پیام فارس

آخرين مطالب

پایگاه استنادی جهان اسلام و دانشگاه آزاد تفاهم نامه همکاری امضا کردند سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری(IRCEST) و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با دانشگاه آزاد اسلامی امضا شد.

این تفاهم نامه  به امضای محمدجواد دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید.
بر اساس این تفاهم نامه مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام موظف شدند نسبت نمایه سازی اطلاعات و آمار تولیدات پژوهشگران دانشگاه در پایگاه‌های مرکز منطقه‌ای و ISC ، کمک به تبیین و تحقق شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه و تعیین جایگاه دانشگاه در بین دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، رتبه بندی کل شعب و واحدهای دانشگاه مطابق با شاخص‌های مصوب و مورد توافق طرفین، فراهم سازی و حمایت در چاپ و انتشار نشریات علمی دانشگاه و درونداد و پردازش این نشریات در ISC و ایران ژورنال بر اساس ضوابط اقدام کنند.
از دیگر تعهدات مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و ISC، همکاری و اجرای فعالیت‌های پژوهشی در قالب طرح‌های تحقیقاتی مشترک و تنظیم شیوه نامه مربوط جهت اجرا، فراهم سازی و امکان استفاده از سامانه ثبت همایش‌های ISC ، مساعدت در چاپ و انتشار کتاب‌های علمی دانشگاه و کتاب‌های همسو با اهداف سازمانی مرکز و پایگاه و توزیع این آثار جهت ترویج علم بر اساس ضوابط، استفاده دانشگاه از منابع و مدارک علمی الکترونیکی و چاپی مرکز بر اساس قراردادهای مربوط است.
استقرار مجموعه‌های اسناد، مدارک علمی و تأمین کتب لاتین به صورت امانی برای دوره‌های معین در دانشگاه، حمایت از نمایه سازی بین المللی نشریات علمی دانشگاه توسط مرکز، حمایت در برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها دوره‌های دانش افزایی و سمینارهای ملی و بین المللی در دانشگاه و نیز به صورت مشترک در هر دو مجموعه، مشاوره و حمایت از مرکز اطلاع رسانی و دفتر علم سنجی دانشگاه، دسترسی به یک داشبورد فعالیتی در زمینه علم سنجی و رتبه بندی دانشگاه‌های جهان اسلام و ایران و تسهیل در نمایه سازی مجلات منتشره توسط واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در فهرست نشریات پایگاه استنادی علوم جهان اسلام از دیگر تعهدات مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فنون و ISC است.
همچنین بر اساس این تفاهم نامه دانشگاه آزاد اسلامی موظف است نسبت به ایجاد دسترسی به اطلاعات کتاب شناختی مربوط به کتاب‌ها، طرح‌های تحقیقاتی، پایان نامه‌ها و سایر مدارک علمی موجود در دانشگاه جهت ثبت در پایگاه‌های اطلاعاتی مرکز و ارسال مجموعه مقالات کنفرانس‌ها سمینارهای ملی و بین المللی و متن سخنرانی‌های علمی و مجلات دانشگاه به مرکز منطقه‌ای و ISC اقدام کند.
ایجاد دسترسی به منابع آثار و مستندات و اطلاعات علمی تخصصی طرفین به منظور غنی سازی منابع علمی طرفین و حمایت معنوی از برگزاری همایش‌های مرتبط با مأموریت‌های مرکز منطقه‌ای و ISC که با سیاست‌ها و مأموریت‌های دانشگاه هم راستا باشد، از دیگر تعهدات دانشگاه آزاد اسلامی است.
مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد به مدت سه سال خواهد بود.
تاکید بر ایجاد شبکه علمی بین کشورهای اسلامی
محمد جواد دهقانی رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در این مراسم با اشاره تاریخچه و مأموریت فعالیت این مرکز و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اگرچه در شیراز و استان فارس واقع شده است اما تمام استان‌های کشور از خدمات این پایگاه بهره مند می‌شوند.
وی ادامه داد: به دنبال تبدیل مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری به پایگاه تأمین منابع اطلاعاتی مورد نیاز کشور با هدف نظام مند ساختن هزینه‌های کشور در رابطه با تأمین و خرید پایگاه‌های اطلاعاتی هستیم.
رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری گفت: ارائه خدمات به دانشگاه‌های خارج از دیگر برنامه‌های این مرکز است که این حرکت از سال گذشته شروع شده و بیش از 300 کرسی زبان فارسی در دنیا داریم که به ترویج زبان و ادبیات فارسی کمک می‌کند.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام یادآور شد: این پایگاه به دنبال ایجاد یک شبکه علمی بین کشورهای اسلامی است تا بتوانیم ارتباطاتمان را گسترش دهیم.
دهقانی افزود: در مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دستیابی به مرجعیت سنجش و ارزیابی توسعه علمی و عملکرد پژوهشی کشورهای جهان اسلام و برخورداری از جایگاه معتبر از مراکز استنادی و رتبه بندی بین المللی دنبال می‌شود.
وی در ادامه تاکید کرد: امروز نیاز است که فعالیت‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام بیشتر جنبه بین المللی پیدا کند زیرا ظرفیت‌های بسیاری برای این کار در این عرصه وجود دارد.
سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام کیفی سازی نشریات علمی را از دیگر اهداف پایگاه استنادی و مرکز منطقه‌ای دانست و گفت: رتبه بندی دانشگاه‌ها به منظور رقابت سالم نیز از سال‌های پیش آغاز شده که در راستای آن می‌توان به مقوله کیفی سازی دانشگاه‌ها نیز با جدیت بیشتری پرداخت.
دهقانی از امضای تفاهم نامه‌های گوناگون ملی و بین المللی با مجامع علمی در سالهای اخیر خبر داد و خاطرنشان کرد: در این نشست‌ها سعی شده که پایگاه ISC به خوبی معرفی و اطلاعاتی برای کشورها در این پایگاه ایجاد شود.
9254/‏6113

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/90044/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت بیداری امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر