پیام فارس

آخرين مطالب

/ انقلاب اسلامی در چهل سالگی/

آیت‌الله دژکام: معنویت مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اعتقاد دارد که معنویت، به دور از هرگونه استفاده ابزاری، مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، آیت الله لطف الله دژکام ظهر یکشنبه هفتم اسفند در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، معنویت را مهمترین دستاورد دانست و بر لزوم توجه به این دستاورد و تبیین آن برای جامعه تاکید کرد.
آیت الله دژکام با اشاره به بخشی از آیه 11 سوره رعد که خداوند می فرماید " انَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ" گفت: انقلاب در واقع یک تغییر در عرصه های مختلف یک اجتماع است؛ انقلاب اسلامی ایران به عقیده اکثر صاحب نظران، انقلابی اجتماعی و ریشه دار بود که علاوه بر عرصه اجتماعی، سایر بخش های سیاسی، اقتصادی و ... را نیز دچار دگرگونی کرد.
وی اضافه کرد: اگر قرار است یک انقلاب به این گستردگی را در چهل سالگی بررسی کنیم، باید این سئوال را پاسخ دهیم که انقلابی به این بزرگی و گستردگی، باید در چه مدت زمان به اهدافش دست پیدا کند؟ باید پذیرفت که در وقوع هرگونه تغییری بین خواستن تا حادث شدن تغییر یک بازه زمانی وجود دارد.
امام جمعه شیراز با تاکید براینکه در مسیر حرکت اجتماعی باید دوره ای را تا رسیدن به مرز پختگی و بلوغ پشت سر گذاشت، تصریح کرد: از نگاه جامعه شناسان در موضوع انقلاب ها خصوصا انقلابی نظیر انقلاب اسلامی ایران باید حدود 2 نسل کار انجام شود تا انقلاب به پختگی لازم رسیده و اهدافش حاصل شود.
وی با بیان اینکه دو دیدگاه در زمان آغاز انقلاب اسلامی ایران وجود دارد، گفت: حتی اگر زمان آغاز حرکت انقلاب اسلامی ایران را سال 42 و تبعید حضرت امام(ره) در نظر بگیریم، باز هم هنوز 2 نسل تکمیل نشده و باید به اندازه 2 نسل تلاش کامل انجام شود.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: اکنون در ابعادی در مقایسه با عرصه جهانی جلو هستیم و به عنوان مثال هیچکس نمی گوید که ایران اسلامی به لحاظ دفاعی قادر به دفاع از خود نیست؛ اینکه در بسیاری از عرصه ها قادر به رشد بوده و جایگاهی در جهان کسب کرده ایم، قابل تردید نیست؛ اما در بعضی جهات نظیر مسائل اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که باید رفع شود.
او با بیان اینکه بعضی مسائل اقتصادی را پاشنه آشیل نظام اسلامی ایران تلقی می کنند، گفت: این مسیر در حال طی شده است و ارزیابی حرکت های انجام شده نشان می دهد که حرکتها عقبگرد نبوده و همه پیشروی بوده است.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه گروه های مختلف سیاسی درون نظام نیز در این زمینه گلایه هایی دارند، گفت: توانایی اقتصادی کشور را در همین سالهای اخیر که فشارها زیادتر هم شده است می توان درک کرد، می گوییم فشار اقتصادی وجود دارد، خب اگر فشاری نبود که مشکل وجود نداشت؛ علی رغم تمام فشارها ملت مقاوم و صبور همراه هستند و البته تلاشهایی نیز در حال انجام است و ادامه دارد.
آیت الله دژکام تصریح کرد: امروز عمده رقابت گروه های سیاسی باید این باشد که راهکارهای بهتری ارائه دهند، اینکه مدام گلایه می کنیم اما راهکاری هم ارائه نمی شود، مشکلات حل نخواهد شد؛ اینکه در نقاطی به اهداف نرسیده ایم، باید راهکاری برای رسیدن به هدف و تسهیل امر ارائه داد.
وی با تاکید براینکه تغییرات زیادی به سمت مطلوب شدن وضعیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران حادث شده است، گفت: شاید بتوان گفت که بعضی از تغییرات می شد که سریعتر و بهتر انجام شود، اما از نگاه جامعه شناختی و علوم اجتماعی، ایران امروز عقب نیست؛ در بسیاری از زمینه ها انقلاب را درست پیش بردیم و جلو هستیم، در نقاطی هم حرکت هنوز ادامه دارد.
آیت الله دژکام تاکید کرد: اینکه بر موضوع امید و نشاط تاکید می شود، منظور این نیست که مثلا نسل جدید را به بازی و شادی مشغول کنیم تا یادشان برود که انقلاب چه اهداف و رویکردهایی داشته است، این امید کاذر محسوب می شود؛ اگر نگاه کاملا تخصصی داشته باشیم و بر اساس این نگاه مسائل را تحلیل و تبیین کنیم، امید ایجاد خواهد شد.
او با بیان اینکه ارائه گزارش از دستاوردها و توانمندی ها در جای خود بسیار خوب و مناسب است، گفت: باید توجه داشت که نگاه انقلاب اسلامی ایران سوای اینکه مسائل مادی را در نظر داشت، به معنویت و انسانیت هم بود، ما باید دستاوردهای معنوی انقلاب را هم مد نظر قرار دهیم؛ اینکه در نسل سوم انقلاب توانسته ایم امثال شهید حججی را تحویل دهیم، نقطه قوت محسوب می شود، این از اهداف انقلاب بود که انسانی متوجه به خدا و دین تربیت کرده و تحویل دهد.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد که اگر با داغ شدن بحث دفاع از حرم اهل بیت(ع) و علی رغم تمام مشکلات و گلایه ها، بدون فراخوان در شیراز هشتصد نفر داوطلب اعزام می شوند، به دلیل توجه به معنویت و دین بوده است، گفت: خدا می داند که اگر برای دفاع از ایران اسلامی باشد، چه خواهد شد.
او با بیان اینکه به تعبیر جامعه شناسان فرانسوی انقلاب اسلامی ایران، یک انقلاب فرامدرن بوده است، گفت: نگاه انقلاب فرامدرن علاوه بر توجه به مادیات، به انسان و تربیت انسان و تقویت معنویت نیز بوده است؛ انقلاب اسلامی ایران انسان ساخت، به همان معنی مورد نظر سعدی که فرمود " توکز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی".
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینکه رسانه‌ها باید علاوه بر پرداختن به جهات فیزیکی و عمرانی دستاوردهای انقلاب اسلامی، به بیان و تبیین بعد معنوی انقلاب اسلامی به عنوان یک دستاورد مهم نیز بپردازند، وظیفه و رسالت رسانه ها در این زمینه را بسیار مهم دانست.
آیت الله دژکام با تاکید براینکه در بیان موفقیت یا عدم موفقیت در جهات مادی و معنوی، باید دلیل و شاهد ارائه شود، گفت: زمانی که می خواهیم با یک پیمایش در خصوص موفقیت انقلاب اسلامی صحبت کنیم باید برای آن معیاری مشخص کرده باشیم، آیا ما در این زمینه معیاری تعیین کرده ایم.
امام جمعه شیراز با تصریح اینکه هیچ مبنا و پارادایمی برای اندازه گیری شاخص معنویت و سلامت معنوی جامعه طراحی نشده است، گفت: اگر این مبنا و پارادایم اصالت اجتماع باشد به یک نتیجه و اگر اصالت فرد باشد به نتیجه دیگری می رسیم؛ همان مبحثی که در دیدار با مسئولان گزینش در خصوص نیاز به بازنگری شاخص های ملاک در گزینش مطرح شد.
وی اضافه کرد: به نظر من در انقلاب اسلامی از مبنای فلسفی خودمان که اصالت را به فرد می دهیم و ساختارگرا نیستیم، موفق بوده ایم، اما این کار را باید مجموعه ای نظیر جهاددانشگاهی برعهده گرفته و شاخص های استانداردی را تعیین کند؛ توجه داشته باشیم که این موضوع در دیگر تمدنها یافت نمی شود.
امام جمعه شیراز تصریح کرد که اگر بتوانیم جهت معنوی انقلاب اسلامی را بیش از پیش نمود دهیم، مهمترین دستاورد را داشته ایم و دیگر اتفاقات در حاشیه این دستاورد باید شکل بگیرد.
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین در ارزیابی سرمایه اجتماعی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران نیز گفت: پشتوانه مردمی نظام اسلامی همین الآن هم بسیار خوب است، نه به اعتبار اینکه مردم نسبت به مدیران دولتی گلایه ندارند، بلکه فهم مردم بسیار بالا بوده و ملت ایران مردمی نجیب و بزرگ هستند.
آیت الله دژکام با بیان اینکه این پشتوانه را در بسیاری از عرصه ها به شکل محسوسی و علی رغم تمام دلخوری ها و ناراحتی هایی که امکان دارد وجود داشته باشد، دیده ایم، گفت: مردم ایران خیلی بزرگوارانه از انقلابشان حمایت کرده و می کنند.
او با قبول اینکه گاه بعضی رفتارها امکان دارد به این پشتوانه لطمه بزند، گفت: اگر بنا بود مردم به واسطه من مسئول به میدان بیایند نمی آمدند اما چون برای خدا هست، به میدان می آیند؛ ما صادقانه باید کاستی ها را بپذیریم و برای رفع آنها همه اقدام کنیم اما سیاه نمایی دشمن را نمی پذیریم.
آیت الله دژکام با تصریح اینکه نمی توانیم بگوییم دشمن نداریم، زیرا امروز رسما اعلام می شود که می خواهیم نظام را نابود کنیم و همین ها به سیاه نمایی پرداخته و به آن دامن می زنند، گفت: امروز نقش رسانه ها بسیار مهم است و رسانه باید این نقش را به درستی ایفا کند؛ قطعا بیان واقعیت ها ارزشمند است اما کمک کردن به سیماه نمایی خوب نیست.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه این نشست خبری با تأکید بر لزوم حفظ وحدت و برادری در جامعه گفت: تاکنون کنفرانس‌های خبری متعددی ‌دیده‌ام اما احساس اینکه یک جامعه که برادران و خواهران دینی در کنار هم جمع‌ شده‌اند، القا نمی‌شود و مدل و الگوی ما اروپایی است و این مسئله نهایتاً منجر به این می‌شود که یک طرف یا هر دو طرف مرتکب بی اخلاقی شوند.
او با بیان اینکه هرچه مسیر و الگوی غربی را دنبال کنیم، نتیجه‌اش بروز بداخلاقی‌ها خواهد شد، گفت: در شیراز باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که احساس شود خبرنگاران از همین جامعه ایرانی ـ اسلامی خودمان هستند، و اینکه همه اعضای یک پیکر هستیم القا شود .
امام جمعه شیراز با اشاره موارد مطرح شده از سوی خبرنگاران گفت: اینکه در نماز جمعه جای مناسبی برای خبرنگاران نیست، خوب نیست و باید از این نقطه شروع کنیم که جایگاه رسانه را قبول داریم و می‌خواهیم کار رسانه‌ای کنیم و در جامعه متناسب با ارزش‌ها و اخلاق اجتماعی این مسئله را سامان دهیم .
نسبت به سبک زندگی خود بازنگری داشته باشیم
وی تأکید کرد:‌ در 40 سالگی انقلاب اسلامی باید نسبت به سبک زندگی و مدل‌های رفتاری خودمان ‌مقابل تمدن رقیب بازنگری کنیم و ببینیم هر کدام را چگونه باید انجام دهیم .
آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید فضای برادری و انس و الفت را حتی نسبت به رسانه‌های منتقد ایجاد کنیم، گفت: این برادران هستند که از همدیگر انتقاد می‌کنند، پس باید اساس کار را بر روی همدلی و برادری گذاشت. البته باید مدنظر داشته باشیم که اگر اساس انتقادها را کینه‌ورزی قرار دهیم، چیز دیگری از آن درمی‌آید .
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس با بیان اینکه باید تحول را از خودمان آغاز کنیم، گفت:‌ در دهه فجری که در پیش داریم تلاش کنیم تا فضایی از محبت، عاطفه، انسان‌دوستی و امثال این‌ها را حاکم کنیم و باید بتوانیم القا کنیم که در این بستر از یکدیگر نیز انتقاد کنیم؛ ممکن است کارهای همدیگر را نپسندیم اما همه این‌ها در این بستر قابل تعریف است و هیچ چیزی کم نخواهیم آورد که البته ممکن است گاهی اوقات نتوانیم یک جوسازی غیراخلاقی رسانه‌ای ایجاد کنیم که آن هم به نفع است .
‌توجه رسانه‌ها به تربیت انسان‌ها ‌
آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به ایثارهای خانواده شهدا برای رسیدگی به محرومان و ایتام گفت: این نشان می‌دهد انقلاب اسلامی انسان ساخته و در این جامعه انسان تربیت شده است که نتیجه انقلاب اسلامی و زحمات امام و شهداست و باید به این جهت هم در رسانه بپردازید این جهت باید نمود و جلوه پیدا کند به خصوص خبرگزاری ایکنا در این زمینه ورود کند .
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس در ادامه به در پیش بودن انتخابات در سال آینده اشاره و خاطرنشان کرد: افراد بسیاری از هم‌اکنون برای این انتخابات خیز برداشته‌اند و خود را آماده می‌کنند؛ اما آماده کردن خود کاندیداها یک چیز است و آماده کردن کسانی که فرهنگ را می‌سازند، چیز دیگری است .
اشاره به نقش فرهنگ‌سازی رسانه‌ها
وی بیان کرد: نقش رسانه در انقلاب اسلامی نقش فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ اسلامی است و ما نمی‌توانیم بگوییم نمی خواهیم این نقش را ایفا کنیم؛ خدای نکرده رسانه‌ای نباشد که با انتخاب یک تیتر و در مسیر منفعت رسانه‌ای، فردی را مطرح کند که شایستگی لازم را ندارد.
رسانه‌ها برای انتخابات سال آینده هوشیار باشند
آیت‌الله دژکام گفت:‌ اگر کسی شایسته نشستن بر روی صندلی مجلس نیست نباید او را پررنگ کرده و تبلیغش کنیم؛ اگر چنین فردی را به مردم معرفی کردیم و انتخاب شد اما به نظام لطمه وارد کرد، مسئول این کار چه کسی است؛ پس اخلاق رسانه‌ای به ما می‌گوید چنین کاری نکنید .
وی در عین حال این نکته را متذکر شد که بحث آگهی تبلیغاتی متفاوت است، اما در پوشش اخبار باید مراقبت کنیم تا مبادا بار یک فرد ناشایسته را تا جهنم به دوش بکشیم زیرا برخی‌ها از نظر علمی و فرهیختگی لیاقت دارند اما برخی این‌ها را ندارند و ما این‌ها را در رسانه‌ها بزرگ می‌کنیم که این مسئله برای انقلاب بسیار خطرناک است .
فواید راه‌اندازی میز خدمت در ستاد نماز جمعه شیراز
آیت‌الله دژکام در ادامه به بحث برپایی میز خدمت در محل نماز جمعه اشاره کرد و گفت: میز خدمت تلاشی است که ستاد نماز جمعه می‌کند برای اینکه مدیرانی را که ممکن است مردم دسترسی کمی به آن‌ها دارند، در یک فضای بسیار صمیمی در کنار مردم جمع کند که البته فوایدی هم دارد و نخستین فایده این است که مدیران از مشکلات متن جامعه باخبر می‌شوند و نگاه مدیر نسبت به واقعیت جامعه تصحیح می‌شود .
وی، فایده دیگر میز خدمت را راه‌اندازی هر چه سریع‌تر کار مردم دانست و گفت: گاهی اوقات ممکن است کارشناس اختیارات چندانی نداشته باشد تا بتواند کار مردم را راه‌ بیندازد اما یک مدیر می‌تواند مشکل او را حل کند .
آیت‌الله دژکام همچنین به بحث محرومیت‌زدایی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: خدمات قابل توجهی از سوی کمیته امداد، بسیج، بهزیستی در برخی از مناطق محروم شیراز آغاز شده است که البته ممکن است نسبت به آن چیزی که نیاز است فاصله داشته باشد اما این همت آغاز شده است .
نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس گفت: نکته‌ای که در رسیدگی به محرومان باید مدنظر قرار دهیم این است که نباید دائماً آمار دهیم که چه تعداد خانوار خدمات دریافت کرده‌اند و ممکن است شأن خانواده‌ها زیر سئوال رود چرا که قرآن فرموده است طوری انفاق کنید که کسی نفهمد .
وی در ادامه همچنین ظرفیت گردشگری شیراز و فارس را یادآور شد و گفت: استان فارس در ابعاد مختلف طبیعی و مذهبی، سلامت و غیره می‌تواند یک قطب گردشگری باشد اما اکنون مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که در کشور چون رانت نفتی وجود داشته، به آن زمینه‌هایی که می‌توانستیم در آن رشد کنیم توجه کافی نشده است و همه عقب‌ماندگی ها از این نقطه آغاز شده است .
لزوم استفاده از ظرفیت گردشگری حلال
آیت‌الله دژکام تأکید کرد که امروز کشورهای غیرمسلمان گردشگری حلال را تعریف کرده و استانداردهای این نوع گردشگری تدوین کرده‌اند که ما می‌توانیم از این الگوها استفاده کنیم ضمن اینکه باید افراط و تفریط هم در کار نباشد و مقابله با تضادها و تعارض‌ها تشدید نشود .
وی بیان کرد: ظرفیت دیگر گردشگری مذهبی است که می‌توانیم از شهرهای مذهبی مختلف به سومین حرم اهل بیت(ع) زائر بیاوریم که این مسئله در مشهد جا افتاده است و امیدواریم در شیراز هم جابیفتد .
مسجد جامع به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل می‌شود
امام جمعه شیراز گفت: با صحبت‌هایی که با مسئولان انجام داده‌ایم تأکید کردیم که مسجد جامع نو شیراز جزو یکی از هداف گردشگری شیراز قرار دهند تا ببیند کار چه شکلی است .
وی همچنین به مباحث مطرح شده در خصوص اشتغال اشاره کرد و گفت: در زمینه اشتغال، بنده یک تسهیلگر و مطالبه‌گر هستم و متولی آن نیستم لذا توقعات از کسی که اختیاری ندارد درست نیست اما به عنوان اینکه باید چشم و گوش مردم باشم این مسائل را رصد می‌کنم و به جای خودش درخواست‌ها و مطالبات را مطرح خواهم کرد .
‌قطب‌های بین‌المللی در تمدن‌سازی اسلامی ‌
آیت‌الله دژکام در ادامه به سفر خود به مشهد و قم اشاره و اضافه کرد: در آینده تمدن‌سازی اسلامی باید قطب‌های بین‌المللی برای تبادل اطلاعات و افکار و فرهنگ داشته باشیم و مسلماً یکی از کانون‌های اصلی حرم سوم اهل بیت(ع) و حرم احمدبن موسی(ع) است که ظرفیت آن موجود است و در این زمینه هم گفت‌وگوهایی انجام شده که امیدواریم همت عالی شیرازی‌ها کنار آن بیاید .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/78655/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

آغاز آزمون سراسری 1403 در فارس، همزمان با سراسر کشور

تاکنون 100 هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا

مشارکت بیش از 74 هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس

تکرار یک اشتباه

حامیان گشت ارشاد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

عوامل موثر در زایمان زودرس

برپایی میزهای خدمت تخصصی در مناطق شهرداری شیراز

نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان در بیضا

با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود

کمک 170 میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

تشکیل شورا‌های جوان‌سازی در روستا‌های فارس

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

بارش شدید باران سبب آب‌ گرفتگی در برخی معابر شیراز شد

امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه

انجام 129 عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر

راهیابی 2 کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری

آتشنشانان شیرازی 129 عملیات در بارندگی انجام دادند

زنده گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

عصر بارانی شیراز و بیش از هزار تماس با آتش‌نشانی