پیام فارس

آخرين مطالب

امام جمعه شیراز:

ملت بصیر ایران 22 بهمن دشمنان را شگفت زده می‌کنند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به سخنان امام راحل، در خصوص اهمیت حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ، تاکید کرد که امسال هم بار دیگر ملت ایران دشمنان را شگفت زده خواهند کرد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه صدیقه(س) و با اشاره بر لزوم حضور در مراسم عزاداری آن بانوی دو عالم، گفت: ان شاءالله در روز بیست و دوم بهمن همه ما بنا به میثاقی که با خدا و رسول خدا و ائمه معصومان و امام راحل بزرگوار و به اطاعت و فرمانبرداری از ولی امرما در راهپیمایی شرکت خواهیم کرد.
وی در بیان ضرورت و اهمیت این راهپیمایی با اشاره به اینکه مردم ایران بسیار بصیر و هوشمند هستند، سخنانی از امام راحل رضوان الله تعالی علیه را یادآور شد و گفت: وقتی وارد کار اجرایی و عملی می شویم، امکان دارد دیدگاه‌ها و سلیقه‌ها متفاوت شود اما امام فرموده که می دانم سلیقه ها مختلف می شود اما مردم ما به اصول انقلاب پایبند هستند.
امام جمعه شیراز گفت: ما مردم امروز در این میعادگاه نماز جمعه بار دیگر اعلام می کنیم که در این سی سال پای این انقلاب که شما بنیانگذاری کردید، به پیروی از مقام معظم رهبری ایستاده ایم و محکم خواهیم ایستاد.
آیت الله دژکام ادامه داد: نکته دوم مد نظر امام این بود که مردم وقتی در راهپیمایی بیست و دوم بهمن شرکت می کنند اول دشمن را شگفت زده می کنند، این ترجمه آیه قرآن است؛ امام با قرآن خیلی مانوس بود، گرچه آیه را نمی خواند اما معنا و محتوا را منتقل می کرد؛ این متن آیه بیست و نهم سوره مبارک فتح است.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: همه ما با حضور راهپیمایی 22 بهمن امسال بار دیگر فریاد خود را بر علیه هرچه ظلم و تباهی در عالم است بلند و اعلام خواهیم کرد که ما مردم ایران برای اجرای دستورات الهی که قرن ها بر زمین مانده بود حاضر هستیم تا آخرین نفس و نفر فداکاری کنیم.
نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در خصوص ایران گفت: اروپائیان در این بیانیه به خیال خودشان بعد از مدتها تلاش صادر کرده اما نشان می دهد آنان هم بسیار فریبکار و دروغگو هستند، نظام‌نامه‌ای برای تبادل کالا و دارو مشخص کرده‌اند، حال آنکه بنا بود تحریم به طور کامل برداشته شود.
امام جمعه شیراز گفت: آنها گفته‌اند جنس از شما می‌خریم و کالا به شما می دهیم حال آنکه ما جنس می فروشیم تا پول بگیریم، این ظلم اول، بعد خط نشان کشیده اند که ایران این کار را بکند و آن را نکند؛ شما بدبخت ها که از کیش ترامپ می ترسید، در مقابل ملتی که در طول 40 سال به همه مستکبران عالم نه گفته، کجای کار هستید که خط و نشان می کشید.
آیت الله دژکام با تصریح اینکه ملت ایران کج فهمی دنیای غرب و اروپائیان را با فریاد مرگ بر استکبار، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل پاسخ خواهد داد، گفت: اروپایی ها خیال می کنند که هنوز در قرن هجدهم هستند و می توانند کشتی های خود را راه بیاندازند و در هر جا خواستند مستعمره ایجاد کنند اما مردم ما در روز 22 بهمن ماه پاسخ تمام این کج فهمی ها را خواهد داد .
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: بهتر است که این ورشکسته های سیاسی و اقتصادی که دوره آنها تمام شده بساط خود را جمع کنند و در یک گوشه ای بنشینند و اجازه دهند که مردم آزاده دنیا خودشان برای خودشان تصمیم بگیرند .
آیت‌الله دژکام با قدردانی از رشادت‌های نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران، روز 19 بهمن را گرامیداشت و تاکید کرد: آن روز را فراموش نمی کنیم که وسط خیابان‌های ایران برای آنکه جلوی حرکت ملت را بگیرند، چگونه همافران نیروی هوایی حرکت کردند و با لباس رسمی، به محضر بنیانگذار انقلاب اسلامی ایستادند و احترام گذاشتند و ابراز فرمانبرداری کردند و همان اعلام باعث شد که باقی گروه‌ها پشت سر آنان بیایند.
امام جمعه شیراز همچنین در خطبه اول نماز، با اشاره به ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره(س) بانویی است که علی رغم عمر کوتاهی که داشتند، اما آنچه که از کمالات انسانی باید یک انسان کسب کند، به دست آورده و به قله رسید.
آیت‌الله دژکام گفت: این بانو، به گونه‌ای رفتار کرده و وظایف خود در پیشگاه خداوند انجام داد که در نوزده سالگی به مقام انسان کامل رسیده و این تصریحا در روایات هست که فاطمه به مقام انسان کامل رسیده است.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: این موضوع در مورد سایر زنان در عالم مانند حضرت مردم، جناب آسیه و حضرت خدیجه هم واقع شده اما همه آنها در سنین بالاتر به این مهم دست یافتند و همگی شاگرد حضرت فاطمه زهرا(س) هستند.
امام جمعه شیراز با اشاره به یکی از خطبه‌های حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا در آن خطبه حکمت آنچه را خدا واجب کرده برایمان تشریح می کند.
او با بیان اینکه حضرت زهرا(س) می فرماید عدالت را خداوند مورد تاکید قرار داده تا دلهای مردم به هم نزدیک شود، گفت: گاهی اوقات فضای اندیشه و نظریه پردازی دنیا را متوجه نمی شویم؛ سخنان معصومین را می خوانیم اما نمی دانیم چه انقلابی برپا کردند.
وی ادامه داد: مسحیان به جای آنکه عدالت را محور قرار دهند، محبت را محور قرار می دهند، اگر بخواهد دلها به هم نزدیک شود چه باید کرد؛ حضرت زهرا(س) می فرماید عدالت نزدیک کننده دلها است.
آیت الله دژکام گفت: عدالت در تشکیل و ادامه و به راه آوردن جامعه بشری نقشی را ایفا می کند که بدیل و جایگزین ندارد، این مسیحیان همیشه اینطور رفتار کردند که از یکطرف کشیشان خود را فرستاند و دم از محبت کردند اما از طرفی می بینید چه ظلم ها می کنند.
امام جمعه شیراز گفت: اگر آنان راست می گویند، عدالت بورزید، ما به محبت شما نیاز نداریم، عدالت داشته باشید تا بتوانیم با هم مذاکره کنیم. خون ملت‌ها را در شیشه کردیدی و خوردید، باید درس بگیرید از بانوی معظم اسلام که می فرماید اگر انسانها می خواهند دلهایشان به هم نزدیک شود، عدالت داشته باشید.
آیت الله دژکام با اشاره به تاکید حضرت فاطمه در خطبه مشهور خود، بر پیروی از اهل بیت(ع)، گفت: امروز اطاعت از رهبر معظم انقلاب اطاعت از امام زمان(عج) است؛ مطیع باشیم تا جامعه با هم متحد شوند، مانند دانه‌های تسبیح؛ امت امام و اطاعت از امام لازم دارد.
امام جمعه شیراز به استناد فرمایشات حضرت زهرا(س) گفت: هرچه دشمنان در این چهل سال از ملت ایران حساب بردند، به خاطر مجاهدت این ملت است؛ اگر مجاهدت نباشد عزت ملت پایمال می شود.
دژکام همچنین با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) می فرماید خداوند متعال صبر را نیز از ما خواسته است، گفت: باید گاهی دندان روی جگر گذاشت و پای حرف خود ایستاد، اگر صبر کردیم اجر هم خواهیم برد؛ دیدید که در زمان پیامبر هم خیلی ها گفتند جهاد می کنیم اما صبر نداشتند، به همین دلیل اجرشان ضایع شد.
امام جمعه شیراز گفت: اگر آن روز پای حرف حضرت رسول(ص) ایستاده بودند امروز این وضعیت را نداشتیم، همه اش به دلیل آنست که آن روز در زمان پیامبر عده ای صبر نکردند و پای حرف رسول خدا نایستادند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79563/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهکار باهوش شدن و جلوگیری از آلزایمر

هر روز قهوه بخوریم یا نه؟

هفت پله قرمز بورس؛ پیش‌بینی کارشناسان از بازار کم‌رونق در سال جاری

گزارشی از وضعیت بازار اجاره بهای مسکن؛ اجاره بها، رهای رها !

شیراز آماده انتخاباتی باشکوه جمعه 21 اردیبهشت

پسوند «خلیج فارس» به نام استقلال اضافه نخواهد شد

عسکری: با هماهنگی وزارت ورزش برای تغییر پسوند «استقلال» اقدام می‌کنیم

مدیر عامل کافه بازار: بازار طی 2 ماه 200 میلیون تومان باگ بانتی پرداخته است

علی عسگری: استقلال، استقلال می‌ماند

توجه روحانیون در حج به سبک زندگی اسلامی و جهاد تبیین

خبر جدید پتروشیمی خلیج فارس درباره تغییر نام استقلال

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

تورم 12 استان به زیر 30 درصد رسید

مرثیه‌ای برای رنج شالیکاران گیلانی؛ برنجی که فروش نمی‌رود‌

ادعای نماینده مجلس: درآمد 6 هزار میلیارد تومانی مافیای پسماند در تهران

آخرین وضعیت سدهای کشور

جـشن خیلی دخـترونه «المـاس سـرخ» برگزار می‌شود

قسمت اول «مهربان» امشب ساعت 19 از خبرگزاری مهر منتشر می‌شود.

مشاهده یک خرس قهوه‌ای و 2 توله اش در اقلید

ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد

اجرای طرح آگاه‌سازی وخودمراقبتی دانش‌آموزان دختر در آباده

ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی فارس تکمیل شد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

با زالو درمانی بر روی قلب، خلق و خوی خود را خوب کنید

تأثیرات عسل بر روی قلب و کل بدن

از کنار این علائم ساده نگذرید/ 3 نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند

با خواص خیار آشنا شوید

کار قوه غضب چیست؟

طب روحانی چیست؟

آیا فرهنگ و رفتار هم به ارث می رسد ؟

طب جسمانی چیست؟

چگونه نسل سالم داشته باشیم؟

رشد 30 درصدی درآمدهای مالیاتی در فروردین 1403

تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان

کاهش 15 میلیون تومانی قیمت زعفران

حریم و روستاهای شرق تهران برای گذران اوقات فراغت محل مناسبی هستند |‌ همدردی با آبشار اشک ریز

فرگوسن هم نمی‌تواند در فولاد موفق باشد/ فوتبال خوزستان دست افراد اهل فن نیست

‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس

سفر یک روزه معاون وزیر علوم به استان فارس

گازوئیل قاچاق زیر بار آهک

فعالیت 1500 ناظر در برگزاری انتخابات شیراز و زرقان + فیلم

ساخت 2 مجموعه ورزشی در شیراز آغاز شد

تمام بزرگراه‌های شیراز به سامانه ثبت تخلف رانندگی مجهز می‌شوند

پیش بینی بارش ها و دمای هوا تا آخر خرداد

عیادت جمعی از اعضای تشکل‌های شاهد و ایثارگر از ایثارگران بستری در بیمارستان ساسان

جلسه وبیناری برنامه عملیاتی معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد