پیام فارس

آخرين مطالب

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شیراز:

تنها دستگاه مقصر سیل شهرداری است/ اعتصاب غذای سپنتا تکذیب می‌شود اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - دادستان مرکز استان فارس تاکید کرد که براساس تحقیقات انجام شده توسط هیئت‌های سه نفره و پنج نفره کارشناسی دادگستری، تنها مقصر سیل شیراز و مشکلات ناشی از آن، شهرداری است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، حیدر آسیابی شنبه اول تیرماه در یک کنفرانس خبری با انتقاد از شورای شهر شیراز به واسطه انتشار عمومی مطلبی تحت عنوان گزارش کارشناسی سیل، گفت: رسیدگی به پرونده سیل شیراز موضوعی حقوقی و در صلاحیت دستگاه قضایی است و هیچ دستگاه و فرد دیگری اجازه ورود به آن را ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب شیراز با بیان اینکه شورا و دیگر مجموعه‌های مرتبط می توانند برای آسیب شناسی موضوع ورود کرده و کار کارشناسی انجام دهند، گفت: هیچ دستگاهی جز سیستم قضایی، اجازه مداخله در امر قضا را نداشته و نمیتواند نظرات کارشناسی را منتشر کند.
آسیابی در خصوص سیر کارشناسی این پرونده گفت: در ابتدا یک هیئت سه نفره کارشناسی از بین کارشناسان رسمی دادگستری فارس، از سوی دادستانی مشخص و مسئول بررسی شد که براساس نظر آن هیئت، 2 نفر از شهرداران ادوار یکی به میزان 70 درصد و دیگری به میزان 30 درصد مقصر قلمداد شدند.
وی ادامه داد: از نظر هیئت کارشناسی سه نفره، لوله انتقال روان آب احداث شده از دروازه قرآن که سال 68 اجرا شده بود، توان انتقال حجم بالای سیلاب را نداشت که شهردار مربوطه به میزان 70 درصد مقصر قلمداد شده بود و از طرفی عدم حضور به موقع عوامل شهرداری و انجام نشدن لایروبی به موقع و جمع آوری ضایعات، منجر به تعیین 30 درصد تقصیر برای شهردار وقت شده بود.
آسیابی گفت: بعد از اعتراض 2 شهردار مورد نظر، پرونده به هیئت کارشناسی 5 نفره ارجاع شد که براساس نظر این هیئت، لوله گذاری برای انتقال آبهای سطحی و روان آبها، بین سالهای 63 تا 66 و دوران تصدی 2 شهردار انجام شده بود که در آن زمان هماهنگی لازم هم با آب منطقه ای نشده بود لذا هر شهردار به میزان 25 درصد مقصر قلمداد شدند.
وی ادامه داد: براساس این نظریه، یکی از شهرداران که در زمان تصدی خود مطالعات بازنگری مورد نیاز خط لوله انتقال روان آب را که مصوب شده بود، اجرا نکرده است، به میزان 25 درصد و در نهایت عدم شناخت نقطه بحرانی، رفع نشدن نواقص طرح و بی توجهی به مطالعات طرح بازنگری و سایر مباحث نیز منجر به تقصیر 25 درصدی برای شهردار وقت شد.
آسیابی از شورای شهر و سایر دستگاه‌ها خواست تا از ورود به حوزه مسئولیتی دستگاه قضایی خودداری کرده و اعضای شورای شهر هم از اظهارنظری که منجر به طولانی شدن روند پرونده میشود خودداری کنند.
دادستان شیراز تصریح کرد که رسیدگی به این پرونده در کمال دقت انجام شده و هیچ فشار فردی یا گروهی بر روند آن تاثیر گذار نبوده و نخواهد بود.
جرم سپنتا امنیتی است
آسیابی در پاسخ به سئوالی پیرامون اعتصاب غذای یک زندانی در شیراز، گفت: آقای حسین سپنتا به واسطه اثبات جرائم امنیتی به تحمل 2 فقره زندان هرکدام به مدت 10 سال محکوم شده است.
دادستان شیراز با تکذیب اعتصاب غذای این زندانی که از سوی برخی رسانه‌های معاند منتشر شده بود، گفت: فردی که حکم محکومیتش صادر شده و زندانیست، بلاتکلیف محسوب نمیشود.
دخالت در امور قضایی ممنوع
وی همچنین با انتقاد از طرح برخی نظرات پیرامون مهدی حاجتی، گفت: اتهام آقای حاجتی، امنیتی است و ارتباطی با توئیت او ندارد و براساس شواهد و مدارک از سوی دادگاه صالحه به تحمل یکسال زندان و دوسال تبعید به طبس محکوم شده است.
دادستان شیراز با بیان اینکه اطلاع رسانی شاهد برخی اظهارنظرها در مورد این زندانی هستیم، گفت: در نظر گرفتن عفو و اعطای هرگونه تسهیلاتی به زندانیان، در صلاحیت مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس نیست و فقط دستگاه قضایی می تواند در این خصوص ورود کند.
آسیابی تصریح کرد که اتهام مهدی حاجتی، اقدام علیه نظام بوده و اکنون نیز در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندان است و تاکنون هیچ درخواستی مبنی بر عفو و تخفیف مجازات از سوی او ارائه نشده است.
بازداشت رئیس سازمان همیاری شهرداریهای فارس
دادستان شیراز، بازداشت رئیس سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس را تایید و اضافه کرد: این فرد براساس گزارش دستگاه اطلاعاتی و با اتهام ارتشاء بازداشت شده است.
آسیابی با تاکید براینکه هنوز اتهام انتسابی اثبات نشده است، گفت: این پرونده در مرحله بازپرسی و تحقیق قرار دارد لذا اطلاع رسانی پیرامون آن هنوز به شکل کامل امکانپذیر نیست.
توقف اکران فیلمهای سینمای اروپا قانونی بوده است
دادستان شیراز همچنین ممانعت از تداوم اکران فیلمهای هفته سینمای اروپا در این کلانشهر را براساس شواهد و مدارک و مستنداتی دانست و گفت: این فیلمها دارای صحنه‌های مستهجنی بود.
آسیابی خاطرنشان کرد: موضوع اکران این فیلمها به شکل کاملا کارشناسانه بررسی و منجر به اخذ تصمیم و توقف اکران فیلمها شد؛ قطعا اگر بار دیگر شاهد چنین رخدادهایی باشیم، برخورد قانونی انجام خواهد شد.
دادستان شیراز برخی از این فیلمها را دارای صحنه‌های زننده دانست و گفت: این فیلمها در 5 شهر به نمایش درآمده بود اما برای اکران آنها در سالنهای 25 نفره، پروانه تفکیکی وجود نداشت.
آسیابی با یادآوری اینکه یکی از معاونان دادستانی شیراز هم با هدف بررسی موضوع، برخی از این فیلمها را در سالن سینما تماشا و موضوع را گزارش کرده بود، گفت: گاهی وزارت ارشاد هم یک فیلم را تایید کرده اما بعد از اکران مانع تداوم نمایش آن می شود.
دادستان شیراز تاکید کرد که مهر تایید ارشاد دلیل بر مباح بودن یک فیلم و فعالیت هنری نیست، گفت: در برخی فیلمهایی انتخاب شده برای هفته فیلم اروپا، مباحث غیراخلاقی و ترویج این مسائل به شکل غیرمستقیم آموزش داده می شد.
آسیابی با بیان اینکه بررسی برای شناسایی عوامل اصلی اکران این فیلمها، در سطح کشور و استان فارس ادامه دارد، گفت: برخورد قانونی در سطح کشور و همچنین در مرکز استان فارس با خاطیان در این خصوص انجام خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/90205/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز جمعه 31 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

خبرگزاری مهر در پویش رسانه‌ای ققنوس قلم برگزیده بیشترین مشارکت شد

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد

واکنش خبرگزاری فارس به ادعای حمله اسرائیل به ایران /با یک بلوف رسانه‌ای بزرگ روبه‌رو هستیم /در بالاترین حد یک حادثه امنیتی بود نه حمله

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

نمایش 4 اثر در ششمین پاتوق فیلم کوتاه

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

پایان یکه تازی اردوغان؟

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه 31 فروردین / تردد روان در محورهای شمالی

ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

هواشناسی 31 فروردین 1403/ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه به ایران

شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد

ورود سامانه بارشی جدید به فارس از امروز 31 فروردین 1403

آخرین وضعیت آب‌وهوا؛ ورود سامانه بارشی جدید از یکشنبه در غرب کشور

رفع مشکل فرستنده های رادیو و تلویزیون در شهرستان مهر

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان