پیام فارس

آخرين مطالب

فرانسویها بیش از هموطنان مرا می‌شناسند ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- طی سالهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در بسیاری از رشته های ورزشی، جایگاهی بلند در آسیا و جهان کسب کرد، رشته هایی که زمانی حتی فعالیت ها هم در کشور سابقه ای نداشت.

راگبی هم از رشته هایی است که سالهای بعد از انقلاب در کشور فعال شد و امروز به مدد علاقه مندان و جوانان خوش آتیه، نام ایران به عنوان یکی از مدعیان در آسیا و جهان مطرح است.

میثم خادمی اردکانی، جوان ایرانی اهل استان فارس که شاید نامش برای بسیاری از مخاطبان نا آشنا باشد، از چهارسال قبل بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر بازو بست تا به همه یادآوری کند که ایران و خصوصا فارس در تمام رشته های ورزشی، استعدادهای خوبی دارد؛ او اکنون اولین لژیونر راگبی ایران محسوب می شود و  در معتبرترین لیگ بین المللی این رشته فعال است .

میثم خادمی اردکانی که حالا 36 سال سن دارد می گوید:  از نه سالگی ورزش را با رشته کشتی آغاز کردم و تا حد قهرمانی کشور در این رشته به فعالیت و تمرین و مسابقه ادامه دادم .

این ورزشکار که علاوه بر رشته کشتی در 10 رشته ورزشی نظیر جودو، فوتسال، هندبال، پرتاب وزنه، پرش سه گام و دومیدانی، سابقه قهرمانی را در کارنامه دارد، می گوید: در رشته کشتی آزاد، 2 دوره قهرمانی دانشجویان منطقه یک شدم و قهرمانی کشتی پهلوانی، جودوی منطقه یک و ... از دیگر عناوین مهمی است که کسب کردم.

خادمی در مورد چگونگی روی آوردن به راگبی می گوید:  آقای محمدی راگبی را به ما معرفی کرد و من از سال 85_86به این رشته روی آوردم و در حال حاضر دوازده سال است عضو تیم ملی راگبی هستم و چهارسال اخیر وظیفه کاپیتانی را برعهده دارم.

کاپیتان تیم ملی راگبی جمهوری اسلامی ایران جایگاه فارس در این رشته ورزشی را خوب ارزیابی و اضافه می‌کند که  اکثر ملی پوشان راگبی فارسی هستند و فارس قهرمان همیشگی مسابقات کشوری است.

خادمی در مورد جایگاه ایران در آسیا نیز می گوید:  راگبی 17 یا 18 سال است که وارد ایران شده اما در حال حاضر از قدرت های اسیا محسوب می شود، رییس فدراسیون جهانی راگبی هم گفته ایران به راحتی قدرت های چهل ساله راگبی را پشت سر گذاشت .

کاپیتان تیم ملی راگبی، ژاپن را یکی از تیم‌های خوب راگبی آسیا می‌داند و می‌گوید: ژاپن، هنگ کنگ و کره جنوبی در کنار ایران چهار قطب رشته راگبی در آسیا محسوب می‌شوند.

خادمی اضافه می‌کند که در جهان،  استرالیا قهرمان است و ایرلند، انگلیس، آفریقا جنوبی و فیجی از دیگر کشورهای قدرتمند راگبی محسوب می شوند.

وی با یادآوری اینکه از المپیک لندن، راگبی به شکل آزمایشی به رشته‌های المپیکی اضافه شد، می افزاید: در المپیک ریو، راگبی از رشته‌های اصلی بود که در آن دوره فیجی قهرمان شد.

خادمی با تصریح اینکه راگبی پر تماشاگرترین رشته ورزشی جهان به شمار می‌رود، اضافه می کند: ایران در انتخابی المپیک حاضر بود و در غرب آسیا در دور اول قهرمان شد و در مرحله دوم انتخابی در آسیای میانه به مقام اول دست یافت اما در مرحله آخر که به میزبانی هنگ کنگ بود، ژاپن اول و ایران پنجم شد.

کاپیتان تیم ملی راگبی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان می کند: در آن دوره از بازیها، سه مسابقه را با برد پشت سر گذاشتیم اما بازی را به تیم‌های ژاپن و هنگ کنگ واگذار کردیم تا آن دو تیم فینالیست شوند.

خادمی در پاسخ به این سئوال که علت قدرتمندی تیم ژاپن در راگبی چیست؟ می گوید: راگبی در ژاپن قدمتی هشتاد ساله و بازیکنان زیاد و خوبی در ترکیب دارد، از طرفی لیگ ژاپن بعد از فرانسه دومین لیگ راگبی  معتبر دنیاست .

کاپیتان تیم ملی راگبی ایران یادآور می شود که ایران از ابتدای فعال شدن راگبی مقام‌های خوبی را کسب کرده است، عناوینی نظیر  قهرمانی مسابقات سید 4 آسیا قزاقستان 2018،قهرمانی مسابقات بین المللی 2008، 2009 و 2010کیش،قخ مانی سید 3 آسیا اندونزی 2010،نایب قهرمانی سید  2 تایلند 2011،نایب قهرمان seven هندوستان 2012،سوم سید بندی 2014 قطر، سه مانی لیگ برتر ایران 87،89،90،91،92،93 با تیم فارس، قهرمانی لیگ برتر هفت نفره با اوتانا فارس چهار دوره، قهرمان لیگ برتر ساحلی،سه دوره، قهرمان آسیایی هندوستان، آسیای میانه 2015، قهرمانی غرب آسیا 2014 امارات و... 

خادمی که تاکنون 4 بار عنوان آقای ترای (گل) و 4 بار عنوان بهترین بازیکن ایران را در کارنامه دارد، می گوید: من یک آتش‌نشان هستم، اگرچه یک نیروی شرکتی محسوب می‌شوم و حتی قراردادی هم نشده‌ام!!؟؟

کاپیتان تیم ملی راگبی ایران که روزانه حداقل 4 ساعت تمرین ورزشی دارد، ساکن شهر اردکان (سپیدان) است و ادعا می کند که این شهرستان قطب راگبی ایران محسوب می شود زیرا در این شهر 6 ملی پوش راگبی داریم که یکی از آنها جزو بهترینهای تیم ملی هست.

خادمی در مورد لژیونر شدنش هم می گوید:  من تنها راگبی باز ایرانم که امسال به عنوان لژیونر به تیم المپیو پاریس پیوستم، قراداد یکساله دارم و در بندهای قراردادم ذکر شده که علاوه بر بازی، در دوره‌های مربیگری هم شرکت کنم؛ البته لیگ فرانسه از معتبرترین لیگهای جهانی محسوب می شود.

کاپیتان تیم ملی راگبی ایران در خصوص  مشکلات این رشته ورزشی در ایران می گوید: با توجه به نوپا بودن این رشته همه فکر می‌کنند راگبی همان فوتبال آمریکایی است، اما اینگونه نیست، سبک بازی آنها تفاوت دارد، در فوتبال آمریکایی محدودیت خطا وجود ندارد اما در راگبی پاس‌ها رو به جلو و تکل هم از شانه به پائین است.

خادمی در پاسخ به این پرسش که  چرا علیرغم آنکه چهار سال کاپیتانی تیم ملی راگبی و کسب این افتخارات، کمتر شناخته شده هستید؟ می‌گوید: راگبی پخش تلویزیونی ندارد، بازیهای بین‌المللی تیم ملی ایران و سایر تیم‌ها را کمتر کسی دیده و... این در حالیست که تنها چند روز بعد از انعقاد قراردادم در پاریس، احساس کردم مردم طور دیگری مرا نگاه می‌کنند، بعد متوجه شدم که باشگاه عکس مرا منتشر کرده و توضیحاتی در مورد قراردادم داده و همه جا از این قرارداد صحبت می شود که یک ایرانی به لیگ راگبی فرانسه وارد شده است؛ این در حالی بود که حتی در وطن خودم و حتی شهری که در آن به دنیا آمده و زندگی می کنم، خیلی ها مرا نمی شناسند!!!

اولین لژیونر راگبی ایران در مورد برگزاری لیگ برتر راگبی کشور با یادآوری اینکه هشت تیم در این لیگ حاضر است و بازیها متمرکز برگزار می شود، می گوید: لیگ یک هم در ایران برگزار می شود.

خادمی، با بیان اینکه در ایران علاوه بر استادیوم آزادی، شیراز هم یک زمین راگبی دارد، سقف قرارداد در ایران را 5 میلیون تومان اعلام و اضافه می کند که خیلی ها در این رشته پرداختی و دریافتی ندارند!!

کاپیتان تیم ملی راگبی جمهوری اسلامی ایران با تصریح اینکه تنها یک بار آنهم سال 87 و بعد از کسب مقام آسیایی، در سطح فارس مورد تجلیل قرار گرفته است، می گوید: آن زمان دوره مدیرکلی آقای خدابخش بود که قرار شد زمینی به ما بدهند، حتی حزینه سند نویسی هم دریافت کردند اما تا امروز خبری نشده است!!

خادمی در نهایت از نماینده مردم اردکان فارس در مجلس، رئیس اداره ورزش سپیدان، شهردار و فرمانده آتش نشانی این شهر، موسس راگبی فارس و مدیر  تیم اوتانا و ... خیلی‌های دیگر که در مسیرهای مختلف او و ورزشکاران تیم راگبی را حمایت و همراهی کرده و می کنند، قدردانی کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79140/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت