پیام فارس

آخرين مطالب

توصیه‌های رئیس پلیس فرودگاه‌های فارس به حجاج اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس با اشاره به قرار داشتن در آستانه ایام حج تمتع و اعزام زائران به عربستان، مواردی را در خصوص داشتن سفری توام با آرامش را به حجاج و همراهان آنان توصیه کرد.
به گزارش ایسنا منطقه فارس سرهنگ اسد زراعتگر یکشنبه سی‌ام تیر در یک کنفرانس خبری گفت: پروازهای حجاج از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب به سمت فرودگاه جده، از اول مرداد ماه آغاز خواهد شد و تا ششم مرداد ادامه دارد.
او گفت: در این بازه زمانی 3 هزار و 744 نفر زائر استان‌های فارس، یزد و کهگیلویه و بویراحمد شامل 23 کاروان از فارس، یک کاروان از یزد و یک کاروان از کهگیلویه و بویراحمد با 15 پرواز از فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز عازم فرودگاه جده می‌شوند .
زراعتگر گفت: زائران باید بدانند که هر ایرانی سنبل اخلاق نیکوست و در خارج از کشور سفیر انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شوند، پس باید بهترین و بااخلاق‌ترین مردم باشند .
وی افزود: از طرفی کشور ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در جهان بوده و حفظ این ارزش به عهده تمام مردم این مرز و بوم به ویژه مسافران سرزمین وحی است .
فرمانده پلیس فرودگاه‌های فارس به بیان نکات امنیتی که زائران بیت‌الله‌الحرام باید بدان توجه داشته باشند پرداخت و گفت: برابر قوانین حمل و نگه‌داری مواد مخدر در ایران اسلامی جرم بوده و در صورت کشف هرگونه مواد مخدر اعم از سنی و صنعتی و قرص‌های روانگردان ضمن جلوگیری از ادامه سفر و توقیف گذرنامه برابر ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر در مرحله اول از یک تا 5 سال و مرحله دوم از 5 تا 15 سال ممنوع‌الخروج از کشور خواهند شد .
زراعتگر ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های موجود چنانچه پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر یا روانگردان کشف کند علاوه بر رفتار بسیار سختگیرانه اعمال مجازات‌های سنگینی نظیر حبس‌های طولانی‌مدت و اعدام نیز دور از ذهن نبوده و تحت هر شرایطی دفاع از فرد امکان‌پذیر نخواهد بود .
وی گفت: علاوه بر موارد یاد شده حمل داروهایی نظیر آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص و آمپول بوپرنورفین، قرص و آمپول دیازپام، قرص و شربت متادون، قرص هیدرو مرفین، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص و آمپول ترامادول، شربت اکسپکتورانت کدئین نیز در عربستان ممنوع بوده و در صورت کشف در آن کشور برای آن مجازات در نظر گرفته خواهد شد لذا توصیه می‌شود از حمل آن خودداری کنند .
فرمانده پلیس فرودگاه‌های فارس همچنین در خصوص داروهای گیاهی نیز گفت: برخی گیاهان دارویی از نظر ظاهری شباهت زیادی با مواد مخدر دارند مانند شیرین بیان و این نوع داروهای گیاهی برای پلیس عربستان ناشناخته است و توصیه می‌شود از حمل آن خودداری کنند ضمن اینکه داروهای گیاهی آسیاب شده نیز همراه نداشته باشند .
زراعتگر این نکته را به زائران بیت‌الله‌الحرام متذکر شد که حمل داروهای تخصصی و درمانی هیچ‌گونه منعی ندارد و در صورت داشتن بیماری‌های خاص و نیاز به مصرف داروهای ویژه ضمن مشورت با پزشک سازمان حج و زیارت صرفاً باید در زمان ورود به گیت بازرسی نسخه پزشک را همراه داشته باشند .
وی بیان کرد: علاوه بر این‌ها حمل اقلامی نظیر مایعات اسیدی مثل آبلیمو و آبغوره، انواع ترشیجات، وسایل تیز و برنده مثل کارد و چاقو و انواع قوطی‌های حاوی مواد اشتعال‌زا مثل گاز و فندک برابر قوانین بین‌المللی ممنوع است لذا از قرار دادن آن داخل وسایل خود و حمل آن به داخل گیت‌های بازرسی خودداری کنند .
زراعتگر با بیان اینکه زائران کارت شناسایی خود را قبل از حضور در فرودگاه آویز کنند و در محل‌های پرازدحام خصوصاً درب‌های ورود و خروج که احتمال سرقت از وسایل همراه متصور است دقت لازم را داشته باشند، گفت: همچنین زائران اشیاء قیمتی و با ارزش خود را داخل چمدان و بار غیرهمراه قرار ندهند و همراه خود داشته باشند .
وی به میزان وجهی که زائران می‌توانند همراه خود داشته باشند نیز اشاره کرد و گفت:‌ میزان ارز مجاز در سفرهای خارجی 5 هزار یورو و یا ارز معادل 5 میلیون تومان وجه رایج کشور است و بیش از آن ممنوعیت قانونی دارد .
فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس همچنین گفت: در خصوص حمل زعفران و طلا هم میزان مجاز 150 گرم بوده و همراه داشتن بیش از آن ممنوعیت قانونی دارد .
زراعتگر به زائران توصیه کرد که برای تسهیل در امر بازرسی سعی کنند از حمل تنقلات، شکلات‌های مغزدار و خشکبار مغز نشده خودداری کنند .
وی با بیان اینکه زائران در طول سفر مراقب مدارک و وسایل همراه خود باشند و از پذیرش اشیا و وسایل دیگران که مسئولیت‌آور است، امتناع کنند، گفت: تحویل وسایل، بار، مدارک و اوراق شناسایی به افراد ناشناس تبعاتی در پی دارد لذا در این رابطه زائران هوشیار باشند .
فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس اضافه کرد: علاوه بر این‌ها زائران به‌منظور جلوگیری از مفقودیت یا سرقت ساک و چمدان خود از قرار دادن بیش از حد وسایل در صندوق عقب خودرو که باعث بازماندن آن می‌شود، خودداری کنند .
زراعتگر این نکته را یادآور شد که اقدامات بازرسی پلیس به‌منظور صیانت از زائران و پیشگیری از هر گونه موارد سوء در کشور خارجی است لذا درخواست می‌شود که زائران نهایت همکاری را با پلیس داشته باشند .
فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان فارس یادآور شد: به دلیل محدودیت ترافیکی و مکانی از زائران درخواست می‌شود که مراسم بدرقه و استقبال را در منزل یا اماکن عمومی انجام دهند و حداقل 4 ساعت قبل از پرواز جهت انجام تشریفات پروازی در فرودگاه حاضر باشند .
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/92816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقدیر از تصویربردار خبرگزاری مهر در مراسم شکرانه خدمت زائران

از دستگیری سارق تا کشف سوخت قاچاق در فارس

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

مرغ ارزان شد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه

غرق شدن یک کودک 10 ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

سیل برای دبی گران تمام شد

دستگیری سارق باغ‌های جهرم با 15 فقره سرقت

فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است / دیمونا جزو اهداف عملیات تنبیهی اخیر نبوده

کشف کالا‌های خارجی قاچاق در مهر

قتل عجیب فروشنده مزون توسط دختر 11 ساله

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم

فیلم/ حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی 2 تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز

اوقات شرعی فردا 31 فروردین در شیراز

استان فارس اصلی‌ترین کانون تمدنی ایران فرهنگی است

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

از چاله به چاه؟

حق‌شناس: تنش اخیر میان ایران و اسرائیل تأثیری بر نرخ ارز نمی‌گذارد

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی طرح قدس در سمای نورآباد ممسنی

برادر کشی در فارس

سال 1403 سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود

بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد

بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد

اهدا 42 هزار سی سی خون در بیضا

عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر