پیام فارس

آخرين مطالب

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز:

طرح محله‌های عمودی بزرگترین برنامه مشارکت شهروندی است اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز گفت: طرح محله‌های عمودی بزرگترین برنامه مشارکت شهروندی به شمار می رود که تاکنون اجرایی شده است.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد در مراسم اجرایی طرح محله‌های عمودی در شیراز، با اشاره به اینکه این ایده توسط رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی مطرح شد، گفت: ممکن است امکانات زیادی توسط شهرداری در شهر ایجاد و خدمات زیادی ارائه شود اما اگر انسان‌هایی که نتوانند به درستی از این فضای شهری بهره‌برداری کنند را نداشته باشیم در طرح‌های خود شکست خواهیم خورد و ما نیازمند افراد و انسان‌هایی هستیم که در نگهداری و اداره شهر خود مشارکت کنند و محله‌ای که بیشترین مشارکت مردم را داشته باشد در آرامش بیشتری خواهد بود .
وی با بیان اینکه این طرح فروردین 98 آغاز شده است، عنوان کرد: روند آموزشی طرح 15 تیرماه آغاز و تا پایان آذر ماه طبق جدول زمان‌بندی شده است .
معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه ارزیابی دوره‌ای طرح هر دو ماه یک بار انجام می‌شود، بیان کرد: ارزیابی نهایی دی ماه 98 انجام می‌شود و مراسم اختتامیه و اعلام مجتمع‌های برتر نیز بهمن ماه 98 در ایام دهه فجر برگزار خواهد شد و ارائه خدمات ویژه توسط مجموعه شهرداری و نهادهای خدمات رسان به عنوان جوایز، پیش‌بینی شده است .
گشتاسبی‌راد گفت: سازمان‌ها و نهادهای مشارکت‌کننده در اجرای طرح محله‌های عمودی معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سازمان مدیریت پسماند، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، شهرداری‌های مناطق 3، 4، 6 و 11، اداره مطالعات بحران، پلیس راهنمایی و رانندگی استان فارس، شرکت آب و فاضلاب شیراز، شرکت توزیع نیروی برق شیراز و نیز معاون خدمات شهری به عنوان رئیس کارگروه طرح محله های عمودی مشارکت دارند .
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: مجتمع پارسیان واقع در شهرداری منطقه 3 بلوار جهانگردی، مجتمع فرهنگیان واقع در شهرداری منطقه 4 بلوار پاسارگاد، خیابان پاییز، مجتمع گل‌ها واقع در شهرداری منطقه 6 بلوار میرزای شیرازی کوچه 11 و مجتمع یاس 2 واقع در شهرداری منطقه 11 بلوار فضیلت به عنوان پایلوت اجرای طرح تعیین شده‌اند .
وی تاکید کرد: ارتقای آگاهی شهروندان از زندگی شهرنشینی و آشنایی با قواعد و اصول آپارتمان‌نشینی، آموزش موضوعات شهروندی به ساکنان آپارتمان‌ها در چهار حوزه، ارتقای حس مسئولیت‌پذیری شهروندان در برابر محیط زندگی خود، ایجاد یا افزایش احساس تعلق خاطر به شهر در شهروندان، نهادینه‌سازی فرهنگ زندگی جمعی، تقویت احساس همبستگی و ترویج روحیه کار گروهی در میان ساکنین، هدفمند ساختن آموزش‌های شهروندی در راستای مدیریت یکپارچه و هم‌افزایی تمامی زیر مجموعه‌های شهرداری و دیگر نهادهای متولی از مهمترین اهداف این طرح است .
لیلا دودمان، عضو شورای اسلامی شهر شیراز، نیز در این آئین گفت: بیش از 40 درصد از مردم کشور ما آپارتمان نشین هستند و مردم شیراز نیز این قاعده مستثنی نیستند .
وی با بیان اینکه بیشتر مردم به دلیل شرایط موجود مجبور به زندگی در آپارتمان شده‌اند در حالی که تا پیش از آن در خانه‌های ویلایی بزرگ زندگی می‌کردند، خاطرنشان کرد: مقایسه زندگی در این دو نوع مسکن تفاوت‌های فاحشی دارد که یکی از مهمترین تفاوت‌های زندگی ما در گذشته و اکنون این است که دو شاخص و عامل قانون و فرهنگ باید نسبت به گذشته مورد توجه خاص قرار گیرد .
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در کلانشهرهایی مانند شیراز به دلایلی همچون کمبود زمین و مسائل زیست محیطی ساخت آپارتمان گسترش یافته است، اظهار کرد: زندگی آپارتمانی یک سری مسائل و مشکلات را برای ساکنان آپارتمان‌ها به دنبال دارد که عدم شناخت همسایگان و نبود ارتباط بین آنها از جمله آنها است .
دودمان به تفاوت فرهنگ مردم ساکن در آپارتمان‌ها اشاره و تصریح کرد: نباید اختلاف فرهنگ‌ها باعث ایجاد چالش و مشکلات بین مردم شود و با توجه به قانون و فرهنگ و یاد گرفتن زندگی جمعی بخش عمده مشکلات مجتمع‌های مسکونی آپارتمانی مرتفع می‌شود .
وی با اشاره به شعار انتخاباتی خود مبنی بر توسعه فرهنگ گفتگو در شیراز، بیان کرد: مردم شیراز خوش اخلاق و خوش برخورد و میهمان نوازند و شادی‌های آنها مخصوص به خودشان است و با وجود تمام مشکلات لبخند بر لب دارند و در دیگر نقاط کشور کمتر چنین ویژگی در مردم وجود دارد .
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه اخلاق مردم‌داری و مردم‌دوستی شهروندان شیراز در جریان سیل فروردین ماه امسال به منصه ظهور رسید، عنوان کرد: یک ان جی او بشردوستانه در شهر اصفهان بنا دارد طی برنامه ویژه و رسمی در روز 14 تیرماه لوح تقدیر شهروند نمونه را با حضور مسئولان استانی فارس و اصفهان به شهروندان شیراز تقدیم کند .
دودمان بر لزوم مشارکت مردم مجتمع‌های آپارتمانی در حل مشکلاتشان تاکید کرد و گفت: هرچه مردم در یک مجتمع بیشتر در کنار هم باشند مشکلاتشان زودتر حل خواهد شد و از طرفی آستانه صبر و تحملشان نیز در برابر رفتار هم بیشتر می‌شود .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/90812/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز

شهرستان مهر میزبان شاعران

از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟

گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود

وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

خدمت‌رسانی گروه‌های جهادگر بسیج در پی آبگرفتگی مناطق شیراز

برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سقوط ین رکورد 34 ساله را شکست

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

آغاز آزمون سراسری 1403 در فارس، همزمان با سراسر کشور

تاکنون 100 هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

استمرار فعالیت خطوط شبانه ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز

کوهنوردی ممنوع/ تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

سروش مهر: نبود پیست استاندارد تنها مشکل اسکیت سواران است/ ما چیزی از قهرمانان جهان کم نداریم

گذری به بازار تاریخی وکیل در شهر شیراز + فیلم

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

مهر تایید نایب‌ رییس بارسلونا؛ با ژاوی تاریخ را خواهیم نوشت

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز

انعقاد 182 قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

اوقات شرعی فردا پنجشنبه ، ششم اردیبهشت

تسریع عملیات اجرایی طرح‌های آبرسانی به فسا