پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل امور مالیاتی فارس:

مالیات مقطوع عملکرد سال 97 صاحبان مشاغل اعلام شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرکل امور مالیاتی فارس از اعلام مالیات مقطوع عملکرد سال 97 برخی صاحبان مشاغل در راستای همکاری، مشارکت و تکریم مودیان و همچنین تسهیل در وصول مالیات، خبر داد .
  ناصر هاشمی در نشست اتحادیه صنف توزیع کنندگان و عمده فروشان مواد غذایی و بهداشتی شیراز به تشریح جزییات اختیار اختیار حاصل از تبصره ماده 100 اصلاحی مصوب 31 تیرماه 1394 قانون مالیات‌های مستقیم و با توجه به بند (هـ) تبصره ( 8) قانون بودجه سال 1398 کل کشور و به منظور تکریم مودیان و تسهیل وصول مالیات و ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در تعیین مالیات عملکرد سال 1397 برخی از صاحبان مشاغل که در گروه سوم قرار می‌گیرند، پرداخت.
وی افزود: دستورالعمل مالیات مقطوع امسال صاحبان مشاغل گروه سوم که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال 1397 حداکثر سی برابر معافیت موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ 828 میلیون تومان) باشد و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده، از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف هستند.
مدیرکل امور مالیاتی فارس در خصوص نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن نیز گفت: براساس این دستورالعمل، مالیات صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال 1397 ، بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال 1396 به صورت مقطوع تعیین شده; به این صورت که مودیان با میزان مالیات قطعی تا 25 میلیون ریال، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال 1396 تعیین شده است.
هاشمی اضافه کرد: بر این اساس، همچنین مودیان با میزان مالیات قطعی بیش از 25 میلیون ریال تا 50 میلیون ریال با 5 درصد افزایش، مودیان با میزان مالیات قطعی بیش از 50 میلیون ریال تا 100 میلیون ریال با 9 درصد افزایش و مودیان با میزان مالیات قطعی بالاتر از 100 میلیون ریال با 15 درصد افزایش نسبت به عملکرد سال 1396 تعیین شده است .
وی تاکید کرد: بندهای فوق مربوط به مودیانی است که مجموع فروش کالا و ارایه خدمات آنها در سال 1397 از مبلغ 828 میلیون تومان بیشتر نباشد .
مدیرکل امور مالیاتی فارس خاطرنشان کرد: مودیانی که تمایل به استفاده از شرایط این دستورالعمل را دارند، باید از طریق سیستم الکترونیکی (طبق فرم مربوط) از طریق پایگاه اینترنتی www.tax.gov.ir مراتب را به سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کنند.
هاشمی عنوان کرد: صاحبان مشاغل مذکور در صورتی که سال 1397 اولین سال فعالیت آنها است ( در سال 1396 فاقد فعالیت باشند) و همچنین صاحبان مشاغل مشارکتی که در طی سال 1397 شرکای آنها تغییر کرده باشد(تغییر هر یک از شرکا)، مشمول مفاد این دستورالعمل نبوده و مکلف به انجام تکالیف قانونی مقرر ( ازجمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر) هستند.
وی همچنین یادآور شد: در خصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یکجا در خردادماه 1398 ندارند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می گردد و عدم پرداخت به موقع مالیات و یا در صورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سررسیدهای مقرر، مشمول جریمه موضوع ماده 190 قانون مالیات های مستقیم خواهد بود .
مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: هر گاه اسناد و مدارک مثبته‌ای به دست آید که مشخص شود مجموع فروش کالا و خدمات یا سایر درآمدهای مودی در سال 1397 بیش از مبلغ ابرازی به عنوان فروش کالا و خدمات و سایر درآمدهای فرم موضوع بند ( 3) این دستورالعمل باشد، صرفا مالیات مابه‌التفاوت و جرایم متعلقه مطالبه می‌شود .
هاشمی بیان کرد: مالیات عملکرد سال 1397 مودیان موضوع این دستورالعمل در صورتیکه که اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1397 خود را در موعد مقرر قانونی تسلیم کنند یا پس از تسلیم اظهارنامه مالیاتی نسبت به تسلیم فرم موضوع بند ( 1) این دستورالعمل اقدام کرده ( به عنوان آخرین اقدام مودی قبل از پایان خرداد 1398) و یا در مهلت مقرر فرم مربوط را به سازمان امور مالیاتی کشور تسلیم نکنند و یا متقاضی اعمال مقررات قانونی از جمله مفاد مواد 137 ، 165 و 172 قانون مالیات های مستقیم در خصوص درآمد عملکرد سال 1397 خود هستند، از شمول این دستورالعمل خارج بوده و با رعایت مقررات مربوطه تعیین خواهد شد .
وی عنوان کرد: همه خریداران سکه که در سال 1397 نسبت به دریافت سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام کرده‌اند، مشمول مفاد این دستورالعمل نیستند. مودیان مذکور مکلف به رعایت تکالیف مقرر قانونی مربوط خواهند بود.
مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه خردادماه موعد ارائه اظهارنامه و برخورداری صاحبان مشاغل از تسهیلات مالیات مقطوع است، یادآور شد: سایر صاحبان مشاغل نیز حسب مقررات مربوطه باید به ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات اقدام کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/86960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید