پیام فارس

آخرين مطالب

اتمام حجت رحیمی برای دست‌اندرکاران حوزه اشتغال فارس سياسي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - استاندار فارس با انتقاد از عملکرد برخی مدیران استان در ارائه آمار اشتغال ایجاد شده و ضمن تاکید بر اینکه باقیماندن مشکلات در حوزه اشتغال را دیگر نمی‌پذیرد، گفت: در بحث اشتغال به گونه ای وانمود شده که گویی برخی پروژه ها با فوت جلو می رود و هیچ نیروی کاری در آنها وجود ندارد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی چهارشنبه 26 تیر در کارگروه اشتغال استان فارس با بیان اینکه تنها تعداد از مدیران حاضر، متوجه آمارهای ارائه شده در این جلسه شده‌اند، افزود: بعضی از مدیران اجرایی صبح‌ها به جای تمرکز بر کار بیشتر به فکر این هستند که با چه لباسی روز خود را بگذرانند، حتما پروژه‌های عمرانی در حال اجرا در استان با سلام و صلوات پیش می‌رود و نیروی کاری در آنها نیست و مدیران هم در این فضا نیازی نمی‌بینند که اشتغال را مطرح کنند!
استاندار فارس ادامه داد: دولت چند صد میلیارد تومان پروژه در زمینه‌های آب، انرژی، ساختمان، شهرداری و ...در حال اجرا دارد و بد است که به گونه‌ای وانمود کنیم که این پروژه‌ها خود به خود در حال انجام است.
اضافه کرد: در پروژه آزاد راه شیراز_اصفهان به تنهایی دو هزار و 500 نیرو با یکهزار و 250 دستگاه راه‌ساز مشغول به رحیمی فعالیت هستند.در سد نرگسی نیز وقتی 25 میلیارد تومان اعتبار اضافه می‌شود، بدین معناست که برای افزایش سرعت کار به افزایش تعداد نیرو هم نیازمندیم و اساسا سرعت کار با تعداد نیروی بالاتر تحقق می‌یابد.
وی با بیان اینکه اینگونه متصور می‌شود که قطار شهری شیراز با فوت جلو می‌رود و هیچ نیروی در آن مشعول به کار نیست، دلیل این تصور را نداشتن پیوست اشغال عنوان کرد.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: وقتی کارفرما برای یک پروژه به کار گمارده می‌شود، باید اعلام شود که چه تعداد نیروی فنی و ...به کار گرفته و اینها اشتغال به دنبال دارد و اگر اعلام نشود یعنی نظارت در پروژه وجود ندارد.
رحیمی با تصریح بر اینکه یکی از روش‌های ارزیابی نظارت بر انجام تعهدات است، گفت: این موضوع روشن و واضح است و تعجب می‌کنم که شما مدیران چند کارشناس ندارید که تعداد پروژه و تعداد شاغلین که قانونا همه ببمه هستند را جمع بزند!
وی تاکید کرد: انتظار جدی از آقایان مدیر و مسئول این است که دقت و اهتمام ویژه بر این موضوعات داشته باشند.
استاندار فارس در بخشی از سخنانش با بیان اینکه در طرح اشتغالزایی خود اظهاری فرمانداری‌ها تاکنون چهار فرماندار طرح خود را ارسال نکرده‌اند، گفت: مثلا از فرماندار کازرون که کل استان را رصد می‌کند، تعجب می‌کنم که چرا تاکنون در حوزه عملکردی خود طرح خود اظهاری ارائه نکرده است.
رحیمی تاکید کرد که این طرح ماموریت ویژه هر فرماندار است و باید به صورت جد آن را دنبال کند.
وی همچنین در زمان بررسی تسهیلات حمایتی و در واکنش به اظهارات نماینده دستگاه اجرایی و مدیر بانک نیز گفت: جلسات ما جنبه شکلی به خود گرفته تا کاربردی و عملیاتی، و باید بخشنامه شود که جلسات شکلی ادغام و تعداد آنها کاهش پیدا کند و براساس ضرورت کار، جلسه تشکیل دهیم و آسیب شناسی شود که برنامه‌ها چرا اجرایی نمی‌شوند؟
استاندار فارس با بیان اینکه هنوز به یک زبان واحد نرسیده‌ایم که درخواست کننده، بانک، دستگاه اجرایی و متقاضی چه می‌خواهند و اگر این رویه ادامه پیدا کند طبیعی است که به جایی نمی‌رسیم، تاکید کرد که نباید کار را به گردن یکدیگر بیندازیم.
رحیمی با تصریح بر این نکته که قابل قبول نیست که همه مشکلات را بر سر سیستم بانکی خرد کنیم، گفت: نظام بانکی دارای یک چارچوب است، وقتی نمی‌توانیم خوب طرح را توجیه کنیم طبیعی است که تسهیلات پرداخت نشود.
وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا طرح‌ها را شسته و رفته به بانک ارائه دهند و گفت: بانک از خدا می‌خواهد که تسهیلات ارائه کند، چرا که وظیفه‌اش همین است.
استاندار فارس تصریح کرد: نباید با وجود ظرفیت‌های بالا در استان رتبه 10 تسهیلات حمایتی را داشته باشیم؛ بعضی از دستگاه‌ها بدون هیچ طرح، کاغذهایی به بانک‌ها می‌فرستند که این کاغذها صوری است و باید طرح ارزیابی داشته باشند.
رحیمی عنوان کرد: هرچه توضیحات بیشتری در این جلسه می‌شنوم به این اطمینان می‌رسم که مدیران برای رفع تکلیف و نه باید هدف علمیاتی کردن یا حل موضوع کار انجام می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه با نامه نگاری اشتغال ایجاد نمی‌شود، افزود: نرخ بیکاری فارس در حال حاضر به 7 درصد رسیده که کاهش دو درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.
استاندار فارس کمک به جذب سرمایه گذاری و ایجاد کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی و اشتغالزا و ایجاد ارزش افزوده را یک تکلیف اداری و شرعی عنوان کرد و گفت: تمام برنامه‌ها باید حول و پیرامون ضرورت اجتناب ناپذیر باشد.
رحیمی با بیان اینکه تنها دولت وظیفه ایجاد اشتغال ندارد بلکه باید بستر و زمینه ایجاد اشتغال را تسهیل کند، اظهار کرد: در شرایطی که نرخ بیکاری استان 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و این امر نشانگر ایجاد 90 هزار شغل در استان است، اما 35 هزار شغل در سامانه ثبت شده است.
وی با بیان اینکه در بحث آمار نرخ بیکاری، تعریف استاندارد مرکز آمار ایران با آنچه در ذهن مردم وجود دارد، تفاوت دارد، گفت: استاندارد مرکز آمار دو ساعت کار در هفته را شغل به حساب می‌آورد در حالی که اشتغال واقعی از نظر مردم آن است که امکان تامین هزینه خانوار در حداقل وجود داشته باشد.
استاندار فارس در حالی که خواستار حمایت جدی از طرح‌های اشتغالزایی روستایی شد، گفت: در بررسی طرح‌ها، برگشت سرمایه و سوددهی آنها مورد توجه قرار گیرد تا بیکار بدهکار مقروض ایجاد نشود.
رحیمی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید خود را ملکف بدانند تا حصول نتیجه و نظارت بر اجرای طرح متقاضی را رها نکنند.صفر تا 100 پروژه ‌ های سرمایه گذاری باید از دستگاههای اجرایی رصد و دنبال شود و دستگاه‌ها کارشناسان مربوطه را ملکف کنند تا به جای متقاضی، فرآیند اداری را طی کنند که این مهم با هدف عملیاتی کردن طرح‌ها، کاهش زمان و تشویق سرمایه گذاران ممکن است.
او از بانک ها خواست تا همکاری بیشتری برای اجرایی شدن ، طرح‌های تولیدی و اشتغالزا داشته باشند.
استاندار فارس خطاب به مدیران گفت: کسانی ادامه کار با ما دهند که برای توسعه و پیشتازی استان، اراده و برنامه دارند و با همدلی و هم افزایی از ظرفیت‌های استان استفاه می‌کنند.
رحیمی همچنین اعلام کرد که ظرف سه ماه آینده فاز نخست کارخانه نوآوری با محوریت خلاقیت و تفکر در استان راه‌اندازی می‌شود و مبالغی نیز برای برج پژوهشی و پارک علم و فناوری اختصاص داده شده که به زودی تخصیص می‌یاید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/91695/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انفجار در آسمان اصفهان و تبریز /تاسیسات هسته‌ای در امنیت کامل است /تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

خودنمایی طبیعت بهاری روستای سراب رود از لنز دوربین شهروند خبرنگار

فارس و صدا و سیما: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل هستند

منشا صدای انفجار در تبریز چه بوده؟

(ویدئو) جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

جزئیات جدید از انفجارها در آسمان اصفهان/ خبرگزاری مهر: سه ریزپرنده در آسمان اصفهان منهدم شد

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

رادار ارتش در اصفهان هدف قرار گرفت؟ | اولین تصاویر از اصفهان بعد از شنیده شدن صدای انفجار + جزئیات جدید

توضیحات تکمیلی درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان و تبریز / انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز / ویدیوی وضعیت فعلی پایگاه شکاری اصفهان / تاسیسات هسته‌ای در

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان

تعلیق فوری پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو

شنیده شدن صدای انفجار و انتشار تصاویر فعالیت ضدهوایی در آسمان اصفهان + ویدیو / چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور با موفقیت ساقط شده است / تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

فوری | شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین