پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس خبر داد:

صدور مجوزهای بدون نام برای تسریع روند سرمایه‌گذاری در فارس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - استاندار فارس اعلام کرد که برای جلب و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران و حذف مسیر بروکراسی اداری برای آنها، مجوزهای بدون نام برای تسریع روند سرمایه‌گذاری در استان صادر خواهد شد .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی صبح سه‌شنبه ٩ بهمن در جلسه شورای اداری استان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، بیان کرد: سرمایه‌گذاران متعددی در فارس حضور پیدا می‌کنند که از پیچ و خم بروکراسی اداری گلایه‌ دارند .
وی افزود: گاهی سرمایه‌گذاران برای گرفتن مجوز در این پیچ و خم ارتباط رو در رو با نیروهای اداری ممکن است دچار آسیب‌هایی شوند که به همین دلیل به سمت اخذ مجوزهای بدون نام از دستگاه‌های مربوطه پیش رفته‌ایم .
استاندار فارس این حرکت را مقدمه‌ای برای راهگشایی در زمینه ایجاد عدالت بین سرمایه‌گذاران و ایجاد معیشت دانست .
رحیمی همچنین با اشاره به توانمندی‌های فراوان فارس، گفت: علی‌رغم وجود مشکلات اما عزم جدی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای ناظر بر این است تا با همدلی و هم‌افزایی بر مشکلات فائق آمد و از پتانسیل‌های موجود برای ایجاد ارامش و آسایش در استان استفاده کرد .
وی با بیان اینکه برنامه‌های کاری مدیریت ارشد فارس بر معیشت، اشتغال، کاهش بیکاری و جلب و جذب سرمایه‌گذاری پایه‌ریزی شده است، افزود: در جایی که امنیت برقرار باشد سرمایه‌گذاری سریع‌تر انجام می‌شود .
استاندار فارس با تاکید بر اینکه رشد سرمایه‌گذاری در استان نشانگر امنیت لازم در همه زمینه‌هاست، خاطرنشان کرد: وضعیت پایدار می‌تواند منجر به افزایش سرمایه‌گذاری در آینده و ایجاد اشتغال شود .
رحیمی ادامه داد: با اجرای برنامه‌هایی نظیر رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات به این واحدها که دولت در دستور کار خود قرار داده است، امید می‌رود که در آینده‌ای نزدیک جهش قابل توجهی را شاهد باشیم .
وی با بیان اینکه فرصت‌ها و توانمندی‌های خوبی در فارس وجود دارد، عنوان کرد: امروز بیش از ٧٢ هزار بنگاه اقتصادی در استان مشغول به فعالیت هستند که در همه آنها امکان ایجاد اشتغال حتی برای یک نفر وجود دارد .
استاندار فارس تاکید کرد که ایجاد اشتغال حاصل از این بنگاه‌ها بسیاری از آسیب‌های و نارضایتی‌های اجتماعی را کاهش خواهد داد .
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان در طول چهار دهه گذشته هیچ زمانی از تهدید و تحریم نسبت به این نظام دریغ نکرده‌اند، گفت: امروز هم همه توان خود را بر این گذاشته که با فشار بر گلوگاه‌های اقتصادی میان نظام و مردم فاصله بیندازند .
وی ادامه داد: تجربه زیادی برای گذر از گردنه‌های سخت در ایران داریم که در آینده نیز گذر از تحریم‌ها سند افتخاری دیگر برای خادمین به مردم خواهد بود .
استاندار فارس اضافه کرد: دشمنان انقلاب مباحث مختلفی ملاک عمل قضاوت جامعه جهانی قرار داده‌اند و با طرح موارد حقوق بشری نظام را نشانه گرفته‌اند که البته راه به جایی نخواهند برد .
رحیمی اظهار کرد: تلاش‌های زیادی شده که بگویند که انقلاب طی چهل سال گذشته کاری نکرده و دولت‌ها هم ناکارآمد بوده‌اند که قطعا در این باره هم راه به جایی نخواهند برد .
وی همچنین خواستار ارائه دستاوردهای انقلاب توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در فارس پیش‌بینی شده است و در آن اثبات خواهیم کرد که جمهوری اسلامی از کارآمدی لازم برخورار بوده است .
استاندار فارس ادامه داد: علی‌رغم تنگناها اما امروز فارس در یک کارگاه عمرانی فعال است که فعالیت پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، آزادراه شیراز-بوشهر، پیگیری آزادره شیراز-بندرعباس، لامرد-پارسیان و راه آهن شیراز به بوشهر مصداق آن است .
رحیمی با بیان اینکه در بعد فیزیکی نیز قبل از انقلاب در این استان هیچ خط راه آهنی وجود نداشته اما امروز بیش از 500 کیلومتر خط ریلی فعال داریم که کار حمل و نقل مسافر را انجام می دهد، افزود: هم‌اینک بیش از هزار کیلومتر احداث خط ریلی در دست اجرا قرار دارد .
رحیمی همچنین با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ حمل و نقل ریلی درون شهری در فارس نداشته‌ایم، وجود متروی مجهز در شیراز به طول 24.5 کیلومتر در خط یک را مصداق یک دستاورد بزرگ طی چهل سال گذشته در این کلانشهر ذکر و خاطرنشان کرد: شش خط دیگر مترو نیز در دستور کار قرار دارد که هم‌اکنون خط 2 آن در دست اجراست .
وی ادامه داد: در زمینه حمل و نقل هوایی نیز فرودگاه‌های متعددی نظیر شهید دستغیب شیراز، لارستان، لامرد و جهرم وجود دارد که همه آنها عملیانی و خدمات ارزشمندی را به مردم فارس و کشور ارائه می‌کنند .
استاندار فارس همچنین معتقد است که علی‌رغم دستاورهای فاخر در حوزه‌های مختلف از بدو پیروزی انقلاب تاکنون اما همچنان تنگناهایی وجود دارد که با حمایت همه جانبه همه نهادهای اجرایی و انقلابی و همراهی مردم می‌توان به رفع مشکلات مورد توجه و انتظار مردم همت گمارد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/78789/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

کشف 190 کیلوگرم تریاک در فسا

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس

مرگ مرد 70 ساله با سقوط در چاله آسانسور

صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند

عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

درگیری در فروشگاه لباس در شیراز با یک کشته و یک مجروح

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی