پیام فارس

آخرين مطالب

فرماندار شیراز خواستار شد:

اقدامات یکپارچه و هماهنگ در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شیراز اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - فرماندار شیراز خواستار انجام اقداماتی یکپارچه و هماهنگ در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این شهرستان شد و بر عدم موازی کاری دستگاه‌های عضو این ستاد تاکید کرد .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدرضا امیری یکشنبه ٢٨ بهمن در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شیراز با تاکید بر اینکه تابلو ستاد هماهنگی خدمات سفر در سطح شهر تنها در قالب یک تابلو به معرض دید مسافران و گردشگران قرار داده شود، تاکید کرد که تعلل و کم توجهی در برنامه‌ریزی‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی پذیرفته شده نیست .
وی با بیان اینکه برنامه ریزی‌های خوبی در این ستاد برای ایام نوروز ٩٨ شکل گرفته است، افزود: فارس و کلانشهر در کشور به دلیل وجود مناظر طبیعی و مفاخر ادبی و تاریخی، هر ساله یکی از مقاصد اصلی گردشگری داخلی و خارجی محسوب می‌شود .
فرماندار شیراز ادامه داد: با توجه به نوسانات ارزی، استقبال و ورود گردشگران خارجی به این کلانشهر کمتر شده است اما در عین حال با توجه به نزول رحمت الهی در سراسر فارس، پیش‌بینی می‌شود بیش از گذشته شاهد حضور مسافران و گردشگران داخلی باشیم به همین دلیل ضرورت دارد که برنامه‌ریزی ویژه‌ای در حوزه ستاد تسهیلات سفر انجام شود .
امیری خاطرنشان کرد: ستاد سفرهای شهرستان شیراز طی سال‌های گذشته رتبه برتر را کسب کرده که در این راستا انتظار می‌رود خدمات مطلوب‌تری نسبت به سال‌های پیش ارائه کند .
وی همچنین خواستار رفع نقاط ضعف ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با استفاده از تجارب گذشته شد .
فرماندار شیراز با اشاره به اینکه این کلانشهر چشم کشور در گردشگری است، تصریح کرد: زیبنده شیراز نیست که کارتن خواب داشته باشد. نیاز به وجود کمیته راه‌اندازی تشکل‌های غیر دولتی داریم تا با هم‌افزایی بتوان این موضوع را ساماندهی کرد .
امیری عنوان کرد: وجود کارتن خواب‌ها نه به لحاظ انسانی و نه سیما و منظر شهری زیبنده کلانشهر شیراز نیست .
وی همچنین به حجم ترافیک ورودی شیراز در دروازه قرآن اشاره و بیان کرد: باید در زمان پیک مسافر بخشی از ترافیک این ناحیه به خیابان‌های اطزاف منتهی شود .
فرماندار شیراز یادآور شد: اگر نانوایی برای کشیک در ایام نوروز اعلام آمادگی کند اما در زمان نیاز واحد خود را تعطیل کند با برخورد جدی مواجه خواهد شد .
عزت‌الله جهانخواه، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری شیراز نیز در ادامه این جبسه بیان کرد: براساس تجربه سال‌های گذشته در ورودی دروازه قرآن با یک ترافیک سنگین مواجه می‌شویم .
وی گفت: باتوجه به اینکه دروازه قرآن شیراز به یک منطقه گردشگری و تفرجگاهی تبدیل شده لذا نیاز است که ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در این باره چاره‌اندیشی کند.
جهانخواه همچنین اظهار کرد: اقدمات خوبی سال‌های گذشته شده در بحث کارتن‌خواب‌ها انجام شده اما در ایام نوروز مشاهده می‌شود تعدادی معتاد متجاهر و کارتن خواب از استان‌ها و شهرستان‌های مجاور وارد شیراز می‌شوند که باید در این خصوص نیز اقدماتی در دستور کار قرار گیرد .
رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز در ادامه این جلسه با تصریح کرد: اگر به تکمیل ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی در ایامی مانند نوروز توجه نشود، سرمایه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها پایمال خواهد شد .
حسن سیادتان با اعلام آمادگی هتل‌ها و مراکز اقامتی برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی به استان فارس و شهر شیراز، افزود: متاسفانه چند سالی است که در فارس شاهد ارائه خدمات رایگان اقامتی به بعضی افراد هستیم در حالی‌که در استان‌هایی مانند تبریز و اصفهان اینگونه نیست و هیچ مکان اقامتی رایگان در اختیار افراد قرار داده نمی‌شود .
وی تاکید کرد که ارائه خدمات رایگان مراکز اقامتی در شیراز باید ریشه‌کن شود .
مزارعی، مسئول اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش شیراز نیز با بیان اینکه مانور رزمایش نوروز ٩٨ از ٢٥ تا ٢٧ اسفند برگزار می‌شود، از آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله نیروی انتظامی، اورژانس و ...خبر داد .
وی ادامه داد: در بحث فضای تلاش کرده‌ایم که امسال تمام بیلبوردها و راهنمای اسکان فرهنگیان یکدست انجام شود .
مزارعی ادامه داد: برای اسکان مسافران نورزوی تنها مدارس، کمپ‌ها، هتل‌ها، مهمانسراها و سالن‌های ورزشی مربوط به شهرداری شیراز مجاز به اسکان مسافر هستند و برای دیگر مراکز مجوز اجازه اسکان صادر نشده است .
وی با تاکید بر اینکه اولویت اسکان با مهمانسراها و هتل‌هاست، افزود: ٥٢٠ واحد آموزشی با ظرفیت بیست هزار کلاس در نوروز ٩٨ پذیرای حضور مسافران خواهد بود .
اژدری، دبیر ستاد سفرهای نوروزی شهرداری شیراز نیز با اشاره به آماده سازی سه هزار تخته چادر با شش سالن ورزشی برای نوروز 98، گفت: چهار کمپ ثابت در چهار ورودی شهر شیراز و استقرار 100 کانکس نیز برای اسکان مسافران پیش‌بینی شده است .
فرهادی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مهمانپذیرهای فارس نیز بیان کرد: مهمان‌پذیرهای استان ظرفیت 9 هزار تخت در فصل پیک سفر با اسکان 14 هزار نفر را دارند .
وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر حتی یک مورد سرمایه‌گذاری در بخش مهمانپذیر به دلیل عدم استقبال مسافر نداشته‌ایم، زیرا برای سرمایه‌گذار سود ده نیست .
وی با بیان اینکه چند سالی است که در فارس و شیراز وجود خانه مسافر باعث بروز مشکلاتی شده است، عنوان کرد: نه تنها مساعدتی در این حوزه نشده بلکه سال‌هاست به دنبال تسهیلات تک رقمی هستیم که تاکنون محقق نشده است .
محمدجواد مرادیان، رئیس اورژانس فارس و دبیر ستاد تسهیلات سفرهای وروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: از دو ماه قبل جلسات ستاد سفر و آمادگی مراکز درمانی برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران در ایام نوروز در دستور کار قرار گرفته است .
وی گفت: از ابتدای اسفندماه تا 16 فروردین تمام مراکز درمانی فارس آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی است .
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: هرساله لیست مراکز اسکان و ورزشگاه‌های مجاز به دانشگاه علوم پزشکی ارسال و علاوه بر تمهیدات ایمنی این مراکز، تجهیزات درمانی هم در مجاورت آنها مستقر می‌کنیم .
مرادیان به مباجث ایمنی و بازدید از مکان‌هایی که برای اسکان مسافران نوروزی 98 پیش‌بینی شده هم اشاره و یادآور شد: مسئولان بازرسی از کمپ‌ها و مراکز اسکان تلاش می‌کنند تا از خطر گازگرفتگی مسافران با گاز مونواکسید کرین جلوگیری کنند .
وی همچنین به وجود بعضی غرفه‌های بخش خصوصی که کام مسافران را تلخ می‌کند و موجب مسمویت آنها در ایام نوروز می‌شود هم اشاره و عنوان کرد: گاهی اوقات دیده شده که بخش خصوصی با ایجاد غرفه‌هایی در ورودی اماکن تاریخی اقدام به فروش اغذیه‌هایی می‌کنند که از نظر واحد بهداشت و درمان غیرقانونی است که امسال در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با آنها برخورد خواهد شد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/80132/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

ماجرای جت شخصی؛ 21 سال دیر فهمیدیم!

زمان طلایی برای درمان لکنت زبان

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم

افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی

انتقال بیمار 68 ساله با بالگرد به شیراز

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد

سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور

جمع کردن کتب ضلال، گاهی اثر عکس دارد!

قتل خانم 82 ساله در آباده و سرقت طلاجات او

موفقیت مخترعان شیرازی در اختراع کیسه مدرج جمع‌آوری خون از ناحیه جراحی

محاکمه دوباره کارگردان متهم به تجاوز

اتفاق خبرسازی که برای هنجارشکن‌ های اینستاگرام افتاد

اطلاعیه مهم تامین اجتماعی درباره سن بازنشستگی

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

کی بود کی بود من نبودم؟!

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

دانستنی‌هایی درباره سندروم روده تحریک‌پذیر

ناروانی طبیعی گفتار و راهکارهای درمان آن

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

شرط ادامه کار املاک "دیوار" از زبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن

24 آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

سرمقاله فرهیختگان/ ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سرمقاله شرق/ تحریم‌های جدید علیه ایران

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

خاموشی یکساله چراغ های کمربندی جنوب شیراز

هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

هواشناسی 1403/02/04؛ هشدار طغیان رودخانه‌ها در 21 استان

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت + جدول فیلم و قیمت بلیت

بارش‌ شدید باران در تهران و 10 استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ سه شنبه چهارم اردیبهشت

آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد