پیام فارس

آخرين مطالب

برای نخستین صورت می گیرد

شیراز میزبان مجامع کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه فنی و حرفه ای فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز-مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور از برگزاری اولین نشست مدیریتی مجامع کانون های فرهنگی و هنری دانشگاه فنی حرفه ای کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ،عدالت نعمتی سه شنبه در یک نشست خبری با بیان اینکه اولین نشست مدیریتی دبیران مجامع کانون های فرهنگی هنری با حضور کانون های حلال احمر و قرآن و عترت در شیراز برگزار شد، گفت: در این نشست 320 نفر شامل 55 نفر کارشناس ، 131 نفر از دبیران کانون های حلال احمر و 129 نفر از دبیران کانون های قرآن و عترت حضور داشتند.
نعمتی هدف این برگزاری این نشست را هدایت و جهت دهی کانون های فرهنگی و هنری به سمت فعالیت های تخصصی، تقویت فعالیت های گروهی و انسجام فعالیت ها ،آینده پژوهی ،برنامه ریزی و کار تشکیلاتی ،شیوه های جذب و ارتباط موثر برای مدیریت های کوچک عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه در کل کشور 482 کانون فعالیت فرهنگی وجود دارد، گفت: این کانون ها در چهار زمینه دینی و مذهبی ،ادبی ، اجتماعی و فرهنگ و اندیشه فعالیت می کنند
نعمتی با بیان اینکه 444 اتر از کل کشور برای دبیرخانه جشواره رویش ارسال شده است، عنوان کرد: در اختتامیه این نشست از 13 نفر برگزیده جنشواره رویش تقدیر می شود.
وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی محیطی برای تمرین و ممارست مسئولیت پذیری دانشجویان است تا به عنوان سفیران جوان کانون‌های دانشجویی و جامعه باشند افزود: زمانی به اهداف می‌رسیم که شرایط برای مسئولیت اجتماعی دانشجویان فراهم شود.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی پیوندی بین دانشجو و جامعه و گسترده‌ترین فعالیت‌هایی است که دانشجویان در دانشگاه‌ها انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: دانشجویان برای اینکه بتوانند سکان دار امور مدیریتی در سازمان‌ها باشند نیازمند آموزش در دانشگاه‌ها هستند که در حال حاضر نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
نعمتی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی، اجتماعی و دینی محیطی برای تمرین و ممارست مسئولیت‌پذیری دانشجویان است تا به عنوان سفیران جوان کانون‌های دانشجویی و جامعه باشند، و معتقدیم باید بیش از پیش در این زمینه برنامه‌ریزی و تلاش کرد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: سرانه فرهنگی دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای براساس برآورد دفتر بودجه یک چهارم سایر دانشگاه است که این مبلغ بسیار ناچیز است و هیچوقت کفاف فعالیت های فرهنگی را نمی دهد
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس در این کنفرانس خبری با اشاره به وجود 173 دانشکده فنی و حرفه ایی با جمعیت دانشجویی 200 هزار نفری گفت: دانشگاه فنی‌وحرفه ای استان فارس دارای 13 دانشکده در 11 شهر استان فارس است که در آن 13 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند .
محمد جامعی با اشاره به اینکه دانشکده فنی و حرفه ایی از سال 41 در 5 کلانشهر شیراز ،تهران ،اصفهان ،تبریز،مشهد افزود : از تعداد 13 دانشکده فنی و حرفه ایی 3 دانشکده در شیراز و مابقی در شهرستان ها است.
جامعی با بیان اینکه این دانشکده دانشگاهی از نسل است ،از جمله اهداف این دانشکده را کارآفرینی ،تربیت نیروهای مختصص بازار کار عنوان کرد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در این دانشگاه 43 کانون فرهنگی و 20 تشکل سیاسی فعال هستند که برای توانمندسازی آنان نیازمند برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم.
جامعی با اشاره به اینکه اهمیت فعالیت و برگزاری رویدادهای فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: در این زمینه دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای استان فارس نیز تلاش دارد قدم‌های مهم و موثری در آموزش و تربیت نیروهای فرهنگی دانشجو بردارد.
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای استان فارس با بیان اینکه یکی از انتظارات دانشگاه از تشکلهای دانشجویی، توجه به اخلاق‌مداری است،بیان کرد : معتقدیم باید به سمتی برویم که کار گروهی و تیمی‌کردن جزء لاینفک کارمان شده و با مشارکت و همدلی امور را پیش ببریم.
جامعی افزود: کانون های فرهنگی و دانشجویی نیز باید روحیه ایثار و از خودگذشتگی که انقلاب بر مبنای آن شکل گرفت را مورد توجه قرار داده و همچنین ارتقاء مهارت‌های اجتماعی نیز از مواردی است که باید به آن توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس در ادامه با بیان اینکه نسل جوان نیازمند ارتقاء مهارت‌های اجتماعی است، افزود: باید به گونه‌ای در مراکز علمی برنامه‌ریزی شود که زمانی که دانشجو وارد بازار کار می‌شود، بتواند ارتباط خوبی با مدیران و همکارانش برقرار کند و اگر در این زمینه ضعیف عمل کرده و نتواند ارتباط برقرار کند، بدون شک نمی‌تواند به اهداف شغلی و اجتماعی خود دست پیدا کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79343/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در شیراز

انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی