پیام فارس

آخرين مطالب

استاندار فارس از طرح های شاخص شهری شیراز بازدید کرد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- استاندار فارس سه شنبه از شماری از طرح های شاخص شهری شیراز بازدید کرد و بر شتاب بخشی به روند ساخت این طرح ها تاکید کرد.

عنایت اله رحیمی در این بازدیدها که با حضور فرماندار شهرستان شیراز و جمعی از مدیران شهری صورت گرفت، بر شتاب بخشی به اجرای طرح‌های شهری با هدف تسهیل در امور شهروندان تاکید کرد.
استاندار فارس از روند اجرای پروژه‌های شاخص مدیریت شهری شیراز همچون مجموعه سینمایی جوان در فلکه کوزه گری ، تقاطع باهنر – کمربندی، فرهنگسرای فرزانگان واقع در بلوار طلاییه، تقاطع مهدیه - امیرکبیر، بلوار در حال احداث مهدیه، تقاطع شهید رودکی و مجتمع آموزشی شهرداری شیراز بازدید کرد.
‌ سال شکوفایی طرح‌های عمرانی شهری در حوزه فرهنگی
‌ شهردار شیراز در حاشیه این بازدیدها گفت: بیش از 18 پروژه شاخص عمرانی و فرهنگی در سطح این کلانشهر با اعتباری بالغ بر 460 میلیارد تومان در حال ساخت است.
حیدر اسکندرپور در جمع خبرنگاران، افزود: سال 98، سال شکوفایی پروژه‌های عمرانی شهر شیراز به ویژه در حوزه فرهنگی است و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می‌شود در ایام دهه فجر امسال پروژه‌هایی در سطح ملی را افتتاح شود.
شهردار شیراز با اشاره به افتتاح فرهنگسرای فرزانگان و فرهنگسرای حکمت تا پایان امسال اظهار داشت: پردیس سینمایی جوان در فلکه کوزه گری نیز از جمله پروژه‌های تأثیرگذار فرهنگی برای شهروندان و به ویژه ساکنین جنوب و شرق شیراز است که درصدد هستیم سال آینده آن را به بهره برداری برسانیم، همچنین با نهادهای متولی رایزنی می‌کنیم تا فیلم‌های جشنواره فجر سال 99 را در سالن‌های پردیس سینمایی جوان برای شهروندان و علاقه مندان به نمایش بگذاریم.
اسکندرپور رویکرد پروژه‌های جدید شهرداری شیراز را نرم افزاری و فرهنگی دانست و اضافه کرد: طی هفته‌های آینده کلنگ مجموعه نمایشی و فرهنگی فدک در بلوار نصر ( کفترک ) و پیاده راه واقع در محدوده باغات قصردشت به زمین زده می‌شود.
فرهنگسرای فرزانگان، فرصت فرهنگی برای شهروندان ساکن در محدوده منطقه 9
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز ضمن بازدید از فرهنگسرای فرزانگان با بیش از 85 درصد پیشرفت فیزیکی واقع در بلوار طلاییه جنب ساختمان شهرداری منطقه 9 گفت: افتتاح این مجموعه یک فرصت شایسته فرهنگی برای شهروندان ساکن در محدوده منطقه 9 و شهرک‌های اطراف کمربندی است که بتوانند بدون مراجعه به مرکز و غرب شیراز از سینما، سالن ورزشی، گالری نمایش آثار هنری، قرائت خانه و … استفاده کنند.
حسین آرگیو در ادامه بازدیدهای مسولان استانی و شهری از تعدادی از طرح‌های عمرانی در حال ساخت شیراز و در حاشیه بازدید از پروژه مهدیه – امیرکبیر خاطرنشان کرد: این پروژه با بیش از 31 درصد پیشرفت فیزیکی تکمیل کننده رینگ پیرامونی و از پروژه‌های شاخص شیراز است که در صورت تملک املاک مورد مسیر و تزریق منابع مالی تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد، همچنین بلوار مهدیه به عنوان معبر متصل کننده تقاطع مهدیه – امیرکبیر و تقاطع شهید رودکی نیز هم اکنون در دست اجراست.
وی تکمیل رینگ پیرامونی شیراز، ایجاد نوار سبز حاشیه‌ای در اطراف تقاطع و ایجاد مسیر دسترسی ایمن شهروندان به پارک چنارراهدار را از جمله اهداف احداث تقاطع مهدیه – امیرکبیر عنوان کرد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز احداث مجتمع آموزشی شهرداری را گامی جهت ارتقای سرانه آموزشی سطح شهر و افزایش رفاه کارمندان شهرداری در خصوص آموزش فرزندانشان دانست و افزود: این مجتمع آموزشی در خیابان فرهنگ شهر و در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در حال احداث است که هم اکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
افتتاح تقاطع باهنر – کمربندی تا پایان سال جاری
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز نیز به خبرنگاران گفت: در بازدید شهردار شیراز و استاندار فارس از پروژه‌های عمرانی سطح شهر، راهکارهای مناسب برای تسریع در عملیات عمرانی این پروژه‌ها ارائه شد.
کریم شکوهیان با اشاره به بازدید امروز جمعی از مدیران استانی و شهری از عملیات عمرانی مجموعه سینمایی جوان واقع در فلکه کوزه گری اضافه کرد: این پروژه با پنج هزار مترمربع زیربنا شامل پنج سالن سینما و تئاتر در حد بین المللی است و تلاش داریم تا پایان سال 99 آن را به بهره برداری برسانیم، بهره برداری از مجموعه سینمایی جوان زمینه ساز ارتقای سطح فرهنگی شرق و جنوب شیراز، کاهش محرومیت و افزایش دسترسی به مکان‌های فرهنگی برای ساکنین جنوب شرق شیراز می‌شود.
وی تقاطع باهنر – کمربندی را یکی دیگر از پروژه‌های شاخص شهرداری شیراز دانست و افزود: این پروژه هم اکنون بیش از 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید، تقاطع باهنر – کمربندی در راستای کاهش تصادفات محدوده کمربندی و افزایش ایمنی عبور و مرور شهروندان و ساکنین شهرک‌های واقع در جنوب کمربندی در حال اجراست.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز ضمن یادآوری افتتاح فاز نخست پروژه شهید رودکی در هفته دولت سال گذشته گفت: هم اکنون فاز دو و سه این پروژه با مجموعاً بیش از 25 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست که با برنامه ریزی های انجام شده در پایان سال 98 به بهره برداری می‌رسد.
شکوهیان خاطرنشان کرد: پروژه شهید رودکی، بلوار در حال احداث مهدیه را از یک سو به کمربندی و از سوی دیگر به تقاطع مهدیه – امیرکبیر در ابتدای جاده بوشهر متصل می‌کند که با بهره برداری از این مجموعه، شاهد بهبود ترافیک در ورودی غربی شیراز و کاهش حضور ماشین‌های سنگین در سطح شهر خواهیم بود.
9873/‏‬ 2027

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/89921/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کلاهبرداری 190 میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو

سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ 10 امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

امکان کاهش 20 درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی

اهل‌شاخه: فرزندان خوزستان را مقابل سپاهان تنها نگذارید

تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس

ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت

امسال 17 سالن سینما در شیراز بهره‌برداری می‌شود

ریزش سقف واحد مسکونی در آباده و حضور امدادگران

خطوط شبانه اتوبوس‌رانی شیراز همچنان برقرار است

زنده‌گیری 2 قلاده گربه جنگلی در مرودشت

بارندگی‌ها برای فارس خطر و خسارتی نداشت

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

فارس با ظرفیت‌های متعدد به اکسپو 2024 ایران می‌رود

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

رقابت داوطلبان آزمون سراسری در سروستان

رهاورد 16 جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد/کمک 44 میلیارد و 500 میلیون تومانی خیرین

حضور 16 هزار بوشهری در کنکور/ 63 درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند

تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم

نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی

ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

خوشحالی هشتیجانی‌ها از بارش باران بهاری + فیلم

رقابت بیش از 16 هزار داوطلب کنکور در استان بوشهر

باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد

نقش توجه به پژوهش‌های علمی در مدیریت بلایای طبیعی بی‌بدیل است

ثبت بیشترین بارندگی در حاجی آباد زیرکوه با 62 میلی متر

دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)

سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود

‌کمک 44 میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس

معابر شیراز سر از آب بیرون آورد

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

بازیگر زیاده‌طلب منطقه