پیام فارس

آخرين مطالب

هر تکه حافظیه دست یک هیات است! ورزشي

هر تکه حافظیه دست یک هیات است!
  بزرگنمايي:

پیام فارس -   متولی فوتبال شیراز که ورزشگاه حافظیه این شهر را نیز در اختیار دارد، می‌گوید هر یک از سرویس‌های بهداشتی این ورزشگاه متعلق به یک هیات ورزشی است و دلیل وضع نامطلوب این قسمت‌ها، همین است که کسی مسئولیتشان را به عهده نمی‌گیرد!
شهرآورد شیراز در پیش است و ورزشگاه حافظیه برای میزبانی از این مسابقه حساس آماده می‌شود.
جدال بین دو تیم کاملا متفاوت. یک تیم با قدمتی طولانی و طرفداران زیاد و تیم دیگر که کمتر از شش ماه از حیاتش می‌گذرد و در نخستین گام‌هایش به دنبال موفقیت و هوادار می‌گردد. اما فارغ از این چیزها؛ آیا ورزشگاه حافظیه برای پذیرایی از چنین دیداری آماده است؟
خبرنگار ایسنا هفته گذشته در مطلبی به ابعاد مختلف اشکالات این ورزشگاه پرداخت. از نحوه ورود و خروج تماشاگران که با شعار "احترام به هوادار" تناقض دارد، تا وضعیت اسفناک سرویس‌های بهداشتی و خاموشی همیشگی اسکوربوردی که روزگاری به قصد جلب رضایت تماشاگران، برایش هزینه بسیاری شده بود، پرداخت.
در این ارتباط با متولی فوتبال شیراز گفت‌وگویی انجام دادیم. محمدرضا حسینی به عنوان رئیس هیات فوتبال شهرستان شیراز، مسئولیت ورزشگاه حافظیه را هم به عهده گرفته است. هر چند اعتقاد دارد که مجموعه متعلق به اداره‌کل ورزش و جوانان استان فارس است و در وهله اول، مدیران آن اداره باید پاسخگوی شرایط موجود باشند. اما این صحبت در زمانی مطرح می‌شود که عمر کوتاه آخرین مدیرکل این اداره نیز به سر آمده و سرپرست جدید ورزش استان که هنوز تعداد روزهای حضورش در اتاق مدیرکل، به اندازه انگشتان یک دست هم نرسیده، نه می‌خواهد و نه می‌تواند پاسخگوی مسائل مربوط به این حوزه باشد.
از مسئول هیات فوتبال شیراز درباره وضعیت سرویس‌های بهداشتی سوال کردیم که پاسخ او در این زمینه جالب توجه بود. وی به ایسنا گفت: متاسفانه اداره‌کل ورزش و جوانان استان، قسمت‌های مختلف ورزشگاه حافظیه را از یکدیگر جدا و هر کدام را به یک هیات واگذار کرده است!
محمدرضا حسینی در این باره توضیح داد: در قسمت ورودی درب‌های شماره 2 و 3 ورزشگاه حافظیه، سرویس‌های بهداشتی وجود دارد اما یکی از آنها دست هیات دو و میدانی است و دیگری هم در اختیار هیات وزنه برداری قرار دارد! کاسه زمین چمن هم در اختیار هیات فوتبال است، یعنی ورزشگاه عملا به چند قسمت تقسیم شده و همین مساله به خصوص در هنگام برگزاری مسابقات، مشکل ساز می‌شود.
وی افزود: ما در زمان برگزاری بازی‌ها باید صحبت کنیم که بیایند درب را باز کنند تا تماشاگران بتوانند به دستشویی‌ها دسترسی داشته باشند. بنابراین فرصتی برای اصلاح وضعیت سرویس‌های بهداشتی نداریم! یعنی ما اگر هم بتوانیم مجوز ورود بانوان به استادیوم را بگیریم، باید آنها را از درب شماره 3 وارد کنیم و آنجا هم با معضل جدی سرویس بهداشتی مواجه هستیم، چون هیات دو و میدانی هم این سمت را بسته و در اختیار خودش گرفته است! حالا حساب کنید ببینید ما باید چطور برای برگزاری یک مسابقه، بجنگیم!
سرپرست سابق تیم‌های برق جدید و قشقایی شیراز ادامه داد: به جز مساله سرویس‌های بهداشتی، ما در مورد درب شماره 2 این استرس را همواره داریم که اگر تماشاگری از آن سمت توانست وارد ورزشگاه شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ چون بازرسی بدنی فقط از سمت درب اصلی ورزشگاه انجام می‌شود. بنابراین این مساله برای خود ما هم به یک معضل جدی تبدیل شده است.
حسینی در مورد مساله ورود و خروج تماشاگران که به خصوص در بازی قبلی فجرسپاسی در شیراز که با ازدحام جمعیت همراه بود، مشکل ساز شده بود، گفت: این مساله برمی‌گردد به مسئولان برگزاری مسابقات. شاید لازم باشد تعداد نیروهای یگان امداد بیشتر باشد. اما یک مشکل هم این است که تماشاگران خیلی دیر به ورزشگاه می‌آیند. ما می‌گوییم اگر بازی قرار است ساعت چهار و نیم برگزار شود، تماشاگران ساعت سه و نیم به ورزشگاه بیایند، اما می‌بینیم همگی آن‌ها در آخرین دقایق از راه می‌رسند و همین موجب ازدحام و فشار می‌شود.
رئیس هیات فوتبال شهرستان شیراز در پایان گفت: اگر این مسائل انعکاس پیدا کرده و مسئولان به قضیه ورود کنند، خیلی خوب است. ما سعی کنیم مساله سرویس‌های بهداشتی را با کمک اداره ورزش حل کنیم، اما مسائل دیگر هم باید سریع‌تر حل شوند. خود من یک زمانی بین همین تماشاگران نشسته‌ام و گاهی زیر دست و پا له شده‌ام! آدم باید همیشه به این فکر کند که خودش در آن جایگاه نشسته تا دلش بسوزد و کاری انجام دهد.
به گزارش ایسنا، دیدار حساس دو تیم شیرازیِ فجرشهیدسپاسی و شهر راز از هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور، ساعت 14 و سی دقیقه روز چهارشنبه، اول آذرماه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار خواهد شد. دیداری که احتمالا تماشاگران زیادی را به ورزشگاه محبوب و قدیمی شیراز می‌کشاند. باید منتظر ماند و دید که آیا تغییر مثبتی نسبت به آنچه اشاره شد، به وجود خواهد آمد یا باید به گونه‌ای دیگر به مساله ورود کرد.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/765210/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جایگزین اسکناس‌ کیلویی

هامون سیراب نشد

میوه‌های ممنوعه

سینمای فرهادی؛ رئالیسم اجتماعی با طعم اخلاق‌گرایی

وبسایت نزدیک به زاکانی: حمله دوچرخه‌بازان به قرارداد توسعه حمل و نقل عمومی تهران

معجون جادویی تقویت قلب در طب سنتی

نه زرگرها به شفافیت

چاپیدن پول!

شما بازنده‌اید

جدال توئیتری با نماینده حامی زاکانی

تأثیر دل شکستن و بغض بر روی قلب در طب سنتی

فروش حدود 30 هزار سکه در حراج امروز

اجاره خانه دلاری قانونی است؟

رکوردشکنی حباب سکه در 20 درصد

تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس

این افراد بیشتر به دیابت مبتلا می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی: سایت‌های فروش مسکن به سامانه خودنویس متصل می‌شوند

افشاگری درباره یک بانک که هر سال برنده مناقصه می شود

پاسخ تند «عباس عبدی» به مقاله روزنامه جوان

درمان زگیل پوستی از نگاه طب سنتی

بودجه 40 میلیارد تومانی شلمچه - بصره این خط آهن را به کجا می‌رساند؟

منفی شدن رشد ترانزیت بار کشور طی 3 سال پیاپی

پروندۀ 75 رزمندۀ فاقد مدارک بالینی در کمیسیون تطبیق احراز جانبازی بنیاد شهید آذربایجان شرقی بررسی شد

روحانی و شورای نگهبان در چالش شفافیت

روحانی «امروز» متفاوت با روحانی «قبل 1400»

رژیم غذایی مناسب بیماری سلیاک از نگاه طب سنتی

در طول روز ساعاتی را به استراحت اختصاص دهید

آخرین قیمت مرغ در بازار اعلام شد

خاندوزی: در آینده‌ای نزدیک شاهد آغاز مرحله عملیاتی‌سازی شهرک صنعتی مشترک ایران و عراق خواهیم بود

تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟

عکس هایی از باغ ارم شیراز در باران بهاری

انتفاضه جهانی در دانشگاه‌های جهان

زنان رادیکال‌ شده‌اند

فعال اصلاح‌طلب: نه از یاران «ب.ز» می‌گویند، نه مسائل مالی پرونده را شفاف می‌کنند

شورش علیه سیاست

تعرفه‌های جدید برقراری و تخلیه خط اینترنت اعلام شد

افزایش محسوس قیمت‌ها در بازار طلا و سکه؛ دلار در کانال 61 هزارتومان ماند

«ارومیه» واقعا احیا شد؟

بررسی بیماری سلیاک بدون علائم اولیه

پیش بینی بورس سه شنبه 18 اردیبهشت 1403

افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان

مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد

بررسی بیماری سلیاک از نگاه طب سنتی

افزایش محسوس قیمت‌های طلا، سکه و دلار

دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز

خودمان را با آب بشوییم یا با دستمال پاک کنیم؟

افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است

قیمت مرغ و شترمرغ زنده گوشتی چقدر است؟

جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته

درخششی دیگر در صنعت پرداخت ایران/ سپ دوباره پیشتاز شد