پیام فارس

آخرين مطالب

فرماندار شیراز عنوان کرد:

چهارشنبه‌سوری یک سنت دیرینه است/ تلاش برای میزبانی خوب از مسافران نوروزی سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - فرماندار شهرستان شیراز با تصریح اینکه چهارشنبه‌سوری یک سنت دیرینه ایرانی محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه طی سال‌هایی این سنت به واسطه برخی رفتارها به یک معضل تبدیل شده بود اما در سال‌های اخیر روند اصلاح را طی کرده است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدرضا امیری عصر دوشنبه ٢٧ اسفند در اولین کنفرانس خبری خود، گفت: چهارشنبه‌سوری یک سنت و واقعیت جامعه ما محسوب می‌شود و آنچه مسئولان و دستگاه‌های مسئول در خصوص این روز بیان می‌کنند، در جهت انکار آن نیست.
او با بیان اینکه تمام مسئولان همواره در راستای پاسداشت سنت‌ و آئین‌های خوب در کنار و همراه مردم بوده و هستند، گفت: تاکید ما برگزاری هر سنتی به روش اصیل آن است، قطعا و همانطوریکه صاحب‌نظران هم مطرح کرده‌اند، این آتش به معنای آتش پرستی نیست و توجه به بعد پاکی است.
فرماندار شیراز با تصریح اینکه هیچ تقابلی بین مسئولان و مردم در خصوص این آئین وجود ندارد، گفت: همه مسئولان به دیدگاه‌ها و مطالبات و خواسته‌های مردم احترام گذاشته و می‌گذارند اما باید قبول کرد که برخی رفتارها و روش‌های نادرست که وارد این سنت شده بود، حوادثی را رقم زد که در مواردی چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی بدل شد.
او تاکید کرد که آنچه مسئولان دستگاه‌های مختلف اعم از امنیتی، انتظامی، امدادی و اورژانسی و اجتماعی دنبال می‌کنند، ارتقاء و حفظ امنیت و ایمنی مردم است، گفت: امسال شیراز به ١٥ بلوک تقسیم شده و در هر بلوک نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف مستقر خواهند شد.
فرماندار شیراز حضور دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، امدادی و اورژانسی را با هدف خدمت دهی مطلوب‌تر به مردم و ممانعت از بروز موارد معدود نا ایمنی دانست تا مردم با امنیت کامل مراسم مورد نظر خود در شب چهارشنبه آخر سال را برگزار کنند.
امیری در عین حال تاکید کرد که نیروهای مستقر در بلوک‌های تعیین شده، با هرگونه رفتار و حرکات هنجارشکنانه که امکان دارد بر اثر غفلت و نه به عمد از سوی معدود افرادی حادث شود، مواجهه‌ای قانونی داشته باشند.
رئیس شورای تامین شهرستان شیراز تصریح کرد که حضور نیروهای دولتی صرفا برای کمک به ایجاد و حفظ آرامش و فضای مفرح برای شادی مردم است .
او همچنین با بیان اینکه پایان سال روزهای پرمشغله‌ای برای دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه‌های مختلف محسوب می‌شود، شهرستان شیراز را آماده پذیرایی مناسب از میهمانان نوروزی ارزیابی کرد و در عین حال گفت که امکان دارد در ارائه خدمات نقص‌هایی نیز مشاهده شود و آمادگی کامل تاکید بر بی نقص و عیب بودن کارها نیست.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی خوب انجام شده برای استقبال از نوروز در ستاد تسهیلات خدمات سفر شهرستان شیراز، افزود: سنت نیکوی استقبال از بهار در سال‌های اخیر مورد تجوع بیشتری قرار گرفته که البته به یک مطالبه عمومی هم تبدیل شده است .
فرماندار شیراز با تصریح بر اینکه کلانشهر از مقاصد مهم و در صدر آمارهای گردشگری کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تشکیل ستاد خدمات سفرهای نوروزی به ریاست مسئولین سیاسی جزو مصوبات است .
امیری، اعمال مدیریت یکپارچه، برنامه‌ریزی و نظارت برای هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان را مهمترین هدف از تشکیل این ستاد عنوان کرد .
وی با اشاره به برگزاری ٤ جلسه ستاد مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در قالب١٢ کمیته در شهرستان شیراز، به پیش‌بینی افزایش حضور مسافران نوروزی در این کلانشهر اشاره و اظهار کرد: آب و هوای مطبوع، نوسانات ارزی و کاهش سفرهای خارجی موجب افزایش آمار سفرها در نوروز ٩٨ شیراز خواهد شد .
به گفته فرماندار شیراز نوروز ٩٧ نسبت به نوروز سال ٩٦ با افزایش ٢٧ درصدی اسکان در شیراز مواجه بودیم، گفت: امسال هم با توجه به دلایل گفته شده، پیش‌بینی افزایش مسافر نوروزی و مدت اقامت را داریم.
امیری با بیان اینکه کمپ‌های اسکان در آموزش و پرورش و شهرداری به ظرفیت ٤٤٨ هزار و ١٢٠ نفر در شبانه روز اسکان پیش‌بینی شده، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ٩ پایگاه هلال احمر، ٤٠ واحد امداد خودرو، ٣٤ قاضی کشیک، ٣٢ شورای حل اختلاف، ٩١ واحد داروخانه، ٤٢ نمایندگی شرکت‌های بیمه، ٥ واحد راهدارخانه، ٣٠ کیوسک اطلاع رسانی و راهنمایی مسافرین، ٨٠ واحد کیوسک اطلاع رسانی شهرداری، توزیع یک میلیون نسخه اقلام تبلیغاتی، ١٤ ناظر تعزیرات حکومتی و ٦موزه در این ایام فعال خواهند بود .
وی با بیان اینکه سفره‌های هفت سین در مبادی ورودی شیراز، میادین و ترمینال‌ها پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: در ایام نوروز بیش از ٥ هزار ساعت جشنواره و مسابقات فرهنگی برگزار خواهد شد .
فرماندار شیراز همچنین وجود ٢٠ نمایشگاه عرضه محصولات، ٣٥٠ بازارچه و مکان‌های ارزاق عمومی، ٢٠٠ جایگاه سوخت و مساجد و مکان‌هایی برای برپایی نماز را از دیگر تمهیداتی برشمرد که در ایام نوروز پیش‌بینی شده است .
امیری ادامه داد: سال‌های گذشته تلاش شده که زشتی زدایی از سطح شهر و ساماندهی معتادین متجاهر انجام شود که در این راستا طی روزهای اخیر حجم زیادی از متعادین از سطح شهر جمع‌آوری شده است .
فرماندار شیراز خاطرنشان کرد که معتادین ساماندهی شده، تا پایان فروردین ماه اسکان داده خواهند شد تا پس از آن هم در خصوص این معضل چاره‌اندیشی مناسبی انجام شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/82756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر