پیام فارس

آخرين مطالب

مدیرکل بیمه سلامت فارس خبر داد:

70 درصد طلب بیمارستان‌های دولتی بابت فروردین 98 پرداخت شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- مدیرکل بیمه سلامت فارس از پرداخت 70 درصد طلب بیمارستان‌های دولتی بابت فروردین 98 خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر ، فرهاد لطفی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: به اطلاع خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد می‌رسانیم از ابتدای سال جاری کلیه کارتهای درمانی امداد از درجه اعتبار ساقط و الزاماً دریافت خدمات درمانی منوط به داشتن دفترچه سایر اقشار بیمه سلامت می‌باشد.
وی تصریح کرد: لازم است جهت دریافت دفترچه بیمه سایر اقشار با در دست داشتن عکس و شناسنامه خود و افراد تحت تکفل به نزدیکترین دفاتر پیشخوان دولت مراجعه گردد.
لطفی در ادامه به ارائه خدمات بیمه مددجویان کمیته امداد اشاره کرد و گفت: دریافت خدمات درمانی با دفترچه‌های فوق براساس برنامه طرح پزشک خانواده و مبتنی بر رعایت سیستم ارجاع است.
وی در عین حال با اشاره به اینکه در صورت نیاز به دریافت خدمات درمانی در سایر استان‌ها رعایت مراحلی الزامی است آنها را برشمرد و افزود: بیمار توسط پزشک خانواده معاینه و به پزشک متخصص ارجاع داده شود، پزشک متخصص پس از معاینه نسبت به صدور گواهی عدم درمان اقدام می‌کند و مراجعه به ادارات بیمه سلامت جهت معرفی به مراکز درمانی سایر استان‌ها الزامی است.
وی اعلام کرد: تاکنون برای بیش از 10 هزار نفر مددجوی کمیته امداد دفترچه بیمه سلامت صادر شده است.
لطفی با بیان اینکه مهلت ثبت نام تا 31 اردیبهشت ماه تمدید شد، افزود: این طی تفاهم نامه با کمیته امداد عملی شد؛ تلاش می‌کنیم در خصوص بیمارستان‌های خصوصی که بیش از 10 مورد داریم قرار داد داشته باشند.
فارس فقط از 2 استان در بیمه سلامت عقب است
مدیرکل بیمه سلامت فارس همچنین به تشریح وضعیت این سازمان بیمه گذار پرداخت و گفت: از 31 استان، فارس فقط از 2 استان در بیمه سلامت عقب است البته در کل کشور بیمه‌ها در وضعیت مطلوبی نیستند، زیرا امسال، سال سخت بیمه هاست.
لطفی با اعلام اینکه در سال 97 بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی که 54 مورد هستد تا پایان آذرماه تسویه حساب صد در صد شدند، ادامه داد: هنوز به اندازه 3 ماه از سال قبل به این بخشها بدهکاریم.
به گفته مدیر بیمه سلامت فارس، در بخش خصوصی شامل پاراکلینیک و مطلب پزشکان متخصص و فوق تخصص تا آذرماه تسویه حساب شد و 60 درصد دی ماه پرداخت گردید.
وی با بیان اینکه مطالبات طرح پزشک خانواده شهری تا پایان سال قبل تسویه کامل شد، افزود: به این ترتیب، نیز پزشک خانواده روستایی هم پرداخت‌ها تسویه شد.
حتی به یک نفر بدهکار نیستیم
این درحالیست که به گفته مدیر بیمه سلامت فارس، بعد از لغو قرارداد بیماران که به این بیمه مراجعه کردند و تا پایان سال گذشته سند آورده باشند و تحویل دادند همه پرداخت شد و حتی به یک نفر بدهکار نیست.
وی با اعلام اینکه ماهانه 20 هزار سند خسارت سرپایی به بیمه سلامت فارس ارائه می‌شود، افزود: کسانی که تا 29 اسفند گذشته سند آورده باشند تسویه حساب کامل شدند.
لطفی البته درخصوص داروخانه‌ها عقب بودن در پرداخت مطالبات را تأیید کرد و گفت: تا مهرماه صد در صد پرداخت کردیم و هزینه 60 درصد آبان 97 پرداخت شده است.
70 درصد طلب بیمارستان‌های دولتی بابت فروردین 98 پرداخت شد
وی با اظهار اینکه در سال جاری پرداخت پزشک خانواده شهری 80 درصد علی الحساب فروردین به همراه روستایی پرداخت شد، ادامه داد: طلب داروخانه‌ها برای فروردین پرداخت شد و بستنکاری اردیبهشت امسال 60 درصد است، این در حالیست که 70 درصد طلب بیمارستان‌های دولتی بابت فروردین 98 پرداخت شد.
به گفته مدیر بیمه سلامت فارس، کل مطالبات بیمارستانها از سال 96 پرداخت و بار بدهی‌های بیمه سلامت کاسته شد.
لطفی با این حال عنوان کرد: بیمه سلامت در صورت تداوم پرداخت‌ها بدین شکل روند خوبی خواهد داشت، اما امسال با وجود تحریم‌ها شرایط سخت است. ولی اگر این سال کشور بتواند از تحریم‌ها رهایی یابد بزرگترین تحول روی داده است.
وی با تصریح اینکه تنها کاری که باید کرد ایجاد آرامش است، افزود: یکی از مشکلات سازمان‌های بیمه گر این است که معمولاً در جایی که ناظر نباشد مشکلاتی ایجاد می‌شود.
در ابزار نظارتی کمبود نیرو داریم
مدیر بیمه سلامت استان، تاکید کرد: پرداختی‌ها از باب اینکه فقط بستری داریم و فقط خسارت متفرقه را به بستری می‌دادیم، بیمار سرپایی استثنا دارد؛ گرچه دانشگاه علوم پزشکی ابزار نظارتی دارد، اما ما در ابزار نظارتی کمبود نیرو داریم که البته این کمبود را با شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه گر پوشش می‌دهیم.
وی با این حال گفت: هزینه‌های جاری مراکز درمانی آنچنان بالاست که خیرین در این هزینه‌ها باید مشارکت کنند، زیرا منابع ما محدود اما خواسته‌ها نامحدود است که باید این توازن ایجاد شودو اقتصاد محور امور قرار گیرد.
به گفته لطفی، 9 میلیون نفر افزون بر آمار 2 میلیون که در کشور بیمه نداشتند سرازیر به سمت بیمه رایگان شدند و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر در استان فارس بیمه سلامت هستند.
بیش از 6 هزار نفر بیمار خاص داریم
وی با یادآوری اینکه از اول فروردین ماه 57 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، در ادامه اظهار کرد: بیش از 6 هزار نفر بیمار خاص داریم که خیلی از داروهای آنها تحت پوشش بیمه‌ای است.
وی به آماری خیره کننده هم اشاره کرد و گفت: 50 نفر اولی که در فارس بیشترین دارو را مصرف کردند بیش از 7 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه داروی سرپایی شأن شده است که بیشتر اینها بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوندی هستند.
لطفی در پاسخ به اینکه با وجود شهرهای دارای امکانات پزشکی، شیراز مرکز تجمع بیماران کشور قرار گرفته است، گفت: این چنین نیست و دیگر شهرها هم با چنین مواردی روبه رو هستند مثلاً مرکز ناباروری یزد بیشترین مراجعه کننده را از فارس دارد.
لطفی با تصریح اینکه سبک زندگی باید تغییر کند تا درمان متناسب برای جامعه ایجاد شود، تاکید کرد: سلامت فقط درمان نیست و باید مردم آگاه باشند.
بیش از 1 میلیون و 700 هزار روستایی حق بیمه پرداخت نمی‌کنند
به گفته مدیر بیمه سلامت فارس، در این استان بیش از 1 میلیون و 700 هزار نفر روستایی داریم که حق بیمه پرداخت نمی‌کنند و در شهرها 528 هزار نفر بیمه همگانی سلامت هستند که حق بیمه نمی‌دهند.
وی افزود: در قالب بیمه رایگان سلامت، 34 هزار و 500 نفر بیمه هستند که ماهانه کمتر از 30 هزار تومان پرداخت می‌کنند.
لطفی درخصوص نقش بیمه‌های تکمیلی در کاهش مشکلات بیمه‌های پایه بیان کرد: بیمه تکمیلی به کم شدن بار هزینه‌ای بیماران کمک می‌کند.
وی همچنین اعلام کرد: اتباع بیگانه بیمه شده داریم که حق سرانه آنان از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل پرداخت می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/90486/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو

درمان قارچ ناخن و میخچه پا در طب سنتی

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

علت گرانی شدید قیمت پیاز

زمینه‌سازان شهادت امام حسین (ع)

راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس

قدمت 150 ساله ورزش زورخانه‌ای در آباده

آغاز رقابت بیش از 36 هزار نفر در فارس در رشته تجربی

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد

تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟

عفونت‌های مختلفی که ممکن است در بدن ایجاد شود

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

سیگنال مثبت به بورس تهران

فارس: حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان / 2 تروریست به هلاکت رسید

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

سبک بازی فجر را می‌پسندم/فرصتی برای اشتباه نداریم

بازدید سرپرست مدیریت و برنامه‌ریزی فارس از طرح‌های عمرانی خرامه

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ساخت مستند تصویری شبیه‌سازی حرم مطهر امام حسین (ع) در شیراز

جواب شهر راز را در زمان خودش می‌دهیم/تمرکزمان روی صعود به لیگ برتر است

بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم

اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون

یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

مهم ترین خبرهای ورزشی فارس

تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید