پیام فارس

آخرين مطالب

معاون شهردار شیراز عنوان کرد:

تکمیل گورستان جدید شیراز تا یکماه دیگر/ شیراز شب‌های روشن ندارد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه کوچه و خیابان‌های فعلی دارالرحمه این کلانشهر پر شده و نیازمند انتقال یک سری خدمات به آرامستان جدید است، عنوان کرد که تا یکماه آینده عملیات عمرانی سردخانه‌های بهشت احمدی به اتمام می‌رسد .
به گزارش ایسنا منطقه فارس، محمدرضا محمدحسن پور شنبه یکم تیرماه در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه سردخانه‌های بهشت احمدی در سطح کشور بینظیر است و اگر روزی اتفاق بیفتد تا ١٠٠ نفر همزمان پوشش داده می‌شود، اعلام کرد که اقدمات تاسیساتی این دارالرحمه نیز تا یکماه آینده ١٠٠ درصد به اتمام می‌رسد .
وی افزود: مشکل این آرامستان، دسترسی به آن بود و تنها دو خانه دیگر در مسیر برای تملک باقی مانده که به زودی این مهم نیز انجام خواهد شد .
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز اضافه همچنین با تصریح بر اینکه تنها آب پایداری که کلانشهرها می‌توانند برای فضای سبز سطح شهر استفاه کنند، تصفیه خانه لوکال و فاضلاب‌هاست، گفت: بین ٨٠ تا ٩٠ درصد آب مصرفی مردم شیراز امکان بازگشت به مدار دارد .
محمدحسن پور با بیان اینکه اعتبار لازم در بودجه امسال برای تصفیه خانه‌های لوکال دیده شده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال یکی از تصفیه خانه‌های لوکال شیراز اجرایی شود .
وی اضافه کرد: اولین تصفیه خانه به دلیل وجود باغ‌ها و حساسیت‌های ناشی از آن در قصردشت خواهد بود .
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با تصریح بر این موضوع که ناهماهنگی‌هایی در شهرداری وجود دارد که ما خود بر آن اذعان داریم، گفت: به عنوان مثال؛ ماجرای المان طاووس دروازه قرآن که در سال ٩٦ طی مسابقه‌ای تحت عنوان مسابقه ٩٦ به برنده مناقصه داده شد و در سال ٩٧ پس از عقد قرارداد، نصب المان انجام شد .
محمدحسن پور اظهار کرد: شهامت دارم که به عنوان رئیس هیئت مدیره سازمان سیما و منظر شهری از همه مردم به دلیل اتفاقاتی که در خصوص این مجسمه حادث شد، عذر خواهی کنم .
وی همچنین با اعلام این خبر که به زودی شاهد تغییراتی در سازمان سیما و منظر خواهیم بود، بیان کرد: اساتید بسیار بزرگی در سطح شهر داریم و در راستای استفاده از توان علمی و فنی آنها، کارگروهی متشکل از نخبگان شهر شیراز تشکیل خواهد شد و بدون تایید نظر این کارگروه، هیچ المانی در شیراز اجرایی نخواهد شد .
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز در بخشی از سخنانش با ابراز تاسف از اینکه اداره‌کل بحران شهرداری شیراز طی سال‌های گذشته به اداره مطالعات بحران تنزل یافته در حالی که بسیاری از حوزه‌های مهم و حساس شهرداری در این اداره‌کل باید دنبال شوند، گفت: ساختار شهرداری از سوی وزارت کشور بسته شده است اما تعجب می‌کنم که چرا در این چارت اداره بحران دیده نشده است .
محمدحسن پور با بیان اینکه به زودی شاهد ارتقای این جایگاه خواهیم بود، عنوان کرد: سیل پنجم فروردین شیراز، گوشزدی بود که مدیریت بحران شهرداری فعال شود .
وی به نورپردازی‌ها در سطح شهر هم اشاره و با بیان اینکه یکی از زیبایی شهرها، نورپردازی است و شب‌های شیراز برای ما اهمیت زیادی دارد، گفت: کارگروهی تشکیل شده که به زودی شاهد تحولات خوبی در این باره خواهیم بود .
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه نورپردازی پل میدان معلم امسال در دستور کار است، تصریح کرد که شب‌های شیراز، روشن نیست به همین دلیل تا نوروز ٩٩ نورپردازی در بسیاری از پل‌ها و فراتر از آنها اجرایی خواهد شد .
محمدحسن پور به تیرهای برق در سطح شهر که نه تنها به لحاظ بصری سیمای زشتی در سطح ایجاد کرده بلکه به شبکه‌های فشار قوی هم آسیب وارد کرده است هم اشاره و در این رابطه نیز بیان کرد: ساماندهی پنج خیابان در سطح شیراز که از قبل هم شبکه گذاری شده بودند، در دستور کار قرار گرفته است .
وی همچنین به اتفاق اردیبهشت ماه امسال در خیابان اردیبهشت که موجب بروز درگیری بین نیروهای شهرداری منطقه یک و اداره‌کل محیط زیست فارس شد هم اشاره کرد و افزود: همه لانه پرندگان متعلق به این درخت نبود بلکه فضاسازی بود که ایجاد شده بود و موجب شده بود که اینگونه متصور شود که لانه پرندگان در این درخت آسیب دیده است. البته شهرداری باید مراقبت می‌کرد که این اتفاق نیفتد، چرا که بی تردید حفظ حیات پرندگان برای ما قابل اهمیت است .
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز به بار فروشان و معضلاتی که در سطح شهر ایجاد کرده‌اند هم اشاره و با بیان اینکه بعضی از مسئولان اعتقاد دارند که جمعیت کثیری از مردم بیکار هستند و راه امرار معاش دیگری ندارند، تاکید کرد که اگرچه نمی‌خواهیم با سفره مردم بازی کنیم اما شهرداری هم هیچ مسئولیتی در خصوص اشتغال بارفروشان ندارد و اعتقادی بر ادامه فعالیت آنها به ویژه وانت بارها نداریم .
محمدحسن پور ادامه داد: با حجم بیکاری‌ها در وضعیت اقتصادی فعلی، برای این افراد راحتترین کار فروش میوه و تره بار برای امرار معاش کنند .
وی خاطرنشان کرد: وظیفه شهرداری وجود شهری عاری از زشتی و به دور از مشکلات جانبی است، لذا امروز بسیاری از محورها مدیریت شده و تقریبا به صفر رسیده است .
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه شهرداری به تنهایی قادر به حل این مشکل نیست، گفت: به جز بازارچه‌های میوه که توسط سازمان مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، تحت هیچ شرایطی مجوز فعالیت به صورت بار فروشی در سطح شهر داده نمی‌شود .
محمدحسن پور با تصریح بر اینکه حاشیه‌ها ما را خسته کرده و اتفاق نظر هم در این مورد وجود ندارد، گفت: به زودی جدی تر با این موضوع برخورد خواهد شد، چرا که شهرداری با هر نوع فعالیت در قالب بار فروشی با وانت مخالف است .
وی همچنین با بیان اینکه تمام توان خود را برای کودکان کار گذاشته‌ایم، چرا که معتقدیم هزینه برای آنها سرمایه گذاری در آینده است، گفت: نگاه ما به کودکان کار کاملا علمی است و برنامه ریزی مجموعه شهرداری بر کاهش آسیب‌های اجتماعی در آینده با سرمایه گذاری بیشتر بر روی کودکان کار امروز است .
معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز به جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت که درصد قابل توجهی از آن توسط هزار و ٥٠٠ معتاد متجاهر و افراد دیگر جمع آوری می‌شود هم اشاره و بیان کرد: مصوبه‌ای در شورای هیئت مدیره سازمان پسماند تصویب شده که این مهم ساماندهی شود و یکی از بندهای این مصوبه مربوط به معتادانی است که می‌توانند نسبت به جمع آوری زباله‌های قابل بازیافت اقدام کنند به شرط اینکه سه ماه دوره ترک اعتیاد را گذرانده باشند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/90204/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس

عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز