پیام فارس

آخرين مطالب

جایگاه نخست استان فارس در بحث ایجاد فرصت‌های شغلی سياسي

جایگاه نخست استان فارس در بحث ایجاد فرصت‌های شغلی
  بزرگنمايي:

پیام فارس - استاندار فارس گفت: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در استان تا امروز 116 درصد یعنی 16 درصد بیش از تعهدی که نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی داشته‌ایم عمل کرده‌ایم و در این زمینه در بین سایر استان‌های کشور در جایگاه نخست قرار داریم.
به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در نشست خبری با خبرنگاران گفت: اعتبار اختصاص یافته در سفر دوم رییس جمهور به فارس 270 هزار میلیارد ریال برای 160 مصوبه بود.
وی ادامه داد: علاوه بر این 100 هزار میلیارد ریال نیز توسط بانک‌ها در قالب تسهیلات به موسسه‌های اقتصادی داده خواهد شد.
استاندار فارس اظهار کرد: از مجموع 160 مصوبه سفر دوم، 125 مصوبه مربوط به وزارتخانه‌ها و تعدادی نیز مربوط به مجموعه‌هایی مانند بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید واگذار شده است.
وی گفت: تا زمان انجام سفر دوم، 85 درصد از مصوبات سفر نخست هیات دولت به فارس عملیاتی شده بود که تا امروز بخشی از 15 درصد باقیمانده نیز اجرا شده است.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد 25 درصدی تعداد شهرک‌های دانش بنیان این استان نسبت به سال گذشته بیان کرد: طی 10 ماه امسال تعداد این شهرک‌ها از 280 شهرک به 350 شهرک رسیده است.
ایمانیه افزود: همچنین یک مصوبه نیز در زمینه افزایش مساحت پارک علم و فناوری شیراز داشتیم که مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
وی اظهار کرد: هم اینک مساحت پارک علم و فناوری شیراز حدود 20 هکتار است که مصوب کرده‌ایم یک هزار هکتار دیگر به آن افزوده شود که مقرر شد در گام نخست 210 هکتار افزوده شود تا زمینه برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود.
استاندار فارس گفت: همچنین 50 هکتار زمین نیز در کنار شهرک صنعتی شیراز به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص داده خواهد شد.
ایمانیه افزود: در کنار نمایشگاه بین‌المللی نیز زیرساخت‌های صنایع دستی در فضای 20 هکتاری به عنوان اولین شهرک ویژه صنایع دستی فراهم خواهد شد.
وی گفت: در بحث اشتغال هم بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در استان تا امروز 116 درصد یعنی 16 درصد بیش از تعهدی که نسبت به ایجاد فرصت‌های شغلی داشته‌ایم عمل کرده‌ایم و در این زمینه در بین سایر استان‌های کشور در جایگاه نخست قرار داریم.
ایمانیه اظهار کرد: در بحث پرداخت تسهیلات و مصارف به منابع بانکی نیز طی 6 ماه گذشته جایگاه استان 6 پله بهبود داشته و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
استاندار فارس گفت: در بحث تامین مالی واحد‌های اقتصادی و تولیدی نیز از چند شرکت تامین سرمایه برای حضور در استان دعوت کردیم تا از این طریق نیز بتوانیم برای کارخانه‌ها و موسسه‌های اقتصادی تامین اعتبار کنیم.
وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات کاغذ زاگرس، روغن نرگس شیراز و قند ممسنی اظهار کرد: کارخانه کاغذ زاگرس هم اینک مراحل نهایی فاز اول خود را طی می‌کند و مشکلی هم که در بحث تامین برق داشت تا حدودی حل شده است.
ایمانیه افزود: کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز هم مسائل کارگری آن با مالکان کارخانه تا حدودی حل شده و هفته قبل هم موافقت شد که زمینی که در منطقه ویژه برای ساخت کارخانه و انتقال آن تخصیص یافته بود و به دلیل عدم آغاز فعالیت ساخت باز پس گرفته شده بود دو باره واگذار شود.
وی ادامه داد: در بحث مشکلات کارخانه قند ممسنی هم فاز نخست آن برای راه اندازی مجدد پایان یافته، 80 درصد مطالبات کارگران نیز پرداخت شده و مبالغی هم برای فعال شدن دو باره این کارخانه پس از 10 سال تخصیص خواهد یافت.
استاندار فارس با اشاره به اقدامات انجام شده برای نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها گفت: برای همین منظور ایجاد یک هزار فروشگاه عرضه مستقیم کالا در استان در دستور کار قرار گرفته است.
ایمانیه افزود: از این تعداد تاکنون 810 فرودگاه راه اندازی شد که با توجه به حذف واسطه‌ها، اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیز مردم را به پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کنند.
وی ادامه داد: به دنبال مذاکره‌ای که با بانک سپه داشته‌ایم این بانک پذیرفت که هر موسسه‌ای که وارد این طرح شود، محصولات و کالا‌های اساسی را با حداکثر یک واسطه از مزرعه تا بازار و سفره مردم برساند.
استاندار فارس اظهار کرد: امروز میزان تورم استان فارس از متوسط کشور هم کمتر است که یکی از دلایل آن راه اندازی همین فروشگاه‌ها است.
ایمانیه با اشاره به برخی رتبه‌های ملی کسب شده در سطح ملی توسط دستگاه‌های مختلف استان گفت: رتبه اول تامین زمین جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، رتبه اول تعداد واگذاری زمین‌های مسکونی به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بین ادارات کل راه و شهرسازی، آماده سازی زمین‌های نهضت ملی مسکن در کشور و رتبه دوم در تولیدات زراعی، تولیدات باغی و طرح‌های صنعتی از جمله این رتبه‌ها است.
وی در خصوص اقدامات عمرانی انجام شده طی یک سال گذشته گفت: افتتاح قطعه آزادراه شیراز – اصفهان، اتمام خط دوم آبرسانی از سد درودزن، آبگیری اولیه سد هایقر، آبرسانی به شهر‌های ارسنجان و قیر، احداث 270 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، احداث 180 کیلومتر راه روستایی، بهسازی 650 کیلومتر راه روستایی و افتتاح بیمارستان‌های فسا و رستم از جمله این اقدامات است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، چندین پروژه کلان شامل تکمیل باند دوم شیراز – فیروزآباد – جم، تکمیل بزرگراه برازجان – کنارتخته – دالکی - قائمیه، احداث باند دوم جهرم – لار – بندرعباس، احداث راه آهن اقلید – یزد، بزرگراه تنگ خیاره –لپویی، تکمیل بیمارستان 313 تختی خاتم الانبیاء، سد نرگسی و سد کوار، تالار مرکزی شیراز، موزه منطقه‌ای و آبرسانی به استان از 2 ناحیه در دست اقدام و انجام است.
استاندار فارس در خصوص مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر افزایش 75 درصدی نرخ کرایه تاکسی گفت: با توجه به اینکه این افزایش قیمت بدون در نظر گرفتن تورم استان و بیش از آن است مانع اجرای آن شده‌ایم.
ایمانیه افزود: باید در تعیین نرخ کرایه تاکسی سقف تورم استان در نظر گرفته شود و بیش از میزان تورم افزایش قیمتی صورت نگیرد.
استاندار فارس ضمن قدردانی از مشارکت خوب مردم در انتخابات 11 اسفندماه 1402 گفت: این مشارکت در حالی رقم خورد که دشمنان بعد از ناامیدی از بر هم زدن امنیت کشور، تلاش کردند که این ناکامی را در انتخابات جبران کنند.
ایمانیه میزان مشارکت مردم استان فارس در انتخابات را 43 و هفت دهم درصد برشمرد و افزود: مشارکت مردم در انتخابات در شیراز بیش از یک و نیم برابر دور قبل بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/808547/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آماده‌باش برای حضور ترامپ

پیشنهاد ظریف

7 خاصیت بی‌نظیر آب سیب زمینی برای سلامتی

تاثیر بی‌نظیر این میوه برای کاهش وزن

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش: ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است

فروش 190 کیلو طلا در حراج امروز

واقعیت فرونشست زمین در دریاچه مهارلو از دریچه دوربین مهر؛

برگزاری جشنواره خواندن و خوش نویسی در جهرم

وضعیت «شهر ری» در تقسیم استان تهران چگونه خواهد بود؟!

پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس

ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران

سودای بازگشت؛ ترامپ از برنامه‌هایش پس از بازگشت به کاخ‌سفید گفت

چگونه یک بارداری سالم و موفق داشته باشیم؟

ادامه روند کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و دلار؛ ربع سکه به کانال 14 میلیونی بازگشت

افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان

برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا

بارش‌های رگباری و بهاری از فردا میهمان برخی مناطق فارس

افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی

سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود

بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان

عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار 1400 مگاوات برق در آستانه فصل گرما

افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی

انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است

گروگان 56 ساله از دست آدم‌ربایان در شیراز رهایی یافت

واکنش فعال اصلاح‌طلب به مصاحبه «مهدی نصیری» با بی‌بی‌سی

حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران

سیگنال به تندروها

نقش ماما در سلامت باروری و فرزندآوری

کاهش آلرژی بهاری با مصرف این مواد غذایی

ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه

برپایی یادواره شهید شاخص شهرستان کوار

اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر

مداحی که منبعش گوگل است به درد مداحی نمی‌خورد

اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)

رمزگشایی از یک پروژه مشکوک

‌آزادی گروگان میانسال در شیراز با ورود پلیس

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت تعدادی از پزشکان در شیراز

دولت تاب و تحمل نقد کارشناسی را ندارد

پیام محرمانه آمریکا به قطر

امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی

نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود

کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد

ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد

چهارمین همایش حوزه انقلابی، حوزه منتظر برگزار می‌شود

استفاده از آمبولانس برای کلیپ اینستاگرامی

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس

روز خونین جاده‌های شمالی فارس؛ 8 هموطن جان باختند

بارش‌های رگباری و بهاری مناطقی از استان فارس را فرا می‌گیرد

تقویت بینایی با پرهیز کردن از این خوراکی‌ها

حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز