پیام فارس

آخرين مطالب

تجلیل از حامیان خانواده‎های مدافعان حرم

آیت‌الله دژکام: برخی جز تسلیم در برابر ظلم راهی مقابل خود نمی بینند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید دارد که برخی هنوز دلشان می خواهد در جامعه غفلت حاکم باشد و بعضی جز تسلیم در برابر ظلم راهی مقابل خود نمی بینند حال آنکه انقلاب اسلامی ایستادگی در برابر ظلم را به ما درس داد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، پنجشنبه 11 بهمن آیت الله لطف الله دژکام در گردهمایی پزشکان و پیراپزشکان ایثارگر با خانواده شهدا و ایثارگران مدافع حرم استان فارس، ضمن قدردانی از پزشکان و افرادی که از خانواده مدافعان حرم حمایت می کنند، افزود: در دین مبین اسلام به یگانگی، برادری، دوستی و محبت تاکید زیادی شده که خوشبختانه برگزاری این جلسات حاکی از این برادری و دوستی است .
وی ادامه داد: خداوند متعال این قبیل جلسات و جلساتی که برای دهه فجر برگزار می شود را دوست دارند اما متاسفانه گاهی این جلسات عامدانه به فراموشی سپرده می شود .
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز به پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در آن زمان که اصل فریاد ایرانی ها به این خاطر بلند شد که ما را مستضعف کرده اند در همان تاریخ افغانستان هم تحت شرایط خاصی مردمش مستضعف بودند از این رو خوشبختانه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و در حال حاضر به جایگاه مهمی دست یافته ایم .
آیت الله دژکام گفت: در زمان طاغوت کاری کرده بودند که ما عکس خودمان را که می دیدیم خجالت می کشیدم اما امروز به جایی رسیده ایم که به این تیپ مدافعان حرم افتخار می کنیم .
وی با بیان اینکه امروزه پرده استضعافی که دشمنان می خواستند بر روی مردم ما باشد کنار رفته، اظهار کرد: متاسفانه امروزه برخی دلشان می خواهد یک غفلتی بر ما حاکم شود، بعضی ها هنوز در یک نقطه ای زندگی می کنند که جز تسلیم در برابر ظلم راهی مقابل خودشان نمی بییند در حالی که انقلاب اسلامی می گوید در مقابل ظلم بایستید .
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه ایران مرکزی است که مستضعفان باید از اینجا نفس بگیرند، گفت: بنده همیشه نسبت به قضیه فاطمیون اولویت قائل می شوم زیرا بر این باورم که باید مهمان را گرامی داشت .
وی خطاب به دست اندرکاران برگزاری این گردهمایی بیان کرد: این همت عالی شما بسیار ارزشمند است در ادامه این حرکت باید توجه داشته باشیم که ایران باید از دو یا سه امتحان سنگین بیرون بیاید که عمده امتحان امروزه بحث اقتصادی است .
آیت الله دژکام با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد بیان کرد: اقتصاد باید مقاومتی باشد کشوری که در گذشته روزی دو میلیون بشکه نفت می فروخت به خاطر مسائل مختلف امروزه 500 هزار بشکه نفت می فروشد از این رو نیاز است که همه برای برون رفت از این مسائل تلاش کنیم من نه چپ هستم و نه راست اما بر این باورم که خود مردم هستند که برای برون رفت از این مسائل تلاش می کنند .
وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به همین آزمایش احتیاج داشت، بیان کرد: باید در این فضا همه کمک کنیم جامعه پزشکی با این افتخارات باید به داد مردم برسد نه اینکه فردی بگوید عمل جراحی دارم چهار میلیون نیاز است اما ندارم .
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: از جامعه پزشکی می خواهم کمک کنند زیرا همین با هم بودنها باعث می شود مردم امیدوار شوند .
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلابی جهانی و شیعی است، گفت: همه در برابر مدافعان حرم و خانواده های آنها مسئولیم و این وظیفه کوچکی است که در مقابل این مدافعان و بازماندگان شهدا انجام می شود .
دکتر علی بهادر با بیان اینکه دشمنان ایران کشورمان را متهم به این می کنند که برای سیاست و کنترل منطقه در کشورهای دیگر هستند، افزود: شیعه فقط امروز با داعش روبه رو نبوده از روزی که بوده و هست همیشه داعش ها و این دسته از دشمنان وجود دارند از این دشومان باید بدانند که ما برای وجود شیعه در آن محل می جنگیم .
وی ادامه داد: همه ما وظیفه داریم برای کشور و شیعه هرکاری که از دستمان بر می آید انجام دهیم و در مقابل کسانی که شهید شدند وظیفه ای داریم که همه باید به وظایف خود عمل کنیم، این کمترین کاری است که می توانیم برای شهدای مدافع حرم و خانواده آنها انجام دهیم .
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اعلام آمادگی دانشگاه برای حمایت از بازماندگان شهدای مدافع حرم خبرداد .
راه‌اندازی کانون مدافعان حریم آل الله در فارس
فرمانده سابق انتظامی استان فارس نیز در این مراسم از راه اندازی کانون مدافعان حریم آل الله در این استان خبرداد.
سردار سیروس سجادیان ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تبریک پیروزی انقلاب اسلامی گفت: با شکل‌گیری یگانی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) نام مقدس فاطمیون برآن یگان نهاده شد، یگانی که رزمندگان آن بعضا" فرزندان پدرانی هستند که در هشت سال دفاع مقدس، برای دفاع از انقلاب اسلامی با داعش زمان یعنی حزب بعث عراق جنگیدند .
سردار سیروس سجادیان با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم دلاور مردانی هستند که با عشق به اهل بیت(ع) درغربت، برای تداوم راه اهلبیت (ع) جان خود را غریبانه نثار کردند، افزود: درود خدا بر برادران افغانستانیِ مبارز که برای دفاع از حرم عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب و حضرت رقیه(س) در برابر تروریست‌های داعش در سوریه شجاعانه جنگیدند .
وی با بیان اینکه شهدای فاطمیون پیوستگی امت اسلام را در دفاع از حریم آل الله به نمایش گذاشتند، ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، کسانی که داوطلبانه به این میدان می‌روند، دو سه خصوصیت ممتاز نسبت به دیگران دارند که یکی غیرت و تعصّب دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) است زیرا می‌خواهند از حریم اهل‌بیت(ع) دفاع کنند .
سردار سجادیان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب یکی دیگر از خصوصیات ممتاز این مدافعان حرم بصیرت است، افزود: کسانی که این بصیرت را ندارند با خودشان می‌گویند: اینجا کجا، سوریه و حلب کجا؟ این بر اثر بی‌بصیرتی است، نباید منتظر ماند تا دشمن داخل خانه‌آدم بیاید و بعد به فکر دفاع از خودمان باشیم ، دشمن را باید در مرزهای خودش سرکوب کرد. جوان‌هایی که برای دفاع از رحم به سوریه و عراق رفتند بصیرت داشتند، یک عده‌ای امروز اینجا نشسته‌اند در خانه و نمی‌دانند که قضیه چیست .
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب شوق شهادت را از دیگر خصوصیات متمایز شهدای مدافع حرم می دانند، گفت: به طور حتم شهدا و خانواده‌های آنها حق بزرگی بر گردن همه‌ملت ایران دارند .
سردار سجادیان با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شهدا و خانواده های مدافع حرم گفت: همانند زمان جنگ جمعی از دوستان برای تقویت تفکر بسیجی در جامعه در صدد تشکیل کانونی هستند تا بتوانند همراه با سازمان ها و نهادهای رسمی کشور خدماتی را به خانواده های معزز شهدا ، رزمندگان و جانبازان ارائه دهند از این رو در صدد تشکیل کانون حامیان مدافعان حریم آل الله برآمدند .
جانشین سابق مرکز مطالعات راهبردی ناجا در خصوص اهداف تشکیل این کانون گفت: همکاری با سازمانها و نهادهای کشوری و لشکری برای خدمت رسانی به مدافعان حریم آل الله، حمایت همه جانبه از مدافعان حریم آل الله و خانواده های آنها در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، تربیتی، آموزشی، بهداشت و درمان، حمایت حقوقی از ایثارگران و خانواده های مدافعان حریم آل الله در مراجع قضایی، انتظامی، سازمانها و سایر نهادها، انجام مشاوره حقوقی و خانوادگی ، سازماندهی و تقویت داوطلبانه در حوزه حمایت از مدافعان حریم آل الله ، توسعه اندیشه و تفکر بسیجی و جهادی در زمینه های فرهنگی و اجتماعی و گرد آوری و نشر ایثارگری های مدافعان حریم و ...از دیگر اهداف این کانون است .
در این مراسم دکتر فرزاد شاهچراغی نیز با قدردانی از پزشکان و پیراپزشکان حامی خانواده های شهدا گفت: خدمات پزشکی توسط پزشکان حاذق و متخصصی که در سطح شهر هستند به خانواده مدافعان حرم بدون هیچ چشمداتی ارائه می دهند که بخشی از نیازهای آنها را در این حوزه رفع می کند .
شاهچراغی افزود: خدمات عمومی، پزشکی، زنان و زایمان، خدمات جراحی و... نیز به خانواده های این شهدا تاحدی که در توان بوده ارائه شده است .
براساس این گزارش، قدردانی از پزشکان و پیراپزشکان حامی خانواده‌های مدافعان حرم، بخش پایانی این مراسم بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/78999/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق

امام جمعه شیراز: اسرائیل دست از پا خطا کند، آن‌ها را سر جای خواهیم نشاند

اختتامیه فصل سوم جشنواره سرود ایران در آباده برگزار می‌شود

حمایت اهل سنت اسدیه از عملیات تنبیهی وعده صادق

ایران پایگاه نظامی اسراییل در امنیتی‌ترین نقطه کره زمین را زد

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است