پیام فارس

آخرين مطالب

افتتاح سرای محله کوشک میدان شیراز/

شهردار خبرداد: اجرای 10 پروژه انسان محور سال آینده در شیراز اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شهردار شیراز اعلام کرد که در راستای توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی، سال آینده 10 پروژه انسان محور، در بخش های مختلف در این کلانشهر آغاز خواهد شد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، شهردار شیراز، عصر جمعه 19 بهمن در مراسم افتتاح سرای محله کوشک میدان که به مناسبت ایام الله دهه فجر انجام شد، گفت: افتتاح این سرای محله در محدوده شهرداری منطقه پنج که از جمله مناطق کمتر برخوردار شیراز محسوب می شود، نمود عملی رویکرد اجتماعی و فرهنگی مجموعه مدیریت شهری است .
حیدر اسکندرپور با بیان اینکه به مناسبت دهه مبارک فجر 6 پروژه در محدوده شهرداری منطقه پنج افتتاح شد، افزود: معتقدیم مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر شیراز نیازمند توجه جدی است از این رو مجموعه مدیریت شهری به پروژه های فرهنگی و اجتماعی از جمله ایجاد سرای محلات در مناطق کمتر برخوردار شهر توجه ویژه دارد و این مراکز با همکاری شهروندان ساکن در این مناطق اداره خواهد شد .
وی با بیان اینکه سال آتی عملیات 10 پروژه جدید در حوزه انسان محوری و پیاده راه را آغاز خواهیم کرد، اضافه کرد: باید فرهنگ زندگی پیاده در شهر دوباره احیا شود و تعامل شهروندان با یکدیگر افزایش یابد، بدین منظور طی سال آتی پروژه پیاده راه دروازه قرآن - دروازه اصفهان، پروژه پیاده راه کوچه باغ های قصردشت و پروژه چمران جنوبی را آغاز خواهیم کرد. با اجرای این پروژه ها به دنبال این هستیم که شهروندان در فضاهای شهر آرامش و حضور اجتماعی بیشتری داشته باشند .
سولماز دهقانی عضو هیات رییسه شورای شهر و رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورا نیز در این آیین با اشاره به رویکرد انسان محوری و فرهنگ محوری مجموعه مدیریت شهری گفت: بر این اساس شاهد ایجاد سراهای مخلات و فضاهای فرهنگی در محلات کمتر برخوردار همچون کوشک میدان هستیم .
دهقانی با بیان اینکه شهرداری و شورای پنجم به دنبال توزیع متوازن فضاهای خدماتی است، اضافه کرد: در سال آینده به توسعه هر چه بیشتر فضاهای فرهنگی در محلات کمتر برخوردار خواهیم پرداخت و امیدوارم شهروندان ساکن در این محلات بیشترین بهره را از این فضاهای فرهنگی - اجتماعی ببرند .
نوذر امامی رییس کمیسون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز هم بالابردن کیفیت زندگی شهروندان و افزایش رضایت آنها را از جمله اولویت ها دانست و گفت: سرمایه اصلی کشور، مردم هستند و باید برای افزایش اعتماد و رضایت مردم سرمایه گذاری کرد .
امامی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در راستای افزایش رفاه و رضایت مندی شهروندان است، افزود: با وجود مشکلات کنونی اما شهرداری شیراز با تخصیص بودجه مناسب و قدرت و توان کافی پروژهای عمرانی، فرهنگی و اجتماعی خود را به خوبی انجام می دهد و آنها را تکمیل می کند .
وی افتتاح سرای محله کوشک میدان و بوستان معراج را به شهروندان ساکن در منطقه 5 تبریک گفت و اضافه کرد: امیدوارم با انجام پروژه های مختلف در این منطقه شاهد رونق فضای کسب کار و توسعه مراکز فرهنگی، اجتماعی و تفریحی باشیم تا شهروندان برای گذراندن اوقات فراغت خود نیازی به خارج شدن از شهر نداشته باشند .
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این آیین خاطرنشان کرد: سراهای محله با مشارکت سمن های فعال در حوزه اجتماعی مدیریت می شوند.
ابراهیم گشتاسبی راد گفت: براساس نیازها و کمبودهای محلات و همچنین خواسته های شهروندان، مکان ها و فعالیت های مختلفی در سراهای محلات از جمله قرائت خانه، کارگاه آموزش مشاغل، اتاق پایش سلامت، اتاق مشاوره فردی و گروهی، اتاق مشاوره حقوقی و مرکز کارآفرینی در نظر گرفته شده است تا علاوه بر توسعه فرهنگی محلات شاهد اشتغال خانگی شهروندان و توانمندسازی شهروندان باشیم .
مسعود طهماسبی شهردار منطقه 5 شیراز نیز گفت: هدف ما در شهرداری منطقه 5 گام گذاشتن در مسیر توسعه است و در این راستا 6 پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در این منطقه به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید. این پروژه ها شامل فاز نخست بلوار قائم به عنوان یک محور فرهنگی و تفریحی، بوستان معراج، بهسازی و تجهیز بوستان های سطح منطقه به وسایل بازی استاندارد، کف سازی و پیاده روسازی، اصلاح نقاط حادثه خیز و تقاطعات هندسی سطح منطقه می شود .
طهماسبی با بیان اینکه سرای محله کوشک میدان در جنوبی ترین نقطه منطقه 5 احداث شده است، افزود: در سال آتی نیز پروژه هایی برای ادامه روند توسعه منطقه 5 اجرا خواهد شد .
براساس این گزارش سرای محله کوشک میدان با مساحتی بالغ بر یک هزار و 250 متر مربع در دو طبقه شامل کلاش آموزشی، قرائت خانه، کلاس های آموزشی و ... با هدف خدمت رسانی به ساکنین کوشک میدان جهت توانمندسازی و ارتقای سطح فرهنگی ساکنین این محله افتتاح شد .
همچنین در مراسمی جداگانه بوستان معراج در محله کوشک میدان با سه هزار و 500 متر مربع شامل وسایل بازی کودکان، بدنسازی بزرگسالان و ... با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ایجاد محیطی مفرح جهت اوقات فراغت شهروندان ساکن در مناطق کمتر برخوردار شیراز به مناسبت دهه مبارک فجر افتتاح شد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79588/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!

جایزه تتری و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

مرحله‌ی پایانی تدوین یک لایحه‌ی ضد کارگری؛ حذف کارگران از میدان مناقشه!