پیام فارس

آخرين مطالب

اعضای تیم فوتسال بانوان پارس آرای شیراز: ما را به تهران منتقل نکنید ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- تیم فوتسال بانوان پارس آرای شیراز قرار است به تهران منتقل شود اما بازیکنان این تیم یا نارضایتی از این موضوع از مسئولان استان فارس خواستند جلو این کار گرفته شود.

این تیم که از دسته یک کار خود را آغاز کرد، با تلاش بازیکنان، مربیان و دست اندرکاران باشگاه در شرایط سخت جواز صعود به لیگ برتر را گرفت تا استان فارس در لیگ برتر فوتسال بانوان ایران صاحب 2 نماینده شود.
انتقال اینگونه تیم‌ها در استان فارس سابقه اما فرجام ناخوشایندی دارد؛ در سال‌های گذشته تیم‌های مرصاد، بهمن، کارا و صدرا به دلیل حمایت نشدن، مشکلات اقتصادی و ضعف در ساختار هیات فوتبال فارس به استان‌های دیگر واگذار شدند تا سهمیه بازیکنان این استان به استانی دیگر منتقل شود.
همچنین تیم قشقایی شیراز هم که اخیراً مالک باشگاه استقلال جنوب تهران در امتیاز این باشگاه مشارکت پیدا کرده است تمرینات تیم را به تهران منتقل کرده‌اند تا ساز خروج این تیم از استان هم کوک شود.
بانوان فوتسالیست فارس براین باورند، هزینه‌ای که برای یک تیم فوتسال بانوان دریک فصل نیاز است برابربا دستمزد یک بازیکن فوتبال درجه 2 و یا سه در رده آقایان است و خواستار بر چیده شدن نگاه تبعیض آمیز شدند.
آنها از نمایندگان شیرازو کاندیدای دوره جدید مجلس خواستند به رأی مردم و به ویژه بانوان اهمیت دهند و هم اینک برای جلوگیری از خروج تیم پارس آرا از استان فارس و شاد کردن دل بسیاری از جوان‌های ورزشکار وارد عمل شوند چرا که فردا بسیاردیر است و نباید اجازه داد آنها سر خورده شوند.
سیب زمینی آب پز با نان، خوراک سفره سفر
بهاره رستم پور کاپیتان تیم پارس آرا که سابقه بازی در تیم ملی را دارد، با انتقاد از خروج تیمش به تهران گفت: ما این تیم را از دسته یک و با چنگ و دندان به لیگ برتر آوردیم و برای حفظ آن در لیگ برتر در سفرها که با مینی بوس انجام می‌شد خوراکمان سیب زمینی آب پز با نان بود.
وی اضافه کرد: زحمات زیادی کشیده می‌شود تا یک تیم از دسته یک به لیگ برتر صعود کند اما در این رده هیچ حمایتی از سوی مسئولان استان نمی شود تا سرمایه گذار این تیم ناچار شود تیمش را به تهران منتقل کند.
رستم پور ادامه داد: هزینه تیم ما که شامل 20 بازیکن است برای یک فصل حدود 300 میلیون تومان می‌شود که این رقم برابر است با دستمزد یک فوتبالیست درجه 2 و یا سه آقایان که اینگونه نگاه ها تبعیض آمیز است.
او با بیان اینکه با انتقال تیم پارس آرای شیراز به تهران بسیاری از جوان‌ها سر خورده می‌شوند، افزود: تیم ما برغم اینکه سال نخست خود را در لیگ برتر پشت سر می‌گذاشت اما بازی‌ها خوبی را بازیکنان تیم که همه بومی و جوان بودند به نمایش گذاشتند و حتی در یک مقطع از لیگ برتر نیز در رده سوم قرار گرفتیم.
رستم پور افزود: واقعاً هیچکس حاضر نیست در استان فارس دست بازیکنان این تیم را که اکثراً جوان و جویای نام هستند بگیرد؟ از استاندار ورزش دوست فارس می‌خواهیم به این مساله مهم رسیدگی کند و اجازه ندهد بازیکنان فارس برغم میل باطنی خود برای استانی دیگر بازی کنند.
وی ضمن تقدیر از مصطفی زارع سر مایه گذار تیم گفت: قرار داد بسیار ناچیزی با این تیم داشتم که همه حق و حقوقم پرداخت شده است اما باید به فکر جوانان های تیم که در لیگ گذشته بدون هیچ چشمداشتی بازی کردند و هم اینک که با تجربه شده‌اند و شغلی هم ندارند باید با آنها قرارداد مناسب و در خورشانشان بسته شود.
به رأی ما احترام بگذارند، کجا برویم؟
رستم پور اضافه کرد: ابتدا توکلمان به خداست و سپس از نمایندگان و کاندیداهای مجلس می‌خواهیم که به رأی ما ورزشکاران احترام بگذارند و به جای وعده انتخاباتی هم اینک یک حامی مالی برای ما پیدا کنند تا تیم به تهران منتقل نشود.
پرستو کهن که سابقه چندین ساله در تیم ملی فوتبال بانوان ایران دارد و از بازیکنان مطرح تیم پارس آرای شیراز است نیز به ایرنا گفت: اداره کل ورزش و جوانان فارس نمی‌تواند بر اساس قانون به تیم‌های حرفه‌ای کمک مالی کند اما راه‌های دیگری وجود دارد تا از خروج این تیم و فروپاشی بازیکنان جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: استاندار، شورای شهر، شهردار، نمایندگان مجلس و کاندیداهای احتمالی فکری اساسی برای یک عده دختر جوان بکنند که دلخوش به ورزش کردن هستند و نبابد از این امر دلسرد شوند و به جای حضور در ورزشگاه سر از جاهای دیگر درآورند.
کهن با بیان اینکه برای مسئولان استان و نمایندگان مجلس کار سختی نیست که یک حامی مالی (اسپانسر) پیدا کنند، اظهارداشت: فرض اینکه دو یا سه بازیکن ما که با تجربه هستند بتوانند به تیم دیگری بروند اما تکلیف جوان‌هایی که در لیگ گذشته تلاش کردند و با امید قدم به میدان گذاشند، چه می شود؟
این بازیکن ملی پوش ادامه داد: در لیگ گذشته برغم اینکه سال نخست را سپری می‌کردیم اما بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتیم و از تیم پویندگان صعنت شیراز دیگر تیم فارس در لیگ برتر که بازیکنان با تجرجه و ملی پوش داشت بهتر ظاهر شدیم چرا که از تیم ما مریم نوری و فاطمه کریمی به تیم ملی دعوت شدند وپویندگان صنعت سهمیه‌ای در تیم ملی نداشت.
کهن افزود: به لحاظ اعتمادی که به باشگاه پارس آرا داشتم قرار داد ننوشتم و به طور شفاهی با سرمایه گذار این باشگاه توافق کردیم که برای یک فصل مبلغ 10 میلیون تومان پرداخت کند که از این مبلغ تنها یک میلیون دریافت کردم با این حال از زارع مدیر باشگاه سپاسگزارم.
نگذارید نیم پارس آرا منتقل شود
مریم نوری دیگر بازیکن تیم پارس آرا که به تیم ملی دعوت شده است هم به ایرنا گفت: چگونه این تیم که مربوط به استان فارس است می‌خواهد به تهران متتقل شود؟
وی بیان داشت: وقتی کلانشهری مثل شیراز 2 تیم در لیگ برتر داشته باشد این امر موجب رشد و ارتقای فوتبال و فوتسال بانوان فارس می‌شود و تماشاگران زیادی هم برای دیدن بازی‌های تیم شهرشان به ورزشگاه می آیند.
این بازیکن اضافه کرد: با رفتن تیم ما به تهران معلوم نیست سرنوشت بازیکنان جوان این تیم که با هزاران امید و بدون قرارداد بازی کردند به کجا ختم خواهد شد.
نوری با بیان اینکه مگر هزینه یک تیم بانوان چقدر می‌شود که این استان پهناور قادر نیست آن را تأمین کند اظهارداشت: از مسئولان استان عاجزانه تقاضا دارم نگذارید این تیم به تهران برود.
وی اضافه کرد: در گذشته بخش خصوصی و کارخانه ها به دلیل اینکه بازی‌های بانوان از صدا و سیما پخش نمی‌شد رغبتی برای حمایت نداشتند اما هم اینک اینگونه نیست و بازی‌ها را خوب پوشش می‌دهند و بخش خصوصی فرصت برای تبلیغ کالای خود را با کمترین هزینه دارد.
برای تشکیل تیم پارس آرا خون دل خوردیم
سرمربی تیم پارس آرا هم با انتقاد از عدم حمایت از تیمش که منجر به سرخوردگی جوانان بسیاری می‌شود به ایرنا گفت: برای تشکیل این تیم خیلی زحمت کشیدیم و خون دل خوردیم.
نجمه برزگر ادامه داد: با انتقال این تیم به تهران تکلیف جوان‌هایی که به آن دلخوش کرده بود ند چه می‌شود؟ بیم آن داریم که اگر حرفی بزنیم و یا انتقادی بکنیم محروم شویم.
وی افزود: بازیکنان جوان ما در لیگ فصل گذشته تجربه خوبی کسب کردند و هم اینک وقت شکوفایی آنها بود اما قراراست تیمشان به تهران منتقل شود.
سرمربی تیم پارس آرا افزود: بازیکنان ما سطح توقع پایینی دارند و شرمنده آنها می شو م که بخواهند مجانی بازی کنند اما امسال باید ضمن حفظ تیم در شیراز برای بازیکنان هم رقمی مناسب در نظر بگیریم چرا که در عرض سال هشت ماه درگیر مسابقه و تمرین هستند و شغلی هم ندارند که بخواهند امرار معاش کنند.
برزگر ادامه داد: هزینه یک تیم بانوان قابل قیاس با تیم آقایان نیست ونمی دانم چرا برای تیم ما که در یک فصل حدود 300 میلیون تومان هزینه دارد اینقدر پول پیدا کردن سخت می‌شود و این رقم برابر با پول یک بازیکن درجه 2 و یا سه فوتبال آقایان است.
وی از مسئولان استان به ویژه استاندار و نمایندگان مجلس خواست با توجه به اینکه فرصت زیادی تا شروع لیگ برتر دوره جدید وجود ندارد برای حفظ تیم و تقویت آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.
سرمربی تیم پارس آرا گفت: تیم را با خون دل از دسته یک به لیگ برترآوردیم و هم اینک که زمان شکوفایی بازیکنان است می‌خواهندآن را به تهران منتقل کنند و سرمایه گذار حق دارد به دلیل عدم حمایت فکر دیگری بکند و ما از مصطفی زارع سرمایه گذار باشگاه پارس آرا سپاسگزاریم که در شرایط سخت از تیم حمایت کرد.
مجبورم تیم را به تهران منتقل کنم
سرمایه گذار باشگاه پارس آرای شیراز هم که از آنچه عدم کمک مسئولان استان نامید گلایه دارد، به ایرنا گفت: دوست دارم این تیم در شیراز حفظ شود اما به هر دری می زنم بسته است و مجبورم تیم را به تهران منتقل کنم.
مصطفی زارع بیان داشت: با صداقت کار را آغاز کردم و قدرت سیاسی هم ندارم که بتوانم برای این جوان‌ها کاری کنم و مجبورم تصمیم به انتقال بگیرم.
وی اضافه کرد: در شیراز اگر بخواهی با صداقت کار کنی محکوم به نابودی هستی و هر چه می‌خواهم با صداقت پیش بروم گوش شنوایی وجود ندارد برای همین تیم را به تهران می برم.
زارع ادامه داد: بازیکنان حق دارند نگران آینده خود باشند و نیاز به حق و حقوق دارند اگرچه ما نیزبا بازیکنانی که قرار داد داشتند تسویه حساب کرده‌ایم.
وی گفت: پس از چند ساعت انتظار و در یک روز که ملاقات عمومی بود مدیر کل ورزش و جوانان فارس ما را پذیرفت و قرار شد از طریق هیأت فوتبال مشکلات بر طرف شود و جالب اینکه با هر مدیری که صحبت می‌کنم می‌گویند شغلت چیست و سال گذشته مبلغ 10 میلیون تومان به ما دادند که این رقم را به عنوان پاداش به بازیکنان دادم.
مدیر باشگاه پارس آرا افزود: با مسئولان هیأت فوتبال فارس جلسه‌ای برگزار کردیم و آنها نیز به قولی که مدیرکل ورزش و جوانان فارس وعده داده است بسنده کردند و گفتند درغیراین صورت نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.
زارع گفت: در لیگ گذشته 260 میلیون تومان هزینه کردم که مبلغ 10 میلیون تومان به ما کمک شد و هزینه‌ها در سال جاری چندین برابر شده و کار را برای ادامه حیات در شیراز سخت می‌کند.
کمک به تیم ها، شفاف سازی شود
وی گفت: هیأت فوتبال شیراز شفاف سازی کند که رقم 6 میلیارد تومانی که مدیر کل ورزش و جوانان اعلام کرده به تیم‌های فوتبال و فوتسال کمک شده نصیب چه تیم‌هایی شده است.
زارع گفت: شورای شهر مصوب کرد که مبلغ 70 میلیون تومان به تیم ما کمک شود که بیش از نیمی ازآن هنوز پرداخت نشده و می‌گویند این مصوبه نیاز به اصلاح دارد و برغم گذشت زمان زیادی هنوز اصلاح نشده است.
وی اضافه کرد: کار انتقال تیم پارس آرای شیراز به تهران نهایی شده است و مجبور شدیم برای تأمین هزینه تیم که امسال بیش از 2 برابر شده آن را به تهران منتقل کنیم.
مسئول ورزش بانوان اداره کل و ورزش و جوانان پاسخ نداد
خبرنگار ایرنا برای تعیین تکلیف انتقال این تیم به تهران با فریبا خالدی معاون امور بانوان اداره کل تماس گرفت اما او ابتدا گفت در یک جلسه هستم و تماس می‌گیرم اما این امر محقق نشد و دوباره هم تماس گرفتیم و هم پیامک دادیم تا نظرشان را جویا شویم که موفق نشدیم.
تیم پویندگان صنعت فجر شیراز در رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر بانوان، رده ششم و پارس آرای این شهر هم که نخستین سال حضور خود را در لیگ برتر دنبال می‌کرد جایگاه هشتم لیگ 12 تیمی را به خود اختصاص دادند.
در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر فوتسال 14 تیم حضور دارند.
نامی نو اصفهان، رهیاب گستر تهران، هیأت فوتبال شهرستان تهران، هیأت فوتبال استان خراسان رضوی، پالایش نفت آبادان، شرکت ملی حفاری ایران، پارس آرای شیراز، پویندگان صنعت فجر شیراز، وریژنو فرخشهر، دختران کویر مس کرمان، مس رفسنجان، شهرداری رشت، صنعت سرد خزر گیلان و شهروند ساری، تیم‌های حاضر در لیگ به شمار می‌روند.
بر اساس قرعه کشی، تیم پارس آرا در نخستین دیدار، هجدهم مردادماه 98 میزبان تیم هیأت فوتبال تهران است و تیم پویندگان صنعت فجر شیراز هم در نخستین هفته میهمان تیم هیأت خراسان رضوی است.
9600 /‏1876‬

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/89974/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه اول اردیبهشت

روزی برای سعدی‌پژوهان در نگین فیروزه‌ای شیراز

حضور پرشور موسسه سفیر مهر همدان در رویداد صبا تهران

معارفه امامان جمعه جدید شهر جویم

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

آسان شدن اعطای وام مسکن پلی به سوی خانه دار شدن متقاضیان

قتل زن میانسال به دست دختر 11 ساله

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

سرمقاله خراسان/ بودجه عمرانی در نقش گوشت قربانی!

سرمقاله کیهان/ صد رحمت به توپ میرزا آقاسی!

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

نمایی از سعدیه شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی

فرهنگ ایرانی و زبان فارسی به سعدی مدیون است

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس