پیام فارس

آخرين مطالب

استاد دانشگاه: مسئولان برای تقویت همدلی پیشگام شوند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- عضو هیات امنا و استاد دانشگاه شیراز گفت: در شرایط کنونی کشور، به همدلی انقلابی نیاز ویژه ای داریم و این گفتمان باید در همه ارکان نظام و توسط مسئولان آغاز و در سطح جامعه تسری داده شود.
دکتر سید علی اکبر صفوی جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: معاون اول رئیس جمهوری در راهپیمایی 22 بهمن ماه در شیراز در میان سخنان ارزشمند خود خطاب به همه مردم و مسئولان جمله مهمی را بیان کرد که لازم است توسط همه صاحبنظران و دلسوزان مورد توجه و تحلیل بیشتر قرار گیرد و در مرحله عمل نیز مورد توجه باشد؛ آن جمله این بود که "بیایید همدلی انقلابی را تکرار کنیم".
وی اظهار داشت: همدلی انقلابی قابل تحقق است؛ به عنوان نمونه اگر به عملکرد و گفتارهای امام جمعه محترم و جدید شیراز و استاندار جدید و محترم فارس نگاه کنید به نظرم مسیر همدلی با مردم و به صورت فراگیر را به خوبی دارند جلو می برند و از این بابت، به سهم خودم از هر دو بزرگوار تشکر می کنم.
این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: انتظار است در کشور هم توسعه این روند را که با عقلانیت بیشتر و کاملتر در چهل سالگی انقلاب همخوانی دارد بیشتر شاهد باشیم.
صفوی گفت: در مقاطع زمانی مختلف بعد از انقلاب بسیاری بر لزوم توجه به وحدت در مسیر حرکت و توسعه کشور تأکید کردند؛ امروز به نظر من اهمیت این همدلی بسیار جدی تر است.
عضو هیات امنای دانشگاه شیراز گفت: نسلی که انقلاب کردند در آن زمان خود بسیاری از امور را به عهده داشتند و از نسل جوان تشکیل می‌شدند و از این رو، نزدیکی بیشتری با اهداف و مطالبات انقلاب داشتند؛ در آن زمان مشکلات، شرایط کشور و انتظارات از کشور بسیار کمتر از زمان حال بود.
وی ادامه داد: با توجه به آشنایی بسیار کمتر نسل جوان با اهداف و دلایل انقلاب و از طرفی وجود جامعه اطلاعاتی جهانی که شرایط و وضعیت جهان در کشورهای مختلف را به سادگی در دسترس همگان قرار می دهد و فضای رسانه ها که اطلاعات را بسیار راحت تر و شفاف تر در اختیار همگان قرار می‌دهد و در عین حال امکان و نشر اطلاعات غیر واقعی در زمان کوتاه و در جمعیت وسیع یا گسترده فراهم شده است، مساله وحدت بسیار مهم تر از گذشته است.
صفوی گفت: من در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا که در مهرماه گذشته در رابطه با شرایط جدید دولت آمریکا و اقداماتی که در ایران ما باید انجام بدهیم مطالبی را بیان کردم.
وی ادامه داد: در این مصاحبه، از بین راهکارهای پیشنهادی دو بحث را به طور شفاف تاکید کردم: اول اینکه وحدت ملی رو به هر طریق ممکن باید به شدت تقویت کنیم تا به نحوی کشور در برابر صدمات ناشی از رفتار های خارجی واکسینه شود و دوم مشاوران اقتصادی و تجاری مسئولان ارشد کشور بیش از مشاورین سیاسی و نظامی شوند.
این استاد دانشگاه گفت: به نظر می رسد هیچ کدام از این دو به طور جدی تحقق نیافت و آثار آن را هم به خوبی می بینیم که متاسفانه مشکلات بیشتر شد.
صفوی با اشاره به سخنان معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر لزوم تکرار همدلی انقلابی در شرایط کنونی کشور، گفت: ممکن است بنده و برخی دیگر هم از مسئولان ارشد کشور گله های زیادی در رابطه با عملکرد داشته باشیم و هیچ کدام از صحبت‌های من به معنی حمایت بدون اشکال یا بی چون و چرا از هیچ یک از مسئولان کشور نیست.
عضو هیات امنای دانشگاه شیراز گفت: طرف صحبت من، اول همه مسئولان و در وهله دوم، مردم عزیزمان هستند.
وی ادامه داد: در اوایل انقلاب وقتی مسئولان صحبتی را می‌کردند اعتماد بین مسئولان و مردم بسیار زیادتر بود به همین دلیل مردم بسیاری از مسئولان را کنار خود در جبهه ها می دیدند و به آنها هم اعتماد بیشتری داشتند.
صفوی اظهار داشت: نشان این قضیه را می توانید در مسائل مرتبط با ارتحال امام خمینی (ره) مشاهده کنید، حضرت امام وقتی به کشور بازگشتند شاید حدود یک میلیون نفر به استقبال ایشان رفتند و بعد کشور در شرایط سخت جنگ قرار گرفت اما علی رغم همه مشکلات زمانی که امام به رحمت الهی پیوستند در مراسم تشییع ایشان حدود یک پنجم جمعیت کشور حاضر بود.
وی ادامه داد: در سال 1368، جمعیت کشور حدود 50 میلیون و حدود 10 میلیون نفر در مراسم تشییع ایشان حاضر بودند.
این استاد دانشگاه گفت: این نشان می دهد که با وجود همه مشکلات پیوند مردم با امام قوی تر هم شده بود؛ در شرایط حاضر کشور ما نیازمند بازگشت اعتماد کاملتر مردم به همه مسئولین و ارکان نظام هستیم.
این استاد دانشگاه گفت: شک نداریم که در گذشته هم اشتباهات زیادی در همان زمان حضرت امام هم ممکن است در بین مسئولان رخ داده باشد اما اعتماد عمومی بسیار بالاتر از زمان حاضر بود به همین دلیل نیازمند اول همدلی با مردم توسط مسئولین و اعتماد مردم هستیم.
صفوی گفت: تحقق اعتماد عمومی با مصلحت اندیشی های غیر قابل قبول و رفتار های با نگاه های سیاسی گروهی یا دسته ای در برخی بخش ها همخوانی ندارد.
وی اظهار داشت: نوع برخورد برخی بخش ها با گروه‌های مختلف مردم و یا متخلفان هم متفاوت است و عدم استفاده از بسیاری از نخبگان در امور مملکتی به دلیل نگاه خاص و محدود عده ای به نوعی ظلم علنی به کشور است.
این استاد دانشگاه گفت: در گام نخست، همه مسئولان کشور باید همدلی انقلابی را تکرار کنند و ارتباط خود را با مردم شفاف تر و همدلانه تر کنند، آنگاه مردم هم با ظرفیت هایی که نشان دادند به طور بیشتر هنرنمایی خواهند کرد.
وی گفت: در این صورت، مردم با میزانی که نیاز امروز جامعه ماست در در همه صحنه‌ها و در همه ابعاد حضور خواهند داشت و مشکلات را همراه با مسئولان کاهش خواهند داد.
صفوی ادامه داد: تحقق این امر، نیازمند یک بازنگری اصولی در نگاه‌ها است، این خود یک حرکت انقلابی در بین مسئولان را می‌طلبد.
وی بیان کرد: متاسفانه روند انتصابات و برخی اتفاقات دیگر در کشور چنین مسیری را نشان نمی دهد اما به نظر من هنوز فرصت داریم که با توجه به این همه فداکاری مردم و با توجه به ایام سال نو که در پیش رو داریم این حرکت انقلابی در همه ارکان نظام مجدد ظهور کند و انقلابی بودن را با یک نگاه دسته ای و یک نگاه محدود برای مردم نخواهیم.
استاد دانشگاه شیراز گفت: برای ما پسندیده نیست که وزرای ارزشمند کشور همچون دکتر ظریف و مهندس زنگنه در تعاملات بین المللی در تنگناهای زیادی قرار گیرند؛ قطعاً نوع نگاه ما و سیاست های ما در رابطه با همسایگان و جهان باید بسیار هوشمندانه تر و با کیاست بیشتر به پیش برود.
معاون اول رئیس جمهوری 22 بهمن ماه در جمع راهپیمایان شیراز با بیان این که انقلاب اسلامی مانند ایران، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است، به سال های نخست انقلاب اشاره کرد و گفت: به یاد بیاوریم روزهایی که در کنار هم بودیم و دوباره آن روزها را تکرار کنیم؛ امروز به همان همدلی و همزبانی نیاز داریم.
دکتر اسحاق جهانگیری افزود: ملت ایران در شرایط دشوار جنگ تحمیلی و در سال های آغازین پیروزی انقلاب، معنای ملت بودن را به دنیا نشان داد و امروز نیز با اتکا به ملت ایران، قادر هستیم از همه دشواری های فراروی کشور عبور کنیم.
این عضو هیات دولت گفت: دشمن به دنبال چند دستگی ، ایجاد یاس و ناامیدی و بی اعتمادی است، ما نیاز به وحدت و انسجام و گفت و گو داریم.
وی با بیان این که درس های زیادی از انقلاب آموختیم، گفت: انقلاب اسلامی سرمایه مهم ما برای گذر از مشکلات است و امروز با تقویت روح همبستگی، مشارکت عمومی و امید به آینده قادر هستیم که بر مشکلاتی که دشمنان پیش روی ملت ایران گذاشته اند فائق آییم.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: انقلاب اسلامی مثل ایران، اسلام، امام و رهبری متعلق به همه ایرانیان است و باید بگذاریم همه به انقلاب دلبسته باشند.
جهانگیری گفت: هیچ گروهی نمی تواند انقلاب را به نام خود مصادره کند و انقلاب متعلق و متکی به همه ایرانیان در سراسر کشور است.
7375/ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/79988/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

تقویت حمایت از تولیدکنندگان با توسعه ارتباطات مجموعه‌های علمی

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

‌ بهره‌برداری از 36 پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس

‌ تعیین تکلیف 728 هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس

مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکش

توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس

اجرای ٢٠ پروژه عمرانی-زیرساختی منطقه ویژه لامرد در سال ١4٠٢

شکسته شدن 2 سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها؛ کوهنوردی ممنوع!

رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان

اعلام زمان و مکان بررسی مدارک آزمون استخدامی آموزگاری در فارس

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

شهرستان مهر میزبان شاعران

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار