پیام فارس

آخرين مطالب

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس خبرداد:

برگزاری اجلاس مدیران صنعت ساختمان حنوب کشور به میزبانی شیراز اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور به میزبانی شیراز برگزار شد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، امیرحسین جمشیدی جمعه 31 خرداد در نشست مشورتی اجلاس مدیران صنعت ساختمان به نقش انکار ناپذیر صنعت ساختمان در ایجاد فرصت های سرمایه گذاری اشاره و اضافه کرد: جایگاه ساختمان در تولید فرصت های سرمایه گذاری، تولید ثروت و ارزش افزوده در حوزه اقتصاد انکار ناپذیر است .
جمشیدی به ضرورت بهبود روند ساخت و ساز در کلان شهر شیراز اشاره و اضافه کرد: سرمایه گذاری در این حوزه از حیث اجرایی و اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
وی با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه بیش از 35 درصد از فرصت های شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه ساختمان است، گفت: اولین اجلاس مدیران صنعت ساختمان با رویکرد تبیین فرصت های سرمایه گذاری و به همت بخش خصوصی و با حمایت استانداری و دستگاه‌های اجرایی فارس 16 مرداد در شیراز برگزار می‌شود.
او گفت: این اجلاس می‌تواند جایگاه سرمایه گذاری در این حوزه را تقویت کرده و فرصت‌های موجود در این بخش را شناسایی و ظرفیت های بالقوه آنرا به فعلیت برساند .
جمشیدی با بیان اینکه صنعت ساختمان از بخش‌های مهم در اشتغال، کارآفرینی و بهبود شرایط اقتصادی جامعه است، گفت: نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور، با گسترش و تسهیل مراودات تجاری و تعاملات اقتصادی میان استانهای جنوب کشور همراه خواهد بود.
رییس نخستین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور گفت: بازآفرینی شهری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و تاریخی، عارضه یابی طرح بازآفرینی شهری، بررسی بسته های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و سلامت و همچنین بررسی فرصت ها و چالش های موجود در این زمینه از اهداف و موضوعات این اجلاس خواهد بود.
جمع آوری سرمایه های سرگردان و هدایت آنها به سمت صنعت ساختمان
دبیر اولین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور نیز در این نشست صنعت ساختمان را پیشران اقتصاد و مهمترین نیروی محرک در بخش اقتصاد غیر نفتی کشور دانست و گفت: بخش خصوصی می تواند نقش موثری در جمع آوری سرمایه های سرگردان و تغییر مسیر سرمایه گذارهای نادرست در زمینه هایی مانند ارز ، طلا ، سکه و خودرو و هدایت این سرمایه ها به سمت صنعت ساختمان داشته باشد .
حسین پوراسدی با یادآوری اینکه صنعت ساختمان صرفا محدود به ساختمان مسکونی نیست، گفت: در زمینه گردشگری و سلامت هم ظرفیت های بسیار زیادی در کشور و فارس برای صنعت ساختمان وجود دارد.
او گفت: صنعت ساختمان همانند تمام صنایع فعال موجود در دنیا باید از ابتدایی ترین مراحل با اصول و برنامه ریزی صحیح همراه بوده و جامعه هدف آن مشخص باشد و در گامهای بعدی شناسنامه ها و برچسب های لازم مشتمل بر برچسب انرژی، الگوی مصرف و استفاده از فن آوری های نوین برای آن شناسایی شود .
پوراسدی بر تقویت عملکرد ساخت و ساز در حوزه گردشگری تاکید و اضافه کرد: تا به امروز اقدامات مناسب و موثری در این حوزه انجام نشده و این در حالی است که گردشگری در کشور ما ظرفیتی عظیم و پتانسیلی قابل رشد است؛ سرمایه گذاری در زمینه زیرساخت های گردشگری و رونق ساخت و ساز در این حوزه می تواند ظرفیتهای مغفول این بخش را به فعلیت رسانده و توسعه اقتصادی به همراه داشته باشد.
دبیر اولین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور همچنین به ضرورت تبیین فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه سلامت در این اجلاس اشاره و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در این زمینه در حوزه اقتصادی به تولید ثروت و در حوزه اجتماعی به کاهش درد و رنج و افزایش رفاه و سلامت مردم منجر خواهد شد .
پوراسدی به همت بلند بخش خصوصی در راستای برگزاری اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور اشاره کرد و گفت: این اجلاس با حمایت معنوی استانداری و پشتیبانی سایر دستگاههای مرتبط می تواند در هموار کردن مسیر سرمایه گذاری در حوزه ساخت و ساز و هدایت سرمایه گذاران این حوزه به سمت نیازهای واقعی جامعه نقش موثری ایفا کند.
وی همچنین حضور رایزنان اقتصادی و وابسته های تجاری کشور های عراق، عمان، سوریه و قطر در این اجلاس را فرصتی مغتنم دانست و گفت گسترش مراودات تجاری و تعاملات اقتصادی می تواند تهدیدهای موجود در حوزه ساخت و ساز را برای فرهیختگان و سرمایه گذاران این حوزه به فرصتی طلایی تبدیل کند
مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با این اجلاس بسته های آماده سرمایه گذاری خود را ارایه کنند
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس نیز در این نشست با اشاره به حضور مخاطبان و مدعوین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور گفت : حضور رایزنان اقتصادی و وابسته های تجاری کشورهای هدف در این اجلاس می تواند به تقاضای خرید مسکن از سوی خارجی های مشتاق به سرمایه گذاری در ایران پاسخ داده و سرمایه داران کشورهای مورد نظر را برای خرید ملک در کشور ما ترغیب نماید و به ورود سرمایه به کشور منجر شود .
هاله فولادفر به مشکل مالکیت در زمینه خرید ملک در ایران توسط متقاضیان خارجی که تعداد قابل توجهی از آنها در کشورهای حوزه خلیج فارس هستند اشاره کرد و گفت: حل این مشکل می تواند یکی از خروجی های مهم این اجلاس باشد .
وی با عنوان این که در حال حاضر مطابق رای عمومی دیوان عدالت اداری، اعطای هرگونه امتیاز خاص به اتباع بیگانه از جمله امکان تملک اموال غیر منقول در قلمرو جغرافیایی کشور منوط به حکم صریح قانون گذار است گفت: با این رای، دستورالعملهایی که در گذشته در این زمینه صادر گردیده نیز ابطال شده است .
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری فارس همچنین به موضوع ارایه بسته های سرمایه گذاری در این اجلاس اشاره و عنوان کرد : مدیران دستگاههای اجرایی مرتبط با این اجلاس باید بسته های آماده سرمایه گذاری خود را ارایه کرده و به واسطه این بسته ها و طرح های قابل تعریف و جانمایی آنها زمینه فعالیت سرمایه گذاران آماده و پای کار را فراهم کنند .
فولادفر به ضرورت پرداختن به تبیین فرصتهای سرمایه گذاری در حوزه سلامت به عنوان یک پنل اختصاصی در این اجلاس اشاره کرد و گفت: بافت تاریخی شیراز نیز با توجه به ذائقه و اشتیاق تعدادی از توریستهای خارجی برای سرمایه گذاری در این بافت می تواند از جمله مباحث مهم و موثر اجلاس باشد به گونه ای که به تقویت زیرساخت های این بخش توجه شده و به شکل تخصصی به آن پرداخته شود .
وی به موضوع مهم مجوزهای بی نام در حوزه سرمایه گذاری در استانداری فارس نیز اشاره و عنوان کرد: علیرغم ظرفیتهای قابل توجه در حوزه های مرتبط با صنعت ساخت و ساز به ویژه در بخش گردشگری و سلامت، هیچ گونه جانمایی برای سرمایه گذاری در این حوزه در مکانهای دارای ظرفیت انجام نشده و بالطبع زیر ساخت های آن نیز ایجاد نگردیده است .
به گفته فولادفر باید با همکاری سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری شیراز، اداره کل راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و سایر دستگاههای مرتبط در راستای استعلام شرایط و جمع آوری فرصتهای موجود، اقدام عملیاتی در زمینه ساخت و سازها با رویکرد سرمایه گذاری در حوزه های مختلف یکی از خروجی مهم اجلاس مذکور باشد .
وی تاکید کرد: تنها با ورود جدی و عملیاتی دستگاههای مرتبط، نتایج مورد نظر اجلاس در تبیین فرصتهای سرمایه گذاری و رونق ساخت و ساز محقق خواهد شد .
هم افزایی پتانسیل استان های جنوب کشور در حوزه ساخت و ساز
مدیر اجرایی اولین اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور نیز در این نشست عنوان کرد این اجلاس برای هم افزایی و استفاده از پتانسیل استان های جنوب کشور در صنعت ساختمان و حوزه ساخت و ساز برگزار می شود.
محمدهادی رسول اف گفت: استان فارس به عنوان مرکز تعاملات تجاری و اقتصادی جنوب کشور در این اجلاس میزبان مدیران صنعت ساختمان استان های کرمان ، هرمزگان ، بوشهر ، خوزستان و کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.
به گفته وی به طور حتم همفکری مدیران و تصمیم سازان این استان ها در زمینه ایجاد فرصت های سرمایه گذاری، بازآفرینی شهری، صدور کالا و خدمات فنی مهندسی ، بررسی طرح (اقدام ملی) در حوزه مسکن، شناسایی ظرفیت های ساخت و ساز در مناطق سیل زده و موارد دیگر می تواند زمینه ساز اقدامات موثر در صنعت ساختمان باشد .
رسول اف یاد آور شد حضور رایزنان بازرگانی و وابسته های تجاری از کشورهای حوزه خلیج فارس در این اجلاس و مذاکرات بین المللی در حوزه صنعت ساختمان در قالب پانل و میزهای مذاکره از جمله برنامه های جانبی اجلاس خواهد بود .
او اضافه کرد: برای تشکیل این اجلاس و با ایجاد اتاق فکر صنعت ساختمان و برگزاری جلسات هماهنگ و مدون در طول سال شاهد ارتقای صنعت ساختمان به ویژه در استانهای جنوب کشور باشیم .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/90156/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!