پیام فارس

آخرين مطالب

تیم های فجر و قشقایی شیراز باید از سد حریفان خود بگذرند ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- تیم های فجر شهید سپاسی و قشقایی شیراز برای اینکه وضعیت خود را در جدول رده بندی لیگ دسته یک باشگاه های ایران سر و سامان دهند باید در هفته هجدهم این بازی ها از سد حریفان خود بگذرند.
به گزارش ایرنا، تیم فجر چهارم بهمن ماه (فردا) ساعت 14 در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز میزبان تیم خونه به خونه بابل ته جدولی است و تیم قشقایی شیراز هم در همین روز در تهران به مصاف سرخپوشان پاک دشت می رود که در رده دوم جدول است و بازی این تیم در این هفته به مراتب دشوارتر از حریف فجر است.
تیم خونه به خونه بابل که سال 96 از تیم های مدعی حضور در لیگ برتر بود و با تفاضل گل از صعود به لیگ باز ماند و اعتراضش در مورد تبانی تیم های نساجی و راه آهن تهران ره به جایی نبرد به یکباره سیر نزولی را آغاز کرد و حتی در یک مقطعی، مدیران این باشگاه تصمیم به کناره گیری از لیگ گرفتند که این امر میسر نشد.
این تیم شمالی کشورمان که سال 96 به مرحله جام حذفی راه یافت، در برابر استقلال تهران شکست خورد و به نایب قهر مانی بسنده کرد، در ابتدای این فصل از لیگ دسته یک بسیاری از بازیکنان خود را از دست داد به همین سبب نتایج ضعیفی کسب کرد و هم اینک هم در جدول رده بندی در رتبه پانزدهم لیگ 16 تیمی است و خطر سقوط این تیم خوب را که از سوی بخش خصوصی حمایت می شود، تهدید می کند.
به نظر می رسد با توجه به وضعیتی که تیم خونه به خونه بابل دارد، کار شاگردان مهابادی سرمربی تیم فجر شهید سپاسی شیراز برابر این تیم راحت باشد اگر چه میزبان باید مواظب باشد که کارش برابر تیم خونه به خونه که چیزی برای از دست دادن ندارد، گره نخورد.
فجریها که در دور برگشت، تغییر و تحول زیادی هم در کادر فنی و هم در نزد بازیکنان داشتند، هفته هفدهم با وجود اینکه در اراک مقابل آلومینیوم این شهر بازی خوبی ارایه دادند اما در پایان شکست خوردند از این رو در این هفته راهی به جز شکست تیم خونه به خونه آن هم در یک بازی خانگی ندارند.
زردپوشان فجر شهید سپاسی شیراز به لحاظ آماری نسبت به حریفشان وضعیت خوبی دارند، این تیم در 17 بازی 11 گل دریافت کرده که آمار نسبتا خوبی است اما فجری ها از خط حمله بسیار ضعیفی برخوردار هستند زیرا تا کنون هفت گل به ثمر رسانده اند و بی شک سر مربی جدید تیم فجر برای این بخش از تیمش فکر اساسی کرده است.
تیم خونه به خونه بابل نیز تا کنون 19گل دریافت کرده است و بیانگر این است که آمار خط دفاعی این تیم ضعیف است و این امر بهترین فرصت برای فجریهاست تا از این ضعف استفاده کنند و به گل برسند، اما در خط حمله، تیم خونه به خونه با زدن 10گل، سه گل بیشتر از فجریها به ثمر رسانده است که نمی تواند خیلی خطرناک باشد.
هم اینک در جدول رده بندی پس از پایان هفته هفدهم، تیم فجر با 17 امتیاز در رده دوازدهم است که جایگاه خوبی برای این تیم ریشه دار شیرازی نیست و خطر سقو ط این تیم را تهدید می کند، تیم خونه به خونه بابل هم با 14 امتیاز در رده پانزدهم لیگ 16 تیمی است که برای فرار از سقوط راه سختی در ادامه رقابت ها دارد.
**قشقایی شیراز دور برگشت لیگ را خوب شروع نکرده است
تیم قشقایی با وجود حاشیه هایی که در دور رفت لیگ داشت اما نتایج خوبی کسب کرد و تا رده هفتم هم صعود کرد اما این تیم در دور برگشت نتایج خوبی نگرفته و 2 شکست پی در پی در کارنامه دارد و یک پله هم سقوط کرده است.
این تیم که به دلیل شکایت کادر فنی تیم برق جدید شیراز و مالک این باشگاه، مبنی برگشت خوردن چک های واگذاری امتیاز برق به قشقایی به مبلغ 18میلیارد و 100میلیون ریال، پنجره نقل و انتقال این تیم بسته شده و اجازه گرفتن بازیکن جدید را ندارد، با وجود اینکه چهار بازیکن جدید در تمرین های این تیم شرکت دارند.
تیم قشقایی شیراز قرار بود در هفته جاری سه میلیارد و 500 میلیون ریال طلب کادر فنی سابق تیم برق جدید شیراز را پرداخت کند تا اجازه استفاده از بازیکنان جدید داشته باشد اما با وجود تماس هایی که با دست اندر کاران این تیم داشتیم موفق نشدیم پاسخی در این زمینه دریافت کنیم.
این تیم که از حمایت خوب ایل بزرگ قشقایی برخوردار است به نظر می رسد باید به وضعیت این تیم سر و سامان داده شود چرا که تیمش خوب بازی می کند و باید در مدیریت ضعیف این باشگاه مردمی تجدید نظر شود.
تیم قشقایی در هفته هجدهم، پنجشنبه (فردا) در تهران به مصاف تیم پاکدشت می رود که از تیم های مدعی صعود به لیگ برتر است و با 33 امتیاز در رده دوم جدول است.
تیم پاکدشت از خط حمله بسیار خوبی برخوردار است و با زدن 33 گل آمار خوبی را از خود به جای گذاشته و در برابر خط دفاع قشقایی که 19 گل خورده است، به نظر می رسد کار مدافعان قشقایی را سخت خواهد کرد چرا که در خانه حریف بازی می کند.
همچنین تیم قشقایی شیراز از 17بازی انجام داده، با 22 امتیاز در رده هشتم است و امیدوار است در برابر این مدعی با دست پُر تهران را ترک کند.
در رقابت های فوتبال دسته یک کشور 16تیم شرکت دارند و پس از انجام 30 بازی، تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر در سال 98 را دریافت خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم به دسته دوم می روند.
7368 /6118

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/77468/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران

معارفه امامان جمعه جدید شهر جویم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

آسان شدن اعطای وام مسکن پلی به سوی خانه دار شدن متقاضیان

قتل زن میانسال به دست دختر 11 ساله

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس