پیام فارس

آخرين مطالب

حوادث تلخ جاده‌های جنوبی فارس و وعده‌های وزیر راه و شهرسازی اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام فارس- استان فارس در کنار کسب دستاوردهای خوب در حوزه‌های مختلف، چندسالی است که رکورد تلفات حوادث جاده‌ای را دارد و روزانه در تمام محورهای مواصلاتی این استان که شاهراه چند استان کشور بشمار می‌رود شاهد داغ‌دار شدن تعداد زیادی از هموطنان مان هستیم، گاهی خبر جان باختن یک نفر در یک حادثه و گاهی نیز خبر جان باختن همزمان یک خانواده چند نفره را در یک حادثه می‌شنویم که همه تلخ است.

تجمع اعتراضی مردم

تکرار این حوادث به خصوص در محورهای مواصلاتی جنوب استان فارس، خانواده‌های داغدار تصادفات جاده‌ای و جمعی از مردم را به نشانه اعتراض به وضع جاده‌ها به تجمع در مقابل فرمانداری ویژه لارستان و اداره کل راه و شهرسازی لارستان جمع کرد.

این اعتراض در حالی صورت گرفت که در پی تکرار حوادث جاده‌ای در مسیر لار-جهرم در جنوب استان فارس 16 نفر از هموطنان در 40 روز اخیر جان باختند.

تک بانده بودن محور ترانزیتی جهرم-لار و عبور تعداد زیادی از نفتکش‌ها و دیگر کامیون‌ها از مسیر، بار ترافیکی این محور را افزایش داده و علت بسیاری از این حوادث است.

اجتماع روز گذشته مردم لارستان مقابل فرمانداری و اداره کل راه و شهرسازی این شهرستان موجب آن شد تا جمشید جعفرپور نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی، محمود رضایی معاون عمرانی استانداری فارس، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار لارستان، محمدرضا باقری‌فرد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس و عبدالرحیم مقیمی رئیس شورای اسلامی شهرستان لارستان عصر سه‌شنبه به دیدار وزیر راه و شهرسازی بروند.

وضعیت محور ارتباطی جهرم-لار

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان در مجلس در خصوص جزئیات و تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست با وزیر راه و شهرسازی گفت: در طول ماه‌ها و هفته‌های گذشته چند حادثه سریالی و دردناک در محور ارتباطی جهرم به لار رخ داد و موجب جان باختن تعدادی از هموطنان شد.

جعفرپور با اشاره به پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته برای دو بانده کردن محور جهرم –لار افزود: این محور کوتاه‌ترین راه از بنادر جنوبی به مرکز کشور است و عبور محموله‌های ترافیکی و نفتکش‌ها در این محور افزایش یافته و این موضوع رخ دادن حوادث تلخ و جبران ناپذیر را به دنبال دارد.

وی به تماس خود با وزیر راه و شهرسازی پس از تجمع مردم در اعتراض به حوادث جاده‌ای اشاره کرد و یادآور شد: محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بلافاصله روز گذشته جلسه‌ای برای پیگیری این موضوع برگزار کرد که در این جلسه تعدادی از مسئولان استان فارس و شهرستان لارستان و معاونان وزیر حضور داشتند.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای دیدار با وزیر راه و شهرسازی شرایط را تشریح و بیان شد حداقل روزی 600 تانکر نفتکش از این مسیر عبور می‌کند و بیش از 45 درصد تردد در این محور مربوط به ماشین‌های سنگین است که این ماشین‌ها و محموله‌های ترافیکی جاده را می‌بندند.

جعفرپور به ابراز تأسف وزیر راه و شهرسازی از حوادث تلخ جاده‌ای در محور جهرم-لار اشاره کرد و افزود: در جلسه عصر سه‌شنبه با وزیر راه و شهرسازی بحث‌های زیادی برای حل مشکل این محور ارتباطی صورت گرفت و بررسی شد در این شرایط که با محدودیت‌ها و کمبود اعتبارات مواجه هستیم چه اقدامی می‌توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بودجه سال 1398 برای محور جهرم-لار-بندرعباس تنها 11.7 میلیارد تومان بودجه گذاشته شد که این بودجه باید به اداره کل راه و شهرسازی فارس، اداره کل راه و شهرسازی لارستان و اداره کل راه و شهرستان استان هرمزگان تخصیص داده شود که به طور متوسط به هر کدام چهار میلیارد تومان نیز نمی‌رسد و حتی نمی‌توان 2 کیلومتر راه با آن ساخت.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه‌ای از کارها باید صورت بگیرد تا آمار تلفات و خسارات جاده‌ای را کاهش دهیم، گفت: فاصله بین جهرم تا لار حدود 160 کیلومتر است که از این میزان حدود 55 کیلومتر آن در حوزه جهرم در حال کار هستند، در حدود 105 کیلومتر باقی مانده حدود 35 کیلومتر از سمت لار به شیراز کارها صورت گرفته است.

جعفرپور افزود: از حدود 70 کیلومتر باقی مانده، کمتر از 20 کیلومتر آن به پیمانکار واگذار شده است و حدود 55 کیلومتر آن بلاتکلیف است و پیمانکاری ندارد.

وی ادامه داد: در حدود 20 کیلومتری که به پیمانکار واگذار شده است پیمانکار به دلیل پرداخت نشدن مطالبات فعالیت را متوقف کرده و کاری انجام نمی‌دهد.

تصمیم‌های اتخاذ شده در نشست با وزیر راه و شهرسازی

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست با وزیر راه و شهرسازی تصمیم گرفته شد این وزارتخانه مدیریت احداث باند دوم لار-جهرم را در حدود 55 کیلومتری باقی مانده برعهده بگیرد که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان متولی انتخاب شد.

جعفرپور یادآور شد: همچنین تصمیم گرفته شد از حدود 55 کیلومتر باقی مانده ابتدا یک قطعه 13 کیلومتر و پس از آن یک قطعه 10 کیلومتر سریعاً پیمان سپاری شود و پس از آن مابقی مسیر در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد بخش‌هایی که به پیمانکار واگذار شده و کار در آنجا متوقف شده، مسائل آن حل و کار فعال شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین مقرر شد به منظور کاهش تلفات جاده‌ای، دوربین‌های کنترل سرعت در مکان‌های مناسب تعبیه شود.

جعفرپور اظهار کرد: در خصوص عبور محموله‌های سنگین ترافیکی نیز مقرر شد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور این موضوع را بررسی و شرایطی برای توزیع محموله‌های سنگین ترافیکی در سایر مسیرهای موازی فراهم کند تا از بار ترافیکی در جاده لار و جهرم کاسته شود.

بنا به گزارش‌های پلیس راه فارس درباره خطرناک‌ترین جاده‌های حوزه جنوب فارس از لحاظ فراوانی تصادفات، محور لار – جهرم، حادثه خیز ترین این محورها بوده است.

در حوادث رانندگی ٢4 خرداد ماه برخورد تریلر با نیسان در محور لار - جهرم 5 کشته، ١٠ تیر ماه برخورد دو دستگاه پژو، پراید و دنا ٧ کشته و دوشنبه ٣١ تیر ماه برخورد تریلر با زانتیا نیز 4 نفر کشته شدند. در کمتر از 4٠ روز متأسفانه ١6 نفر از هموطنان در جاده لار - جهرم جان باختند و بیش از ده‌ها نفر مصدوم شدند.

با وجود گذشت بیش از 15 روز از تصادف خونین جاده لار-جهرم و وعده معاون رئیس جمهور در خصوص اعزام معاون فنی، زیربنایی و امور تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور بازدید از این محور، هنوز این مهم رخ نداده است.

جهرم در فاصله 192 کیلومتری و لار در فاصله 337 کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/92941/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولد نوزاد افغانستانی در آمبولانس تخت جمشید

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد

بارش 46 میلیمتری باران در لارستان

آتش سوزی سوله 2 هزار متری در شیراز مهار شد

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

عمارت کلاه فرنگی آباده در چند قدمی بازگشایی

برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 28 فروردین

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز

تغییر چهره این بازیگر معروف کره‌ای در 52 سالگی/ عکس

ظرفیت شهرستان دشتی در حوزه‌های مختلف معرفی شود

مهار آتش سوزی انبار کالا در شیراز

دستگاه‌های امدادی لامرد برای مقابله با سیلاب در آماده‌باش هستند

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

بارش باران بهاری جان تازه‌ای به رودخانه خشک لار داد

اهتمام و همگرایی برای رفع محرومیت از نقاط کم برخوردار شیراز/ اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

فارس به استقبال یادروز سعدی شیرین‌سخن می‌رود

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

حریق در انبار کالا و کپسول گاز - شیراز

تصادف و آتش‌سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

تصویب لایحه تخفیف عوارض 32 درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی

رونمایی از اوّلین مُهر رئیس اتاق تجارت کرمان

برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد

جزئیات فروش ون اینرودز توسط بهمن موتور

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

خسارت باران به مزارع کشاورزی لامرد

آغاز ساخت دبستان خیرساز در شهرستان مهر

برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان

آبگرفتگی تاکنون در فارس گزارش نشده است

اعتبار و تکلیف هر دستگاه در سند محرومیت‌زدایی مشخص باشد

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

افزایش تعداد مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون و 50 هزار مشترک

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

تصادف و آتش سوزی خودرو با 4 فوتی و 2 مجروح در جهرم

واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت

دسترسی به بافت تاریخی شیراز تسهیل می‌شود

بارش شدید باران، سد ده‌شیخ لامرد را پر آب کرد

افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

برگزاری اجلاسیه 250 شهید شمال غرب شیراز

فیلم| آتش سوزی یک انبار در میدان مهارت شیراز

مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی رژه روز ارتش در شیراز

انبار کالای یک شرکت مواد غذایی در شیراز آتش گرفت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

کوچ پرندگان به تالاب کمجان

پرهیز از سفر‌های غیرضروری به مناطق ییلاقی