پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

هدف جشنواره گلستان‌خوانی اصلاح شیوه یادگیری مطالب است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اصلاح شیوه‌های آموزش و حفظ طوطی وار مطالب که دانش آموزان از آن رنج می‌برند و پیشگیری از فقر واژگانی را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره گلستان‌خوانی در استان برشمرد .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، علی‌عسکر نجفی چهارشنبه 4 اردیبهشت در آیین اختتامیه جشنواره استانی گلستان خوانی با تاکید بر تاثیر گلستان خوانی بر دستیابی سریعتر و بهتر به اهداف تربیتی دوره ابتدایی، گفت: اعتقاد داریم با توجه به ظرافت‌های موجود در تعلیم و تربیت دوره دبستان، قطعا یکی از بهترین شیوه‌هایی که می‌تواند ما را سریع تر و مناسب تر به اهداف تعلیم و تربیت رهنمون شود اجرای مناسب این برنامه است .
وی افزود: برنامه گلستان خوانی به شیوه بسیار زیبایی رواج یافته وکمتر دانش آموزی در دوره دوم دبستان در استان وجود دارد که حداقل چند حکایت زیبا از حکایت‌های سعدی را نداند .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز به برکت گلستان خوانی کتاب گلستان سعدی، این اثر ارزشمند و فاخر جهانی از غربت و تنهایی بیرون آمده و حکایت‌ها و ضرب المثل‌های آن در تمام مدارس استان در پایه‌های چهارم پنجم و ششم تدریس می‌شود و دهان به دهان در بین مردم می‌چرخد .
نجفی ادامه داد: با هنرمندی آموزگاران در کلاس‌های درس دانش آموزان نه تنها از زیبایی‌های ظاهری گلستان بهره مند می‌شوند، بلکه مفاهیم والای این اثر ارزشمند در قالب‌های هنری نیز به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که تا عمق جان و دل شان نفوذ می‌کند به نحوی که این مفاهیم زیبا تا پایان عمر در یاد آنان باقی می‌ماند .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: از بین آثار بزرگان به این دلیل گلستان سعدی را انتخاب کردیم که سعدی شاعری اجتماعی و همدرد و همدل با انسانهاست و گلستان سعدی یک دوره کامل از حکمت عملی است؛ چراکه در گلستان سعدی والاترین مفاهیم در قالب دلکش ترین عبارات بیان شده و این امر باعث می‌شود دانش آموزان رغبت بیشتری به یادگیری مفاهیم از خودشان دهند .
نجفی گفت: آثار سعدی نشان می‌دهد که او بیش از همه شاعران و سخن سرایان خاورزمین به موضوع تعلیم و تربیت پرداخته و نظریات تربیتی خود را به شکلی جدی و در عین حال روشن و رسا بیان کرده است .
وی یاد آور شد: سعدی مهمترین و سرنوشت سازترین دوره آموزش و پرورش را مراحل اولیه سنین تربیت پذیری یعنی دوره دبستان می‌داند و تاکید دارد که برای اثرگذاری مناسب، تربیت باید در همین دوران انجام شود .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین در تشریح اهداف اجرای جشنواره گلستان خوانی در مدارس ابتدایی، بیان کرد: با توجه به آسیب شناسی‌هایی که انجام گرفته بود، اهداف زیادی را در ترویج گلستان خوانی در دوره ابتدایی دنبال می‌شود.
نجفی، افزایش اعتماد به نفس کودکان آنگونه که شایسته باشد ، اثر گذار کردن شیوه‌های آموزش مفاهیم اخلاقی و کار گروهی در بین دانش آموزان، تقویت حس مشارکت جمعی و کاهش رقابت‌های فردی برای رسیدن به موفقیت‌های فردی در بین دانش آموزان و معرفی مفاخر ادبی و علمی شهر و دیارمان و آثار فاخر آنان که آوازه جهانی دارند و بعضا در بین دانش آموزان و جامعه ناشناخته باقی مانده‌اند، از اهداف اجرای این جشنواره عنوان کرد .
وی با اشاره به اینکه اجرای این برنامه ازجهار سال پیش در استان شروع شده است، گفت: لازم بود تا فکر بکر و طرحی نو برای مقابله با این آسیبها انداخته شود، بنابراین برنامه گلستان خوانی به عنوان بهترین راهکار برای درمان این آسیبها بود برنامه‌ریزی و اجرا شد، البته بازخوردهایی که در سطح استان دریافت کردیم نیز بهترین مشاور برای ادامه کار بود به نحوی که مورد تایید و پشتیبانی مسئولان وزارت نیز قرار گرفته و اکنون به عنوان الگویی مناسب در سطح کشور در حال ترویج انتشار است .
مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: طی چهار سال اجرای این برنامه سالانه بیش از 250 هزار نفر از دانش آموزان در سطح استان تحت آموزش‌های لازم قرار گرفتند و جذابیت کار به اندازه‌ای بود که به شیوه‌ای بسیار داوطلبانه آموزش گلستان سعدی به دوره اول ابتدایی نیز رسوخ کرده و اکنون تعداد زیادی از دانش آموزان دوره اول و حتی دور پیش دبستانی هم با حکایت‌های سعدی مانوس هستند .
نجفی با ارزشمند دانستن اجرای این جشنواره، خواستار همکاری و حمایت بیشتر رؤسای ادارات آموزش و پرورش سراسر استان به منظور پر فروغ شدن گلستان خوانی وکمک به توسعه و با کیفیت تر شدن اجرای این برنامه شد تا این امر بتواند با همکاری و خلاقیت‌های آموزگاران دوره ابتدایی آثار خود را در بین دانش آموزان به جا بگذارد .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/85235/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اوقات شرعی فردا بیست و نهم فروردین در شیراز

حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است

تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی

مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند

واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ

فارس به استقبال یادروز سعدی می‌رود

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز