پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس: از نقد سازنده استقبال می کنم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استاندار فارس یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را پاسخگویی مسئولان به رسانه ها و مردم دانست و گفت: از هرگونه نقد سازنده و کارگشا استقبال می کنم.
به گزارش ایرنا، عنایت الله رحیمی، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت به سمتی حرکت کرد که هر فردی به راحتی دولت را نقد می کند و هزینه ای هم برای نقد کننده ندارد و قطعا ما نیز از نقد سازنده استقبال می کنیم.
استاندار فارس یکی از اصول توسعه پایدار را پایداری فرهنگی دانست و گفت: قطعا رسانه ها با توجه به رسالتی که در اطلاع رسانی و افزایش آگاهی آحاد جامعه دارند یکی از عناصر اصلی در زمینه این پایداری هستند.
وی ادامه داد: هرچه رسانه ها بتوانند در روند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه، جانب انصاف و اخلاق را رعایت کنند و واقعیت ها را به جامعه منتقل کند قطعا با استقبال و اقبال مردم مواجه خواهند شد و تاثیرگذاری بیشتری نیز خواهند داشت.
رحیمی اظهار داشت: امروز در فضای رسانه های مکتوب و مجازی هجمه بسیار گسترده ای از سوی دشمن متوجه کشور، مردم و نظام است و هدف از این کار نیز تضعیف نظام و ناکارآمد جلوه دادن آن است.
وی گفت: در چنین فضایی این رسانه ها هستند که می توانند بهترین مقابله را با هجمه ها و توطئه های دشمنان داشته باشند و دشمنان را در تخریب های هدفمندشان ناکام کنند.
**برنامه محوری، ویژگی مدیران استان فارس است
استاندار فارس، برنامه محوری را ویژگی مدیران استان دانست و گفت: در دولت تدبیر و امید اکثر مدیران برنامه محور بوده و هستند و این برنامه ها را بر مبنای حل مسائل و مشکلات استان ترسیم و تدوین کرده اند و بر اساس امکانات و مقدورات نیز قداماتی در جهت رفع آنها انجام داده اند.
وی اظهار داشت: بیشتر مدیران استان افرادی تلاشگر و دارای برنامه هستند و قطعا در چارچوبی که قانون تایید کرده است، مورد حمایت خواهند بود.
رحیمی افزود: ایجاد تغییر در مدیریت ها باید به سمت بهتر شدن کارها باشد و با ارزیابی که انجام شده و در دست انجام است مدیران استان کارآمد و دارای توانایی بالایی هستند و انتظار است که عملکرد آنها بهتر از گذشته بتواند مشکلات مردم و استان را حل کند.
** اشتغال و معیشت، اولویت مدیریت ارشد استان خواهد بود
استاندار فارس، اشتغال و معیشت را اولویت کاری مدیریت ارشد استان دانست و گفت: اگر بنا است موضوع معیشت مردم را به نتیجه برسانیم باید به دنبال این باشیم که در سیستم جهانی در کنار اثرپذیری، بیشتر به دنبال اثرگذاری باشیم.
رحیمی افزود: می توانیم با تکیه بر منابع داخلی و نیروی جوان و کارآمد خود این اثرگذاری را افزایش دهیم و در عین استفاده از منابع داخلی، از شرایط بین المللی نیز در جهت بهتر شدن اوضاع کشور استفاده کنیم.
وی، یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال را جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی دانست و گفت: باید ضمن جلوگیری از مواجه واحدها و کارگاه های تولیدی فعال با بحران و مشکل، به سمت ایجاد فعالیت های جدید در جهت خلق فرصت های جدید شغلی حرکت کنیم.
**پروژه های نیمه تمام را بر اساس اهمیت تکمیل می کنیم
استاندار فارس، با اشاره به وجود افزون بر 2 هزار پروژه نیمه تمام در این استان گفت: این پروژه ها را بر اساس میزان پیشرفت و اهمیت آنها در خدمات دهی به مردم تکمیل خواهیم کرد.
رحیمی افزود: پیشرفت هر پروژه متاثر از میزان اعتباری است که به آن اختصاص داده می شود و میزان اعتبار تخصیص یافته نیز به درآمد دولت بستگی دارد.
وی تصریح کرد: اگر در سطح ملی برای پروژه های نیمه تمام تامین اعتبار شود به سمت تکمیل شدن پیش خواهد رفت اما با توجه به بالا بودن تعداد پروژه های نیمه تمام اعتبار بسیار بالایی برای تکمیل آنها نیاز است که تامین این میزان اعتبار نیز در کوتاه مدت ممکن نیست.
این مقام مسئول اظهار داشت: بنابراین، یکی از سیاست های ما اولویت بندی پروژه ها با توجه به تاثیرگذاری آنها در زندگی مردم و همچنین میزان پیشرفت فیزیکی آنها است و در کنار آن بحث واگذاری این پروژه ها به بخش های خصوصی، تعاونی و خیریه را با جدیت دنبال می کنیم.
**تشکل های مردم نهاد از سیاست زدگی دور باشند
استاندار فارس، یکی از شاخص های اصلی توسعه یافتگی کشورها را توان و قدرت تشکل های مردم نهاد دانست و گفت: قطعا هرچه این تشکل ها از سیاست زدگی دورتر باشند و خارج از دخالت های دولتی شکل بگیرند می توانند دوام و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.
رحیمی افزود: در استان فارس نیز حمایت از تشکل های مردم نهاد تخصصی که خواسته های قانونی مردم را در چارچوب و مدار قانون به حاکمیت منتقل می کنند و می توانند طلایه دار یک نهضت دگرگونی در زمینه تخصص خود باشند مد نظر است.
**اشتغال فارس باید به سمت صنایع تبدیلی حرکت کند
استاندار فارس همچنین امروز (چهارشنبه) در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شیراز، بیان داشت: اشتغال در این استان مبتنی بر کشاورزی است اما با توجه به خشکسالی سال های اخیر و مشکلات تامین آب برای حوزه کشاورزی باید در پی ایجاد فرصت های شغلی در بخش صنایع تبدیلی و کوچک باشیم.
رحیمی ادامه داد: کمبود منابع آب در استان فارس باعث شده است تا بیلان آب در بسیاری از دشت‌های این استان منفی و کشاورزی در این دشت ها با مخاطره رو به ‌رو شود، با توجه به این مهم باید برای شاغلان بخش کشاورزی تمهیداتی در نظر گرفته شود.
استاندار فارس تاکید کرد: با در نظر گرفتن شرایط یاد شده، زیرساخت‌های توسعه صنعت باید در این استان فراهم شود.
رحیمی با اشاره به ورود سرمایه‌گذاران به استان فارس گفت: سرمایه گذاران زیادی راغب به سرمایه‌گذاری در این استان هستند اما ضروری است شرایط برای جذب سرمایه های آنها بیش از پیش مهیا شود.
رحیمی با اشاره به دغدغه مسئولان برای توسعه اقتصادی این استان، گفت: با وجود تلاش هایی که تا کنون در حوزه اقتصاد این منطقه صورت گرفته است اما مشکل اشتغال در فارس همچنان وجود دارد که امیدواریم با افزایش میزان بهره وری مجموعه‌های صنعتی موجود در فارس، مساله اشتغالزایی در این استان تا حد زیادی از بین برود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در این دیدار بیان داشت: 23 هزار میلیارد تومان طرح های اقتصادی تا هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) سال 98 در این استان افتتاح می‌شود.
علی همتی افزود: کاشی و سرامیک سرام در شهرستان آباده، سیمان خاکستری در شهرستان نی ریز و مجتمع آلومینیوم جنوب در شهرستان لامرد از جمله بزرگترین طرح هایی است که در استان فارس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
6122/ ع.پ/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/78934/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید