پیام فارس

آخرين مطالب

در جمع راهپیمایان 22 بهمن شیراز

جهانگیری: همدلی انقلابی را تکرار کنیم سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که انقلاب اسلامی مانند ایران، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است، به سال های نخست انقلاب اشاره کرد و گفت: به یاد بیاوریم روزهایی که در کنار هم بودیم و دوباره آن روزها را تکرار کنیم؛ امروز به همان همدلی و همزبانی نیاز داریم.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری دوشنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهر شیراز افزود: ملت ایران در شرایط دشوار جنگ تحمیلی و در سال های آغازین پیروزی انقلاب، معنای ملت بودن را به دنیا نشان داد و امروز نیز با اتکا به ملت ایران، قادر هستیم از همه دشواری های فراروی کشور عبور کنیم.
این عضو هیات دولت گفت: دشمن به دنبال چند دستگی ، ایجاد یاس و ناامیدی و بی اعتمادی است، ما نیاز به وحدت و انسجام و گفت و گو داریم.
وی با بیان این که درس های زیادی از انقلاب آموختیم، گفت: انقلاب اسلامی سرمایه مهم ما برای گذر از مشکلات است و امروز با تقویت روح همبستگی، مشارکت عمومی و امید به آینده قادر هستیم که بر مشکلاتی که دشمنان پیش روی ملت ایران گذاشته اند فائق آییم.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: انقلاب اسلامی مثل ایران، اسلام، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است و باید بگذاریم همه به انقلاب دلبسته باشند.
جهانگیری گفت: هیچ گروهی نمی تواند انقلاب را به نام خود مصادره کند و انقلاب متعلق و متکی به همه ایرانیان در سراسر کشور است.
وی در ادامه به فرایند شکل گیری نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی از معدود انقلاب هایی بود که به سرعت به نظام خودش رسید و امام خمینی در کمتر از 50 روز، با رای مردم نظام اسلامی را در کشور مستقر کرد و در کمتر از یکسال، قانون اساسی کشور تدوین شد.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: این موضوع پیامی دارد و آن این که انقلاب اسلامی، خواسته ها و آرمان ها خود را از طریق قانون پیگیری می کند و قانونگرایی و حرکت بر مدار قانون در این انقلاب اصل است.
** پیام حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن
جهانگیری درادامه با اشاره به حضور گسترده مردم شیراز در هوای بارانی در راهپیمایی 22 بهمن همگام با مردم دیگر شهرهای کشور گفت: مردم ایران در شرایط نامناسب آب و هوایی در راهپیمایی 22 بهمن حضور پیدا کردند تا از رهبری و نظام اسلامی حمایت کنند و به مقام های آمریکا پیام دهند که از صحنه رویارویی با این ملت بزرگ خارج شوند.
وی افزود: مردم ایران به درخواست رهبر عزیزشان در صحنه حضور پیدا کردند تا این پیام را منتقل کنند که پای دفاع از نظام اسلامی ایستاده ایم و آماده ایم تا آینده روشن برای کشور رقم بزنیم.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: حضور مردم در شرایطی که با مشکلات معیشتی و سختی هایی مانند بیکاری روبرو هستند نشان داد که شرایط سخت داریم ولی بن بست نداریم و با اتکا به نیروی لایزال الهی و تدبیر رهبری و مسئولان و حمایت مردم از این مشکلات عبور می کنیم.
جهانگیری با اشاره به برنامه ریزی های دولت تدبیر و امید برای گذر از مشکلات فراروی کشور گفت: در این راستا، برنامه داریم تا هم معیشت مردم و هم اقتصاد کشور را سامان دهیم و در این عرصه، دست نیاز به سوی نخبگان، صاحب نظران و دلسوزان نظام دراز می کنیم تا از این دوره دشوار عبور کنیم.
** آمریکایی ها دروغ می گویند
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به اعلام مقام های دولت آمریکا مبنی بر آغاز جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران گفت: افرادی که بزرگترین ترورهای تاریخ را در ایران انجام دادند و 17 هزار نفر از جمله رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس قوه قضاییه و نمایندگان مردم در مجلس را به شهادت رساندند، امروز در حال فعالیت به عنوان مشاور کاخ سفید هستند.
جهانگیری، اعلام برخی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر این که ایران تخلفی در موضوع هسته ای نداشته است را یادآور شد و گفت: رئیس جمهوری آمریکا با بی اعتنایی به این گزارش ها، به گزارش این سازمان تروریستی (گروهک تروریستی منافقین) استناد می کند که ایران تخلف کرده است.
وی خطاب به مسئولان کاخ سفید گفت: از یک گروه تروریستی حمایت می کنید و به ملت قهرمان ایران تهمت تروریست می زنید؟
معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: جنگ را شما به ملت ایران تحمیل کردید و امروز جنگ اقتصادی.
وی ادامه داد: آمریکایی ها دروغ می گویند که هدف آنها از تحریم های خصمانه، نظام و دولت ایران است، آنها درکتاب هنر تحریم نوشته اند ما باید از دستیابی ملت ایران به نیازهای اصلی خود ممانعت کنیم تا شورش شود.
جهانگیری با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال گفت: همراه با ملت ایران، این پیام را به آمریکایی ها می دهیم که دولت و ملت و مسئولان ایران ایستاده اند که تحریم های آمریکا را به شکست بنشانند.
وی ادامه داد: این هدف، شدنی است؛ اهل گزافه گویی نیستم، آنچه به لحاظ اجرایی ممکن است را اعلام می کنم.
معاون اول رئیس جمهوری از محقق نشدن برنامه های آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران به عنوان یکی از نمونه های شکست سیاست های این کشور یاد کرد.
وی در ادامه محدودیت های ناشی از واردات دارو به ایران در پی سیاست های خصمانه آمریکا را یادآور شد و گفت: امروز با افتخار 96 درصد داروی مورد نیاز کشور را در داخل تولید می کنیم و با اتکا به ظرفیت های موجود در ایران می توانیم از شرایط فرارو عبور کنیم.
** انقلابی تاریخی که در تاریخ متوقف نمانده است
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود از چهل سالگی به عنوان نماد کمال، پختگی، عقلانیت و تدبیریاد کرد و گفت: انقلاب در زمانی به وقوع پیوست که دنیا متحیر بود که آیا نام خدا و دین را در قرن بیستم می توان مطرح کرد و از این رو، انقلاب اسلامی با ویژگی های ممتاز خود، پدیده بزرگ دوران نام گرفت.
وی افزود: انقلاب اسلامی که با همت نخبگان و متفکران و دانش مندان و علما و با متن توده مردم بپا خاست و حماسه آفرید، انقلابی تاریخی است ولی در تاریخ (متوقف) نمانده است؛ انقلابی است نه محصور در دیروز ، بلکه برای امروز و فردا.
جهانگیری با بیان این که انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل های ایران است، گفت: امروز جوانان و دختران و پسران این سرزمین همان دلبستگی به نظام اسلامی دارند که همان مردان و زنانی که این انقلاب را به پیروزی رساندند.
وی ادامه داد: انقلاب راه تازه ای فراروی ملت و جهان گشود، نسلی نو و جامعه ای نو بنا نهاد و امام عزیز ما با همراه یاران فداکار خود، انقلابی بنا نهاد که بر آرای ملت شکل گرفت.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، معاون اول رئیس جمهوری با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: امام خمینی نه تنها رهبر تاریخ ساز انقلاب بود، بلکه معمار ایران نو بود که مبتنی بر آرای مردم شکل گرفت و امروز رهبر معظم انقلاب همان راه و آرمان و اهداف را با صدای رسا اعلام می کند.
** مهمترین دستاورد انقلاب
جهانگیری در ادامه با بیان این که ملت ایران در پیشبرد انقلاب اسلامی به دنبال آزادی، استقلال، پیشرفت و توسعه بود، گفت: مهمترین دستاورد انقلاب تحقق این اهداف بود که مردم کشور بیش از صد سال برای این آرمان ها تلاش کردند و انقلاب به این خواسته های ملت جامه عمل پوشاند.
وی گفت: آزادی در 40 سال گذشته روز به روز تکامل یافته است و مردم اراده خود را حاکم کرده اند و امروز اراده مردم بر کشور حاکم است.
وی با اشاره به استقلال خواهی ملت ایران در انقلاب اسلامی گفت: امروز استقلال ایران کامل است و در هیچ تصمیمی از هیچ کشوری دستور نمی گیرد و مستقلانه به اتخاذ موضع در قبال تحولات بین المللی می پردازد.
معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به تلاش های خصمانه مسئولان آمریکا علیه ملت ایران در چهار دهه گذشته گفت: آمریکا از این که ایران نیرومند و قدرتمند در منطقه حساس خاورمیانه به الگویی برای استقلال و آزادی تبدیل شده است رنج می برد.
جهانگیری گفت: امنیت و ثبات ایران اسلامی مثال زدنی است و نظیر آن در منطقه وجود ندارد که این وضعیت بیانگر اقتدار ایران و نظام اسلامی است.
وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که این کشور هزاران میلیارد دلار در خاورمیانه هزینه کرده است، امروز مردم ما به خوبی می توانند قضاوت کنند که ایران که هزینه مادی در این عرصه نداشته است، در عراق جلوتر است یا آمریکا؟
این عضو هیات دولت با اشاره به سفرهای شبانه و مخفیانه رئیس جمهوری آمریکا به کشورهای منطقه گفت: امروز مسئولان جمهوری اسلامی با افتخار به این کشورها می روند و از سوی دولت های عراق، سوریه و افغانستان و ... مورد استقبال قرار می گیردند و کمترین ناامنی را در زمان حضور در این کشورها احساس نمی کنند.
** تداوم تلاش برای تحقق عدالت
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، از عدالت به عنوان یکی از بزرگترین خواسته های ملت ایران و یکی از دستاوردهای نظام یاد کرد و گفت: هرچند تلاش زیادی در این مسیر داشته ایم اما راه نرفته زیادی نیز فراروی خود داریم و تا تحقق کامل عدالت و رفع محرومیت از روستاها از پا نخواهیم نشست.
جهانگیری در ادامه با اشاره به مطالبه رهبری در 20 سال گذشته در زمینه حرکت علمی در کشور گفت: دستاوردهای ایران اسلامی در عرصه علمی مثال زدنی است و دانشگاه ها و استادان ایرانی در جمع برترین های دنیا قرار دارند.
وی با اشاره به پیشرفت های شتابان رشته پزشکی در ایران گفت: در کشور و به عنوان نمونه در شیراز، عمل های جراحی انجام می شود که تنها در کشورهای پیشرفته جهان صورت می گیرد.
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای من افتخار است که در سالروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهمان مردم با فرهنگ و میهمان نواز شیراز هستم.
جهانگیری شیراز را پایتخت فرهنگی ایران و نقطه تلاقی تمدن ایرانی و اسلامی دانست و اظهار داشت: شیراز شهر عشق و عقل، ایمان و اخلاق، شعر و ادب، هنر و صنعت، گفتگو و مدارا و شهر شهادت و زندگی است.
معاون اول رئیس جمهوری گفت: فارس و شیراز در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی در سال های 42 تا 57 و نیز در پیروزی شکوهمند آن نقش شایسته ای داشته و پس از آن نیز در عرصه های مختلف خصوصاً‌ دفاع مقدس از پیشگامان حفظ و گسترش آرمان های انقلاب بوده است.
جهانگیری گفت: امروز به شیراز آمده ام تا در کنار مردم این دیار از تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی درس بیاموزم و با امام و شهیدان و ملت و رهبری انقلاب تجدید عهد کنم؛ آمده این تا در شهر شاه چراغ و سعدی و حافظ و ملاصدرا، از روح بلند بزرگان و شهیدان این شهر در انقلاب و دفاع مقدس مدد بخواهیم که به ما توفیق شناخت و پاسداشت این میراث دینی و ملی را عنایت فرماید.
معاون اول رئیس جمهوری را در این آیین که با حضور گسترده مردم شیراز و در هوایی بارانی برگزار شد، استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همراهی می کردند.
جهانگیری یکشنبه در آغاز سفر دو روزه خود به استان فارس به زیارت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) رفت و سه طرح شهری را در شیراز افتتاح کرد.
9873/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79708/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

(ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

شرایط ضامن وام بانوان بانک مهر ایران

قطع گاز در برخی نقاط آباده

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

ماجرای هولناک تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

8 اردیبهشت؛ روز پرگل؛ معطر و تماشایی میمند

روز میمند در اردیبهشت دیدنی است! رویدادی ملی که نیازمند توجه بیشتر به زیرساخت‌هاست

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس