پایگاه خبری تحلیلی پیام فارس

آخرين مطالب

کارآفرین برتر فارس:کسب و کار سنتی پاسخگوی بازار کار نیست اقتصادي

کارآفرین برتر فارس:کسب و کار سنتی پاسخگوی بازار کار نیست

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- کارآفرین برتر استان فارس در حوزه ایجاد کسب و کار دیجیتال گفت: با شرایط موجود، کسب و کار سنتی پاسخگوی بازار کار نیست و رونق اشتغالزایی را باید در عرصه کسب و کار دیجیتال دنبال کرد.
به گزارش ایرنا حسین جرئتی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شماری از مزایای کسب و کار دیجیتال را برشمرد و افزود: یکی از مزایای ایجاد اشتغال در فضای مجازی نسبت به اشتغالزایی سنتی این است که واحدهای اقتصادی دیجیتال نیازی به فضای فیزیکی به عنوان دفتر فروش شرکت ندارند.
وی بیان داشت: با توجه به این موضوع مهم، هزینه های تحمیلی از جمله هزینه اجاره و پرداخت هزینه‌های مرتبط با ساختمان نیز در صورتحساب های مالی این شرکت ها وجود ندارد.
جرئتی ادامه داد: کسب و کارهای دیجیتال در مقایسه با مشاغل سنتی، در بدو تاسیس نیاز کمتری به نیروی انسانی دارند و با تکیه بر خلاقیت فردی فعالیت خود را آغاز می کنند.
این کارآفرین برتر فضای مجازی گفت: روند جذب افراد به عنوان نیروی انسانی در کسب و کارهای مجازی نیز همچون فضای سنتی است و افراد پس از بهبود شرایط می‌توانند نسبت به استخدام افراد و افزایش نیروی انسانی اقدام کنند.
جرئتی اضافه کرد: کسب و کارهای سنتی با توجه به اینکه نیروی انسانی در آنها نقش اصلی را ایفا می کنند برای معرفی کالا و ارایه خدمات خود، محدودیت زمانی دارند اما کسب و کارهای دیجیتال به دلیل اینکه برای انجام این کار از اینترنت بهره می گیرند با این محدودیت مواجه نیستند.
**گام نخست برای اشتغالزایی دیجیتال
این مدرس و مشاور حوزه کارآفرینی دیجیتال، در مورد گام نخست برای اشتغالزایی دیجیتال گفت: در نخستین گام برای ایجاد کسب و کار دیجیتال، کارفرما باید کالا و خدماتی را که برای ارایه مد نظر دارد، مشخص کند و در مرحله بعد کارآفرین باید به این پرسش پاسخ دهد که تنها در پی معرفی کالاست یا امکان فروش این محصول از طریق فضای مجازی فراهم خواهد شد؟.
وی اضافه کرد: در مرحله بعد ضروری است، حجم تولیدات نیز مشخص شود و تولیدکننده یا همان کارآفرین باید اعلام کند که تولید کننده انبوه کالاست و یا تنها سفارش گیرنده (تولید کننده) بر مبنای خواست مشتری است؟.
جرئتی افزود: پس از پاسخ به پرسش های یاد شده، نوبت به انتخاب تارنما (وب سایت) یا برنامه کاربردی تلفن همراه(اپلیکیشن) می رسد.
این کارآفرین برتر ادامه داد: وب سایت ها معرفی کننده خوبی در فضای مجازی برای کالاها هستند و برنامه های تلفن های همراه نیز این امکان را به مصرف کننده می‌دهند اما باید حجم مشخصی بر روی تلفن های همراه افراد بارگذاری شود.
او اضافه کرد: برنامه های تلفن همراه می توانند به صورت هدفمند، پیام های انگیزشی برای خرید و ارایه اطلاعات جدید به مخاطب ارسال کنند و در صفحه تلفن همراه افراد به نمایش گذاشته شوند.
**برنامه تلفن همراه یا تارنما
جرئتی بیان داشت: تلفن های همراه می توانند، معرف نشانگر (لوگو) شرکت های مختلف در فضای مجازی باشند و فاصله تولید کننده و مصرف کننده را به حداقل برساند زیرا با یک کلیک، افراد قادرند به تولید کننده متصل شوند و دیگر نیازی به جست و جو نخواهد بود.
به گفته این فعال حوزه کار آفرینی دیجیتال، کسانی که می خواهند برای نخستین بار به کسب و کارهای دیجیتال رو بیاورند در گام نخست باید تلفن همراه آنها از برنامه کاربردی برخوردار باشد و در کنار این برنامه نیز وب سایتی برای اینکه بتوانند در موتورهای جست و جو گر قابل دستیابی باشند، ایجاد کنند.
جرئتی، وفادارسازی را یکی دیگر از مباحث مهم در کار آفرینی دیجیتال دانست و اظهار داشت: بر اساس آمارها 67درصد مشتریان قدیمی نسبت به مشتریان جدید علاقه مند برای خریدهای بیشتر هستند و هزینه جذب مشتریان جدید در این فضا 10برابر بیشتر از جذب مشتریان قدیمی است.
** حق همواره با مشتری است
کارآفرین برتر استان فارس اضافه کرد: مشتری مداری یکی از اصلی ترین ویژگی های کسب و کار های دیجیتال است و اینگونه کسب و کارها این اختیار را به مصرف‌کننده می‌دهد که در میان انبوهی از کالاهای موجود در فروشگاه های اینترنتی با مقایسه کالاهای مورد نظر بتواند بهترین خرید را انجام دهد، این روند زمان مشخصی ندارد و در تمام ساعت های شبانه روز خدمات در اختیار مصرف‌کننده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: شرکت های دیجیتال نیازی به انبار و انبارداری ندارند و می توانند با جذب نیازهای مصرف کننده، نسبت به تهیه یا تولید کالا و خدمات مورد نیاز مشتری اقدام کنند و به همین سبب احتیاجی به انبارداری و انبارگردانی در این واحدهای اقتصادی نیست.
جرئتی اضافه کرد: ابعاد فعالیت های کسب و کارهای سنتی تنها در یک منطقه و یا استان است اما در کسب و کار دیجیتال، بُعد جغرافیایی مدنظر نیست و تنها با دارا بودن آدرس وب سایت فروشگاه می توان در هر نقطه جغرافیایی برای سفارش کالا و خدمات اقدام کرد.
او گفت: بر این باورم که رونق اشتغال و اشتغالزایی در کشورمان در آینده متعلق به کسب و کارهای دیجیتال است.
کارآفرینی دیجیتال به معنی ایجاد اشتغال و کسب و کار در فضای مجازی است و کارفرما از این طریق مبادرت به معرفی و ارایه کالا، خدمات، بازاریابی و فروش می کند.
ع.پ/ 6118





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

رئیس اتحادیه: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از رستوان ها منطقی نیست

مقام مسئول در سازمان جنگل ها: 628طرح آبخیزداری در کشور اجرا شد

بیکاری در بانوان تحصیلکرده فارس بسیار بالا است

کوره‌های ذغال سیمکان جهرم مجوز ندارند/ حفاظت از منابع طبیعی اولویت اصلی است

اجرای طرح پایش ماهواره‌ای انفال و منابع طبیعی

مرز هرمزگان و فارس برعلیه ملخ سمپاشی می‌شود/ ملخ هنوز در فارس خسارتی ایجاد نکرده است

استاندار فارس: واحدهای صنعتی غیر فعال به چرخه تولید بازگردند

سرکنسول قزاقستان: خواستار توسعه روابط با استان فارس هستیم

اولویت اصلی سازمان جنگل‌ها حفاظت است

مسکن همچنان زمین‌گیر بیماری گرانی

120 میلیون متر مکعب آب از سد درودزن فارس رهاسازی می شود

صدور آنی قبض مصرفی گاز در شهرهای کردستان اجرا می شود

معاون استاندار فارس: میزان بیکاری در این استان کاهش یافت

آمادگی قزاقستان برای همکاری‌های اقتصادی در فارس

افزایش مراودات اقتصادی فارس و قزاقستان

طرح انتقال آب خلیج فارس به لامرد بدون وقفه در حال اجرا است

راهکارهای تحقق "رونق تولید"/ ارز چند نرخی به نفع تولید نیست

تداوم عملیات انتقال آب دریا به لامرد و مهر

کشاورزی فارس پس از سیل چه خواهد شد

افزون بر پنج میلیارد و 900 میلیون سهم در بورس فارس معامله شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس: ملخ های مرده را نخرید

مشارکت بانک ها در تامین مالی طرح های اقتصادی افزایش یابد

مراتع حومه خنج مورد هجوم ملخ های صحرایی قرار گرفت

معاون استاندار فارس:از ظرفیت های بخش خصوصی برای اشتغالزایی استفاده شود

تصویب سند راهبردی فضایی توسعه اقتصادی شهر شیراز در شورای شهر

کوچ بهاره عشایر ایل قشقایی از خنج به ییلاق ادامه دارد

ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی فارس وارد نشده اند

مناطق همجوار فارس و هرمزگان برای مقابله با ملخ سمپاشی شد

معاون استاندار فارس: فسا قابلیت تبدیل به یک شهرصنعتی را دارد

ملخ های صحرایی به اراضی کشاورزی فارس وارد نشده است

1615 فقره مجوز تاسیس واحدهای صنعتی سال 97 در فارس صادر شد

175 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه کشاورزی فارس گردهم می آیند

مدیرعامل بنیاد برکت: 15هزار طرح اشتغالزا را اجرایی می کنیم

رئیس اتاق بازرگانی فارس: رونق تولید نیازمند حذف موانع است

دژگاه فارس، ایستگاه پرورش شترهای سرمایه گذار خارجی

رها سازی آب سد سلمان، روستاها را تهدید نمی کند

معاون وزیر جهاد کشاورزی: روند پرداخت تسهیلات برای ایجاد گلخانه آسان شود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی: مشوق کشت گلخانه ای هستیم

میزان خسارت سیل به روستاهای فارس 890 میلیارد ریال اعلام شد

برداشت گندم از مزارع شهرستان مُهر آغاز شد

معاون جهاد کشاورزی فارس:اراضی این استان از حمله ملخ ها آسیب ندیده است

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در شیراز گشایش یافت

200 هکتار از اراضی فارس علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

پروژه ترکیب گوسفند پرتولید در نی ریز فارس نتیجه داد

نوید پرداخت مطالبات کارگران کارخانه قند فسا داده شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی:اجرای طرح های آبخیزداری به 10هزار نقطه افزایش می یابد

استاندار فارس:آبخیزداری در استان با اولویت مناطق سیل خیز اجرا می شود

220هزار هکتار از اراضی فارس به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

مدیر جهاد کشاورزی داراب: برای مبارزه با ملخ در آماده باش هستیم

گرده افشانی نخلستان های خنج آغاز شد