابند و از این طریق درآمد ناخالص ملی توسط بنگاه‌های اقتصادی مولد افزایش‌ و معضل بیکاری هم کاهش پیدا کند و درنتیجه زمینه برای رسیدن به استقلال اقتصادی برای ایران اسلامی فراهم شود .
ظهیرامامی گفت: دستگاه‌ها و ارگان‌هایی که به نحوی حقوق، عوارض و یا هزینه‌ای از شرکت‌های تولیدی دریافت می‌کنند باید سیاست‌های خود را هم‌راستا کرده و از هرگونه بخشی نگری و منفعت‌طلبی سازمانی در شرایط بحران اقتصادی دوری کنند تا بتوانیم در شرایط تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی علیه کشورمان به رشد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی دست‌یابیم .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/73758/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید