پیام فارس

آخرين مطالب

معاون سپاه فجر فارس:

ایران در عرصه بین‌الملل کشوری مقتدر است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون اجرایی سپاه فجر استان فارس با تاکید براینکه ایران اسلامی در عرصه بین‌المللی منزوی نیست، تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر در جهان به شمار می‌رود.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، قاسم علیپور عصر چهارشنبه 24 بهمن‌ماه در جشن 40 سالگی انقلاب اسلامی جهاد دانشگاهی فارس با طرح این سئوال که چرا بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی اهمیت فراوانی دارد و ادامه داد: بسیاری از تئوریسن‌های دنیا معتقدند که انقلاب‌ها معمولاً چهل سالگی را نخواهند دید .
وی با بیان اینکه دشمنان تلاش بسیاری کردند تا این انقلاب به 40 سالگی نرسد، افزود: در طی 40 سال عمر انقلاب اسلامی، جنگ ترکیبی در 8 بخش مختلف با دشمنان داشتیم .
علیپور با تصریح اینکه دشمن همه توان و تلاش خود را در عرصه‌های مختلف بر علیه نظام جمهوری اسلامی به میدان آورده است، گفت: نخستین جنگی که دشمن بر علیه کشور ما انجام می‌دهد، جنگ دیپلماتیک است که در عرصه‌های بین‌الملل به شدت با این موضوع مواجه هستیم .
در عرصه بین‌الملل منزوی نیستیم
معاون اجرایی سپاه فجر فارس ادامه داد: دشمنان در تلاش هستند که به دنیا ثابت کنند، جمهوری اسلامی در انزوا به سر می‌برد اما در این عرصه خودشان اقرار کرده‌اند که شکست خورده‌اند زیرا ما نه تنها در صحنه بین‌المللی منزوی نیستیم بلکه در هر صحنه‌ای که تقابلی میان جمهوری اسلامی با سایر کشورها ایجاد شده است، ما پیروز بودیم .
وی، سفر رسمی همراه با تشریفات رسمی و اقامت چند روزه سرلشکر شمخانی به عنوان نماینده کشورمان به افغانستان همزمان با سفر مخفیانه ترامپ به عراق و بدون برگزاری هیچ‌گونه استقبال رسمی را نمونه‌ای از این قضیه دانست و گفت: در نبردهای بین‌المللی که اتفاق افتاده همه ظرفیت‌های ما در عرصه‌های مختلف پای کار نبوده است اما مشاهده می‌کنیم در منازعات بین‌الملل دشمن با خفت تمام پیشنهاد آتش بس و صلح و مذاکره را داده است .
تلاش دشمن برای تغییر نگرش‌ها
علیپور، جنگ دوم را جنگ شناختی و نرم برای تغییر نگرش‌ها عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری به این موضوع در قالب جریان نفوذ تأکید کردند؛ ما در حوزه‌های علوم طبیعی مشکلات کمتری داریم اما در حوزه علوم انسانی مشکلاتی داریم که باید به فکر برطرف کردن آن‌ها باشیم .
معاون اجرایی سپاه فجر فارس با بیان اینکه مخاطب تلاش‌های دشمن برای تغییر نگرش، مسئولان بالای نظام بوده است، گفت: گاهی اوقات در رفتار و گفتار برخی‌ها شاهد بودیم و در مجموع موضوعی که اتفاق افتاده جریانی بوده که ما را به سمت پیشبرد اهداف انقلاب پیش برده است .
وی یادآور شد: هم در جنگ دیپلماتیک و هم جنگ تغییر نگرش که آمریکا در آن‌ها بسیار تلاش کرد، ما مشاهده کردیم که وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کردند قرارداد نوشتن با آمریکا حتی ارزش اینکه جوهری برای آن صرف کنیم ندارد .
علیپور، جنگ سوم را جنگ اطلاعات با ایجاد شبکه همکار برشمرد و گفت: دشمنان ما در اطراف جمهوری اسلامی به خصوص در حوزه شبکه‌های اطلاعاتی سرویس‌هایی را به وسیله برخی از کوتوله‌هایی مثل سازمان منافقی راه‌اندازی کرده‌اند تا یک جریان اطلاعاتی قوی را بر علیه کشورمان انجام دهند که هم‌اکنون دیتاسنتر و زیرساخت‌هایی در برخی از کشورها نظیر امارات دارند اما میزان اطلاعات ما از این موارد در برخی از کشورها به حدی قوی است که راهبرد آنان را می‌دانیم .
مردم با وجود مشکلات همواره به پای انقلاب خود ایستاده‌اند
معاون اجرایی سپاه فجر فارس با بیان اینکه جنگ چهارم جنگ سیاسی برای ایجاد دوگانگی سیاسی است، گفت: اکنون مشاهده می‌کنیم که دشمن در این زمینه برخی موفقیت‌ها داشته است اما باز هم این پیروزی برای آن‌ها دوام نداشت. در دی‌ماه 96 مردم اعتراضات و مطالبات به حقی در موضوع‌های صنفی داشتند اما با فعالیت این دشمنان تبدیل به شعارهای هنجارشکن و ایجاد ناامنی برای کشور شد و در آن دشمن تلاش می‌کرد تا این قضایا را به نفع خودش رقم زند اما در راهپیمایی 22 بهمن این ملت با وجود شرایط سخت آب و هوایی حضور پیدا کردند و نشان دادند که درست است در برخی از موضوعات گلایه دارند، اما هر جایی که انقلاب نیاز به دفاع دارد در آن عرصه حضور دارند .
وی، جنگ پنجم را جنگ سایبری و اختلال در سیستم‌ها دانست و گفت:‌ برخی از اخبار به گوشمان می‌رسد اما برخی اخبار دیگر را تنها تکنسین‌ها می‌دانند که روزانه‌ با هک‌ها و تلاش‌های سازمان یافته‌ایم مواجه هستیم ولی امروز در این حوزه نه تنها ایمن شده‌ایم بلکه موفقیت‌های بسیاری هم کسب کرده‌ایم .
علیپور با بیان اینکه جنگ ششم، جنگ نامنظم برای بی‌ثبات‌سازی است، گفت: ماهانه شاهد بروز یک اتفاق تروریستی در کشور هستیم که این مسئله باعث افزایش نفرت مردم از دشمنان شده است و هرچقدر ما این موضوعات را با دقت پیش ببریم اما دشمنان دست بر نمی‌دارند ولی در هر صورت محکوم به شکست هستند .
اعتراف دشمنان به قدرت ایران
معاون اجرایی سپاه فجر فارس، عرصه دیگر را معتبرسازی جنگ با تهدید نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: هر جا که می‌خواهیم مطالبه‌ای انجام دهیم، دشمنان می‌گویند گزینه‌ها روی میز است و معمولاً ما را از تهدید نظامی می‌ترسانند اما ما آن ظرفیت‌های نظامی که ارائه کردیم باعث شده است که رسماً اعتراف کنند ایران قدرتمند است .
وی بر این نکته تأکید کرد که اگر دشمنان بدانند امروز می‌توانند به ما حمله کنند و شکست دهند، این موضوع را به فردا موکول نمی‌کنند و همین امروز انجام می‌دهند و ادامه داد: آمریکا زمانی به کشورهایی نظیر لیبی، عراق، سوریه و غیره حمله کرد که در اوج ضعف بودند و این کشورها هرچه داشتند تقدیم کردند و بعد که خیال آمریکا راحت شده، عملیات نظامی را بر علیه آنان انجام داده‌اند .
در جنگ اقتصادی نقطه ضعف از خودمان نشان دادیم
علیپور، هشتمین نوع جنگ را جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: دشمن جنگ اقتصادی را با برنامه‌ریزی آغاز کرد و ما هم رفتارهایمان به گونه‌ای بود که نقطه ضعف بیشتری از خود نشان دادیم و دشمن هم امید بیشتری به این عرصه بسته است .
وی با بیان اینکه بیشترین آسیبی که در جنگ اقتصادی دیدیم ضعف در مدیریت عملیات روانی بود که دشمن ایجاد کرده است، گفت: در برخی موضوعات ضعف از خودمان است و مخصوصاً دشمن هرچه داشته روی کرده است؛ تحریم‌های هوشمندی بر علیه ما اعمال کردند که خودشان رسماً اعلام کرده‌اند که این تحریم‌ها فلج کننده هستند و هیچ کشوری در آن‌ها نمی‌تواند دوام بیاورد .
معاون اجرایی سپاه فجر فارس با یادآوری شعارهای سال انتخاب شده توسط مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال را در حوزه اقتصادی انتخاب می‌کنند زیرا دشمن دقیقاً فهمیده که این نقطه آسیب و پاشنه آشیل ماست و رفتارهای ما در این جنگ گاهی به شکلی است که دشمن امیدوار می‌شود لذا توقع است که در این عرصه فراتر از گفتمان و مقاله و مطالب در عرصه عملی نسخه‌هایی مخصوصا ًمتناسب با بوم و استان و کشور ارائه دهیم تا از این مرحله عبور کنیم .
علیپور با بیان اینکه در حال عبور از یک پیچ تاریخی سخت انقلاب هستیم، گفت: اکنون تنها مقطعی از انقلاب است که همه دشمنان ما متحد شدند و بر علیه ما دارند کار می‌کنند و برای اینکه از این مرحله عبور کنیم باید واقعیات را مرور کنیم .
به داشته‌های خود افتخار کنیم
وی با یادآوری اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت تبیین دستاوردهای انقلاب گفت: باید به داشته‌های خود بیشتر افتخار کنیم و بر اثر منازعات سیاسی نباید این مسائل را نادیده بگیریم و اگر توانمندی و موفقیتی داریم باید حتماً با افتخار به آن اشاره کنیم .
معاون اجرایی سپاه فجر فارس تأکید کرد: در برخی از موارد در عرصه‌های بین‌الملل خاص هستیم و حرف اول را در دنیا می‌زنیم مانند استقلال نظامی و سیاسی که داریم و واقعاً در آن‌ها وابستگی وجود ندارد و دشمنان هم به این قضیه اعتراف می‌کنند .
اشاره به برخی از دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف
علیپور، برخی از آمارهای جهانی را که توسط مؤسسات معتبر اروپایی منتشر شده است را یادآور شد و گفت: در قدرت نظامی میان 7 کشور برتر دنیا قرار داریم و در موضوع قدرت جهانی شامل فاکتورهای مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره هفتمین قدرت جهانی هستیم .
وی با بیان اینکه امروز در عرصه‌های مختلف دستاوردها و پیشرفت‌های شگرفی داشتیم و در آن‌ها حرفی برای گفتن داریم مانند فناوری نانو، ساخت موشک‌ها و غیره‌، گفت: در سال 2018 در فناوری نانو رتبه چهارم دنیا را کسب کردیم .
معاون اجرایی سپاه فجر فارس با تصریح اینکه متأسفانه به داشته‌های خود افتخار نمی‌کنیم، افزود: بیش از 300 مؤسسه دانش‌بنیان در کشور ما در حوزه زیست فناورانه فعالیت می‌کنند که رتبه 13 دنیا در این عرصه را داریم و همه این داشته‌ها هم در شرایط صد درصدی تحریم به دست آوردیم .
علیپور با بیان اینکه این دستاوردها به راحتی به دست نمی‌آید با وجود همه کارشکنی‌ها، توطئه‌ها و خراب کاری‌های دشمنان به دست آمده است، بر لزوم به روز بودن دانشجویان از فناوری‌های نوین تأکید کرد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79936/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مسخره‌بازی

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

پدر شهیدان محمدیان آسمانی شد

تداوم گردوخاک و رگبار باران طی 5 روز آینده / افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در جنوب

پویش «با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد

شیراز میزبان نخستین کنفرانس ملی مهارت ایران

«با مهر انتخاب کنیم» دور دومی شد/جزییات برنامه‌ها برای 90 کاندیدا

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

عزم جدی شهرداری شیراز در تحقق بودجه سال 1403

ارتش آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید دشمنان است

روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

نجوم و بنای استون‌هنج

پایش صلاحیت حرفه‌ای در شرکت توزیع برق فارس

جنایت دختر 11ساله در مزون خانگی

میراث جهانی روستای میمند پاکسازی شد

کشف 15 فقره سرقت احشام در فارس

تاکید نماینده مردم اردکان بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حوزه بهداشت

حفاران غیرمجاز در شهرستان زرقان دستگیر شدند

صاعقه زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

درگذشت پدر شهیدان والامقام، محمدیان

سالار عقیلی: وظیفه ماست که جوانان را با ادبیات کهن آشتی دهیم+ویدیو

صعود آسان بهمن و آتین و حذف گروه مالی فیروزه و همراه اول؛ مرحله یک چهارم نهایی برندکاپ

صاعقه‌زدگی خانم 45 ساله در سپیدان

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

دستگاه های صدرنشین و قعر نشین تبدیل مجوزهای کاغذی را بشناسید

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

رقابت 350 دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب: تذکر رهبری در جهت ترمیم طرح است نه تعطیلی آن

اعلام اسامی محرومان هفته بیست و هشتم لیگ یک

خبرگزاری فارس شاکی شد؛ تذکر رهبری به طرح حجاب فقط برای ترمیم بود نه تعطیلی آن

عضو مرد رودانی مرگ مغزی شده زندگی بخشید

زنده‌گیری یک قلاده کفتار وحشی

خلیج‌ فارس در سواحل بوشهر مواج شد

فارس: محرومیت تعلیقی حسینی اجرا شود

واکنش فارس به طرح پلیس درباره حجاب

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی نیاز دارد + فیلم

نام شاعران کهن و معاصر بر کوچه‌های یک محله در بندرعباس

گفت‌وگوی مهر با دختری که رکورد جهانی یک آمریکایی را شکست