پیام فارس

آخرين مطالب

وقتی ورزش دست به کار می‌شود؛ لپویی در آستانه تبدیل به قطب گردشگری ورزشی ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - وقتی قطر تمام تلاشش به سمت میزبانی جام جهانی معطوف کرد، نظریه‌های مختلفی در مورد این تلاش مطرح بود اما مهمترین هدف آن کشور، معرفی هرچه بیشتر خود در سطح جهان بود، کاری که ورزش بهتر از هر ابزاری می‌تواند از عهده آن بر بیاید.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، فارس نیز در سال‌های اخیر، تلاشی را در زمینه‌های سخت و نرم‌افزاری حوزه ورزش و جوانان آغاز کرد تا مسیری را برای یک هدف مهم هموار کند.
کمتر کسی تصور می‌کرد فارس زمانی صاحب بزرگترین مجموعه سوارکاری جنوب کشور باشد، مکانی که امروز و با حضور حدود پنج هزار نفر که به تماشای شو سواره، آمده بودند، به واقعیت تبدیل شد.
استان فارس در سال‌های اخیر با برگزاری جام جهانی کشتی، دو بین‌المللی ماراتن پارس، تورجهانی جودو، رزم سواره، میزبانی جوانان جهان اسلام و ده‌ها رویداد بین‌المللی و ملی نشان داده بود توان اجرای هر ایده بزرگی را دارد؛ اما مجموعه سوارکاری ایجاد شده در شیراز، به حتم علاوه بر تاثیر بالایی که در رشد و ارتقای این رشته خواهد داشت، لپویی را به‌عنوان یک مرکز رویدادهای بین‌المللی و ملی معرفی خواهد کرد.
استان فارس، به لحاظ صنعتی، استانی مطرح محسوب نمی‌شود و پایه اصلی اشتغال در آن را کشاورزی تشکیل می‌دهد؛ شغلی که خشکسالی‌های یک دهه اخیر، موجب کاهش تعداد شاغلان در آن شده است.
توجه به دیگر ظرفیت‌های استان فارس، خصوصا گردشگری، به حتم در شرایطی که اشتغال و رونق اقتصادی، مهمترین دغدغه همه مسئولان شده است، یک ضرورت انکار ناپذیر محسوب می‌شود، ظرفیتی که حوزه ورزش نشان داده قابلیت پیشتازی در آن را هم دارد.
مجموعه بزرگ سوارکاری لپویی یکی زیرساخت‌هایی است که با نگاه دراز مدت مدیرکل و مجموعه‌ی مدیریتی ورزش و جوانان فارس و البته همراهی رئیس هیئت سوارکاری این استان و دیگر مسئولان و دستگاه‌هایی تاثیرگذار، با هدف رسیدن به یک بستر مستعد اقتصادی و گردشگری، مهیا شده است.
شاید با صدها برابر هزینه ساخت این مجموعه نیز امکان معرفی منطقه لپویی وجود نداشت، شهری که حتی مردم استان فارس هم کمتر با آن آشنا باشند و امروز در مسیر معرفی ملی و حتی جهانی قرار گرفته است. شهری که قبل از این حتی در جست و جوهای اینترنتی هم یافته‌ای از آن مشهود نبود و اکنون قابلیت برگزاری رویدادهای جهانی را پیدا کرده است.
ورزش و فعالیت‌های ورزشی در استان فارس زمانی امنیت ایران را با برگزاری مسابقات دو بی‌المللی ماراتن به نمایش گذاشت و زمانی با میزبانی جام جهانی کشتی، علاوه بر ارائه توانایی‌هایش در رشته کشتی فرنگی، گامی در مسیر معرفی هرچه بیشتر این استان به جهانیان برداشت و با مدیریتی صحیح در صحنه بازی‌های آسیایی و پاراسیایی توان بالای ورزش قهرمانی خود را با صید ده درصد از کل مدال‌های کسب شده ایران از این آوردگاه، به رخ کشید، امروز نه تنها در حال نمود دادن توان عمرانی در حوزه ورزش است بلکه قصد دارد دوراندیشی مدیران این بخش را نمایش دهد.
شیراز در حالی قرار است شنبه هجدهم اسفند با حضور وزیر ورزش و جوانان، مجموعه سوارکاری لپویی به عنوان بزرگترین مجموعه سوارکاری جنوب کشور را افتتاح کند که طی روزهای اخیر، میزبان رقابت‌های اوراسیایی کاراته هم بوده است.
امروز در آستانه معرفی شهر لپویی به عنوان نقطه ثقل ورزش سوارکاری ایران قرار داریم، شهری که در ماه‌های آینده به حتم رویدادهای بزرگ ملی و بین‌المللی را میزبانی خواهد کرد تا از این مسیر، تاثیر گردشگری ورزشی را در رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردمی که از اقتصاد مبتنی بر کشاورزی ناامید شده‌اند، نمود دهد.
از این پس، شهر لپویی را تمام ایران بلکه جهان با نام ورزش و اسب خواهند شناخت تا بار دیگر اثبات شود ورزش به‌عنوان تاثیرگذارترین حوزه از فعالیت‌های اجتماعی، هم در ایجاد نشاط و شادابی واقعی، هم در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و هم در ایجاد و توسعه رونق اقتصادی، بسیار توانمند و اثرگذار است.
به گزارش ایسنا، بیست شهریور سال 79 ، لپویی براساس یک مصوبه از روستا به شهر تبدیل شد اما تا قبل از سال 86 که مورد بی مهر قرار گرفت و مسئولان وقت تلاش کردند که این منطقه را با اجرای طرح مسکن مهر، رونق بخشند اما این راهکار هم به سرانجام نرسید و هنوز بخش زیادی از خانه‌های ساخته شده، ساکن ندارد!!
شهر لپویی که امروز با مشکلات زیادی در حوزه اجتماعی و فرهنگی مواجه است، در 25 کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد و یکی از شهرهای بخش زرقان به شمار می‌رود و حالا ورزش قرار است به مردم فارس و شیراز یادآوری کند که این منطقه زادگاه همان مردم عظیم‌الجثه و عجیب الخلقه ایران، سیاوش خان، (سیاه خان) است.
گزارش: میثم حجتی خبرنگار ایسنا منطقه فارس
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/82329/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

کشف 190 کیلوگرم تریاک در فسا

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس

مرگ مرد 70 ساله با سقوط در چاله آسانسور

صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند

عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

درگیری در فروشگاه لباس در شیراز با یک کشته و یک مجروح

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد

خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی

نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم در فارس

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس