پیام فارس

آخرين مطالب

ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی میمند باید معرفی شوند فرهنگي

ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی میمند باید معرفی شوند
  بزرگنمايي:

پیام فارس - ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، گفت: شهر میمند دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری، فرهنگی، هنری و صنایع دستی است که باید برای مردم ایران معرفی و شناسانده شوند.
محمد فرخ‌زاده امروز، 25 اسفندماه در دیدار بخشدار و شهردار میمند با اشاره به پروژه‌های شهرداری این شهر گفت: خبرهای بسیار خوبی پیش از 8 اردیبشه سال گذشته به گوش می‌رسید و خدا را شکر این روز در تقویم ملی ثبت شد که حاصل سال‌ها تلاش مردم میمند در کاشت و داشت و برداشت گل محمدی و بسیاری از محصولات ایران زمین بود.
وی بیان کرد: در اقدامی که به صورت ویژه در میمند آغاز شد؛ صد هکتار زمین با همکاری منابع طبیعی استان در ورودی شهر در اختیار شورای اسلامی شهر و شهرداری این شهر قرار گرفت که اقدامات اجرایی برای درختکاری آن آغاز شده و با طرحی زیبا و مستحدثاتی برای ارائه خدمات در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا هم اهالی میمند و هم میهمانانی که از اقصی نقاط کشور به این شهر سفر می کنند، از آن استفاده کنند.
معاون استاندار فارس افزود: همزمان چند پروژه مهم دیگر نیز از جمله طراحی بازارچه سنتی در کنار امامزاده و مسجد جامع در مرکز شهر میمند پیش‌بینی شده است که طرح اولیه توسط شهرداری این شهر آماده شده و در حال ویرایش است.
فرخ‌زاده ادامه داد: یک مجموعه مهم کارگاهی، صنعتی و عرضه نیز در بحث فراوری گل محمدی و اسانس‌های آن برای تولید عطر و ادکلن و خوشبوکننده‌ها پیش‌بینی شده که این بازارچه نیز در حال طراحی در زمینی به مساحت 1/4 هکتار است.
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس، اظهار کرد: یکی از کارهای دیگر، توجه به هنرهای سنتی و صنایع‌دستی این شهر است که شیشه‌گری یکی از آن هنرهای ارزشمند است و اقدامات خوبی توسط نیروهای بخش خصوصی در حال انجام است.
فرخ‌زاده با اشاره به ثبت هشتم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی میمند در تقویم ملی افزود: گردشگری رویدادها در سال‌های گذشته چندان مورد توجه نبوده و نیازمند حرفه‌ای سازی و ساماندهی است.
وی گفت: پیش‌بینی برنامه‌های موثر برای روز میمند در 8 اردیبشهت سال آینده یکی از کارهایی است که با همکاری بخش‌های مختلف فی‌ما بین شورای اسلامی و شهرداری میمند با اداره میراث فرهنگی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره ورزش و جوانان، مجموعه بسیج و سایر حوزه‌ها از جمله مجموعه رسانه‌ای در راستای معرفی زحمات و دستاوردهای مردم این دیار به کشور در حال انجام است که امیدواریم تمام این اقداماتی که در حال شکل‌گیری است این شهرستان را از بن بست فعلی خارج کند.
معاون استاندار فارس تاکید کرد: یکی از کارهای مهم دیگر هم که نیاز است به آن اشاره شود؛ تابلوهای راهنما و معرفی شهر میمند با ساخت المان‌های زیبا در ورودی این شهر از محور فیروزآباد-شیراز است که این موضوع هم از کارهای خوب در دست اقدام است.
وی اضافه کرد: آنچه که در راستای زیرساخت‌های گردشگری در شهر انجام شده کافی نیست و باید هر چه سریعتر برای جبران عقب ماندگی در این حوزه وارد عمل شد و با تعریف پروژه های جدید یا تسریع در پروژه های گذشته زیر ساخت گردشگری در میمند فراهم شود.
فرخ‌زاده بیان کرد: این شهر یک شهر چهارفصل است و مطمئنا با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.
وی تاکید کرد: میمند از هنرمندان، شاعران و بزرگانی در عرصه فرهنگ و هنر بهره می برد که جا دارد از آنان در برنامه های روز میمند و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری بهره برد.
معاون استاندار فارس ابراز امیدواری کرد: در فرصت باقی مانده 18 ماهه از عمر شورای اسلامی شهر و شهرداری میمند تلاش مضاعفی برای این ساماندهی‌هایی که در حال طراحی است صورت بگیرد و آغاز عملیات طرح‌های اجرایی انجام شود.
روز میمند 1403 به شکلی متفاوت از سال های گذشته برگزار می‌کنیم
شهردار میمند نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در به نتیجه رساندن پرونده ثبت ملی روز میمند در تقویم ملی کشور گفت: تلاش داریم امسال این رویداد را به شکلی متفاوت از سال‌های گذشته هر چه بهتر برگزار کنیم.
فرهاد محمدرضازاده افزود: این جشنواره‌ها می‌تواند در سطح ملی و استانی برگزار شود، لذا باید زمینه را برای توسعه این رویدادها بیش از پیش مهیا کرد که مستلزم هم‌افزایی همه دستگاه‌ها است.
رضازاده با بیان اینکه همه ساله به مناسبت روز میمند، برنامه‌های ویژه‌ای به مدت یک هفته برگزار می‌شود، گفت: در 6 اردیبهشت شاهد افتتاحیه برنامه‌های روز میمند شامل ایستگاه استقبال، نمایشگاه و ویزیت رایگان پزشکان در مناطق محروم خواهیم بود.
برگزاری شب شعر با حضور شاعران برتر استانی، همایش روز میمند باحضور مسئولین، کشوری، استانی، مردم و خبرنگاران، آئین غبارروبی امامزاده‌ها باگلاب ناب محمدی و گلباران قبور شهدا با گل‎های محمدی و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری آیین گل غلطان ویژه نوزادان، پاک‌سازی محیط زیست همراه با دوستداران طبیعت و طبیعت‌گردی در دامنه کوه پادنا را از دیگر برنامه‌های جشنواره بود که رضازاده به آن‌ها اشاره کرد.
شهردار میمند همچنین از برگزاری نخستین نمایشگاه عکس گل و گلاب میمند با همکاری عکاسان استان فارس خبر داد و گفت: این نمایشگاه در شهر میمند برگزار می‌شود و تلاش داریم پیش از آن در سطح شهر شیراز و برخی از شهرهای استان نیز آثار این نمایشگاه را در معرض دید عموم قرار دهیم.
رضازاده افزود: در کنار این نمایشگاه، مسابقه عکاسی و نماهنگ یک دقیقه‌ای نیز در دو سطح حرفه‌ای و مبتدی برگزار خواهد شد و به برگزیدگان هدایای شایسته‌ای اهدا خواهد شد.
وی در پایان با دعوت از سرمایه‌گذاران گفت: از همه سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و طرح‌های شهر میمند هستند، دعوت به همکاری می‌کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/801679/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرونده‌ای که باز است

همنشینی اصولگرایانه با طعم ریاست

فرقه ایتا؛ بررسی مواضع سیاسی تندروها در یک شبکه اجتماعی داخلی

تصویری تأمل برانگیز از انبوه پول ملی در دستان گردشگر روس

9 میلیون خانه خالی در ژاپن!

شرایط دومین حراج سکه در سال 1403 اعلام شد

اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت

گسترش فرهنگ ایران زمین در پیوستگی ملی

مشارکت 9 هزار دانش آموز دارابی در «چهارشنبه‌های امام رضایی»

مشارکت 9 هزار دانش‌آموز دارابی در «چهارشنبه‌های امام رضایی(ع)»

تیم ستارگان خورلارستان به لیگ دسته یک هندبال بانوان کشور صعود کرد

تأثیر تغییرات هورمونی بر ساییدگی زانو

ایران و روسیه در جستجوی روش‌های جدید برای تسویه حساب‌های تجاری

13 پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد

ساماندهی 5200 گروه جهادی در فارس

جزئیات جدید از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی شیراز/ هیچ‌کس به کما نرفته/ مسمومیت با «متانول» نبوده است

ادامه بارش های بهاری امروز و فردا در برخی مناطق فارس

برخوردِ با ترک فعل روسای شهرستان‌ها درخصوص خدمات دهیِ سلامت به والدین شهدا

نهادینه‌سازی ایثار اجتماعی راه حل رفع موانع مختلف است

والدین شهدا تجلی صبر و استقامت و الگوی ایثار و از خودگذشتگی هستند

علائم فشار خون بالا را بشناسید

فقر در 7 نما

ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در 2 سامانه‌ لغو شد؟

بهادری جهرمی: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم

جسدی بعد از 25 روز در نی‌ریز کشف شد

2 کشته و 2 مجروح در برخورد زانتیا با پژو در فارس

تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز

مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد

سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود

دانشگاه شیراز آماده جذب دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکا و اروپا

دومین دور مناظرات شنبه 15 اردیبهشت روی آنتن شبکه خاوران

رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز

غضروف خاصیت بازسازی دارد؟

تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟

تجلیل از مقام معلمان در بوانات

ستارگان خور لارستان، قهرمان لیگ دسته دو کشور و نماینده فارس در لیگ دسته اول شد

دومین مانور انتخابات الکترونیک در شیراز برگزار شد

اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است

فراشبند همچنان صدر نشین ثبت بارش های بهاری

«مهر» در «فرانچایز ایران»

مدیرکل جدید پست استان فارس معارفه شد

(ویدئو) استفاده از کایت برای پیدا کردن یسنا دختربچه اهل کلاله

هشدار زرد هواشناسی به این مناطق و استان‌ها

معرفی 107 برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز

اعلام محدودیت‌های ترافیکی پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در شیراز

جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین

چرا برخی زنان باردار مُهر می‌خورند؟

تمام محورهای مواصلاتی فارس باز است

تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند 20درصد از بودجه فرهنگی خود را به حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند

آیا تمام فست فود ها غذای غلیظ هستن؟