پیام فارس

آخرين مطالب

معاون محرومیت زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع):

محرومیت زدایی ثمره نظام جمهوری اسلامی است/ کارشناسی منطقه محروم فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز - معاون محرومیت زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) گفت: محرومیت زدایی ثمره بزرگ انقلاب شکوه مند جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، میلاد امیری نژاد ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت های قرارگاه های محرومیت زدایی همگام با مردم و برای مردم است و رویکرد ما در ارائه خدمات در این قرارگاه حفظ کرامت انسانی افراد است.
وی با تشریح تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی احمدبن موسی(ع) اظهار داشت: در راستای سیاستهای کلی سپاه، مبنی بر حوزه محرومیت زدایی و رسیدگی به حال مردم ، و همچنین به جهت وظیفه ذاتی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رسیدگی به حال مردم در همه ابعاد دارد، بنا بر این شد که از سال قبل و حسب نگاه فرماندهی سپاه فجر سردار غیاثی، مجموعه ای با عنوان قرارگاه احمدبن موسی(شهید اسکندری) و ستادی تحت عنوان صیانت از سومین حرم اهل بیت(ع) با حضور مدیران ارشد استان در شهر شیراز تشکیل شود.
امیری نژاد افزود: با بررسی در مناطق خاص شیراز، و نظر به بیانات مقام معظم رهبری در سفر به شیراز و نامگذاری این شهر به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع)، و اینکه یکی از مولفه های سومین حرم اهل بیت که طی سالهای گذشته نیز صورت گرفته بوده و اکنون به صورت خاص و ویژه رسیدگی به حال مردم در این شهر بود؛ عمل به وعده نسبت به تعهدی که به مردم داشتیم، بعد از با بازدید جانشین محترم فرمانده کل سپاه، سردار سلامی داشتند، و پس از حضور ایشان و پیگیری های فرماندهان سپاه استان و امروز در شهر شیراز، قرارگاه اجتماعی احمدبن موسی(ع) به هدف رسیدگی به حال مردم مناطق محروم و کمتربرخوردار شیراز داریم.
امیری نژاد تصریح کرد: با توجه به طرح های پیش نویس برای این قرارگاه که توسط دانشگاهیان و محققین و مجموعه های مختلف ذی صلاح تهیه شده، 15 منطقه به عنوان پایلوت فعالیت مرکزی انتخاب شده و در این مناطق، در همه زمینه ها فعالیت می کنیم و اثرات فعالیت در این مناطق، قطعا به مناطق دیگر شهر هم برمی گردد. در طرح توسعه در سال های بعد به مناطق دیگر هم خواهیم رسید.
امیری نژاد خاطرنشان کرد: همه عشق و افتخار ما این است که در تمام یک سال و چندماه گذشته گمنام کار کردیم، اما امروز در آستان دهه فجر و چهل سالگی انقلاب اسلامی، جا دارد به مردم عزیزمان این نوید را بدهیم که فرزندان شما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خودشان را نگران و ملزم میدانند که به حال مستضعفین جامعه رسیدگی کنند. کما اینکه پیام امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی هم همین بوده است.
معاون محرومیت زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) افزود: قرارگاه احمدبن موسی(ع) در قالب سرفصل های مختلف بهداشتی- درمانی، آموزشی- فرهنگی، حوزه های ورزش، عملیاتی و اجرایی، و به ویژه حوزه های محرومیت زدایی برنامه هایی را اجرا کرده است و مناطقی هم به عنوان مناطق پایلوت در 15 نقطه شهر مشخص شده است. این مناطق، در ادوار گذشته کمتر برخوردار بوده اند.
وی با بیان اینکه تا امروز در بحث بهداشت و درمان با راه اندازی بیمارستان های صحرایی و درمانگاه های فصلی اتفاقات خوبی افتاده است اظهار داشت: ما برای رسیدگی به حال مردم، در دو بخش اقدامات عمرانی و غیر عمرانی در حوزه محرومیت زدایی مشغول به فعالیت شدیم.
امیری نژاد یادآور شد: در بحث عمرانی، 17 سرفصل در دستور کاری ماست: احداث، تکمیل و مرمت مسجد، مرمت و ساخت منزل محرومین، ساخت خانه عالم، احداث مدرسه، تکمیل گلزار شهدا، تکمیل یا احداث مجتمع های فرهنگی مذهبی، احداث درمانگاه، کارگاه های اشتغالزایی و زمین ورزشی روباز و...
به گفته وی، یکی از مسائل بسیار مهم مدنظر در دستور کار، کارگاه های اشتغالزایی پایدار متصل به بازار است چرا که اگر اشتغال پایدار داشته باشیم، بسیاری از معضلات اجتماعی هم از بین می رود. بنابراین به این سمت رفتیم که کارگاههای اشتغالزایی زودبازده متصل به بازار داشته باشیم چون بعضی وقت ها برنامه هایی انجام شده، اما چون متصل به بازار نبوده، بعد از مدتی به ورشکستگی خورده است.
معاون محرومیت زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) با خاطرنشان کردن اینکه در این مناطق به صورت کلی پیش بینی 120 کارگاه اشتغالزایی را انجام داده ایم تصریح کرد: با افتخار می گویم در عمر یک ساله این قرارگاه، 31 مسجد بازسازی شده، 147باب منزل مرمت شده با ارزش تقریبی 10میلیارد و 470 میلیون ریال اعتبار مستقیم هزینه شده غیر از استفاده از ظرفیت خیرین و گروه های جهادی.
امیری نژاد با اعلام اینکه تا کنون همچنین 6 خانه عالم در این مناطق احداث شده است تأکید کرد: سرجمع اقدامات ما در حوزه عمرانی، 400 پروژه در قالب پروژه های محرومیت زدایی است که به مردم تقدیم شده است.
وی در ادامه به فعالیت های این قرارگاه در حوزه غیر عمرانی، اشاره کرد و گفت: در این حوزه اقدام خوب و بزرگی که انجام شده، این افتخار است که تا پایان سال یک هزار سری جهیزیه به ارزش تقریبب 6میلیارد تومان را به مردم این مناطق تقدیم خواهیم کرد.
وی یکی دیگر از فعالیت ها در اهداف و رویه سپاه را بحث تحکیم بنیان خانواده است دانست و افزود: در این زمینه نمایشگاه دایمی ازدواج آسان و اختصاص فضایی در فروشگاه سپاه فجر استان در شیراز برپا شده است که بازدید و خرید این بسته های ویژه جهیزیه در این نمایشگاه برای عموم آزاد است.
معاون محرومیت زدایی قرارگاه احمدبن موسی(ع) اظهار داشت: در این نمایشگاه برای زوجین جوان برای تهیه 17 قلم لوازم خانگی با عنوان بسته های مختلف جهیزیه با اسامی ذکر شده در نمایشگاه ، با محصولات ایرانی فراهم شده با قیمت های استثنائی فراهم شده است.
امیری نژاد، هفت هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی هر بسته 200 هزار تومان هم در یک سال گذشته بین مردم نیازمند این مناطق و همچنین البسه و همچنین 5هزار بسته لوازم التحریر در مهرماه توزیع شده است، و نیز توزیع بسته های ورزشی در شش ماه گذشته از دیگر اقدامات این قرارگاه عنوان کرد.
وی تصریح کرد: در توزیع این بسته ها، حفظ کرامت انسانی افراد برای ما خیلی مهم بوده است و حتی متحدالشکل خرید نکرده ایم و نیز در ساعات خاصی از شبانه روز که در دید عموم نباشد و همجنین مزاحم افراد هم نباشیم، به در منزل افراد تقدیم شده است.
امیری نژاد در ادامه به همکاری با دستگاه ها و ارگانهای دولتی دیگر اشاره کرد و گفت: به لحاظ اینکه بتوانیم با دستگاه ها هم افزایی داشته باشیم و به این ترتیب اقدامات بهتری انجام دهیم، با بعضی از دستگاه ها تفاهم نامه هایی(کمیته امداد و اداره کل بهزیستی و ..) منعقد کرده ایم و سعی مان بر این است که با بسیج همه دستگاه ها و امکانات و خدمات دولتی خدمات وسیعی داشته باشیم. دستگاه های زیادی در این زمینه پای کار آمدند.
قرارگاه های محرومیت زدایی سپاه پاسداران یک مجموعه فعال و پویا است که در راستای محرومیت زدایی از مناطق کمتربرخوردار تشکیل شده اند و در استان فارس 36 دستگاه اجرایی مربوط با هدف ارائه خدمات مطلوب به مردم مناطق محروم، با این قرارگاه همکاری می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79342/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

فیزیوتراپی برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

بررسی طرح مالیات بر عایدی سرمایه؛ نرخ مالیات املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس

بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان

کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز تا اطلاع ثانوی مسدود شدند

سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است

آبگرفتگی خیابان‌های شیراز در پی بارش شدید باران

حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از 500 به 50 کاهش دادیم

‌از بازگرداندن 100 میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس

هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور

خطیر: خوشحالم واگذاری استقلال در زمان مدیریت من رقم خورد + فیلم

اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟

امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس

بارش رگباری باران در فارس

تردد روان در جاده‌های فارس

‌پلمب 3 منزل به‌دلیل فروش مواد مخدر در بافت قدیم شیراز

خدمتگذاری به محرومان و یتیمان از تعالیم امام خمینی(ره) نشأت گرفته است

عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید

چه کسانی در معرض خطر ابتلا به IBS هستند؟

مبادلات طلا ساماندهی می‌شود

وصول 110 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته

اتمام بررسی جداول لایحه بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق

ابراز تاسف معاون وزیر صمت از کاهش عرضه محصولات پتروشیمی

هشدار وزارت کار: اخبار رسمی کالابرگ‌ را تنها از مراجع رسمی دنبال کنید

جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است

راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

مسدود شدن کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز

فرماندار شیراز: هنوز نرخ کرایه تاکسی کورسی 6000 تومان در شیراز قابلیت اجرایی ندارد

‌پلمب 3 منزل به دلیل فروش مواد مخدر در بافت قدیم شیراز

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

پیوند اعضای یک بیمار آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، برای نخستین بار در کشور

هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد

تیرخلاص به خودروی کارکرده

خطیر: استقلال انشاالله برای قهرمانی سوم در آسیا آماده می‌شود

بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس

خطیر:واگذاری استقلال بزرگ‌ترین اتفاق بعد از قهرمانی آسیا بود

منبع حماس: 30 افسر شاباک اسیر حماس هستند

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود

علی خطیر: امروز بزرگ‌ترین اتفاق برای باشگاه استقلال بعد از قهرمانی آسیا رقم خورد

آمادگی مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای پردازش داده‌های گستردۀ علمی

صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز