پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس جهاددانشگاهی کشور مطرح کرد:

تحولی خوب را در جهاددانشگاهی فارس شاهدیم/ آمادگی برای کمک به توسعه مطلوبتر فارس علمي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس جهاددانشگاهی کشور، تاکید کرد که پس از تغییر در مدیریت این نهاد در استان فارس، شاهد تحولی خوب در بخش‌های مختلف بوده‌ایم که امیدوار کننده است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، دکتر حمیدرضا طیبی، که به استان فارس و شیراز سفر کرده بود، جمعه سوم خرداد در جمع خبرنگاران، به ظرفیت‌های مطلوب استان فارس در بخش‌های مختلف اشاره و تاکید کرد که برای تداوم تحولات آغاز شده در جهاددانشگاهی واحد فارس، همراهی و کمک‌های لازم را خواهد داشت.
طیبی با ابراز خرسندی از آنچه تحول خوب و روند امیدوارکننده در فعالیت‌های جهاددانشگاهی فارس بعد از تغییر مدیریت این نهاد، ارزیابی می‌کرد، گفت: مصمم هستیم که کمک کنیم تا برنامه‌هایی که برای خود واحد ریخته می‌شود اولاً آن برنامه‌ها محقق شوند و ثانیاً توانمندی سایر واحدها را هم به استان بیاوریم و بتوانیم با کمک مدیریت ارشد استان خدمات خوبی را در استان ارائه دهیم .
استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای توسعه مطلوبتر فارس
او با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های مختلف جهاددانشگاهی را برای توسعه استان می‌توانیم به کار بگیریم، گفت: زمینه‌های بسیار خوب کاری برای همکاری در استان وجود دارد و امیدواریم که با حمایت استاندار و بر مبنای مفاد تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد، جهاددانشگاهی واحد فارس و سایر واحدهای جهاددانشگاهی بتوانند نقش ارزنده‌ای در خدمت توسعه استان فارس داشته باشند و ما هم متعهد هستیم که کمک‌های لازم را در این زمینه بتوانیم انجام دهیم .
طیبی ادامه داد: استان فارس را یک استان بسیار پرپتانسیل برای کار در حوزه‌های مختلف می‌بینیم و توقع ما این است که جهاد دانشگاهی واحد فارس چه با اتکا بر توان خود و چه با اتکا بر توان سایر واحدهای جهاد دانشگاهی دارای فعالیت‌های شاخص و ارزنده باشد .
دانش پزشکی جهاددانشگاهی می‌تواند به فارس بیاید
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: به هر حال جهاددانشگاهی در حوزه پزشکی توان خوبی دارد و در بسیاری از جاها ما پیشگام هستیم؛ همکاران ما هم در حوزه پزشکی در واحدهای دیگر جهاددانشگاهی علاقه‌مند هستند که این دانش و تجربه را به استان فارس بیاورند البته زیرساخت پزشکی این استان هم از قدیم خیلی خوب بوده است .
وی اظهار کرد: به لحاظ فضا و امکانات هم جهاددانشگاهی استان فارس دارای امکانات خوبی در محل‌های مناسب است لذا یکی از کارهای ما قاعدتاً این است که در زمینه فعالیت‌های نوین پزشکی بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم و یک کار نوینی نیز جهاددانشگاهی واحد فارس در همین زمینه با توجه به اینکه محور کار خود را سلامت قرار دهد، انجام دهد .
از توانمندی‌ها حداکثر بهره‌برداری داشته باشیم
طیبی در ادامه با تصریح اینکه بسیار علاقه‌مند هستیم در حوزه کشاورزی و نقطه اشتراک آن با پزشکی که گیاهان دارویی است، در استان فارس در زمینه اسانس کار کنیم، گفت: باید از توانمندی‌هایی که در کشورمان وجود دارد، حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم؛ وقتی گل محمدی در فارس کشت می‌شود علاوه بر گلاب باید اسانس هم از آن گرفته شود که دارای ارزش افزوده بیشتری است و اکنون این طرح اولیه در ذهن ماست که یک خط تولید اسانس با پژوهشکده گیاهان دارویی راه‌اندازی کنیم و از گیاهان دارویی دیگری که به هر حال بتوان از آن‌ها در کل استان اسانس‌گیری چه برای مصارف دارویی، چه غذایی و چه بهداشتی کرد، استفاده کنیم .
رئیس جهاددانشگاهی همچنین گفت: استاندار فارس ابراز علاقه کرده است که در بحث اصلاح نژاد دام در این استان کار شود و ما هم توان خوبی در زمینه دام‌های سبک و سنگین داریم و باید بررسی کنیم که چگونه این توان در اینجا به کار گرفته شود؛ هم پژوهشکده رویان ما در اصفهان و هم پژوهشکده ابن سینا در تهران این کارها را انجام می‌دهد و آمادگی دارند که این خدمات را در استان فارس هم ارائه دهند .
وی به دیدار خود با شهردار شیراز نیز اشاره کرد و افزود: در زمینه مسائل شهری، جهاددانشگاهی در حوزه مترو توانمندی خوبی دارد و مترو هم در استان فارس در حال توسعه است که در جلسه‌ای که با شهردار شیراز داشتیم بنا شد تا هم مشکلات گذشته حل شود و هم اینکه در پروژه‌های آتی از توان جهاددانشگاهی استفاده شود .
مسئولان مترو از عملکرد تجهیزات جهاددانشگاهی بسیار راضی هستند
طیبی اضافه کرد:‌ بسیار خرسند هستیم که مسئولان مترو شیراز به شدت از عملکرد تجهیزات جهاد دانشگاهی راضی هستند، علی‌رغم اینکه در مسائل مالی مقداری اختلاف با هم داریم ولی مدیرعامل مترو سریع و شفاف از عملکرد خوب تجهیزات ساخته شده جهاددانشگاهی که فناوری کاملاً بومی دارند ابراز رضایت کرد .
تعهد شهردار شیراز برای رفع مشکلات مالی
رئیس جهاددانشگاهی در عین حال یادآور شد که البته با توجه به نوسانات قیمت ارز در قرارداد خوب با مترو شیراز دچار مشکلات مالی شدیم که در دیدار با شهردار شیراز ایشان متعهد شدند تا این مشکلات را مرتفع کنند .
وی اظهار کرد: همچنین در این دیدار برای بحث استفاده از فضاهای زیرسطحی اعلام آمادگی کردیم زیرا زیر زمین هم امکانات خوبی است که هر کسی می‌تواند به صورت مجزا برای کارهای خودش از آن استفاده کند و با توجه به اینکه در آینده ما حتماً در شهرها و کلان شهرهای بزرگ در استفاده از زمین و روی سطح دچار مشکل می‌شویم بنابراین باید از فضاهای زیر سطح استفاده شود و خیلی از خدمات شاید در آن فضاها قابل ارائه باشد و دنیا هم دارد روی آن مسائل کار می‌کند؛ جهاددانشگاهی نیز در این حوزه در تهران و مشهد کارهای خوبی انجام داده است و پیشنهاد دادیم که خوب است که مطالعات این کار در استان فارس و شیراز انجام شود .
آمادگی جهاددانشگاهی برای رونق گردشگری فارس
طیبی همچنین به ابراز علاقه‌مندی استاندار فارس برای توسعه گردشگری در این استان اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به ویژگی استان فارس و قدمت آن در بحث گردشگری، ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که استاندار فارس در این زمینه ابراز علاقه کردند تا این ظرفیت‌ها به کار گرفته شوند؛ جهاددانشگاهی هم ظرفیت‌های گردشگری خوبی نظیر دانشکده و پژوهشکده گردشگری و مرکز علمی ـ فرهنگی گردشگری دانشجویان دارد که یقیناً می‌توانیم در این زمینه از آن‌ها استفاده کنیم .
رئیس جهاددانشگاهی در پایان گفت: در حوزه معادن با توجه به اینکه استان فارس دارای معادن ارزنده‌ای هم در بحث گوهرسنگ‌ها و هم در بحث اکتشاف و استخراج معادن است، می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم چرا که جهاددانشگاهی دارای پژوهشکده مواد معدنی بوده و در بخش گوهرسنگ‌ها هم کار می‌کنیم که می‌توانیم توانمندی‌های خود را در خدمت استان فارس قرار دهیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/86752/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است

ابهام مالیاتی در بورس

جزئیات افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

آلومینیوم-پرسپولیس در جام حذفی بدون تماشاگر!

کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا

جزئیات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 در استان فارس

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

قبل از ورزش غذا بخوریم یا بعد از ورزش؟

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس

14 جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد

تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد

شهادت دستکم 16 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها

برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس

تمجید فیلسوف اهل‌سنت از سیلی ایران به اسرائیل

هدیه تولد همسر، آزادی زندانی در جهرم

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس

کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان

هوشیاری پلیس فسا مانع از فروش سکه‌های دوره اشکانی شد

قتل خانم 82ساله در آباده و سرقت طلاجات او

مسمومیت اعضای یک خانواده شیرازی با قارچ

اجرای طرح «خانواده میزبان» در فارس

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد

افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی 137 شیراز

استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی

تأمین برق پایدار برای همه مراکز برگزاری کنکور در فارس

‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس