پیام فارس

آخرين مطالب

دردیدار خیرین کتابخانه ساز مطرح شد:

ترغیب به فعالیت در حوزه کتاب از طریق رسانه های گروهی رخ می دهد فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز- اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز فارس با اشاره به تأثیرگذاری صداوسیما در ترغیب خیرین برای ورود به حوزه کتاب،ضرورت همراهی بیشتر رسانه ملی را طلب کردند.

به گزارش خبرنگار مهر ، روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی و اعضای هیئت رئیسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان، ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس، راه‌های همکاری مشترک در حوزه ترویج کتابخوانی استان را بررسی کردند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در این دیدار با قدردانی از همراهی‌های صداوسیما با کتابخانه های عمومی عنوان کرد: صداوسیمای مرکز فارس همواره ارتباط بسیار خوبی را با کتابخانه های عمومی داشته که از ثمرات آن، رشد شاخص‌های کتابخوانی در استان است.
وی با اشاره به اینکه کتابخانه های عمومی فارس در سال 97 رشد اعضا و امانت را تجربه کرده است، گفت: این دستاورد بدون کمک خیرین کتابخانه ساز و رسانه‌های همراه با حوزه کتابخوانی به ویژه صداوسیما میسر نبود.
منوچهری، انجمن خیرین کتابخانه ساز فارس را بازوی توانمند این اداره کل دانست و گفت: این انجمن درحدود 6 سال پیش در استان تشکیل شد و تاکنون کارهای زیادی را در حوزه کتابخانه های عمومی انجام داده است که نمونه آن طرح‌های «ماندگاران» و «نسیم دانایی» به منظور خرید مشارکتی کتاب در حوزه پرمخاطب برای کتابخانه های عمومی فارس بوده است.
40 پروژه کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد
وی به پروژه‌های در دست اقدام کتابخانه عمومی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 40 پروژه کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد که عمده این پروژه‌ها با همکاری بنیادها و افراد خیر در حال انجام است.
منوچهری اضافه کرد: دستاورد این نشست استفاده از ظرفیت عظیم رسانه ملی در شناساندن انجمن خیرین کتابخانه ساز فارس و جذب دیگر خیرین به حوزه کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
فعالیت در حوزه کتاب، برای صداوسیما کاری اعتقادی است
مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کار در حوزه فرهنگ کاری دشوار است، گفت: اگر می‌خواهیم مخاطب گریزپای امروز را به کتابخانه بکشانیم تا لذت خواندن کتاب را بچشد تنها یک راه داریم: با هم بودن، هم افزایی، از خود گذشتن و تصمیم گیری و اقدام جمعی.
تقی سهرابی با تصریح اینکه کار کسانی که در حوزه کتاب قدم و قلم می‌زنند، باید برنامه سازی و برنامه ریزی مناسب با سلیقه مخاطب امروز باشد، اضافه کرد: کار کسی که در حوزه فرهنگ کار می‌کند کار جهادی است و اگر ما موفق شویم جامعه می‌شود.
مدیر رسانه ملی در فارس فعالیت در حوزه کتاب را برای صداوسیما کاری اعتقادی دانست، نه اداری و افزود: هرکاری که تاکنون در این مجموعه در حوزه کتاب انجام شده، کم است و صداوسیما همه ظرفیت‌های خود را در ترویج کتابخوانی به کار می‌گیرد.
سهرابی با بیان اینکه باید نیمی از جمعیت پنج میلیونی فارس عضو کتابخانه های عمومی باشند، خاطرنشان کرد: این هدف دست یافتنی است؛ به شرط اینکه هنرمندانه تبلیغ کنیم و ما برای این کار به تبلیغاتی فاخر در حوزه ترویج کتابخوانی و معرفی خدمات کتابخانه های عمومی نیاز داریم.
این مسئول فرهنگی استان از خیران خواست که وقف رسانه‌ای را در برنامه‌های خود قرار دهند و گفت: خیرین کتابخانه ساز باید در حوزه رسانه و سرمایه گذاری برای تولیدات تبلیغی فاخر باموضوع کتاب و کتابخانه کار کنند.
کارنامه درخشان فارس در حوزه کار خیرخواهانه
مدیرکل صداوسیمای فارس کارنامه فارس در حوزه کار خیرخواهانه را درخشان دانست و گفت: انجام کارهای خیرخواهانه در حوزه‌های مختلف از فارس شروع و در کشور گسترده شدهخ است؛ گویی آفتاب خیرخواهی از فارس طلوع می‌کند. بی شک فارس با این فرهنگ متعالی می‌تواند کشور را نجات دهد. این شهر و دیار سعدی، حافظ و ملاصدرا پرور است و کسی در حوزه فرهنگ فارس کار می‌کند رسالت جهانی دارد.
عبدالعلی شمس، عضو انجمن خیرین کتابخانه ساز استان فارس نیز در این دیدار تأثیرگذاری تبلیغات و رسانه بسیار را بیشتر از نشست‌ها و جلسات اداری دانست، بیان کرد: عنواتن کرد: صداوسیما به عنوان مهم‌ترین رسانه می‌تواند در معرفی انجمن خیرین و خدمات کتابخانه بسیار کمک کند.
این خیر کتابخانه ساز با بیان اینکه فرهنگ سازی برای ورود خیرین به حوزه کتاب، از طریق صداوسیما رخ می‌دهد، اضافه کرد: نیت خیرین پاک است اگر توجیه شوند که نیاز امروز جامعه ما چیست، ترغیب می‌شوند و به سمت کتاب و کتابخوانی می آیند .
غلامرضا افسری، دیگر عضو انجمن خیرین کتابخانه ساز فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه فقر فرهنگی بر پیشرفت کشور در حوزه‌های دیگر تأثیر منفی می‌گذارد، عنوان کرد: از صداو سیما، توقع بسیار بیشتر از این است که در مقابل این همه مشکلات فرهنگی، در کنار خیرین کتابخانه ساز و فعالان حوزه کتاب، فعالیت جدی تری را داشته باشد.
این خیر کتابخانه ساز با عنوان اینکه خیلی‌ها انجمن خیرین کتابخانه ساز را نمی‌شناسند، اضافه کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز و خدمات، فعالیت‌ها آن باید در رسانه ملی معرفی شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/92960/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متحدان اسرائیل در برزخ

رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین

فرش قرمز برای اسکناس درشت؟

قیمت گوشت مرغ و گوشت گوساله امروز پنجشنبه 30 فروردین

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403

ساکنان شهرک ثامن الائمه شهریار همچنان در انتظار صدور سند مالکیت مسکن مهر

تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند

رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، 30 فروردین

استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است

تقویت و توسعه حوزه‌های مختلف دانشگاه آزاد مرودشت در سال جاری

حمایت علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی «وعده صادق»

برادرکشی در فسا؛ قاتل خود را تسلیم قانون کرد

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران

آشیانه سری

تقابل نظامی اسرائیل و ایران؛ پیامدها و راه‌حل‌ها

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

غار سنگ شکنان جهرم نگینی در دل کوه

سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود

بارش شدید باران و آب‌گرفتگی سبب فوت کودک دارابی شد

چه شد که ون‌ها برگشتند؟

رسوایی 99 درصدی

10 ادکلن خوشبو و اصل مردانه

رونق صادرات در جزیره جهانی قشم / تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از 313 میلیون دلار رسید

درآمد عجیب از زباله گردی

مبارزه با آفت سن گندم در بیش از هزار هکتار از مزارع جهرم

فوت جوان 30 ساله بر اثر واژگونی نیسان در محور شیراز - اصفهان

عملیات «وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

یک کشته و یک مجروح در پی درگیری در فروشگاه لباس در شیراز

کشف 190 کیلوگرم تریاک در فسا

ایرانی‌ها، رتبه 2 خرید خانه در ترکیه

پاسخ به سوالات پر تکرار درباره بنزین

امحا مواد غذایی فاسد در آباده

یادواره شهدای روستای سرخا پایین بندرعباس

مرگ مرد 70 ساله با سقوط در چاله آسانسور

صهیونیست ها تعدادی از فلسطینی ها را بازداشت کردند

عملیات«وعده صادق» شکل دهنده ساختار نظام بین‌الملل آینده است

درگیری در فروشگاه لباس در شیراز با یک کشته و یک مجروح

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

معاون رئیس جمهور: رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از 6 درصد رسید

مردی با تیراندازی برادر خود را کشت و تسلیم شد

خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی

نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده

خرید تضمینی 21 هزار تن گندم در فارس

قتل فروشنده به دست دختر 11 ساله/مجروح شدن مادر مقتول توسط مادر قاتل

توصیه پیامبر (ص) به حضرت علی (ع) در مورد زیارت قبور اهل بیت (ع) چه بود؟

اتحاد تاریخچی قهرمان مسابقات والیبال عشایری فارس