پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد:

افتتاح ٦٤ پروژه کشاورزی در ایام دهه فجر/ کمبود گوشت قرمز در فارس نداریم اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که ٦٤ پروژه با اعتباری بالغ بر ١٨٧.٥ میلیارد تومان در ایام دهه فجر به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدمهدی قاسمی پنج‌شنبه ١١ بهمن در یک کنفرانس خبری با اعلام این خبر افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های پیش‌بینی شده چهار هزار و ٤١ خانوار از ث خدمات این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند .
وی خاطرنشان کرد: از تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در ایام دهه فجر بخش آب و خاک، بهبود تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، صنایع تبدیلی و غذایی، امور عشایر فارس، شیلات به ترتیب ٥، ١١، ٢٢، ١٦، ٩ و ١ پروژه را به خود اختصاص داده‌اند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس عنوان کرد: با زحمت همه تلاشگران و بهره‌برداران اتفاقات خوبی در حوزه کشاورزی طی چهل سال گذشته افتاده است به گونه‌ای که کل تولیدات محصولات کشاورزی کشور در سال ٥٧ تنها ٢٦ تن بوده اما امروز به ١٢٠ میلیون تن محصولات زراعی، باغی، دام و طیور و آبزبان رسیده است .
قاسمی با تصریح بر اینکه بخش کشاورزی باید امنیت پایدار غذایی کشور را تامین کند، گفت: تولید محصولات زراعی از ٣.٤ میلیون تن در سال ٥٧ به ٦.٥ میلیون تن تولیدات زراعی در شرایط فعلی رسیده است .
وی با بیان اینکه تولیدات محصولات باغی از ٤٦٠ هزار تن به ٣.١ میلیون تن طی چهار دهه گذشته رسیده است، گفت: در تولیدات دامی نیز از ٣٠٧ هزار تن در سال‌های قبل از انقلاب به تولید ٨٥٠ هزار تنی رسیده‌ایم.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، تولید گوشت قرمز از ٣٠ هزار تن به ٦٠ هزار تن، تولید شیر از ٢٥٥ هزار تن به ٦٠٤ هزار تن و محصولات شیلاتی از ٦٤٩ تن به ٩ هزار و ٦٥٠ تن رسیده است .
قاسمی با اشاره به افزایش یکهزار و ٣٨٠ درصدی تولیدات عمده واصلی طی چهل سال انقلاب در استان، گفت: فارس ١٠ درصد از سهم تولیدات محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است .
وی همچنین اظهار کرد: طی سال‌های قبل از انقلاب تنها چهار واحد صنایع تبدیلی در فارس فعال بوده اما امروز به یکهزار و ٣٠٠ واحد رسیده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: ظرفیت جذب ماده خام این واحدها بالغ بر ٧.٥ میلیون تن است که بیش از یکهزار و ٧٠٠ میلیارد تومان ارزش سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی ١٨ هزار نفری حاصل از این واحدها ایجاد شده است .
قاسمی با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی در سال‌های قبل از انقلاب ناچیز بوده، گفت: امروز نوسازی ١١٨ هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است .
وی همچنین با بیان اینکه شبکه‌های آبیاری فارس به ١١٧ هزار و ٤٠٠ هکتار و احیای قنات‌ها به ٤٠٠ رشته و ٣٨٢ کیلومتر رسیده است، اظهار کرد: ضریب مکانیزاسیون و مجهز کردن کشاورزی به ماشین‌آلات مورد نیاز نیز از نیم در سال طی چهل سال گذشته به ١.٦٦ رسیده است .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با یادآوری این موضوع که سطح زیر کشت برنج و گندم استان توسط تصاویر پایش ماهواره‌ای انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با اجرای طرح اصلاح اراضی فارس بیش از ٦٥ درصد اراضی به قطعات زیر پنج هکتار تبدیل شدند .
قاسمی راه‌اندازی ١٧ کشتارگاه صنعتی طیور، چهار کشتارگاره صنعتی دام و ١٧٤ مراکز درمانی طیور و آبزیان، وجود ٢٩٠ انبار، ١٤٠ داروخانه دامپزشکی و استفاده از ٨٠٠ پنل خورشیدی در فارس را از دیگر دستاوردهایی عنوان کرد که طی چهل سال گذشته در فارس ایجاد شده است.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چرایی افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ طی ماههای اخیر، عنوان کرد: نوسات ارزی جاذبه برای صادرات محصولات زیاد کرده و متاسفانه برخی از سوداگران به دنبال کسب سود هستند و به قاچاق محصولات کشاورزی دامن زده‌اند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: از سال‌های گذشته صادرات دام به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از استان فارس انجام می شود که در مقطعی از زمان قسمتی از این دام به شکل قاچاق منتقل می‌شده است .
قاسمی با بیان اینکه، انتظار روانی قیمتی، موجب شده که با افزایش قیمت گوشت در کشور مواجه شویم، ادامه داد: تصمیمات خوبی در کمیسیون مقابله با قاچاق و کالا و ارز گرفته شده تا دام استان فارس حتی از استان‌های دیگر هم صادر نشود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تاکید کرد که هم‌اینک کمبود گوشت نداریم و تولید گوشت جوابگوی میزان جمعیت است .
قاسمی همچنین با بیان اینکه تولیدات کشاورزی در همه جای جهان بیشترین مصرف آب را دارد و رقم عمده‌ای است، گفت: اینکه آیا ما برای تولید محصولات از آب بهینه استفاده کرده‌ایم یا نه؟ باید گفت که فارس طی سال‌های گذشته رتبه اول آبیاری تحت فشار را کسب کرده است .
وی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت، کشت برنج صرفا با 7 هزار متر مکعب اب نصب کنتور حجمی ابیاری قطره‌ای و خشکه‌کار امکان پذیر است، گفت: کشت برنج در غیر این صورت ممنوع است.این میزان مصرف آب در هر هکتار برنج در استان 15 هزار متر مکعب است که باید عملا نصف شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس یادآور شد: طی سال‌های گذشته بیش از 4 هزار حلقه چاه مسدود و بیش از 13 هزار حلقه چاه کنتور گذاری شده است .
قاسمی همچنین به حمله ملخ صحرایی که به ملخ دریایی هم مشهور است در جنوب فارس اشاره و عنوان کرد: اقدمات خاصی که باید در شرایط اضطرار صورت گیرد از جمله سم، سمپاشی، آمادگی هواپیماهای سمپاش و اطلاع‌رسانی انجام شده است .
رئیس سازمان جهادکشاورزی با بیان اینکه این مهم تنها در شهرستان مهر دیده شده است، گفت: کمیته بحران در شهرستان‌ها تشکیل شده و اطلاعیه‌های لازم در این باره به کشاورزان داده شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/78907/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

شیائومی نیامده رکورد زد!

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

کشف 13 گوسفند قاچاق در خودرو سواری

استان فارس

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

آزادی 650 زندانی در فارس با کمک خیران

نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

ادامه بارش‌های رگباری در فارس تا عصر فردا

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو 2024 ایران می‌رود

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها