پیام فارس

آخرين مطالب

سرمایه‌گذاری در شهرداری شیراز تابع تشریفات قانونی است اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- طی مراسمی که با حضور معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز برگزار شد، با حکم شهردار شیراز، هادی شهدوست شیرازی، که پیش از این شهردار منطقه هشت شیراز بود، به عنوان رئیس جدید سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز معرفی شد .

محمدهادی هاشم پور، معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه تمام مراحل سرمایه گذاری در شهرداری شیراز تابع تشریفاتی قانونی بوده و در چارچوپ شیوه نامه ها و مصوبات شورای محترم اسلامی شهر شیراز انجام می شود، افزود: ما در شهرداری پایبند به تمامی اصول و  قوانین حاکم بر سرمایه گذاری هستیم و بی شک در جهت تسهیل و جذب سرمایه اهتمام خواهیم داشتیم .

هاشم پور، مجموعه شهرداری را به لحاظ قوانین و مقررات،سازمانی پیچیده و سخت توصیف کرد و با بیان اینکه کمتر سازمان و تشکیلاتی به مانند شهرداری درگیر قانون و مقررات است، گفت: بیش از یکصد شرح وظیفه در قانون برای شهرداری‌ها پیش بینی شده که جذب سرمایه‌گذار یکی از مهم ترین وظایف آن است و بار اصلی آن بر دوش سازمان سرمایه گذاری قرار دارد .

وی با تصریح اینکه طی سال‌های گذشته شاهد قوانین و آیین نامه های اجرایی متعددی که با مقتضیات امروز همخوانی نداشتند، بوده ایم، عنوان کرد: قوانین فعلی شهرداری‌ها ‌مربوط به سال 1345 است و باید بروز رسانی و مورد بازنگری قرار گیرند .

هاشمپور با اشاره به ماهیت مناقصه و مزایده ای بودن پروژه های سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: باید آیین نامه مالی را با قوانین و مقررات مربوط به پروژه های سرمایه گذاری انطباق دهیم .

نباید در موضوع سرمایه‌گذاری دچار توهمات شویم

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه شیراز،شهر بزرگی است و انتظارات شهروندان هم به حق، بالاست،افزود: نباید دچار توهمات شویم و تصور کنیم که هر موضوعی که در ذهنمان شکل گرفت حتما می تواند به سرمایه گذاری ختم ‌شود .

هاشم پور با تاکید بر اینکه برای ارائه یک بسته سرمایه گذاری و حتی اخذ یک پروانه ساختمانی باید ضوابط قانونی طی شود، اظهار کرد: در سازمان سرمایه گذاری برخی تصور می‌کردند که با تعریف شدن بسته، سرمایه گذاری حاصل خواهد شد .

وی مواکدا از رئیس جدید این سازمان خواست تا ضمن پایبندی به قوانین ، شیوه نامه ها و مصوبات شورای محترم اسلامی شهر شیراز،تشریفات قانونی سرمایه گذاری را رعایت کند تا نهایتا کاری سالم،شفاف و صحیح صورت پذیرد .

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز تاکید کرد: در مجموعه شهرداری انتظارات از این سازمان در شرایط اقتصادی فعلی به لحاظ جذب منابع بالاست اما نظر به سوابق موفق و توانمندی های رییس جدید سازمان سرمایه گذاری در منطقه هشت شهرداری شیراز،اطمینان دارم که حوزه سرمایه گذاری ضمن ایجاد تغییر رویکرد و تحول،در زمینه جذب سرمایه گذار،آتیه ای روشن خواهد داشت .

وی بر لزوم تعامل رئیس جدید سازمان سرمایه گذاری شهرداری با  سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: کسی که می خواهد سرمایه‌گذاری کند به دنبال ضمانت اجرای اصل سود از سرمایه‌گذاری است و همین موضوع ضرورت اعتماد سازی برای  جذب سرمایه گذاران را دو چندان میکند .

هاشم پور با بیان اینکه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار کار دشواری است، تصریح کرد: رونق سرمایه گذاری در شهر برای کاهش بیکاری، تنها به این سازمان و گروه خاصی تعلق ندارد و مربوط به کل مجموعه شهرداری است .

وی تعامل،شفافیت و تعهد به قوانین  را از ارکان اصلی و از رویکردهای  حوزه سرمایه گذاری دانست و گفت:اطمینان دارم که این فضایل اخلاقی در رئیس جدید سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز وجود دارد .

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه فارغ از پست و سمت ها،بیرون از مجموعه شهرداری، همگان ما را متعلق به یک مجموعه می‌دانند، گفت: موفقیت هر کدام از نیروها موفقیت مجموعه شهرداری را به دنبال دارد و باید تلاش کنیم تا نامی خوب در شهرداری شیراز به یادگار بگذاریم .

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری شیراز نیز در ادامه این مراسم، بیان کرد: تغییر و تحولات روندی طبیعی در همه نهادها و سازمان‌هاست و همانگونه که شهر موجوی زنده و پویا است، سازمان‌ها هم باید پویایی و سرزندگی خود را حفظ کنند .

امید گشتاسبی‌ با بیان اینکه رئیس جدید سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز از مدیران شایسته شهرداری است که عملکرد بسیار خوبی از خود در منطقه تاریخی این کلانشهر به جای گذاشته، افزود: حسن انتخاب شهردار برای معرفی ایشان جای تقدیر دارد .

وی خاطرنشان کرد: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز، سازمانی مهم در شهرداری است که شاید از نظر عده سازمانی عریض و طویل نباشد اما خروجی این سازمان به اندازه نیمی از کل خروجی های شهرداری شیراز  اهمیت دارد .

هادی شهدوست شیرازی، رئیس جدید سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: اگر توفیقی در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز کسب شد، به واسطه همدلی شهروندان و همه نیروهای شهرداری این منطقه بوده است .

وی با تاکید بر اینکه اگر هدف کار باشد، کار تیمی و جمعی همیشه جواب می‌دهد، گفت: هدف را در این سازمان بر مبانی کارقرار خواهیم داد .

شهدوست همچنین با بیان اینکه سازمان سرمایه گذاری از سازمان‌های مهمی است که نقش بارزی در وضعیت درآمدی شهرداری دارد، عنوان کرد: وضعیت اقتصادی کشور شرایط مساعدی برای سرمایه گذاری ندارد اما با به کارگیری همه ایده‌ها، ظرفیت‌های شهر و تجربیات همکاران، می‌توان آینده خوبی را برای این سازمان متصور شد .

وی از همه همکاران سابق خود در این سازمان تشکر و ابراز امیدواری کرد که در طول خدمت بتوان برگ زرینی در این سازمان برای شهرداری شیراز رقم زد .

اسدپور مشاور شهردار شیراز هم در این نشست گفت: سابقه درخشان، پرمعنا و همراه با تعامل آقای شهدوست در شهرهای استان فارس و شهرداری ‌های مختلف یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب ایشان به ریاست این سازمان به نظر می‌رسد .

وی عنوان کرد: شهرداری شیراز طی دو سال گذشته روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است و بودن مردان بزرگ و کسانی که می‌توانند در بحران‌ها کارساز باشند، شهرداری را از این بحران نجات داد .

اسدپور ادامه داد: علیرغم همه بدبینی‌ها اما سال گذشته فراتر از انتظارات مورد نظر، بودجه شهرداری تحقق پیدا کرد .

اسدپور با بیان اینکه پیچیدگی کار شهرداری با دیگر سازمان‌ها متفاوت است، گفت: شهرداری مظلوم ترین دستگاهی است که از حیات تا ممات امور انسان را پیگیری می ‌کند اما خود مظلوم واقع شده است .

وی با اشاره به اینکه توقعاتی که ازشهرداری وجود دارد از سازمان‌‌هایی که در این شهر متکثر هستند، وجود ندارد افزود: به عنوان مثال؛ در بحث سیل سازمان‌هایی مستقیما در این موضوع دخیل بودند اما کمترین انتطارات از آنها وجود داشت .

مشاور شهردار شیراز در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سازمان سرمایه گذاری بتواند به عنوان متولی امر سرمایه گذاری بیش از پیش توفیقاتی را برای شهر و شهروندان  کسب کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/86086/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید

اوقات شرعی فردا، هفتم اردیبهشت در شیراز

نجات روسیه با اقتصاد موازی

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد

رقابت بیش از 400 داوطلب آزمون سراسری در بوانات

(ویدئو) اجرای دیالوگ ترانه علیدوستی به زبان کره‌ای

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 6 اردیبهشت

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت