پیام فارس

آخرين مطالب

فرماندار شیراز: ایجاد اشتغال، کلید کاهش آسیب های اجتماعی است گفتگو

  بزرگنمايي:

فارس آنلاین - شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان شیراز گفت: رونق تولید و ایجاد اشتغال در حوزه های مختلف، کلید کاهش آسیب های اجتماعی است و این امر مستلزم جذب سرمایه گذاری است.
به گزارش ایرنا حیدر عالیشوندی، در آیین معارفه شهردار زرقان شیراز، بیان کرد: برای رفع و یا کاهش آسیب های اجتماعی که علت عمده آن بیکاری است، باید برنامه ریزی اصولی و همه جانبه صورت گیرد.
وی، که پیشتر و در سیزدهم شهریور 96 از اجرای فاز دوم پالایشگاه شیراز دفاع کرده بود، در این آیین نیز با اشاره به برخی از اظهار نظرها مبنی بر افزایش مشکلات زیست محیطی در این منطقه در صورت اجرای فاز دوم پالایشگاه، گفت: من نیز به سهم خود دغدغه حفظ محیط زیست را دارم اما بر این باورم که تولید و گسترش صنایع همراه با حفظ کامل استانداردهای زیست محیطی هم امکان پذیر خواهد بود.
به گفته فرماندار شهرستان شیراز، با اجرای فاز دوم این پالایشگاه، حدود 2 هزار فرصت شعلی جدید ایجاد می شود که می تواند بخش قابل توجهی از جوانان زرقان را مشغول به کار کند.
پالایشگاه فعلی شیراز در 10 کیلومتری شمال شیراز و در جوار پارک ملی بمو که به عنوان زیستگاه طبیعی حیات وحش و منطقه رشد گونه های گیاهی تعیین شده، قرار دارد.
معاون رئیس جمهوری و رئیس وقت سازمان حفاظت از محیط زیست در سال 94 با ارسال نامه ای به استاندار فارس، خواستار مکان یابی پروژه های توسعه ای پالایشگاه شیراز در خارج از محدوده پارک ملی بمو و ایجاد مکان جدید در ایزدخواست، اراضی خالدآباد و داریون شد.
در نامه معصومه ابتکار خطاب به استاندار فارس آمده است: توان سنجی و ارزیابی زیستگاه ها در حدود پارک های ملی با هدف دستیابی به سه کاربری مدنظر یعنی حفاظت، پژوهش و مطالعات و تفرج ضابطه مند صورت می پذیرد و تثبیت وضع موجود محیط زیست، رفع تعارضات و بهبود و بهسازی زیستگاه از اهداف اصلی این برنامه های مدیریتی است.
این نامه افزوده است: مطابق قوانین و مقررات، بارگذاری هرگونه فعالیت های توسعه ای غیرهمخوان با محیط زیست در محدوده پارک های ملی در چارچوب تعهدات ملی و بین المللی قابل توصیه نخواهد بود.
در این نامه عنوان شده است: توسعه و بارگذاری صنایع، به ویژه واحدهای پالایشگاهی و صنایع وابسته به دلیل اثرگذاری سوء به خصوص در فاز بهره برداری به نحو قابل ملاحظه ای ارزش های کمی و کیفی زیستگاهی را در عرصه های طبیعی کاهش داده و عملا قابلیت این اراضی به منظور اجرای اهداف برنامه های مدیریتی در شعاع تاثیرگذاری مستقیم و غیرمستقیم از دست خواهد رفت.
در این نامه آمده است: با توجه به موارد مطرح شده و نظر به این که ظرفیت قابل تحمل محیط زیست در محدوده دشت زرقان به دلیل تاثیرگذاری شدید صنایع و واحدهای در حال فعالیت و پالایشگاه شیراز به نحو قابل ملاحظه ای دچار محدودیت شده، تاکید این سازمان پس از بررسی های کارشناسی، مکان یابی و تهیه گزارش ارزیابی زیست محیطی پروژه در خارج از محدوده پارک ملی بمو است.
فرماندار شهرستان شیراز در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: با توجه به پیشینه تاریخی، قابلیت ها و ظرفیت های بخش زرقان، این منطقه برای دستیابی به پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر باید از اعتبارات و امکانات بهتری برخوردار شود تا به جایگاهی که شایسته آن است، برسد.
امام جمعه شهر زرقان هم در این مراسم اظهار داشت: با در نظر گرفتن اینکه شهردار جدید زرقان، پیشتر مسئولیت بخشداری را در این منطقه برعهده داشت به همین سبب با توانمندی ها و مسائل و مشکلات زرقان آشنایی کامل دارد از این رو انتظار داریم با عزمی راسخ برای حل مشکلات این شهر تلاش کند.
حجت الاسلام هادی ربانی شیرازی افزود: یکی از مزایای برپایی آیین های تودیع و معارفه این است که مسئولان بدانند که این پست ها و مناصب ماندگار نیست و فقط دست به دست می شود.
بخشدار زرقان هم بیان کرد: ایجاد منابع درآمد پایدار برای شهرداری و همچنین مهیا کردن زمینه جذب سرمایه گذاری از وظایف مهم شهرداری است که شهردار جدید باید به این موضوع اهتمام داشته باشد.
قرشاد کوشا افزود: شهرداری ها فقط خزانه ای برای جذب درآمد اداره ها، نهادها و رفع مشکلات خاص نیستند بلکه باید برای تامین درآمد مبادرت به ایجاد ثروت کنند.
وی اظهارداشت: شفاف سازی درآمد و هزینه های شهرداری ها یکی از وظایف اعضای شورای اسلامی شهر است و باید در این زمینه پاسخگوی مردم باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر زرقان هم گفت: شهردار جدید زرقان از بین 16 گزینه پیشنهادی انتخاب شده که در مرحله اول و پس از ارائه برنامه های آنان سه نفر برگزیده و نهایتا گزینه نهایی برای شهرداری انتخاب شد.
محمدرضا ظریفی افزود:در بین این گزینه ها شهردارانی از سایر شهرستان ها حتی مراکز بعضی از استان های همجوار وجود داشته که این خود بیانگر جذابیت شهر زرقان برای آنان بوده است.
شهردار سابق زرقان هم اظهار کرد: هزینه های نظافت این شهر به عنوان تمیز ترین شهر استان فارس بالا بوده و این شهرداری برای تامین آن با مشکلات عدیده ای مواجه است.
حسین قائدی افزود: برای تامین منابع مالی این شهرداری، اصلاح تعرفه عوارض شهرداری در دستور کار قرار گرفت که این موضوع توانست بخش عمده ای از مشکلات مالی این مجموعه را برطرف کند.
وی اظهار داشت: اخذ حقوق معوقه شهرداری از بعضی صنایع و کارخانه های مستقر در منطقه که سال ها مغفول مانده بود نیز در مدت سه سال گذشته انجام شد.
او گفت: تبدیل بوستان جنگلی پالایشگاه به یک تفرجگاه عمومی و دریافت ماهیانه حداقل 200 میلیون ریال در قالب بلیط ورودی آن را به یک منبع درآمد زا تبدیل کرده که شهردار جدید می تواند از طریق جذب سرمایه گذار و تقویت این مجموعه درآمد آن را افزایش دهد.
قائدی یادآور شد:فعال سازی مجدد سنگ لاشه شهرداری زرقان و تبدیل آن به سنگ های تزیینی ، ایجاد زمین چمن مصنوعی ، فعال سازی استخر شهرداری نیز از دیگر راه های جذب درآمد برای شهرداری بود.
در این آیین، غلامحسین فروزان به عنوان شهردار جدید زرقان معرفی و از خدمات حسین قائدی شهردار پیشین تقدیر شد.
شهر زرقان در فاصله 35کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
7379 /6118
خبرنگار: سعید فانی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/7387/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید