پیام فارس

آخرين مطالب

نمازگزارانی که نیامدند مقالات

نمازگزارانی که نیامدند
  بزرگنمايي:

پیام فارس - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
مطهره شفیعی| صفوف نماز جمعه تهران برخلاف گذشته پر تعداد نبود؛ خلوت بودن صفوف نماز جمعه در روزگذشته عجیب نبود، برخی از نمازگزاران ترجیح دادند تا مشخص نشدن پرونده زمین‌های حوزه علمیه ازگل به صدیقی اقتدا نکنند.
چندی پیش عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب این حضور را چنین پیش‌بینی کرده بود: «به‌نظرم پس از افشای اسناد اخیر، حضور دوباره وی در نماز جمعه، امر غریبی خواهد بود و احتمالا موجب ترک برخی از نمازگزاران خواهد شد.» این فعال سیاسی دیروز هم نوشت: «ادامه امامت جمعه آقای صدیقی معنای روشنی دارد. اینکه آنچه افشا شده هیچ چیز جدیدی نیست همه موارد را می‌دانستند.» احمد زیدآبادی‌، فعال سیاسی هم در مورد حضور کاظم صدیقی در نماز جمعه تهران به‌عنوان خطیب نوشت: «به فرض بی‌گناهی آقای صدیقی، او حداقل در مظان اتهام و مورد حساسیت جامعه است. با یک محاسبه دم‌دستی به نفع خود او هم نیست که در مقابل انظار عمومی به‌عنوان خطیب جامعه حاضر شود. اگر غرض از دعوت او برای اقامه نماز جمعه، تبرئه او از اتهام‌های مطرح‌شده باشد، بی‌اثر است. بنابراین، چنین تصمیمی چنان دغدغه‌هایی در اذهان مردم ایجاد می‌کند که پس از آن، نه می‌توان فرد بی‌گناهی را از اتهام غیرمستند تبرئه کرد و نه می‌توان گناهکاری را بر اساس مستندات محکمه‌پسند محکوم دانست.»
صدیقی در نماز جمعه قبلی چه گفته بود؟
اعلام برگزاری نماز جمعه دیروز تهران به امامت حجت‌الاسلام شیخ کاظم صدیقی با واکنش‌های مختلف روبه‌رو شده است. به‌جز یک مورد (سردبیر روزنامه ارگان شهرداری تهران در دوره مدیریت اصولگرایان) که با حمد الهی استقبال کرده در بیشتر موارد با انتقاد یا ابراز تعجب یا تفسیر سیاسی همراه بوده است. عصرایران نوشت: «چون هر 28 روز یکبار ایشان در نماز جمعه تهران ظاهر می‌شود مروری بر آنچه 4 هفته قبل (25 اسفند 1402) گفته است خالی از لطف نیست: خدا در دل‌های شکسته است. خدا در دلی خانه می‌کند که بشکند. (با توجه به ماه رمضان): سیر غذا نخورید. پیامبر همیشه سیر غذا نمی‌خورد. دولت آقای رئیسی توانسته نرخ بیکاری را به 7.6 برساند در حالی‌که دولت‌های قبل از او نتوانستند (توصیه به حجاب): بدن ما لباس ماست. پس لباس ما هم لباسِ لباس ماست. لباس، نشانه اجتماعی بودن ماست. ترک برخی از کار‌ها عبادت است همان‌طور که انسان چوب انجام دادن برخی از کار‌های خود را می‌خورد. در دولت آقای رئیسی سرمایه‌گذاری خارجی به 91 میلیارد دلار رسید. (توضیح: بانک مرکزی کل صادرات ایران در سال گذشته را 69 میلیارد دلار اعلام کرده و آقای صدیقی برای رقم سرمایه‌گذاری خارجی منبعی ذکر نکرد.) در انتخابات 11 اسفند 1402 پابرهنه‌ها آمدند، اما مرفهین بی‌درد نیامدند. مشارکت 41 درصدی جهاد مقبول بود. گرانی‌ها دو علت دارد: یکی تحریم‌ها و دیگری سابقه سوءمدیریت (یعنی سوءمدیریت در قبل و نه در دولت فعلی) یکی از دلایل نرخ بالای تورم رشد نقدینگی است و دولت آقای رئیسی رشد نقدینگی را از 42 درصد به 34 درصد رسانده است. رشد تولید در برخی استان‌ها چنان بوده که افرادی را برای کار پیدا نکردند و از استان‌های دیگر 15 هزار نفر را جذب و مشغول کردند.

صدیقی چه گفت؟
خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به مستمعین نماز جمعه گفت: در این چند روز اخیر شبکه‌های مجازی قتلگاه جوانان و مسلخ آبروها شده و این طلبه و سرباز ناچیز آنان را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت موجب شدند که دل مردم شکست. مردم ما را می‌دیدند گریه می‌کردند. از اینکه ما باعث شدیم به شما حمله شد، از شما مردم ایران و رهبر انقلاب عذرخواهی می‌کنم. خیلی بدهکار شما مستمعین این دو دهه خطبه‌های این ناچیز هستم. حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی ادامه داد: فضای تند برخاسته از بیرون و دشمنان من را نمی‌زنند بلکه مردم را می‌زنند، ولی این هجمه در بصیرت شما تاثیری نگذاشت و به همین دلیل بدهکار شما بوده و از شما تشکر می‌کنم. این‌ها که برای آبروی یک طلبه ناچیز به میدان آمدند، خدایا آبروی دنیا و آخرت آنها را محفوظ بگردان. خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مسأله اول عالم اسلام، غزه است. صبر، ایثار و مجاهدت در مردم در غزه اوج خود است. مردم غزه بیش‌از 33 هزار شهید تقدیم کردند و بیشتر شهدا کودکان بی‌دفاع بودند. این کودکان گرفتار گرسنگی و بی‌دارویی و بیماری هستند. آنها سنگر را ترک نمی‌کنند و حماس با قدرت با این رژیم جعلی مبارزه می‌کند و مقاومت لبنان با برنامه منظم، نقاط حساس آنها را زیر ضربات شدید خود قرار داده است. انصارا... یمن شریان‌های اقتصادی آنها را تحت فشار خود قرار داده و اسرائیل دارد زوال خود را تجربه می‌کند. صدیقی با اشاره به شعار سال، گفت: رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیدند. از دولت توقع دارم کمیته‌هایی از اقشار مختلف و صاحبنظران بخش‌های مختلف تشکیل دهد تا آنها نحوه ارتباط ملت و دولت و مشارکت را تعریف کنند و تسهیلات و امکانات در اختیار مردمی که به تولید کمک می‌کنند، قرار دهند. مردم در مساله پول ملی نباید گرفتاری داشته باشند. مردم نباید آنقدر خون جگر بخورند. باید مشکلات مردم هرچه سریعتر حل شود و بر آلام مردم، مرهم بگذارند. وی همچنین گفت: حجاب مساله قرآنی، اسلامی و فقهی و از وظایف بانوان متدین است. زنان قرن‌ها پایبند به حجاب بودند و زنان عفیف ما در نظام طاغوتی تسلیم خواست رضاخانی نشدند و حجاب را رعایت کردند. الان هم زنان در جبهه اول هستند و دولت و قوه قضائیه و نیروهای مردمی، وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش باید در یک برنامه هماهنگ مسائل فرهنگی و تربیتی را پیش ببرند. مبارزه با فساد فقط فساد اقتصادی نیست. بی‌حجابی قبول فساد غرب است. بعد انقلاب ما چالش حجاب نداشتیم. آحاد مردم حتی آنها که مومن نیستند، قانونمداری کردند. امیدوارم در یک حرکت ملی این مساله حل شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/806757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت مهر از شهرک چوبی امامزاده ابراهیم(ع) شفت

شیراز میراث‌دار فرهنگ غنی و شهر انسان‌های معتدل است

باشگاه استقلال پلمب شد

علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است

شیراز چکیده تمام افکار بزرگان است

باشگاه استقلال پلمپ شد | ادامه اتفاقات عجیب با رفتن خطیر به باشگاه

(ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم

بارش باران، نقش رستم را تعطیل کرد

کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید

«یسنا» زنده پیدا شد + فیلم

جزییات حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز/ یک پزشک: مسمومیت با «متانول» نبوده/ هیچ‌کس به کما نرفته؛ خبر نارسایی کلیوی چند تن دیگر کذب است؛ این اشخاص به درخواست خودشان دیالیز شدند

همایش شهدا و تقریب برگزار می شود/ شهدای تقریب از افتخارات ما هستند

خیزش دانشجویان جهان مهر تأییدی بر متخاصم بودن صهیونیست ها است

حب به اهل بیت موجب تقریب است

امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود

شیراز با برد مقابل صدرنشین خندید

اتفاقی عجیب که هواداران استقلال را شوکه کرد

محاصره کارخانه اسلحه‌سازی حامی رژیم صهیونیستی در انگلیس

پرنده کفچه نوک در سد درودزن شیراز (فیلم)

نسخه جدید بن‌سلمان- بایدن برای تغییر چهره منطقه

کنایه «عصر ایران» به دولت: تعداد کارخانه‌های احیاشده هر بار هزارتا زیادتر می‌شود

آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

گام بلند فجر به‌سوی صعود با شکست صدرنشین/چادرملو بالأخره برد

درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

جنجال قرارداد چینی شهرداری تهران؛ شفافیت کجاست؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار: روشنگری هم «تحریک» محسوب می‌شود

کاهش التهاب مفصل زانو با تزریق کورتون

حقایق جالب درباره چپ دست‌ها

احتمال بیکار ماندن جوانان در کدام استان بیشتر است؟

قیمت جدید تخم‌مرغ؛ هر شانه چند؟

لیگ یک: خیبر صدرنشین در شیراز کنده شد!

ستون سرکوب

جنگ کریدورها در خاورمیانه

پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی

یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند

قیمت انواع شکر بسته بندی موجود در بازار

رشد وحشتناک نقدینگی طی 22 سال

باشگاه استقلال پلمپ شد

اثبات حقانیت مواضع ایران درباره آمریکا

تحلیل ظریف از نقشه ضدایرانی

ترمز گرانی مسکن در «شیپور» و «دیوار» کشیده می‌شود

حقایقی درباره تأثیر دارو‌های غضروف ساز

چند درصد چک‌ها در اسفند 1402 برگشت خورد؟

نرخ بهره بین بانکی اندکی کاهش یافت

مقام مسئول: کانال های تلگرامی دنبال سود جویی و بهم ریختن بازار ارز بودند

بیمه دی یکی از فرصت های خوب سرمایه گذاری در سال 1403

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی: ارزش آفرینی برای مشتریان، جریان پایدار رشد صنعت بیمه است

هم میهن: متهم کیست؟

رانت شیرین 69 میلیارد دلاری برای واردکنندگان