پیام فارس

آخرين مطالب

معاون اول رئیس جمهور:

ایران لنگرگاه امنیت منطقه است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون اول رئیس جمهوری با تاکید براینکه ایران در منطقه پرآشوب منطقه خاورمیانه، از ثبات و امنیت بی نظیری برخوردار است، تاکید کرد که ایران لنگرگاه امنیت منطقه محسوب می شود.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، اسحاق جهانگیری شامگاه یکشنبه 21 بهمن در مراسم بهره برداری از فاز اول ایستگاه مترو امام حسین(ع) شیراز گفت: هیچ افق تیره و تاری در مقابل ایران اسلامی وجود ندارد، ما آینده روشنی را پیش روی کشور می بینیم.
جهانگیری با تصریح اینکه ایران در منطقه پر آشوب خاورمیانه از ثبات و امنیت بی نظیری برخوردار است، گفت: همه اتفاقات منطقه با هدف بر هم زدن آرامش و ثبات ایران بوده است، البته برخی از کشورهای همسایه کج فهمی‌هایی دارند؛ آنان باید بدانند که اگر خدشه ای به امنیت ایران وارد شود، کشورهایشان امن نخواهد بود؛ ایران لنگرگاه امنیت منطقه خاورمیانه است.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین فارس را استانی پر ظرفیت دانست و تصریح کرد که این استان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می تواند علاوه بر مشکلات خود، مسائل سایر استان‌ها را نیز مرتفع کند.
جهانگیری با بیان اینکه مهمترین ظرفیت فارس، نیروی انسانی متخصص و توانمند این خطه است، گفت: استان فارس و نیروهای متخصص و کارآمد این استان، قادر به ایجاد تحول در این استان و منطقه هستند.
او با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از سوی استاندار فارس و امام جمعه شیراز، گفت: در بحث مشکل کشاورزان و استمهال وام‌ها، دولت مصوبه‌ای دارد که امیدواریم اجرایی شده و مشکلات مرتفع شود.
جهانگیری تاکید کرد: اگر کشاورز خوب تولید کرده و محصول تولیدی را خوب بفروشد، به حتم رابطه بانکی مناسبی را هم دنبال می‌کند، اما این انتظار وجود دارد که اگر کشاورزان مشکل دارند، دولت کمک کند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین ضمن تبریک چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه جامعه ایران وارد یک دنیای جدید شده و چهل سال سرافرازی را رقم زده است، گفت: امروز تلویزیون ایران به طور شفاف سخنان مقامات آمریکایی را مبنی بر عدم برگزاری چهل سالگی انقلاب را پخش می‌کند که این حرف ساده‌ای نیست .
جهانگیری با بیان اینکه آنها براساس پایان جمهوری اسلامی همه برنامه‌های خود را تنظیم کرده بودند، عنوان کرد: ایرانی‌ها در مواقع حساس، سخت و سرنوشت ساز همواره از قدرت لایزال الهی بهره‌مند بوده‌اند و فردا نیز دشمنان یکبار دیگر در مقابل ایرانی‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی باید سرتعظیم فرود بیاورند .
مکلف به اعلام و تبلیغ خدمات انقلاب هستیم
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مکلف به اعلام و تبلیغ خدمات انقلاب طی چهار دهه گذشته هستیم، گفت: بیان دستاوردها به هیچ عنوان به معنای نبود مشکلات نیست، بلکه مردم مشکلاتی دارند و شرایط سختی در حال سپری است؛ البته مکرر گفته‌ام شرایط سخت فعلی به معنای بن‌بست نیست بلکه شرایطی است که باید از دل آنها باید راه عبور از تنگناها را ایجاد کرد .
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که باید اعتماد مردم را بازسازی و آنها را امیدوار کرد، گفت: ضعف‌هایی در مسئولین وجود دارد که به آنها اعتراف می‌کنیم؛ گاهی تصمیم‌های اشتباهی گرفته‌ایم که قطعا نیت بر این بوده که تصمیم‌هایی برای کمک به پیشرفت عمومی و مردم ایران گرفته شود .
جهانگیری همچنین فارس را استانی پر ظرفیت دانست و تصریح کرد که این استان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌تواند علاوه بر مشکلات خود، مسائل سایر استان‌ها را نیز مرتفع کند .
وی با بیان اینکه مهمترین ظرفیت فارس، نیروی انسانی متخصص و توانمند این خطه است، گفت: استان فارس و نیروهای متخصص و کارآمد این استان، قادر به ایجاد تحول در این استان و منطقه هستند .
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دغدغه‌های مطرح شده از سوی استاندار فارس و امام جمعه شیراز، گفت: در بحث مشکل کشاورزان و استمهال وام‌ها، دولت مصوبه‌ای دارد که امیدواریم اجرایی شده و مشکلات مرتفع شود .
جهانگیری تاکید کرد: اگر کشاورز خوب تولید کرده و محصول تولیدی را خوب بفروشد، به حتم رابطه بانکی مناسبی را هم دنبال می‌کند، اما این انتظار وجود دارد که اگر کشاورزان مشکل دارد انتظار کمک دولت را دارد .
فارس باید مسیر توسعه خود را به سرعت طی کند
وی همچنین با تصریح بر این موضوع که اطمینان داریم فارس باید مسیر توسعه خود را به سرعت طی کند، افزود: مسائلی در خصوص استان فارس در این مراسم توسط استاندار مطرح شد که برای بعضی از آنها از جمله بخش کشاورزی مصوباتی به تصویب رسیده که امید است هر چه سریعتر اجرایی شوند .
معاون اول رئیس جمهور به زیرساختهای فارس از جمله راه آهن شیراز-بوشهر هم اشاره و خاطرنشان کرد: هفته گذشته در شورای اقتصاد فاینانس این پروژه توسط کشور چین گرفته شد .
جهانگیری یادآور شد: مسئله تالاب‌ها و آب از دغدغه‌های بزرگ و جدی استان فارس است که در دستور کار شورای عالی آب کشور قرار گرفته است .
وی به افتتاح سه طرح شهری در کلانشهر شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: هر سه طرح کاری بزرگ بود، چرا که در زمانی با سرعت در عملیات اجرای مواجه شدند که کشور با بحران مالی روبه‌رو بود .
اختصاص دو میلیارد دلار برای خرید واگن‌ متروی کلانشهرها
معاون اول رئیس جمهور همچنین با تصریح اینکه تا قبل از انقلاب در هیچ شهری از ایران مترو وجود نداشت، اجرایی شدن مترو در کلانشهرها را کاری بزرگ توصیف و تاکید کرد که دولت سال گذشته باهدف تکمیل خطوط مترو کلانشهرها دو میلیارد دلار از محل فاینانس برای خرید واگن تصویب کرد که امید است بخشی از این اعتبار به مترو شیراز اختصاص یابد.
جهانگیری شهردار شیراز را جوانی پرانرژی و به دردبخور توصیف کرد که می‌توان برای انجام کارهای بزرگ روی او حسابی ویژه باز کرد و گفت: امروز سه طرح بزرگ در شیراز افتتاح شد که به حق در شرایط کنونی و محدودیت‌های بودجه، کاری بزرگ محسوب می‌شود.
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: فرق شهرداری‌ها با دستگاه دولتی این است که دستگاه دولتی تازمانیکه دولت به آنها پول می‌دهد کار می‌کنند اما شهرداری‌ها خودشان پول درمی‌آورند و هزینه می‌کنند و پول درآوردن خصوصا در این شرایط دشوار است.
جهانگیری با بیان اینکه خیلی‌ها معتقدند شیراز قبل از انقلاب در بسیاری جهات شهر اول کشور بوده و امروز هم نباید دوم باشد، گفت: باید برای شیراز آنقدر کار شهری انجام شود تا در راس شهرهای ایران قرار گیرد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79659/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران

معارفه امامان جمعه جدید شهر جویم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

آسان شدن اعطای وام مسکن پلی به سوی خانه دار شدن متقاضیان

قتل زن میانسال به دست دختر 11 ساله

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟