پیام فارس

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد:

بازگشت منافع درآمدهای مالیاتی به استان/ لزوم جلوگیری از فساد در صنعت سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد که درآمدهای مالیاتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان فارس باید به این استان بازگشته و در مسیر رفع نیازها و توسعه به کار گرفته شود.
به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس، آیت الله لطف الله دژکام در جلسه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی استان فارس با اشاره به قرارداشتن در ایام شهادت حضرت علی(ع)، به فرمایشی از آن حضرت اشاره کرد که فرمودند: مال هر کس زیاد شد رئیس می شود؛ حواستان باشد دنیا روی قدرت می چرخد و تا قدرتمند نباشید هرچه حرف حساب بزنید کسی حرف حساب شما را گوش نمی دهد .
امام جمعه شیراز با بیان اینکه حقیقت امروز عالم را حضرت علی(ع) به خوبی تبیین کرده است، گفت: ما از طرفی باید توان نظامی خود را ارتقاء بخشیم و از جهتی نیز اگر می خواهیم حرف حق انقلاب اسلامی را به گوش جامعه بین الملل برسانیم، باید توان مالی و استقلال اقتصادی کشور را افزایش دهیم .
او خطاب به مسئولان حاضر در جلسه گفت: شما حضرت علی(ع) که در راس همه زهاد و ساده زیست های عالم هست را ببینید؛ در تولید ثروت برای جامعه اسلامی کوتاهی نکرد؛ طبیعتا اگر ما پیرو علی(ع) هستیم باید به این مسئله بپردازیم؛ تولید ثروت نه برای خوش گذرانی بلکه برای آن است که می‌خواهیم حرف حق نفوذ داشته باشد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروزه در جلسات عموما دو جور مطلب می شنویم، گفت: اول آسیب شناسی مشکلات است که همه آن را بلد هستند و همه آسیب ها را می شناسیم.
وی ادامه داد: امروز همه می دانیم که بانک ها دارند به تولید و اقتصاد کشور ضربه می زنند؛ بنده نامه های ورودی نهاد رهبری در استان فارس را که تحلیل کردم در راس مشکلات مردم مسئله بانک ها است. حال برای حل مشکل باید چه کار کنیم؟ چرا در برخی از پرونده ها اجرای حکم چندین سال طول می کشد و گاهی به سرعت حکم اجرا می شود؟ اگر واحدهای تولیدی که بانک مصادره می کرد را در ادامه اداره می کردند خوب بود، اما چندین مرکز تولیدی هست که مصادره و کامل تعطیل شده است و خود بانک نیز هیچ سودی نمی برد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: برخی مسائل در سطح کلان است و شاید ما نتوانیم ورود کنیم، اما باید در همین استان تدبیری شود؛ قضات محترم به خوبی می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند تا ما به تعطیلی واحد تولیدی به هیچ وجه کمک ندهیم .
وی با طرح این سئوال که با کدام ادله منطقی واحد تولیدی که به واسطه فعالیت آن چندین نفر امرار معاش می کنند، تعطیل می‌شود؟ گفت: باید جلوی این مشکل را بیگیریم و مسلما در این راستا دستگاه قضایی می تواند نقش خوبی ایفا کند .
امام جمعه شیراز با اشاره به آمار ارائه شده و اینکه 65 درصد از تولیدکنندگان مالیات می پردازند، لزوم تسهیل فضا برای تولید کنندگان را یادآور شد و گفت: با توجه به کم شدن درآمد نفتی، اساس بودجه کشور بر درآمد مالیاتی قرار گرفته و از طرفی دولت به دنبال تسهیل کار است.
وی خاطرنشان کرد: قاعدتا باید این مطالبه به سمتی رفته و آن بخش از فعالان اقتصادی که مالیات پرداخت نمی‌کنند، را در بر گیرد؛ انجام این کار هم نیازمند ظرافت خاصی است، باید فکر کرد که چگونه می‌توان از فعالانی که فرار مالیاتی دارند، حقوق دولت را اخذ کرد و بعد از دریافت، مالیات را چگونه و کجا به مصرف رساند؟
آیت‌الله دژکام گفت: ظاهرا بسیاری از بنگاه‌های تولیدی فعال در فارس، دفتری در تهران دارند و همان جا مالیات می پردازند، در نتیجه مالیات پرداختی همان جا مصرف می شود؛ باید بررسی و راهکاری را پیدا کرد تا ما بتوانیم درآمدهای مالیاتی که زمینه خرج آن در استان هست را به استان برگردانیم.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه درآمد مالیاتی در سطح ملی نهایتا به توسعه کشور می‌انجامد، در عین حال گفت: این درآمد برای استان فارس خیلی تفاوت دارد، در اینجا مردم گرفتار هستند و از این جهت فارس لطمه های سنگینی خورده است .
نماینده ولی فقیه در فارس همچنین با تصریح اینکه بحث جنگ روانی دل خیلی ها را خالی کرده و مانع از ورود افراد به عرصه تولید می‌شود، گفت: این کار به عهده رسانه‌ها و طلبه‌هایی است که به عنوان مبلغ به نقاط مختلف اعزام می شوند؛ اگر بدون اطلاع رسانی کافی و درست، فقط از نظام حمایت شود، نتیجه نمی گیریم؛ باید آموزش دهیم و کار مفصلی در زمینه جنگ روانی داریم .
او، فساد اقتصادی را یک مسئله بسیار مهم دانست و با بیان اینکه اطلاع دارد در جاهایی مبتلا به فساد سنگینی هستیم، گفت: بنده در زمینه برخی صنایع استان فارس گزارش‌های مفصلی داشته‌ام و نگران هستم .
امام جمعه شیراز با تصریح اینکه حق مردم در برخی شهرک های صنعتی استان ضایع شده است، گفت: امکانات شهرک‌های صنعتی، شخصی نیست، برای این است که مردم تولید کنند.
آیت الله دژکام اضافه کرد: در تعاونی‌ها و شهرک‌های صنعتی اگر تخلف مالی و سوء استفاده از امکانات بیت المال حادث شده، باید قوه قضاییه به صورت جدی ورود کند؛ این مطالبه رهبر معظم انقلاب است که تصریحا فرموده‌اند کسی که فساد مالی دارد جایی در نظام اداری ندارد و باید با مفسد محکم برخورد کرد .
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: عمده شهرک‌های صنعتی فارس کم و بیش به این موضوع مبتلا هستند؛ راه حل آن باید پیدا شود و دستگاه قضایی از این جهت باید خود را به روز کند؛ دستگاه قضایی اگر نتواند مچ خلافکار را بگیرد و با او برخورد کند مشکلات بیشتر خواهد شد؛ از طرفی همیشه پیچش قضیه در استان فارس نسبت به دیگر استان‌ها بیشتر بوده است و طبیعتا کار بیشتری را می‌طلبد.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری در حکم وی، آموزش اندیشه و عمل انقلابی مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: به نظر بنده این امر رهبری برای این است که در استان فارس در این مورد گیرهایی داریم که بیشتر از جاهای دیگر است .
او با تصریح اینکه به خدمتی که دستگاه قضایی می تواند در عرصه‌های مختلف انجام دهد شک نکنید، گفت: اگر محکم پای کار این مسئله بایستد، که الحمدالله ایستاده است، باعث می شود در خیلی موارد که فساد ورود کرده و به اقتصاد ما ضربه زده، جلوگیری کنیم .
امام جمعه شیراز با بیان اینکه امکان ورود به مباحث ملی نیز وجود دارد، خطاب به حاضران در جلسه گفت: در باب بدهکاران مهریه، استان فارس 2 ماه زودتر از کشور وارد شد و بعد از آن پیشنهاد استان فارس به کشور ابلاغ شد؛ بنده مطمئن هستم اگر در کار توجیه قوی کارشناسی داشته باشید و به نوعی کار تبلیغاتی و رسانه‌ای را انجام دهید زود تاثیر می‌گذارد و به نتیجه خوبی خواهیم رسید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/86787/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

افت محسوس قیمت سکه امامی؛ عقبگرد دلار به کانال 65 هزار تومانی

فعال سیاسی: بدون تغییر در تیم اقتصادی دولت نباید منتظر بهبود اوضاع بود

خط فقر 150 هزار تومانی در سال 84

(ویدیو) پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی

برگزاری ششمین کنگره شعر ملی خلیج فارس در هندیجان

شرایط ضامن وام بانوان بانک مهر ایران

قطع گاز در برخی نقاط آباده

ابهام در عملکرد نوسازی سینما آزادی

ماجرای هولناک تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

8 اردیبهشت؛ روز پرگل؛ معطر و تماشایی میمند

روز میمند در اردیبهشت دیدنی است! رویدادی ملی که نیازمند توجه بیشتر به زیرساخت‌هاست

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه

روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

اجرای ضوابط مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه ها

بزرگداشت سعدی شیراز برگزار شد

نیاز جهان معاصر به شیخ اجل+ فیلم

تصویری دیده نشده از آرامگاه سعدی در اوایل دوره پهلوی

واحد‌های مسکن مهر بدون امکانات تحویل داده نمی‌شود

از جریمه بیش از هزار میلیارد ریالی یک کارخانه قند تا محکومیت قاچاقچی سوخت در فارس

محکومیت یک هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

قطع گاز برخی مشترکان در آباده

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در 9 استان کشور / امدادرسانی در 4 استان ادامه دارد

عکس/ حضور رهبر انقلاب در سعدیه شیراز

ساخت دو تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید استوار

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

ببینید | تصاویر رویایی خلیج فارس از زاویه اتاقک شیشه‌ای ایستگاه فضایی بین‌المللی

محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در فارس

پاسخگویی مدیران شهری شیراز در سامانه ارتباطات مردمی 137

آیین گرامیداشت روز جهانی سعدی در شیراز برگزار شد

از نبرد دریایی ایران با آمریکا چه می‌دانید؟

واگذاری «تیم استقلال» به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس قانونی است؟

هشدار فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه

تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر 15 ساله

حفاظت از تخت جمشید با تعیین تکلیف اسناد عرصه و حریم

اولین همایش ملی اسب اصیل دره شوری -زرقان فارس

پیام استاندار فارس در تبریک روز بزرگداشت سعدی

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس