پیام فارس

آخرين مطالب

در شیراز؛

برترین های فیلم فجر به نمایش درمی آیند/حداکثر 14عنوان سهم شهرستان فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- آثار برتر سینمای ایران در نوزدهمین جشنواره فیلم فجر به میزبانی دو پردیس سینمایی و تالار حافظ به نمایش در می آیند.

 درحالیکه کمتر از 11 روز به سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر باقیست، اما هنوز تعداد آثار و عناوین فیلم هایی که به میزبانی شیراز به نمایش درخواهند آمد، مشخص نیست.
این در حالیست که به گفته مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این دوره جشنواره در دو پردیس سینمایی و یک سالن شیراز برگزار خواهد شد.
بر این اساس، سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به میزبانی هنرشهر آفتاب و پردیس گلستان درحالی به استقبال برترین فیلم های سال می روند که دست کم 30 نقطه دیگر ایران هم میزبان این رویداد سالانه سینما هستند.
بنا بر آنچه ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از قول مدیر بخش استان‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام کرده، تفاهم صورت گرفته از سوی سازمان سینمایی با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها انجام شده است.
به گفته حسین سیدی، بر اساس برنامه‌ریزی و تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته، امسال از 12 تا 22 بهمن ماه فیلم‌های جشنواره فجر به صورت همزمان در 31 استان کشور اکران خواهند شد.
وی افزود: برای هر استان حداکثر 2 سالن مجهز سینمایی که از سوی مدیر کل استان پیشنهاد شده برای اکران فیلم‌ها در نظر گرفته می‌شود؛ همچنین از بین فیلم‌های جشنواره، 11 تا 14 فیلم توسط دبیرخانه جشنواره فیلم فجر انتخاب و در استان‌ها به نمایش درخواهند آمد.
مدیر دفتر عملکرد و امور استان های سازمان سینمایی تاکید کرد: گروه‌بندی و تعداد فیلم‌هایی که قرار است اکران شوند پس از توافق نهایی با نمایندگان صنف خانه سینما اعلام می‌شود.
این درحالیست که تاریخ اکران فیلم‌های سی وهفتمین دوره جشنواره فجر در استان‌ها از 12 تا 22 بهمن 1397 خواهد بود؛ همچنین جشنواره در روز های 19 و 20 بهمن ماه به دلیل ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تعطیل است.
از سویی معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اعلام کرد: رایزنی ها برای تهیه فیلم های سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر ادامه دارد و تلاش می کنیم افزون بر پکیج فیلم هایی که برای استان ها در نظر گرفته شده، 2 مورد دیگر به شیراز اختصاص یابد.
مهدی رنجبر از برگزاری جلسه های هماهنگی این رویداد سینمایی در شیراز خبر داد و افزود: افزون بر مجموعه سینماهای هنر شهر آفتاب و پردیس گلستان، تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم میزبان جشنواره است.
وی که پیشتر در گفت و گویی از نمایش همه آثار راه یافته به سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر سال جاری در شیراز خبر داده بود، اکنون اظهار کرد: بسته اولیه فیلم ها همه استان هایی که خواستار اکران جشنواره فیلم فجر بوده اند، تعلق گرفته است اما فارس همچون سالهای گذشته خواهان همه فیلم ها از وزارت ارشاد و شورای تهیه کنندگان بوده است.
رنجبر در ادامه افزود: پیش بینی هایی برای برگزاری این جشنواره به صورتی مطلوب صورت گرفته است، حتی برای حمل و نقل مخاطبان به جشنواره نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است که به محض نهایی شدن اعلام می شود.
معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس همچنین تصریح کرد: درباره حضور فیلم اولی ها در جشنواره فیلم فجر فارس نیز گفت و گوهایی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم این بخش را نیز در جشنواره نوزدهم فارس اجرا کنیم.
از نظر نباید دور داشت که دوره های پیشین جشنواره فیلم فجر تا سال 1395 در سالن های سینمایی مرکز شهر شیراز برگزار می شد و معمولا تالار حافظ نیز به مخاطبان خاص جشنواره از جمله هنرمندان، فرهنگوران و اصحاب رسانه اختصاص می یافت، با این وجود اهالی مطبوعات با کارت های ویژه ای که از سوی ستاد جشنواره صادر می شد این امکان را داشتند که برای تهیه گزارش و تماشای فیلم ها به سالن های سینما بروند.
گرچه به گفته معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس عنوان شده که تمهیداتی برای حمل و نقل مخاطبان به پردیس های سینمایی به ویژه هنر شهر آفتاب که در فاصله نه چندان نزدیکی از مرکز شهر شیراز قرار دارد اندیشیده شده، اما دوری مسیر یکی از چالش هایی است که پیش روی مخاطبان به ویژه خبرنگاران و روزنامه نگاران حوزه سینما قرار دارد، چراکه سال گذشته نیز برخی از آنان با کارت های جشنواره هم موفق به حضور در سالن ها نشدند.
به گزارش خبرنگار مهر ، نوزدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز 12 تا22 بهمن ماه همزمان با سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار می شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/75162/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید