پیام فارس

آخرين مطالب

دوره مدیریت ٨٠ ساله‌ها تمام شده است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- محمد شریعتمداری صبح شنبه ١٣ بهمن در دومین روز از دهه فجر با حضور در نشست مشترك تشكیلات كارگری و كانون بازنشستگی كارگران تامین اجتماعی فارس به مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت اشاره و عنوان كرد: سال گذشته ٥٠ هزار میلیارد تومان برای تهاتر پیش‌بینی شد.

وی همچنین با تاكید بر اینكه عدم پرداخت بدهی دولت به  واحدهای درمانی خارج از واحدهای ملكی كار خوبی نیست، اظهار كرد: اگر به موقع پرداخت‌ها انجام نشود، موجب بی‌اعتباری دفترچه‌ها خواهد شد.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی یادآور شد: سازمان تامین اجتماعی امروز ٣٤٤ مركز غیر ملكی درمانی دارد.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد: بسیاری از شاخص‌های اقتصادی روند رو به رشد و افتخارآمیزی داشته‌اند اما شاخص دست مزد حداقل تغییرات را داشته كه از این وضع راضی نیستیم. 

وی تصریح كرد: نمی‌توانم افتخار كنم كه شاخص‌های اقتصادی غیرقابل باوری داشته‌ایم اما شاخص دست مزد از ابتدای انقلاب تاكنون تفاوت كمی داشته است.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تصریح بر این نكته كه اگر بگوییم فاصله بین معیشت و حداقل درآمد منطقی است، حرف بی‌ربطی است، عنوان كرد: با كاهش ١٤ برابری فاصله هزینه دهك‌های كم درآمد در كشور طی ٤٠ سال گذشته مواجه بوده‌ایم.

شریعتمداری همچنین با بیان اینكه امسال باید یک جزء ثابت در حداقل دستمزد علاوه بر حقوق ثابت اعمال شود، خاطرنشان كرد: از همه توانم برای كارگران با همراهی بهره می‌گیرم.

وی با تصریح بر اینكه دشمنی با قرارداد موقت و كار موقت نداریم، عنوان كرد: اما برای كار دائم باید قرارداد دائم ایجاد شود.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از ظرفیت قانون كار استفاده كامل نشده و برخی آیین نامه‌های اجرایی با در مرحله اجرا قرار نگرفته و یا تصویب نشده است.

شریعتمداری از اعطای مصونیت اعضای شورای اسلامی در بیان دیدگاه‌ها استقبال كرد.

وی همچنین با بیان اینكه تشكلی ستادی با همراهی خود زنان برای زنان سرپرست خانوار تشكیل خواهد شد، گفت: هم‌اینك سه میلیون از خانوارهای ایرانی توسط زنان اداره می‌شود.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در خصوص سخت و زیان آور بودن بعضی مشاغل از جمله خبرنگاری گفت: تعداد زیادی از مشاغل متقاضی ورود به این موضوع هستند كه در شورای عالی فنی حفاظت كار مباحث كارشناسی آنها انجام شده است.

شریعتمداری با بیان اینكه زیان آور بودن شغل آتش‌نشانی نیز چهار سال معطل بود كه نهایتا به تصویب رسید، گفت: سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری پیگیری می‌شود تا هرچه سریعتر به نتایج مطلوبی برسیم.

وی همچنین با تصریح بر اینكه دوره مدیریت مدیران ٨٠ ساله تمام شده است، گفت: مدیریت اجرایی در كشور توسط جوانان در حال انجام است و هیچ مدیر ٨٠ ساله‌ای نداریم. در وزارتخانه متبوع نیز هیچ مدیر بازنشسته‌ای مشغول به فعالیت نیست.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی همچنین ایجاد تشكل‌های كارگری را از دستاوردهای مهم انقلاب ذکر ‌ و خاطرنشان كرد: اگر پیش از انقلاب تشكل و سندیكابی تشكیل می‌شد كه كاملا هم مخفی بود، چهره‌ای ضد شاه پیدا می‌كرد اما امروز استان فارس مقام دوم در تشكیل شورای اسلامی كار را به خود اختصاص داده است.

شریعتمداری با بیان اینكه مجموعه تشكل‌های كارگری كه در ابتدای انقلاب سازمان یافته هم نبودند، حضوری جدی در آن ایام داشتند، گفت: همراهی كارگران و بازنشستگان با انقلاب طی این چهار دهه ستودنی است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینكه سیاست مدیریت ارشد استان مبتنی بر حفظ اشتغال موجود كارگاه‌ها و كارخانه‌های فارس تحت هر شرایطی است، گفت: تلاش ما این است كه زیرساخت‌ها را تامین و شرایط را محفوظ نگه داریم.

علی‌نقی لقمانی تاكید كرد: بعضی از كارخانه‌ها و مراكز تولیدی در محدوده و حریم شهر واقع شده‌اند كه ضرورت دارد تا جابه‌جایی كامل و استقرار در محل جدید بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی به روند ساخت بیمارستان تامین اجتماعی هم اشاره و خواستار تامین اعتبار ملی این پروژه شد تا یك دلگرمی در جامعه بیمه شدگان ایجاد شود.

علی اكبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینكه ٣٠ درصد بیماران مراجعه كننده به بیمارستان نمازی شیراز مربوط به این كلانشهر است و مابقی را استان‌های همجوار و كشورهای حاشیه خلیج فارس تشكیل می‌دهند، گفت: این مهم نشان از دانش و امكانات درمانی این بیمارستان است.

وی خاطرنشان كرد: علی‌رغم ظرفیت بالای فارس و شیراز در حوزه سلامت اما تنها یك بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز وجود دارد كه مربوط به قبل از انقلاب است در حالی كه در استان‌های بوشهر و خوزستان چند بیمارستان وجود دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین تاكید كرد: نباید به دنبال جذب سرمایه جدید رفت بلکه باید بر فعالیت‌های تولیدی فعلی تمرکز شود.

رئیس كانون هماهنگی شورای كار فارس نیز در ادامه این مراسم با اشاره به روند تشكیل شورای كار طی سال‌های گذشته، گفت: فارس پس از تهران دومین شورای كار را راه‌اندازی كرد.

مهرزاد مؤیدی با تصریح بر وجود تعامل و رفاقت بین تشكلات كارگری و كارفرمایی در فارس، خاطرنشان كرد: امروز رونق اقتصادی هدف مشترك همه تشكل‌هاست.

وی در این جلسه ضمن تاكید بر حل مشكلات و مطالبات قانونی دو كارخانه زیمنس و آی تی ال، خواستار اعطای مصونیت به شوراهای كار شد تا اگر كارگری نسبت به حق و حقوق خود اعتراض كرد منجر به اخراج او نشود.

رئیس كانون هماهنگی شورای كار فارس با تصریح بر این موضوع كه نوع رفتار با كارگرانی كه دنبال حق و حقوق قانونی خود هستند باید تغییر كند به تغییر در انعقاد قراردادهای موقت كه انگیزه كارگران برای حضور در شوراهای قانونی كار را كاهش داده به عنوان مصداق تغییر یكی از این نوع رفتارها اشاره كرد.

مؤیدی همچنین با بیان اینكه افزایش حقوق كارگران هر ساله به پایان سال كشیده می‌شود، تاكید كرد كه افزایش حقوق باید براساس نرخ تورم و قدرت خرید مردم انجام شود.

مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی فارس نیز با بیان اینكه بخشی از مشكلات جامعه كارگران به مطالبات آنها بر می‌گردد، گفت: آرای مطالبات آنها توسط مراجع حل اختلاف صادر می‌شود اما اجرا نمی‌شود.

سهراب مختاری خاطرنشان كرد: مطالبات كارگری براساس ماده ١٣ جزء دیون ممتازه است اما نه دیون ممتازه اول.

وی همچنین خواستار اعمال و تصویب سخت و زیان آوربودن كار رسانه‌ها مانند آتش نشانان شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79055/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت