پیام فارس

آخرين مطالب

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

مکانی به نام شاهچراغ(ع) در حرم حضرت معصومه(س) نامگذاری می شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: در طرح های توسعه حرم مطهر تلاش می کنیم مکان هایی را به نام بزرگان و اهل بیت(ع) از جمله حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) نامگذاری کنیم.

آیت الله سید محمد سعیدی پنجشنبه در حاشیه دومین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه به میزبانی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در جمع خبرنگاران افزود: با گذشت 40 سال از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب الهی در ایران اسلامی این انتظار است که پاسخ دهیم این نظام برای احیای امر اهل بیت (ع) چه گام هایی برداشته یا می تواند بردارد.
وی ادامه داد: امام راحل، شهیدان با خون پاکشان، ایثارگران و جانبازان با تلاششان و مردم با قیامشان و انقلابشان آمدند تا امر اهل بیت (ع) را احیا کنند و در پرتو امر اهل بیت (ع) به اهداف جزیی دیگر هم‌برسند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: از روزی که نظام شکل گرفت شاهد نمونه هایی از احیای امر اهل بیت (ع) هستیم، در مساجد این مقدار نمازگزار، در اماکن مقدس این همه زائر و در ایام اربعین این جمعیت عظیم تا قبل از انقلاب سابقه نداشت.
آیت الله سعیدی افزود: در پرتو این مراسم معارف اهل بیت (ع) به مردم منتقل می شود، در راهپیمایی اربعین و مراسم اعتکاف، کارهای فرهنگی انجام شده در این مراسم ثمرات و برکات انقلاب است.
وی ادامه داد: حرم های شریف و اتباع مقدسه یکی از مکان هایی است که انتظار رشد معارف اهل بیت (ع) از آنجا می رود با برنامه ریزی این کار را دنبال می کنند و تدبیر اندیشیده شده که این مراکز باهم ارتباط داشته باشند و تجربه ها را منتقل کنند و هم افزا باشند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: اجلاس های آستان های مقدس و بقاع متبرکه برای هم اندیشی است تا تجارب را منتقل کنند.
آیت الله سعیدی افزود: در حرم های اهل بیت (ع)، زائران منحصر به شیعیان نیستند، در این حرم ها شب و روز به روی همه باز است و برای آشنا شدن کسانی که با معارف اهل بیت آشنا نیستند حضورشان را مغتنم می دانیم و برنامه خاص خودشان را داریم.
وی ادامه داد: در عتبات و بقاع مقدسه افرادی مسلط به زبان های مختلف حضور دارند که افراد مختلف را توجیه می کنند در حرم های اهل بیت (ع) کسانی که به دین اهل بیت مانوس نیستند یا حتی دینی ندارند برنامه داریم که با مکتب اهل بیت آشنا شوند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) همجنین در مورد مکان اجلاس بعدی آستان های مقدس و بقاع متبرکه گفت: اجلاس بعدی به میزبانی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار خواهد شد.
آیت الله محمدی ری شهری تولیت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی نیز در جمع خبرنگاران گفت: فلسفه اصلی این اجلاس ها رسیدن به یک نقطه مطلوب در تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب برای تبدیل کردن بقاع مقدس به قطب های فرهنگی کشور است.
وی ادامه داد: برنامه های جدیدتری از گذشته برای هم افزایی آستان های نورانی در زمینه فرهنگی و خدمت به زایر و انتقال پیام مقابر نورانی به داخل و خارج از کشور صورت گرفته است.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی گفت: برنامه ریزی قابل قبولی برای همکاری آستان های مقدس صورت گرفته است که امیدوارم در آینده نه چندان دور بتوانیم نتیجه کاری را به مردم ارایه دهیم که این نشست ها چه برکاتی برای مردم و زائران داشته است.
آیت الله ری شهری افزود: هنراین قطب های فرهنگی باید این باشد کسانی که با اهل بیت (ع) آشنا هستند معرفتشان بیشتر شود و آنها که آشنا نیستند این امر را محقق کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم گفت: به رغم تهاجم فرهنگی دشمن و مشکلات معیشتی مردم انتظار این است حضور مردم در مراکز مذهبی کاهش یابد اما هر سال شاهد حضور روزافزون مردم در مراکز دینی هستیم.
وی افزود: به مسجد جمکران در سال 1381 در طول یکسال یک میلیون نفر نمازگزار مشرف شدند، در سال 1392 در طول یکسال 15 میلیون و 150 نفر و در سال 1394 در طول یکسال 21 میلیون نمازگزار به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند.
وی ادامه داد: در چهار سال گذشته به طور میانگین 16 درصد افزایش حضور جمعیت را در مسجد مقدس جمکران داشتیم و این‌چیز عجیبی است.
تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: افزایش روز افزون حضور مردم در مسجد جمکران، در مراسم اربعین، در شب های قدر و سایر امکان مقدس، وظایف ما را برای خدمتگزاری به مردم مضاعف می کند.
رحیمیان افزود: بعد از 40 سال به رغم همه سختی ها و تحریم ها و نارسایی ها و تنگناها، مردم ما همچنان پایبند انقلاب و ارزش ها هستند و چه در 22 بهمن ها و روز قدس ها تا سایر مراسم شاهد حضور پرشور ان ها هستیم.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت حرم‌مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نیز در جمع خبرنگاران گفت: آستان های مقدس حکم زلالی از آب جاری دارد که سرچشمه آن وحی و مقام نبوت است و در اختیار عموم مردم است تا به بهترین وجه از ان استفاده کنند؛ همچنان که از لحاظ فطری تشنه هستند سیراب شوند.
وی ادامه داد: فطرت انسان ها طالب معارف خدا هستند و همه اینها مقدمات و امکاناتی برای رسیدن به مقاصد است، وقتی زلال آب جاری که در هر یک از آستان ها است باهم پیوسته شود چه عظمتی را ایجاد و چقدر زمینه برای بهره برداری طالبان حق و کسانی که خواستار رسیدن به مقامات عالیه کمالات انسانی هستند فراهم می شود.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: اینکه بهتر بتوانیم از تجربیات یکدیگر استفاده کنیم، فضاهای عظیم به یکدیگر متصل شود و به منظور زمینه سازی برای حضور زائران تلاش بیشتری صورت بگیرد و مطمئناً به صورت بهتر و والاتری از کسانی که دوستدار خاندان نبوت هستند پذیرایی و تکریم صورت بگیرد.
آیت الله دستعیب در خصوص فعالیت بخش بین الملل حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نیز گفت: شاهد حضور افراد مختلف در حرم مطهر هستیم، کسانی که تابع اسلام نیستند، مسیحی هستند وارد حرم مطهر می شوند و از آنها به گرمی استقبال می شود، در مواردی نیز داشتیم کسانی به اسلام مشرف شدند.
وی در خصوص علت توقف طرح توسعه حرم مطهر نیز گفت: توقف طرح توسعه حرم به لحاظ وضعیت بودجه است اگر بودجه فراهم شود توسعه لازم است که امیدواریم به مرور زمان انجام شود.
9254 / ‏‬ 1876

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/90107/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

از گلستان من ببر ورقی

تلاش آتش نشانان شیرازی جهت جستجو و نجات 2 کودک

تصادف پراید و تریلی در باجگاه شیراز با 8 مصدوم

حساب شرکت‌های مستقر در استان به فارس منتقل شود

توزیع 203 تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت

دارندگان کارت سوخت بخوانند

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تعداد 38 بنای تاریخی را احداث کرده است

اوقات شرعی فردا شنبه، یکم اردیبهشت

ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر

برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی

گنجینه‌های ارزشمند ادب فارسی به جوانان شناسانده شوند

بزرگداشت شیخ اجل ،سعدی شیرازی

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود

مشکلات متقاضیان مسکن مهر حل شود

استاندار فارس: سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است

بارش های رگباری برای برخی مناطق فارس

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

خبر مهم هواشناسی استان فارس

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

میمند میزبان جشنواره گل و گلاب

گرانی در اولین فایل‌های مسکن 1403

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در اقلید

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

عملیات «وعده صادق» مصداق بارز "تُرهبون به عدوالله وعدوکم" است

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

مردم فارس در حمایت از عملیات «وعده صادق» راهپیمایی کردند

اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه در مرودشت

دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

ورود سامانه بارشی جدید به فارس

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 10 هزار سیل زده در 5 روز

شمار شهدای غزه از مرز34هزار شهید فراتر رفت

جایگاه شاخص بانوان ایرانی در هنر نگارگری و تذهیب حفظ شود

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

تصاویر راهپیمایی نمازگزاران در حمایت از عملیات وعده صادق در سراسر کشور

بیشتر سخنان سعدی از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است

جانمایی پرنده‌فروشان در فاز 2 بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت

سامانه بارشی وارد فارس می‌شود؛ آغاز روند تدریجی دما از امروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

احقاق حق مال‌باختگان اقلیدی نیازمند ورود نهادهای امنیتی است

راهپیمایی مردم شیراز در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه + فیلم و تصاویر

حمایت نمازگزاران اهل سنت شهر اسدیه شهرستان دارالتقریب درمیان از عملیات تنبیهی وعده صادق