پیام فارس

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در فارس:

جوان ها در عرصه مدیریتی حضور یابند/ وضعیت اجتماعی شیرازمطلوب نیست فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام فارس - شیراز – نماینده ولی فقیه در فارس گفت: از میدان دادن به جوان‌ها در عرصه‌های مدیریتی نباید هراس داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر ، آیت الله لطف الله دژکام یکشنبه در دیدار با مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از اعضای به مناسبت سالروز تأسیس این شورا بیان کرد: مجموعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به واسطه اینکه هماهنگ کننده یکسری از مراکز و نهادها باید باشد، ضرورت حضور این مجموعه واضح است و رهبر معظم انقلاب نیز در این راستا فرموده‌اند که این کار یک نهاد و یک ارگان نیست ولی نقش هماهنگ کنندگی با نقش اجرایی مقداری متفاوت است و ما باید در ایفای این نقش هماهنگ کنندگی چارچوب‌ها و خطوط کلی کار را مشخص کنیم.
وی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی باید تبیین دقیق‌تری شود، بیان کرد: یعنی ما گاهی شورای هماهنگی را هم عرض یکسری از مراکز دیگر می‌دانیم در حالی که نقش هماهنگ کننده در عرض دیگران نیست. اینکه حیثیت کار را ائمه جمعه در خیلی موارد بر عهده دارند به خاطر این است که نقش پدری و هماهنگ کنندگی را القا کنند. برای اینکه جمع بسیاری از مراکز مجری و فعال کار آسانی نیست.
نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: البته یک مسئله که ما در راستای این مناسبت‌ها داریم این است که جهت گیری انقلاب اسلامی نیز در همین مناسبت‌ها است یعنی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن اینکه مراسمی برگزار می‌کند در واقع تبیین راهبرد انقلاب اسلامی نیز صورت می‌دهد و ترویج می‌کند و اگر این جنبه تبیینی و ترویجی ضعیف است باید تقویت شود. باید خیلی به تبیین و ترویج راهبرد انقلاب اسلامی اهمیت دهید.

آیت الله دژکام افزود: از خصوصیات انقلاب اسلامی این است که بعد از 40 سال حس و حال مردم در روزهایی مثل 22 بهمن یا روز قدس ربطی به جریان‌های سیاسی و دولت وقت ندارد و مردم انقلابی هستند و با انگیزه‌های ویژه انقلابی به صورت میلیونی به میدان می آیند و باید در آن حرکتی که انجام می‌شود این انگیزه‌ها و ارزش‌های انقلابی تقویت شود که این امر نیاز دارد که در طول سال به آن فکر کنیم.
وی اضافه کرد: جوانگرایی نیز کار مناسبی است برای اینکه بالاخره طبیعت این عالم است که انقلاب را همانند هر پدیده زنده دیگر برای تداوم پویایی و نشاطش باید به دست جوانان بدهیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: آنها باید توجیه شده باشند و کار یاد گرفته باشند و پای کار بیایند و ادامه دهند. این قضیه کاری است که در فواصل این مناسبت‌ها در مورد آن فکر کرد و برنامه ریزی داشت.
وی ادامه داد: ما در سال‌های اول انقلاب به واسطه اینکه فعال بودیم بیشتر احساس مسئولیت می‌کردیم، امروز اگر کسی پای کار بیاید اما مسئولیتی نداشته باشد پس از مدتی احساس می‌کند که نقش آفرین نیست. همان طور که اول انقلاب جوانان نقش آفرین بودند و بیشتر به عرصه‌های انقلاب جذب می‌شدند امروز هم باید نقش آفرینی را تعریف کنیم، نقش‌هایی که جدید و مناسب باشد.
امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود گفت: امروز فضای مجازی را ببینید. باید به جوانان میدان دهیم تا آنها احساس کنند می‌توانند نقش ایفا کنند و خواهید دید که جوانان با انگیزه بیشتری حضور پیدا می‌کنند. از مسئولیت دادن به جوانان هراس نداشته باشیم تا به میدان بیایند و ان‌شاالله خدا کمک می‌دهد.
وی بیان کرد: اینکه کسی در کاری تنها با هدف دنیای خود نه برای رضای خدا شرکت کند اشتباه است و این حالت را گاهی خود ما مسولان رواج داده‌ایم که طرف دنبال دنیا است و احساسش اینگونه است که کار معامله است و نتیجه می‌گیرد اما برای خدا و آخرت که ارزش دارند اهمیتی قائل نیست.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: یکی از آسیب‌هایی که امروز ما با آن مواجه هستیم این است. حالا چه باید کنیم؟ شما باید کمک دهید. تغییر رویکرد که در قرآن نیز به آن اشاره شده است و خدای متعال در آیه 59 سوره مبارکه مریم فرموده است " فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ أَضَاعُوا الصَّلَاهَ وَاتَّبَعُوا الشَّهَوَاتِ فَسَوْفَ یَلْقَوْنَ غَیًّا " یعنی اهداف و مسیر را تغییر دادند و این خطری است که انقلابی‌ها در نسل‌های بعدی ممکن است به آن مبتلا شوند.
وی افزود: در شورای هماهنگی در کنار فعالیت‌های خود به عنوان یک آسیب شناسی باید به این مسائل هم فکر کنیم و به جهت گیری صحیح حرکت‌های انقلابی و اجتماعی کمک دهیم.
آیت الله دژکام عنوان کرد: نکته دیگر بحث امور مساجد است که با شورای هماهنگی به نوعی تلفیق شده و در این جهت هم امیدواریم بتوانیم موفق باشیم. در این مسیر موانعی پیش آمده ولی ما برای ساماندهی به بحث مسجد محوری و شبکه مساجد از امروز به بعد به صورت یک برنامه زمان بندی شده وارد می‌شویم و ان‌شاالله یک چارچوب را مشخص می‌کنیم. از امروز باید برنامه ریزی کنیم تا پایان ماه شرعی شکلی به قضیه داده شود که به نتیجه مطلوب برسیم.

وی ادامه داد: ما باید به گونه‌ای صحبت کنیم که مردم هم بفهمند اما وقتی مخاطب سخنان ما را درک نمی‌کند و متوجه نمی‌شود چگونه انتظار دارید با شما همکاری کنند؟ خیلی صمیمانه دور هم کار کنیم تا بحث ساماندهی مساجد را به سرانجام برسانیم. کار دست خدا هست اما ما باید وظیفه خود را انجام دهیم تا کار به نتیجه برسد.
وی عنوان کرد: امروز من وضعیت اجتماعی را در سطح شهر شیراز مناسب نمی دانم و علت اینکه مشکلات اجتماعی ما روز به روز زیادتر می‌شود و مردم کسی را پیدا نمی‌کنند تا مخاطب قرار دهند به خاطر این است که شبکه و ارتباطات مساجد ما بهم خورده است و به مسجد محوری توجه نمی‌شود.
وی گفت: بنده در زمینه و بنای اصلی نهاد اجتماعی اسلامی کار می‌کنم نه اینکه ندانیم چه کاره هستیم. این مشکلاتی است که در جامعه ما وجود دارد و به مرور انباشته شده است و باید سامانش دهیم و خیلی کار زمین مانده داریم و وقتی شکل گرفت این کارها منبعی برای سایر کارها می‌شود.شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کارها را نه تکیه به سایر نهادها و مراکز بلکه با تکیه به مردم پیش ببرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamefars.ir/Fa/News/93085/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

محور بوشکان-فراشبند روکش آسفالت می‌شود

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس / ترکیب صداوسیمایی برای جدال حق‌پخش با تلویزیون!

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

واکنش شورای رقابت به افزایش 150 میلیونی قیمت پژو پارس

واژگونی پژو در فارس 3 کشته در پی داشت

3 کشته در اثر واژگونی پژو در فارس

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس

باران و سیل در شهر خور

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

رزمایش واکسیناسیون 250 هزار راس دام در استان فارس برگزار شد

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

جت شخصی چند؟

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

چالش اعتماد مصرف‌کنندگان به محصولات داخلی

آسمانی شدن مادر شهید عباسی در کازرون

شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه

هشدار بارش شدید باران در 21 استان

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی

نقشه تندروها برای «عبور از قالیباف»

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

عدم بیمه کارگران ساختمانی با وجود دستور فوری رئیس جمهور

کدام بانک‌ها به تعهدات ارزی خود عمل نکرده اند؟

توضیح بهادری جهرمی در مورد طرح ساماندهی اجاره‌بها

بورس صعودی می‌ماند؟

آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس

سیل و آب گرفتگی در برخی نقاط استان یزد + فیلم

ماجرای تجمع اعتراضی در مقابل فرمانداری بندرعباس/ روایت خبرگزاری فارس

خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است

اوقات شرعی فردا پنجم اردیبهشت در شیراز

پیش بینی بارش‌های سیل آسا در 21 استان/ هشدار زرد صادر شد

اتحادیه اروپا : ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

رفع تصرف 70 هکتار از زمین‌های ملی در استهبان

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

آمار قابل تامل از میزان مسافرت ایرانیان؛ تنها 30 درصد!